Sunday, August 14, 2011

Wardina Datang Bulan Pasal Gereja...

"Pehal la mamat Nik Nazmi ni terhegeh-hegeh sangat!"


Aduhai Wardina... Kalau tak tahu  pasal isu gereja DUMC jangan lah hendak cuba memutar belitkan perkara sebenar, duduk diam-diam sudah lah... Buat malu jer dengan penampilan keislaman tapi lain pula yang di tonjolkan.. Apa Wardina ingat peminat dia suka ke dengan statement macamni?...

"...kita bimbang apabila orang Islam ke gereja...bimbang mereka terpengaruh dengan ajaran Kristian...namun kita juga melarang orang bukan Islam masuk ke dalam masjid...apakah kerana kita bimbang mereka terpengaruh dengan ajaran Islam? DrMaza.com" kata Wardina.

Kak oi kalau bercakap tu, tolong guna akal, jangan sedap mulut jer nak berkata-kata...

Oh bulan... Aku rasa kenyataan Wardina itu seakan-akan dia tengah datang bulan dalam bulan Ramadhan ni... (bulan itu lambang parti PAS)

Apa yang JAIS bimbangkan ialah sekiranya beberapa individu Islam yang hadir dalam majlis di gereja DUMC tempohari kekurangan ilmu  Islam, maka fikiran mereka mudah dipesongkan hingga membawa kepada murtad.

Selain daripada itu... terdapat juga aduan tentang ada usaha murtadkan umat Islam dalam gereja tersebut.

Konon Wardina nak cerita pasal isu ADUN DAP masuk masjid dan memberi tazkirah di ruang solat la tu...

Ketahuilah wahai Wardina bahawa Isu tersebut mencemarkan kesucian masjid malah jelas cuba mempolitikan tempat ibadat umat Islam.

Kalau nak tunjuk alim pun biarlah bertempat. Jangan pulak lepas ni bila kena tegur, sikit-sikit nak saman blogger.

Umat Islam wajib pertahan akidah bukannya saja-saja suka seronok tengok orang Islam di Murtadkan.

PAS Buat "U Turn" Selepas Di Desakan Dan Pendedahan - Sokong JAIS Jika Ada Bukti

29 comments:

Anonymous said...

Kita tak pernahpun ajak orang kristian masuk masjid mereka yang lebih ajak orang islam masuk gereja

Anonymous said...

Wardina ni perasan bagus sgt! Gila glemer!

Anonymous said...

Ni la contoh manusia sampah. Bertopengkn Islam,perasan bagus.

Anonymous said...

Wardina and the geng sealirannya, daripada hang fikir cam tu baik hang fikir dan jawab kenapa alkitab berita baik (bible), kaset-kaset rakaman kerohanian Kristian dan risalah keagamaan Kristian diedarkan kepada umat islam. Hang jawab kalau berani....
http://www.malaysiakini.com/news/171947?fb_comment_id=fbc_10150248720952750_17600491_10150254056642750
Korang semua check kat sini, aku berdebat dgn umat Kristian dan Melayu Islam tp sokong Kristian, bila aku ajukan soalan di atas sorang pun tak jawab. Kenapa ye? Dah jelas siapa yg sokong gereja iman mereka tarbatal kerana sokong umat islam Murtad. Bila soalan yg aku ajukan tak berapa mencabar kejap je puak-puak ni jawab, dah seminggu aku bagi tempoh mereka tak jawab pun. Any komen?

Anonymous said...

Di dalam gereja kalau Allah yg sebenar yg disembah tiada menjadi kesalahan.kalau di mesjid sekalipun kalau bukan Allah yg disembah itu menjadi kesalahan/syirik besar jadinya.kalau nak Sembah Tuhan boleh dimana2, yg penting tempat itu suci.

Anonymous said...

