Sunday, July 24, 2011

Muhyiddin : Paparan Video PDRM Tulen

Rakaman video pada perhimpunan haram 9 Julai lalu, yang dipaparkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah rakaman sahih dan sah bertujuan mendedahkan situa­si sebenar dan bukannya bermotifkan politik.



Berikutan itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat supaya tidak tertipu dengan dakyah pembangkang berhubung rakaman video PDRM itu.

“Kita harus terima dengan yakin kredibiliti video polis itu, jangan kita yakin dengan video dipaparkan media alternatif, dalam YouTube misalnya, yang jelas banyak mengubah kandungan,” katanya pada Bulan Pencegahan Jenayah Peringkat Kebangsaan 2011 di Pusat Perdagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, di sini, semalam.

Muhyiddin meminta polis menyiarkan video itu supaya rakyat boleh lihat dan nilai sendiri.
Menurutnya, polis me-nyiarkan video yang sah dan tidak diambil atau dicedok dari mana-mana pihak, berbeza dengan pembangkang.

“Video itu menjawab beberapa isu dibangkitkan pembangkang, termasuk Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang berceramah atas kerusi roda, kononnya dilanggar kenderaan polis semasa perhimpunan haram itu.

“Jadi, kalau ketua parti Pas berbohong, bagi Pas pembohongan itu halal kah,” tanya Muhyiddin.

Muhyiddin berkata, pe-mimpin Pas itu mungkin terjatuh atau sebagainya, tetapi ia sama sekali bukan kerana tindakan polis.

Mengenai laporan Moha-mad Sabu akan failkan saman di mahkamah berhubung dakwaan kekasaran polis terhadapnya, Muhyiddin berkata: “itu hak dia”.

Menurutnya, video itu menjawab mengenai tindakan polis menyembur gas pemedih mata di lorong berdekatan Hospital Tung Shin yang dijadikan isu sesetengah pihak serta insiden kematian Allahyarham Baharuddin Ahmad.


2 comments:

Anonymous said...

puak ahlul pas mmg kuat menipu! tak habis2 nak bohong rakyat!

Pendekar Melayu Ulung said...

salam ziarah,

memang terbaik Anwar Al Juburi ni..