Friday, October 23, 2009

6 RETAK MENANTI BELAH!!!! NICK AJISS PECAT HADI???

Nik Ajiss mencadangkan parti itu mengadakan muktamar khas bagi membincangkan isu "dua tiga kerat pemimpin bermasalah", termasuk presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang. kate muafakat ???

Desakan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu dibuat ekoran kemarahannya terhadap beberapa kepimpinan parti itu, antaranya Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali berhubung isu kerajaan perpaduan yang dikaitkan dengan mereka.

Itula... sibuk cerita hal UMNO, rupanya dalaman diorang yang ada masaalah...

Sila baca komen Nik Ajiss yang begitu luar biasa >>> PAS : Keperluan Muktamar Khas Luarbiasa?

0 Bangunlah BangsaKu- KJ



KJ:
Bangunlah
Bangunlah bangsaku
Apalah erti omongan jika lekang dengan tindakan
Harapan berkecai bak debu berterbangan jika tidak diampuh peranan.
Tewas sudah gurindam dilagu,merungkai mengupas belenggu bangsaku
Laungan dan panji-panji menggegar jiwa jumud dan kaku makin sayup merintis sayu,
Namun aku pasti,fajar kini menyingsing lagi menyingkap tirai membawa harapan seribu erti
Namun menjanjikan kegelapan bagi yang dengkal,alpa dan iri hati.
Justeru Bangunlah Bangsaku....
Penuh kesedaran dalam kematangan
Disuntik azam baru,gembelengkan tenaga berpadu kita teguh bersatu,
Perwajakan hati,perkasakan diri sedia kita tempuh segala seteru.
Kerana masa beredar dan bumi berputar,memungkinkan perubahan yang tidak menentu,
Justeru Bangunlah Bangsaku,
Yang mapan dan berdikari dibawah naungan 1Malaysia,agar kita duduk sama rendah kita berdiri lebih tinggi,
Agar jiwa bangsaku yang bermaruah,tidak tertindas,tidak dihina tidak perlu merintih lagi,
Mengibar panji dipuncak ekonomi bukan lagi satu mimpi,
Bangunlah Bangsaku,
Jangan kita tersungkur lagi,sejarah hitam jangan kita ulangi cukuplah hanya sekali.
Bangunlah Bangsaku,
Perjuangan ini kita diisi,kita galas,kita tunjangi biar anak-anak kita tidak malu untuk mengakui bahawa hasil perjuangan ayahnya bangga dikecapi maruah bangsa megah diwarisi.
Bangunlah Bangsaku,
Bangunlah Bangsaku,
Bangunlah Bersama Negaraku................

Bangunlah BangsaKu- KJ on the Facebook discussion board.

Zakaria Bidin:
Sangat baiklah seruan ini. Kita kena selalu dengar seruan pemimpin sepertimana juga peranan azan. Setiap waktu kita kena azan supaya orang mendengarnya. Lambat laun, mereka yang mendengarnya akan terpanggil untuk menyambut seruan azan itu.
Untuk membangkitkan semangat manusia bukan kerja mudah tetapi hendaklah berterusan walaupun nanti ada orang kata sudah jemu dengan seruan supaya bangsa kita bangun. Akhirnya nanti, orang yang jemu akan tinggal sedikit. Harap seruan seumpama ini hendaklah berterusan kerana itu juga satu mukjizat dari pemimpin tidak kira apa saiznya.

Fahrin Badry:
Bangunlah bangsaku...,
Tingkatkanlah dan berusahalah ke arah kehidupan diakhirat yang kekal abadi.

Dunia, bangsa dan sahabatmu tak mungkin dapat membantumu disana.
Yang kamu bawa hanyalah amal baikmu, hartamu yang didermakan dan doa anakmu yang soleh/solehah.

Saban hari, kita tidak berhenti-henti dan asyik memikirkan kuasa bangsa, politik dan kekayaan di dunia. Kita lupa sebenarnya esok kita akan mati.

