Monday, August 22, 2011

Kes Liwat Anwar : Karpal Singh Sapina PM, Isteri

Tujuh saksi termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor disapina pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi saksi pihak pembelaan dalam kes liwat Anwar.

Peguam Karpal Singh yang mengetuai pasukan pembelaan Anwar, memberitahu Mahkamah Tinggi yang mereka telah mensapina tujuh saksi yang ditawarkan oleh pasukan pendakwaan pada akhir kes mereka untuk menjadi saksi pihak pembelaan.

Karpal memaklumkan demikian kepada mahkamah selepas Anwar selesai memberikan kenyataan pembelaannya dari kandang saksi, untuk menjawab pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26.

Saksi berkenaan ialah Najib, Rosmah, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan; bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof; doktor PUSRAWI yang memeriksa Mohd Saiful, Dr Mohammad Osman Abdul Hamid, jururawat PUSRAWI, Yazihan Jusoh dan pembantu rumah Indonesia, Suliati. - Bernama

PM tidak peru jadi saksi kerana sudah ada 5 orang tawarkan diri sebagai saksi kes liwat Anwar.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

Anonymous said...

ada beranika karpal mau bawa itu nalla karuppan zulkifli nordin wee, chandar dan itu zahrain..rahimi dan sapa2 lagi????lu panggil la itu olang semua jadi saksi...sivaji the bosss ayoyoyo yare pa?