Monday, August 8, 2011

Isu Gereja DUMC: MB Selangor Minta Semua Media Tutup Mulut


SMS diterima sila beri arahan semua Media mesti tutup mulut! Kes CLOSED!

Menteri Besar Selangor Abdul Khalid Ibrahim meminta pihak media menghentikan perbincangan (tutup mulut) mengenai kontroversi serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) semasa Majlis Makan Malam Muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama pada malam Rabu lepas, sehinggalah laporan lengkap diberikan oleh jabatan itu.

"Oleh sebab itu saya suruh ia tidak payah dibincangkan, kita hanya akan bincangkan selepas fakta yang lengkap sudah ada dan keputusan dah dapat dilakukan" kata Khalid sambil tergagap-gagap.

Abdul Khalid berkata isu yang penting ialah JAIS telah pergi ke gereja tersebut dan jabatan itu bersetuju untuk membuat laporan lengkap tentang apa yang dilakukan supaya ia dapat dibincangkan.

Justeru beliau menjangka JAIS akan mengambil masa yang panjang untuk menyediakan laporan yang lengkap dan teratur berhubung serbuan itu.

"Saya tidak menjangka laporan akan berlaku dalam dua tiga hari ini. Pada pandangan saya apapun pengumuman yang akan dibuat ialah selepas Hari Raya Aidilfitri," katanya.

Wah lamanya nak siasat kes ni? nak tunggu sampai basi lepas tu semua orang akan lupakan kes murtad di Selangor! perghhh! Kalau tak mampu nak selesaikan dengan segera, bagi sahaja kerajaan pusat Barisan Nasional buat siasatan la...


Kalau kes ni terjadi pada BN sudah pasti pihak pembangkang akan jajakan hingga keluar negara!

2 comments:

Anonymous said...

kau patut bersara gagap! kau tak layak jd MB Selangor! Kami tidak mahukan MB Selangor yg tunduk dengan org kristian

xxxxx said...

we did not ask anybody to bow on us on christian.thank you..kami tidak minta sesiapa tunduk bagi pihak kami. God forgives these people.