Nordin:
jika dihayati perutusan adalah menjadi tanggungjawab dan amanah para 'pengurus' UMNO untuk memastikan produk(rakyat) tidak ada cacat celanya...dan berkhdimatlah dengan merasakan kepuasan apabila ditunaikan kehendak mereka yang memerlukan...syabas saya ucapkan atas kesungguhan yang dilakukan oleh YB Khairi Jamaluddin selaku Ketua Pemuda Malaysia,semoga sentiasa dirahmati Allah...

Shamsuddin:
Bangsa yang bangun ini mestilah mempunyai jiwa yang merdeka dan jati diri yang berpaksikan kepada iman dan takwa. Jika bangsa ku ini masih tunduk dengan tekanan dan desakan bangsa-bangsa asing dan kepentingan kaum-kaum lain sehinggga meminggirkan bangsanya sendiri, maka itu bermakna bangsaku akan pupus di negara ini beberapa dekat lagi.

Muhammad Kamil:
askum,terima kasih diatas seruan ke arah ya-alfalah amin.alhamdulilah brother ujang KJ hehehe ok teruskan 5 itu.saya si lima53 amat bersukacita diatas usaha mu itu ku doakan.maju maju maju jgn undur brother demi barisan pemuda2.lurus shaf2 pemuda2 agar sentiasa bersedia didalam jua kemungkinan yg datang amin.

Zul Azhar:
bangsaku mesti bangun dlm erti kata yg sebenar. kata2 YB KJ dalam ucapannya. bangun bukan bererti kita tidur ttp bingkas utk memulakan langkah. langkah utk berubah yakni berhijrah utk kebaikan. bangsaku masih jauh ketinggalan cumag yg kita advance hanylah 'phd' yg begitu meninggi sehinggakan tidak sanggup utk melihat bangsanya sendiri maju. kita bukan hanya mesti bangun utk melangkah sebaliknya bangunkan juga minda kita utk menjadai lebih positif dgn tidak hanya menyalahkan org lain setiap kali kita gagal. melihat faktor dan kelemahan diri sendiri adalah sesuatu yg amat susah utk diterima oleh bangsa...sy menyeru semua bangsaku utk bangun dan memeulakan langkah yg pertama serta sentiasa berfikirkan positif...fikirkan boleh insyaallaha akan adalah langkah yg pertama itu.

Fadzlan:
Terima Kasih YB KJ........
ape yg shabt-shbt ckpkan smue yer btul....
sy sokong.............

Mohamad Rahmat:
Mrilah pemuda2 kita bersatu dengan semangat setiakawan menyahut amanat presiden UMNO dan Ketua Pemuda kita YB KJ