Apa wardina melalut ni ?

pada wardina ini aku nak jawab ..
orang islam memang tak semudah itu membawa masuk orang agama lain masuk masjid , masjid itu ada martabatnya ..ada maruahnya , bukan macam gereja yg masuk boleh pakai seluar pendek , orang mabuk pun boleh sembahyang! gereja tiada istilah hadas atau najis , berbanding dengan masjid , harus bersih , suci zahir batin ,

wardina tahu ke tak isu gereja baru ni? atau wardina cuma dengar dari apa dicakap pembangkang , maklumlah wardina kan ahli parti pembangkang ..

orang islam masuk gereja memang tak boleh jatuh murtad , tapi kalau orang islam dah sampai tahap menyanyikan ..melakukan ibadat kristian dalam gereja , itu nak kata apa ? sukan dalam gereja ? atau latihan koir dalam gereja ?

Anonymous said...

kta menghalang org bkn islam masok ada sebab cuba fikir dgn keadaan mereka x bersuci,sapa yg wajib dpersalahkn?andaikata sblum mereka sblum mask masjid memegang najis spt anjing,babi?

Anonymous said...

Wardina, kalau kamu rasa yang kamu tak dilihat bijaksana kalau tak beri komen, lebih baik kamu diam. Kerana komen yang kamu beri lebih menampakkan kamu tidak bijaksana.

Anonymous said...

apa kata kalau seseorang tu pergi gereja lepas maut pon sampai ada kah di mati islam or sebalik nya , berbanding seseorang pergi masjid lepas tu mati tentu dia akan di muliakan sebagai orang ISLAM kan so mcmana puan , mulia mati di masjid berbanding mati di gereja kan , jangan memainkan agama , ALLAH tak perlu kita , kita perlu ALLAH

Norma Jean said...

She totally lose my respect. Konon support kata-kata Dr. Maza. Sudah la minah, ni kali kedua dah ko buat perkara bengong. Terus terang je la ko nak jadi wakil rakyat PKR.

rezqeen hill said...

bodoh tak bertempat lah minah ni.. kalo yg pegi masjid tu tak semestinya org Islam dan org yg 'bakal' masuk Islam..

mereka dtg nak tgk keindahan seni ukiran Islam dan belajar mengenai Islam di dalam masjid..

sama juga kita penganut Islam yg pergi melawat tmpt bersejarah di luar negara spt China, masuk temple utk masuk Buddha ka? Dah tentu nak tgk hasil seni dan bermacam-macam lagi..

sama juga kalo kita ke Bali, dibawa melawat tmpt Hindu.. adakah kita akan menganut agama Hindu pula?

bodoh

Anonymous said...

Wardina ni memang dari dulu perasan bagus macam sial.. konon kawin laki genius dia pun tumpang pandai sekaki tapi kepala hotak bodoh jugak.. statement macam otak kat dubur !!

yang tak bagi orang bukan Islam masuk ke dalam masjid tu bila mereka ni tak ikut cara berpakaian.. tak tutup aurat.. dan bila pergunakan surau atau masjid untuk kepentingan politik sedangkan surau dan masjid tu tempat umat Islam beribadat!! dan macam tak ada tempat lain yang diguna..

ni masalahnya bila bertudung tapi bercakap guna puki !!

Anti-cakap ikut dubur.

Nurul Huda said...

rata-rata yang komen ni pastilah seorang yang beragama Islam dan seorang yang dah berumur..tp malangnya tidak matang dalam memberikan komen...anda semua patut lebih mendalami Islam..perlu lihat video2 bagaimana non-muslim masuk Islam...tgk video Brother Yusuf Estes..bagaimana seorang Muslim bernama Muhammad mengajak seorang paderi Kristian ke Masjid bersamanya hanya kerana paderi tu ingin lihat apa yg Muslim lakukan di Masjid..dan akhirnya paderi tu mengucapkan syahadah...anda semua patut tahu keindahan Islam tu sendiri..bukan bercakap dgn emosional...saya bukan penyokong wardina,tak tahu pun pasal statement dia ni sbb rasanya ni statement dari FB Dr. Asri...Islam harus bersatu..bukan berpecah spt ni..wassalam..

