Saturday, June 12, 2010

Pergerakan Pemuda UMNO Rembau Buat Laporan Polis Terhadap Ketua AMK Badrul Hisyam



REMBAU, 11 JUN - Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Rembau telah membuat satu laporan polis terhadap Ketua Angkatan Pemuda Keadilan Rembau, Badrulhisham Shaharin hari ini di atas kenyataan terbuka beliau di dalam blog CheGuBard.blogspot.com. Laporan tersebut telah dibuat Mohd Shafrul Haji Azman, Naib Ketua Pemuda Bahagian Rembau bersama-sama Setiausaha Pemuda UMNO Bahagian, Mohd Safariladira Bin Abdullah dan AJK Pemuda Rembau di Ibu Pejabat Polis Daerah Rembau, pada jam 3.30 petang.

Laporan polis itu dibuat berikutan kenyataan Ketua AMK Rembau itu yang secara terang telah mengkritik Institusi DiRaja didalam penulisan beliau yang bertajuk ‘Warkah Terbuka kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong “Hepi Besday..Sir!”. Menurut Sharful, artikel tersebut yang bertarikh 10/06/2010 telah menghina Raja-Raja dan DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dan menganggap ianya adalah satu hasutan dan penghinaan kepada Institusi Diraja serta DYMM Yang DiPertuan Agong.

“Kami memohon pihak polis mengambil tindakan terhadap saudara Basdrulhisham Shaharin, Ketua AMK, parti KeAdilan Rakyat N.Sembilan kerana telah memfitnah dan bersikap biadap terhadap institusi -institusi raja-raja melayu dan DYMM Yang DiPertuan Agong dengan menuduh Raja-Raja Melayu serta DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong menganugerahkan pingat darjah kebesaran dengan mendapat arahan tertentu.” tegas beliau ketika di teruramah oleh pihak media.

Tambahnya lagi, Pemuda Bahagian Rembau membuat laporan polis ini kerana ini adalah satu hasutan kepada pihak lain dan mencemarkan imej Insitusi Raja-Raja Melayu Berpelembagaan dan berharap agar Badrulhisham atau Chegubard dikenakan tindakan sekeras-kerasnya.

Terima Kasih kepada pengirim E-mail.

No comments: