POLITIK HARIAN: Anwar Bangkitkan Konspirasi Pemecatannya..

Monday, August 22, 2011

Anwar Bangkitkan Konspirasi Pemecatannya..


Anwar Ibrahim dalam membacakan keterangannya kembali membangkitkan insiden dia dipecat oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebelum didakwa dan dipenjara selama 15 tahun atas tuduhan liwat pada 1998.

Tertuduh yang memberi keterangan dari kandang salah turut membangkitkan isu konspirasi dan menyalahkan Hakim Mahkamah Tinggi yang mendengar perbicaraannya, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah yang didakwanya tidak menjalankan tugasnya dengan adil.

Anwar turut membandingkan tindakan Hakim Mohamad Zabidin yang tidak mengenakan sebarang tindakan kepada pihak-pihak yang dikatakan memprejudiskan pembelaannya dengan Hakim Akhtar Tahir yang sedang mendengar kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi.

Kenyataan Anwar untuk membela diri telah disiapkan lebih awal dan telah dimuat turunkan di laman rasminya, anwaribrahimblog pada pagi ini. Baca di sini

3 comments:

Anonymous said...

anwar mmg raja pembohong... sana pusing sini pusing! konspirasi tuii..

Anonymous said...

heiii...itu la orang yang dalam video main dengan ayam china tu....

Anonymous said...

masih ada orang percaya...dia cakap apapun ada orang angguk. Bukti terang depan mata tak nak percaya, sejelas vedio tuu pun tak leh nak fikir,besi bisulah.... nak kata apa.. panjanglah cerita liwat nii berbelit-belit ....
melayu melayu....