Saturday, July 23, 2011

Mat Sabu Guna Talian Hayat Kedua, Tukar "Statement"...


Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu bagaikan cacing kepanasan setelah pihak polis menyiarkan rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar pembahagi jalan. Langkah seterusnya Mat Sabu menggunakan talian hayat yang kedua, ubah "statement" untuk menyelamatkan diri beliau.


Rakaman cctv bukti Pajero Polis tidak rempuh motosikal Mat Sabu


Statement pertama pada 15, July yang lalu : Laporan Malaysiakini - Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu memberitahu beliau selamat menjalani pembedahan membetulkan ligamen lututnya yang terkoyak akibat dirempuh kenderaan Land Rover polis dalam perhimpunan BERSIH 2.0 Sabtu lalu.



Statement terbaru yang merupakan talian hayat kedua: Laporan Keadilandaily - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menggesa pihak polis menarik semula kenyataan bahawa beliau membuat tuduhan palsu dilanggar kenderaaan polis pada 9 Julai lalu, atau berdepan tindakan saman.

Ketika dihubungi Keadilandaily, Mohamad berkata beliau dirempuh kereta Proton Waja polis, dan bukan kenderaan Pajero seperti yang didakwa pasukan keselamatan itu.

Tidak mustahil juga selepas ini Mat Sabu akan mengunakan talian hayat ketiga yang terakhir dengan meminta batuan dari Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat seperti mana beliau bebas dari hukum khalwat dengan isteri orang ketika itu yang bernama Norma pada 31 Januari 1995. Ianya berlaku di bilik 121 Hotel Perdana, Jalan Mahmood.


Nampaknya lakonan Mat Sabu bertambah hebat semenjak berkawan dengan orang yang pernah digelarnya Al Sheikh Al Juburi... Ini fakta bukan auta sila baca disini...

Kejujuran Mat Sabu mengaku bahawa dia pernah melabel Anwar Ibrahim sebagai Al Sheikh Al Juburi patutlah dipuji. Sekurang-kurang dia ikhlas dalam membuat tuduhan, walaupun kini dia sendiri telah angkat bendera putih.

Fikir fikirkanlah... Janganlah kita terus tertipu dengan mainan politik yang berteraskan kepada pembohongan, putarbelit hanya kerana mahukan kekuasaan dan pemerintahan...

2 comments:

Anonymous said...

mula2 land rover lepas
tu waja
pulak, lps ni apa pulak??

Anonymous said...

abg mat kencing merata2..