Nur Ain said...

Salam saudari nurul ain,

Nampak sgt awak pun kurang matang apabila membuat kenyataan mcm tu. paham ke tidak pasal kes ni? bukti utk membawa kepada murtad kpd org Islam di DUMC tu dh nyata dan terang.. tak sama dgn org yg awak ceritakan tu..LANGSUNG XDE KENE MENGENA! hehehe.. apelah awak ni..paham la skit pasal kes ni..jgn ingat org islam kt negara kite ni lurus sgt..

Nur Ain said...

Salam saudari nurul huda,

Nampak sgt awak pun kurang matang apabila membuat kenyataan mcm tu. paham ke tidak pasal kes ni? bukti utk membawa kepada murtad kpd org Islam di DUMC tu dh nyata dan terang.. tak sama dgn org yg awak ceritakan tu..LANGSUNG XDE KENE MENGENA! hehehe.. apelah awak ni..paham la skit pasal kes ni..jgn ingat org islam kt negara kite ni lurus sgt..

Nurul Huda said...

saudari nur ain,

ok,betul..mungkin apa yg saya katakan tu tak berkaitan dgn situasi yg berlaku dalam Malaysia.apa yg saya sampaikan adalah berdasarkan kenyataan wardina yg dah di politikkan di sini.semua marah kenyataan wardina(yg asalnya kenyataan Dr. Asri) pasal umat Islam sendiri tak benarkan non-muslim masuk masjid..betul x?

eh,cop2..kamu semua ni semua ni komen atas dasar politik kepartian ke atas sebab betul2 nak pertahankan agama Islam? tiba2 confius..

eXception said...

Wardina, you should take 1 month leave... or better... YOU QUIT!! Become a politician!!

YMIS said...

Ni untuk budak hingusan Nurul Huda (aku yakin dia masih budak sebab komen dia menunjukkan dia kurang faham)...

Dah baca dan selidik kes di pemeriksaan JAIS di gereja DUMC? Dah tahu apa aktiviti yg mereka jalankan kepada 12 umat Islam di dalam tu?

Tahu kenapa non-Muslim tidak sewenang2nya dibenarkan masuk ke dalam masjid? Pernah belajar adab tertib masuk ke dalam Masjid? Baca komen Nurul Ain!

Memang betul itu kenyataan dari blog Dr.MAZA dan di quote oleh Wardina TETAPI kita jgn suka2 hati terus quote seolah2 kita bersetuju dengan apa yg di quote, seolah2 ini kenyataan Wardina sendiri. Guna akal fikiran sebelum quote sesuatu kenyataan atau frasa.

Komen2 ni dibuat kerana kami sayang Islam, tak der kena mengena dgn parti. Dan belajar sampai habis dulu ya cik adik Nurul Huda sebelum buat apa2 komen, selidik dulu maklumat yg sahih dan tepat...jangan pakai hentam kromo dan lari dari tajuk!!!

Anonymous said...

dh la tu...jgn gaduh2x dan menggunakan pekataan yg x menonjolkan ciri2 islam terutama dlm bln ramadhan nie(refer to those words yg terlalu offensive). everyone here had ur own say but most importantly jgn kita rasa sentiasa betul dan yg lain tu salah..i agree with one of these opinion saying 'lebih baik diam kalau komen yg diberi menampakkan kita kurang bijaksana'..maybe wardina should've learn that..wassalam.

