POLITIK HARIAN: Pemuda UMNO Bukan Lahir Sebagai Pejuang Jalanan

Monday, July 27, 2009

Pemuda UMNO Bukan Lahir Sebagai Pejuang Jalanan


Sabtu ini, penyokong Pro dan anti ISA , masing masing akan berarak bagi menyatakan pandangan mereka mengenai ISA. Jelas kita akan sama sama mengira berapa ramaikah penyokong Pro ISA dan penyokong anti ISA yang akan dikumpulkan. Apabila dua penyokong Pro dan anti berada di jalanan dan masing-masing akan cuba menunjukkan kekuatan masing-masing dan seandainya ada hilang kawalan , maka akan tercetuslah satu keganasan.

Yang susah adalah orang awam yang tidak berminat dengan politik , peniaga yang mahu mencari rezeki terpaksa menutup kedai yang merupakan punca rezeki mereka. Pelancong akan melihat betapa rakyat Malaysia yang mengamal budaya jalanan. Apakah dengan berdemonstrasi di jalanan akan mengubah keputusan kerajaan, Ini Malaysia dan bukan nya Thailand atau Indonesia. Sejarah penunjuk perasaan kita belum sampai ke tahap yang mereka berani merengkok didalam penjara lagi. Mereka tidak mungkin memilih penjara apabila tidur malam di rumah dalam bilik berhawa dingin dan makan makanan yang lazat lazat.

Apa keuntungan mereka ini berdemonstrasi melainkan menunjukkan ke tidak matangan mereka dalam mencari penyelesaian.Pastinya pihak Polis akan memberikan amaran dan pastinya yang bersalah akan ditahan dan direman beberapa hari. Siapa yang rugi. Pastinya juga kita tidak akan dapat memasuki Bandar Raya minggu ini kerana sikap yang tidak bertanggung jawab mereka yang mahu melakukan demonstrasi ini. Siapakah mereka ini. Majoritinya yang akan berada di jalanan ini adalah bangsa Melayu.

Nampaknya Anwar Ibrahim tersenyum kerana budaya yang dipupuknya kini telah menular di kalangan orang-orang Melayu yang anti beliau sebelum ini. Jelas orang-orang ini juga yang mahu mencari penyelesaian dengan jalan yang lakukan oleh Anwar Ibrahim selama ini.Jika ini dilakukan setiap minggu . Siapa yang akan menanggung akibatnya nanti. Rakyat yang tidak berdosa , kerana ini akan meruntuhkan juga ekonomi negara dan membayangkan bahawa kerajaan kita sekarang tidak stabil.

Apa yang diseru oleh Khairy Jamaluddin kepada Pemuda UMNO adalah satu yang waras dan bijak. Kita bukan hanya mahu menjadi hero dijalanan. Pemuda bukan beridentitikan demonstartor jalanan. Pemuda bukan bangsat dan hingusan mencari publisiti murahan secara yang tidak waras. Pemuda bukan satu pertubuhan jalanan dan tidak berjuang dij alan raya. Kami bersetuju dengan saranan Khairy Jamalauddin agar Pemuda jangan ikut serta dalam perhimpunan Sabtu ini, Khairy tidak perlu risau dengan kutukan sesiapa ke atas saranan ini , kerana mereka yang mengutuk ini adalah mereka yang sebenarnya mahu mencari publisiti murahan. Tetap kan pendirian dan pastikan pemuda UMNO tidak turut serta menyokong budaya Anwar Ibrahim ini.

Nota : Tahniah kepada saudara Parpukari yang begitu hebat mengutuk saranan Khairy Jamaluddin kerana menghalang Pemuda untuk berdemonstrasi. Untuk pengetahuan saudara Parpukari. Jika anda merasakan bahawa anda hero kerana menjadi dalang kepada perarakan ini , kami hanya mengucapkan syabas kerana menggunakan jalanan sebagai jalan penyelesaian kepada sebarang kekalutan. Saya berharap dapat melihat gambar Parpukari tidur di bawah tayar Truck FRU seperti yang dilakukan oleh Tian Chua sebelum ini. Tapi biasa mamak ni penakut sikit , berani masa ramai saja.

kiriman Email: Zainuri (Ketua Pemuda UMNO Kelang)

3 comments:

Darul Iskandar said...

Awat x dak isu lain nak diperjuangkan ka...? ISA tu biarlah gov sendiri decide, tu dah keja mereka...keja kita memertabatkan bangsa..kukuhkan ekonomi kerja kita..kami pekerja swasta berbangsa Melayu yang bekerja hari Sabtu & Ahad selalu berfikir...yang demonstrasi ni semua x sayang negara & keluarga ka?

Anonymous said...

Salam Bro:
Kalau pun nak membodek KJ, biao lah bertempat. Kalau Bro, KJ and Pemuda ada telur, marilah ikut Bro. Parpu, jangan berani bekata kata macam burung kakak Tua, tapi bila dalam menegakan Hak bangsa jadi bachul!!!
Sepatutnya Bro, loe mesti ada otak dan jiwa untuk berdiri diatas kaki sendiri, sampai bila nak maju, asik ikut telunjok kerana Budi dan termakan duit KJ.

Anonymous said...

anon.. aku kurang setuju dengan pandangan anon, ini bukan soal bodek atau membodek, ini soal keselamatan anak-anak kecil, ibu-ibu dan warga kuala lumpur.. Kami warga Kuala Lumpur mahukan keamanan bukannya keganasan. jika tercetusnya pergaduhan adakah akan saudara bertangungjawab untuk melindunggi anak-anak kecil , ibu-ibu yg tak berdosa itu. sangupkah saudara melihat mereka berkejar-kejaran untuk menyelamatkan diri mereka!