Tuesday, December 2, 2008

Tunggu apa lagi, keluar saja la….

Parti Progresif Penduduk (PPP) disaran keluar daripada Barisan Nasional (BN) sekarang tanpa perlu menunggu pilihan raya umum (PRU) ke-13.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Senator Datuk Wira Syed Ali Alhabshee mencabar Parti Progresif Rakyat (PPP) pimpinan Datuk M. Kayveas supaya segera keluar daripada Barisan Nasional (BN) dan tidak perlu menunggu sehingga pilihan raya ke-13 pada 2012.

Beliau berkata, PPP sering membuat 'kacau' dalam BN dan yang terbaru mengugut akan meninggalkan BN jika kerajaan tidak meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

''Saya minta Pengerusi BN, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya menyahut ugutan Presiden PPP, Datuk M.Kayveas dengan menyingkirkan segera PPP.

''Lagipun parti kecil itu tidak memberi banyak sumbangan dan kepentingan kepada perpaduan BN,'' katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Syed Ali turut menyeru orang Melayu yang menyertai PPP supaya bertindak keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO kerana pimpinan PPP hanya mengutamakan agenda politik peribadi daripada kepentingan negara.

Syed Ali juga kecewa kenyataan terbuka Kayveas menggambarkan kerajaan menggunakan ISA untuk menekan mana-mana pihak kerana kepentingan politik.

''Pemimpin PPP itu sewajarnya mengemukakan rasa tidak puas hati melalui saluran tertentu atau dalam mesyuarat Dewan Tertinggi BN,'' katanya.

''Kenapa hendak tunggu hingga 2012? UMNO tidak akan rugi dan terkilan jika PPP bertindak keluar BN. Tiada untungnya dia (PPP) berada bersama BN jika sekadar menyusahkan kerajaan BN,'' kata Syed Ali.

Jelas beliau, Kayveas harus faham bahawa ISA dikekalkan untuk mengekang sebarang bentuk keganasan atau kegiatan bercorak militan yang dilakukan oleh pelbagai pihak yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sama ada yang berdaftar atau haram.

''Kerajaan tetap bertegas menggunakan ISA kerana tidak mahu negara ini terjebak dengan kegiatan keganasan seperti yang berlaku di Thailand, Filipina dan India,'' katanya.

Di IPOH, UMNO Bahagian Tanjong Malim menggesa Kayveas membawa keluar partinya daripada BN jika terus mengugut kerajaan meminda Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd. Khusairi Abdul Talib berkata, kenyataan yang dibuat oleh Kayveas berbaur ugutan jahat dan amat menyakitkan hati.

Katanya, Presiden PPP itu boleh membawa partinya keluar BN sekarang tanpa perlu menunggu Pilihan Raya Umum Ke-13.

''BN tidak perlu tunduk kepada sebarang ugutan jahat daripada mana-mana parti komponennya dan Kayveas telah membuat berkali-kali ugutan seumpama itu semata-mata hendak mendapat sokongan murahan penyokongnya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohd. Khusairi Abdul Talib yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim berkata, BN akan lega jika PPP keluar daripada komponen BN sekarang kerana parti itu sudah lama menjadi duri dalam daging sejak Kayveas menjadi Presidennya.

''Kayveas perlu terima hakikat bahawa PPP mampu bernafas ketika ini kerana berada dalam komponen BN. Jika keluar daripada BN, rakyat tidak akan mempedulikannya lagi," kata beliau.

2 comments:

Bloggers Pembela Negara said...

assalamualaikum.

salam ziarah

Ini siri lawatan ke semua rumah blogger blogger BPN yang bersemangat dan komited.

Moga ikatan kita akan semakin jitu dari hari ke hari. Apabila niat kita semua menjadi satu.

Jangan dihirau cacian orang bahkan jadikan sebagai satu semangat membakar obor perjuangan.

Berjuanglah demi mengharapkan keredhaan Allah sebagai Tuhan kita yang satu !!!

salam.

Unknown said...

W.salam...

Saya berasa amat berbesar hati dengan siri lawatan ini..

Diharap Blogers Pembela Negara akan bersatu dengan teguh untuk mempertahan bagsa, agama dan negara kita...

Salam Perjuangan
Bro Jinggo