Tuesday, December 22, 2009

Dilema dalam hala tuju PAS

PAS kini sudah terkeluar dari landasan perjuangan, ramai anak anak muda kini kian lari dari PAS. Kita boleh lihat kini ramai penyokong atas pagar menyokong UMNO dan mereka yang dahulu protes kini kembali menyokong parti kerajaan. Pas juga kini menghadapi krisis dalaman yang paling buruk. Pastinya kepimpinan Pas sendiri merasa risau dengan keadaan yang berlaku sekarang.


1) PENGHINAAN TERHADAP ISLAM OLEH PEMIMPIN2 DAP.

Penghalalan Nik Aziz tehadap perbuatan menghina Islam oleh para pemimpin DAP tentunya akan menguburkan Pas malah tak mustahil juga di PRU13 kerana Pas dianggap tidak lagi mampu memperjuangkan Islam.


2) PENOLAKAN PAS TERHADAP KERAJAAN PERPADUAN UMNO.

Pas dilihat gilakan kuasa dan kedudukan apabila sanggup berkerjasama dengan DAP daripada menjalinkan persefahaman dengan sesama muslim.


3) KEMELUT POLITIK TAK BERTAMADUN Pakatan Rasuah (PR) DI PERAK

Isu menghina Raja dan usaha menghuru harakan keamanan di Perak oleh Nizar penderhaka akan memberi kesan yang besar dikalangan orang melayu. Ditambah pula Nizar jelas berada dibawah telunjuk DAP didalam setiap isu yang berlaku di Perak.


4) PENGHINAAN PAS DAN Pakatan Rasuah (PR) KEPADA ANGGOTA BADAN BERUNIFORM.

Selama ini Pas dan Pakatan Haram pembangkang sering melabelkan anggota beruniform di Malaysia seperti Polis, FRU, Rela dan juga Askar sebagai talibarut kerajaan. Malah ada juga di gelar anjing kerajaan kerana melaksanakan tugas dan tanggung jawab mereka. Kini di Bagan Pinang, Pas dan Pakatan Haram pembangkang secara tak tahu malu kembali menagih undi dari anggota beruniform ini.


5) KES LIWAT ANWAR

Ramai telah menyedari usaha Anwar melengah lengahkan perbicaraan kes liwatnya di mahkamah. Pelbagai cara dilakukan oleh Anwar untuk mengelakkan kesnya dibicarakan dan Pas tetap menyokong penuh Anwar yang penuh dengan salahlaku moral ini.


6) KRISIS PENYELEWENGAN WANG RAKYAT DI SELANGOR

Pakatan Haram pembangkang berdepan dengan tuduhan penyelewengan wang rakyat oleh adun DAP di Selangor. Dan juga penglibatan kongsi gelap didalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor. Ini menunjukkan bahawa Pakatan Haram pembangkang tidak layak diberikan kuasa mentadbir kerana jika dibiarkan..., negara pun akan mereka jual.


7) ISU KUIL DI SELANGOR

Adun Pas dan PKR bersekongkol menggalakkan pembinaan kuil di penempatan orang Islam di Selangor. Tindakan mereka tidak mengendahkan sensitiviti masyarakat Islam ini menyebabkan penolakan total kepada mereka dari orang2 melayu/Islam di Selangor.


8 ) KELEMAHAN MENANGANI ISU ARAK

Hasan Ali yang pada mulanya amat bertegas mengenai larangan penjualan ARAK terpaksa "menyerahkan kepala" untuk dipijak oleh DAP setelah campurtangan Anwar. Ini menyerlahkan bahawa Pas Selangor hanya menjadi pencacai kepada Pakatan Haram pembangkang.


9) KETIDAK MAMPUAN PAS MENJANA PEMBANGUNAN

Ini terbukti di Manek Urai apabila Pas hampir tewas kerana penolakan oleh rakyat setempat yang diabaikan serta dibiarkan mundur dari segi pembangunan. Pemimpin pemimpin Pas terpaksa menggunakan isu SYURGA dan menjanjikan PAHALA bagi menarik undi kepada mereka.


10) PAS MENJADI TALIBARUT KEPADA KAFIR DAP

Imej Pas sebagai parti Islam telah terhapus terutamanya setelah menggantikan slogan mereka dari MEMBANGUN BERSAMA ISLAM kepada PAS FOR ALL. Pas dilihat menjadi BARUA kepada KAFIR DAP apabila bersekongkol mengHALALkan ayat QURAN dipermainkan oleh KAFIR di Perak. Pas juga dilihat menjadi pembela kepada SALAHLAKU MORAL pemimpin2 DAPig apabila Nik Aziz dan muslimat Pas "mengampunkan" MODEL BOGEL DAP.

Nyata sekali Pas hanya dijadikan alat untuk memanipulasi Islam kepada DAP.

1 comment:

Rhino Rin said...

Terkeluar dari landasan. Tersungkur juga akhirnya. Setelah puas ditunggangi. Sembelih sahajalah.

Tersungkur kerana hulur leher untuk DAP dan PKR sembelih.