Bungaraya:
Salam, Era perubahan menentukan kuasa pemimpin lanjut umur (60-an ke atas) dan kuasa pemimpin muda (40-an kebawah) akan bermula di PR13 dan PR14. Pada Ogos 25,2009 semasa pilihanraya kecil Permatang Pauh dianggarkan 90% pengundi bawah 30 tahun mengundi untuk Anwar. Presiden Kulit Hitam Pertama Amerika Barrack Obama disokong oleh 63% penggundi muda. Pemimpin berkarisma dan muda sisukai oleh golongan muda diserata dunia. Lebih 2 juta golongan muda yang baru akan mengundi di PR13 akan datang di tambah dengan 4 juta penggundi yang sedia layak melayakan diri menggundi tetatpi tak sempat mengundi di PR12 akan bergabung. Maka dianggarkan 6 juta pemuda dan pemudi akan mengundi di PR13 &14 nanti. Jumlah penggundi sekarang lebih kurang 11 juta pengundi maka lebih kurang 60% penggundi adalah golongan muda. Golongan muda ini akan menentukan dan monopoli pemerintahan negara akan datang.
Maka Slongan "Bangkit Bangsa Ku" Bangun Bangsa Ku" dan lain-lain slongan hanya menjadi reotorik kepada golongan muda. Maka pemuda UMNO perlu memikul tanggung jawab untuk menentukan golongan muda ini senang dan mudah menghampiri UMNO/BN. Golongan tua masih diperlukan tetapi mereka perlu memahami "apakah keperluan golongan muda ini"?. Orang Muda selalunya mahu produk baru. Apakah golongan tua di UMNO sudah sediakan produk baru untuk mereka?. tanpa produk baru pengundi-pengundi ini tidak berminat dengan UMNO/BN ini. Satu perkara perlu ingat Parti PAS sedang mengorak berbagai langkah untuk mendampingi remeja-remeja ini. Ini bukan tekaan tapi buatlah poll di pusat-pusat pengajian tinggi , berapa peratus penuntut ini sokong UMNO/BN?. Ia adalah satu keadaan bahaya bagi BN. Wal hal di UMNO ketua pemuda selalu menjadi sasaran kritikan oleh golongan tua dalam UMNO. sebarang pandangan dan Idea yang diberikan oleh pemuda untuk pembangunan dan perubahan dalam part;i pemuda dipandang sinis dan selalu dikritik oleh golongan tua dalam parti. Era politik siapa makan garam lebih sudah berubah. Pengundi golongan muda ingin lihat perubahan hala-tuju parti untuk golongan mereka dari persepsi pemimpin muda.
Cara penyampaian messej kepada golongan muda 15-24 tahun amat mustahak. Acuan dibina pada umur sebegini. Media baru akan memainkan peranan di PR13 & PR14. Dalam konteks blog-blog kelemahan ketara ialah golongan yang sukakan UMNO akan berkunjung ke blog-blog penyokong UMNO dan sukakan parti pembangkang akan ke blog-blog yang sokong pembangkang. Mengikut Comscore pada Mei 2008, Friendster mempunyai 3,024,000 pelawat berbanding Face Book 758,000 pengunjung dan my space 735, 000 pelayar. Pemimpin pemuda perlu mencari dan menyelidik cara untuk golongan muda ini berjinak-jinak dengan parti politik mereka. Hanya mencipta dan propagandakan dalam MSM atau blog-blog UMNO slongan-slongan yang bersemangat berkobar-kobar tidak akan membawa UMNO kemana-mana. Slongan seperti "Bangunlah...Bangkitlah akan menjadi sendagurau bagi golongan mereka. Golongan muda perlukan lebih dari mencipta slongan. ketua pemuda faham natijah ini tetapi apakan daya?." Gayung tua di UMNO gayung pemutus". Pemuda Umno perlu bergerak dengan agenda mereka sendiri untuk memikat golongan pengundi muda yang sudah tentu akan menjadi pemutus dalam Pilihan raya Umum 13 & 14.Wassalam. HIDUP UMNO!!!!

Syed Abu Bakar:
Bangun Bangsa Ku, Mudah diperkatakan tapi onak dan duri menanti.
pengalaman selalu mengajar dan mengingatkan kita erti berterima kasih. Datuk, nenek, ibu dan bapa kita telah melaluinya, zaman kepayahan dijajah dan zaman kemerdekaan.Mereka tidak pernah lupa, apa yang berlaku pada tahun 1998 tidak sama sekali mengugat kesetiaan mereka.Mereka tidak pernah lupa.
anak-anak muda sekarang apa yang harus mereka berterima kasih? segala berita disampaikan dengan cepat sekali yang baik atau buruk.Ekonomi negara semua telah disediakan dengan baik sekali oleh kerajaan, Jadi apa harus mereka berterima kasih. adakah kita harus salahkan mereka untuk tidak berterima kasih?
Inilah masanya kita mendekati mereka dengan apa cara sekalipun agar mereka tidak mengadai masa depan mereka hanya dengan janji palsu.
Buktikan pada mereka bahawa madah perjuang kita untuk mereka, untuk anak-anak mereka dan cucu-cicit mereka. marilah kita bersama-sama membawa mereka melalui pengalaman perubahan ini agar mereka tidak lagi berada di PERSIMPANGAN JALAN.BANGUN LAH BANGSAKU DAN SAUDARA-SAUDARAKU.

Irkzik Imza:
Bangun Lah BangsaKu..Bangun Lah BangsaKu..

