Wednesday, October 6, 2010

Sidang media Rahimi diserang samseng PKR

Bekas pembantu Anwar, Rahimi telah dipaksa menandatangani akuan bersumpah pada 28 Jun 2008 yg mendakwa Najib dan Rosmah mendalangi konspirasi terhadap Anwar dalam kes liwat Saiful.

Namun sekumpulan samseng PKR menyerbu lokasi sidang media itu sebelum Rahimi bertemu pemberita dengan menggesa beliau agar menghentikan sidang media tersebut.



Dalam laporan itu, Rahimi mendakwa beliau telah dipaksa menandatangani dua akuan bersumpah oleh Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya dan juga beberapa anggota parti di Quality Hotel akhir Jun 2008.

“Saya dipaksa menandatangani dua akuan bersumpah pada Jun 2008 mengenai Anwar dan Saiful.

“Deklarasi itu tidak benar kerana bukan saya yang menulis.

“Saya dipaksa untuk menandatangani, kerana saya bimbang dengan keselamatan saya... ketika itu ada beratus penyokong Anwar dan orang-orang kanannya di sekitar Quality Hotel,” kata Rahimi.

Malah menurut pembantu itu beliau juga dipaksa tinggal di sebuah bilik hotel berkenaan selepas menandatangani akuan bersumpah.

Laporan polis hari ini juga menyebut bahawa Rahimi ada membuat satu akuan bersumpah yang baru.

“Kandungan akuan bersumpah sebelum ini tidak benar... jadi saya membuat akuan bersumpah baru.

“Saya mahukan perlindungan saksi daripada polis. Saya khuatir akan keselamatan diri saya dan keluarga saya,” katanya lagi.

Malah dalam laporan polis itu, Rahimi mendakwa Latheefa juga adalah berusaha untuk menghubungi agar menyediakan akuan bersumpah yang baru memandangkan yang sebelum ini sudah hilang.






Terima Kasih kepada blogger http://darulehsantoday.blogspot.com/ kerana menyiarkan video ini

No comments: