Wednesday, August 3, 2011

Ustazah Nurul Izzah Keluarkan 'Fatwa' Baru - Haram PRU-13 Tanpa Reformasi


Kalau Pas ada Tuan Guru Nik Aziz yang terkenal dengan bermacam-macam jenis fatwa terbarunya bagi menutup kesalahan dari puak pembangkang untuk meraih simpati rakyat, kini muncul pula Ustazah baru dari PKR Ustazah Nurul Izzah yang sudah pandai mengeluarkan fatwanya yang tersendiri... Ini semua ajaran dari Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat...

"Adalah tidak bermoral dan haram untuk mengadakan Pilihan Raya Umum Ke-13 sebelum melaksanakan reformasi pilihan raya yang bebas dan adil". Kata Nurul Izzah, Naib Presiden PKR.

“Pilihan raya yang bersih dan adil merupakan prasyarat di dalam sistem demokrasi yang moden ke arah mereleasasikan mandat sebenar daripada para pengundi untuk memilih kerajaan yang memerintah hari ini.

“Oleh itu, saya ingin menyatakan bahawa jika YAB dan BN dipilih secara bebas dan adil sebagai kerajaan, maka menjadi tanggungjawab saya untuk berkhidmat sebagai pembangkang yang setia kepada negara,” katanya.

Nurul Izzah hendak mencari reformasi dan keadilan yang macammana lagi? Kerajaan Barisan Nasional/ BN bawa Traformasi baru memperkenalkan sistem baru lagi canggih seperti Biometrik Pakatan Pembangkang tolak.

Ternyata sikap menolak pembaharuan oleh pemimpin Pembangkang juga menunjukkan mereka sebenarnya tidak ikhlas didalam mencari jalan penyelesaian ke arah penambaikan sistem pilihanraya negara. Mereka sebenarnya hanya mahu mencari isu untuk memburukkan kerajaan sahaja.

Jika benar kerajaan boleh memanipulasi undi, macammana kerajaan Pas berjaya mengekalkan pemerintahan di Kelantan pada pilihan raya 2004 dengan kelebihan satu kerusi yang beza majoritinya hanya dua undi.

Agak mustahil untuk BN melepaskan Kelantan dengan kemenangan dua undi iaitu di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kemumin, Machang?

Mungkin ini yang Nurul Izzah maksudkan... Kerajaan Pas Kelantan tidak bermoral dan haram mengadakan pilihan raya umum ke-13 sebelum melaksanakan reformasi tersebut... al-maklumlah Kerajaan Pas Kelantan agak ketinggalan dan kuno sikit dari segi pemikiran dan pembangunannya.

Sebuah pilihan raya yang adil dan telus di negara ini tidak wajar dipertikaikan kerana sekiranya sistem demokrasi itu boleh dimanipulasi, maka adalah mustahil untuk pembangkang memenangi pilihan raya tertentu.

Yang HARAM DAN TIDAK BERMORAL sebenarnya ialah Pakatan Haram (PR)... Sehingga kini Pakatan Rakyat gagal menjadi sebagai satu parti politik gabungan yang RASMI.

3 comments:

Anonymous said...

Papa Anwar lebih bermoral dr Najib ko?

Anonymous said...

cuba nurul tanya papa... chinadoll haram tak?

Anonymous said...

bapakang tutuh pelacur china haram tak? liwat saiful haram tak?