Sebenarnya saya berpendapat kita sebenarnya dalam keadaan terlalu selesa.
Segala-galanya disediakan oleh pihak yang berwajib.
Bilamana keadaan terlalu selesa maka kita terlupa akan kebolehan serta kemampuan kita yang sebenarnya
Kita terlupa akan kehebatan kita dek terlalu di manja.
Kita hilang hormat dan hilang kepercayaan kepada Bangsa kita sendiri.
Dek terlalu selesa maka kita lihat tahap mutu kecemerlangan orang kita semakin merudum perkhidmatannya.
Dek terlalu selesa perkhidmatan yang tidak mencerminkan kecemerlangan mengharapkan pulangan agak berlebih-lebihan setimpalnya.
Dek terlalu selesa juga kita kerap disumbang dari menyumbangkan sesuatu.
Dek terlalu selesa kita tidak memberi ruang kepada orang kita menunjukkan kepandaian serta kehebatan mereka.
Dek terlalu selesa kita lebih mempercayai orang lain dari orang kita sendiri.
Dek terlalu selesa kita tidak membudayakan budaya niaga.
Dek terlalu selesa kita mempercayai sistem yang sama dari sistem yang berbeza.
Dek terlalu selesa kita melakukan perkara yang sama mengharapkan keputusan yang berbeza...
Dek terlalu selesa kita menjauhkan diri dari orang kita.
Dek terlalu selesa kita hanya selalu berkata-kata dari melaksanakannya...
Dek terlalu selesa kita katakan Bahasa Jiwa Bangsa
Dek terlalu selesa kita merasakan kita Tuan selamanya.

Bangunlah BangsaKU...BangunLah BangsaKU....
Kita harus keluar dari kelompok dan ruang keselesan....
Renung-renungkan Lah........

Noorasikhin:
Kebenaran ..terutama tentang kekurangan diri kita memang seringkali tidak sedap didengar.Kerana apa?Kerana kita punya kecenderungan utk tampil baik di depan org.

YB KJ ingin beritahu yang kita masih dibelakang.Kita belum mampu menjadi bangsa yang dominan.Beliau mungkin ingin mempercepatkan 'process recovery'.

Pemimpin yang baik adalah yang berani menanggung risiko bila mengatakan kebenaran.Apa yang kita mahukan,KEBENARAN YANG PAHIT ATAU PEMBOHONGAN YANG MANIS?

Anggaplah ini satu 'wake -up call' dari beliau.

Kalangan kita punya latar belakang yang berbeza.,gunakan peluang utk berubah..,sebaris seperti mereka yg sudah berjaya.

Ridsect:
Salam Setia Kawan.....Semoga kita dapat bersama mencari di mana kah kelemahan UMNO di alaf ini...apa yang menyebabkan golongan muda ini menolak kepada UMNO...Sama-sama buat kerja....

Mohammed Nazim:
Bangunlah bangsaku....
Janganlah jadi bangsa Melayu yang terus layu
Yang mudah diperkotak katik kan oleh bangsa lain
Jagalah kuasa yang ada
Agar anak cucu kita terbela.......

Radzwill:
Tapi sejak bebarapa hari persidangan itu. tak sorang pun sentuh tentang bahasa. Walhal bahasalah yang menyatukan Bangsa Malaysia

Satu bahasa pelu untuk menyatupadukan rakyat, agar rakyat dapat kenal mengenal antara satu sama lain, berkomunikasi tanpa sebarang syak, zan dan waham.

Demi Satu Malaysia kita perlu mencari satu bahasa yang boleh digunapakai oleh majoriti masyarakat secara meluas.

Bahasa itu perlu dititikberatkan dan diagungkan agar semua orang boleh berhubung dan menjalani kehidupan menggunakan bahasa itu.

Masyarakat perlu memilih bahasa apakah yang boleh digunapakai oleh orang Cina, orang India, orang kadazan, orang melanau, orang murut, orang laut dan lain-lain. Bahasa apakah yang boleh digunakan oleh petani, penternak, penoreh getah, pemansu teksi, guru, pengeksport dan pengimport, penyanyi, pelakon. Bahasa apakah yang boleh digunakan oleg ahli agama, askar, raja, anak raja, anak saudara raja, adi beradik raja, menteri besar, perdana menteri, hakim2.

Adakah kita ingin menggunakan bahasa Inggeris untuk digunakan dan dititik beratkan dan diagungkan untuk digunakan oleh kesemua diatas atau bahasa India atau bahasa Cina. Sekurang-kurang satu bahasa yang kesemua jenis manusia di atas fahami dan digunakan seharian.

Bahasa apakah itu?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates