Wednesday, August 3, 2011

Pakatan Pembangkang Sokong Group Murtad Dalam Facebook


Ini group Facebook yang menyokong orang Islam yang murtad di Malaysia dan Singapura. Tertulis dalam group tersebut tujuannya iaitu "kumpulan ini terbuka kepada mereka yang murtad dari Islam di Malaysia dan pihak-pihak yang ingin menyumbangkan sokongan moral kepada mereka yang murtad. Objektif kumpulan ini adalah untuk menjadikan sistem sokongan moral kepada mereka yang telah murtad dari Islam di Malaysia".

Group ini jelas sekali mencabar Perkara 3 sebagai agama bagi persekutuan dan menghina kesucian agama Islam pada bulan Ramadhan yang mulia ini. Didapati banyak ahli parlimen pembangkang dan penyokong BERSIH telah menyertai group yang baru diwujudkan tersebut termasuklah Faekah Husin (Setiausaha Politik Khalid Ibrahim), Lee Boon Chye (ahli parlimen PKR Gopeng), Sim Tze Min (ADUN DAP Pantai Jerjak), Nasir Hashim (ADUN PSM Kota Damansara), Tan Kok Wai (ahli parlimen DAP Cheras), Lim Lip Eng (ahli parlimen DAP Segambut), Boo Cheng Hau (ADUN DAP Skudai), Lee Khai Loon (Ketua Penerangan AMK PKR) dan beberapa orang penyokong BERSIH. Apakah group ini dibuat oleh mereka-mereka ini?

Sesudah rancangan untuk menghuru harakan negara ini dengan perhimpunan BERSIH pada 9 Julai 2011 gagal, ada kumpulan tertentu yang cuba menghina kedudukan agama Islam dalam Facebook. Bila diselidiki, daripada 384 orang yang menyokong kumpulan menyokong murtad tersebut di Facebook majoritinya adalah wakil rakyat pembangkang dan penyokong BERSIH. Pihak berkuasa dan SKMM perlu mengambil tindakan segera untuk menutup group yang menyokong murtad ini. Pihak yang mewujudkan group di facebook ini juga perlu dikenakan hukuman. Penghinaan sebegini sengaja ingin mengguris perasaan umat Islam ketika bulan Ramadhan. Bukan sekadar sokong murtad, tetapi posting dalam group tersebut turut menghina Nabi Muhammad SAW dan ibadah puasa.

Info - Angin Perubahan

1 comment:

Anonymous said...

inilah sebenarnya agenda jahat DAP