Nurul Huda said...

terima kasih YMIS atas komen diberi..saya sedia menerima apa jua kritikan,asalkan tidak mencaci maki..
utk pengetahuan YMIS,saya bukanlah budak hingusan spt yg saudari/a katakan..ye,mmg betul saya kurang selidik perihal gereja/DUMC..semua tu ada politik tersendiri,dan saya malas nak ambik tahu kalau orang mempolitikkan sesuatu isu mcmtu..+ kebanyakan kat sini pun komen yg x kena topik jgk..tp sbb saya nampak mcm menyokong,saya dihentam..tp,xmengapa lah...kita kat sini terbuka kan utk berbincang.. :)
saya datang sini(blog ni) dan terpanggil memberi komen bukan sbb isu DUMC atau apa..saya tertarik sbb tuan rumah mengulas kenyataan Wardina,dan ada antara pengomen bercakap tentang adab masuk masjid dan sebagainya..
mmg,masjid tu adalah tempat yg suci bg kita umat Islam..tempat ibadah kita..tp berapa ramai antara kita(yg beri komen ni) yg selalu ke masjid utk berjemaah?tipulah kalau kata korang semua rajin ke masjid..
masjid2 yg ada kat malaysia ni kebanyakan kosong je,terutama lepas isyak..tak mana ramainya org nak gunakan masjid tu utk beribadah malam ke apa ke..
ok,dah lari topik..sorry..tentang adab masuk masjid,kita boleh je benarkan non-muslim masuk masjid..kan ke ada disediakan pakaian yg menutup aurat utk mereka..kalau pun xde disediakan,boleh je kita nak bawa mereka masuk,x ada masalah..masjidil haram,barulah haram utk non-muslim..masjid selain tu,insyaAllah,boleh..wallahu'alam..dan utk pengetahuan semua,kalau kita berada kat negara asing,yg bukan negara Islam,kita akan tgk tempat ibadah orang Islam (masjid/musolla/surau) share je dgn kristian..tak jadi masalah asalkan tempat tu bersih..wallahu'alam..
Allah je yg tahu niat kita pertahankan isu ni..kerana DIA?kerana parti politik?itu Allah je Yang Maha tahu..
kalau saya ada salah dan silap,saya mohon semua pembaca maafkan saya..apa yg buruk tu datang dari kelemahan diri saya sendiri..

Nurul Huda said...

jom sama2 kita baca dan lihat video yg saya link kan ni..semoga kita boleh menambahkan ilmu kita tentang agama Islam... :)
http://www.youtube.com/watch?v​=jTv1rKHSwTc&feature=related

http://www.thedailyshow.com/wa​tch/thu-may-5-2011/big-mohamme​d-s-house

http://khutbahbank.org.uk/2011/06/prophet-muhammad-sws-and-christians-of-his-time-inspirational-khutbah/

last,tertarik dgn statement nur ain "jgn ingat org islam kt negara kite ni lurus sgt.."
salah siapa mereka ni x lurus?mari kita fikirkan bersama...
wassalam

dino.yp@gmail.com said...

banyak sangat ustaz dan ustazah mee segera dalam PR! jahanam ISlam dibuatnya...dewan ulamak PAS apasal senyap je?

lagi_biasa_dr_kebiasaan said...
This comment has been removed by the author.
lagi_biasa_dr_kebiasaan said...

Saudari nurul huda..

Nurul Huda...

Nampaknya terpanggil untuk berikan komen sebab Wardina?..oh peminat wardina ke ni..pttla...

"utk pengetahuan YMIS,saya bukanlah budak hingusan spt yg saudari/a katakan..ye,mmg betul saya kurang selidik perihal gereja/DUMC..semua tu ada politik tersendiri,dan saya malas nak ambik tahu kalau orang mempolitikkan sesuatu isu mcmtu.."

- Isu tu dianggap politik oleh sesetengah orang je dik, adakah kamu mengatakan 12 orang yang nk murtad tu isu politik? atau isu agama? kalau betulla kamu tidak berpolitik, then you will see the essence of the issue. Just because u like Wardina, do u have to agree in whatever she said? she is not perfect, if you do not know that.


"saya datang sini(blog ni) dan terpanggil memberi komen bukan sbb isu DUMC atau apa..saya tertarik sbb tuan rumah mengulas kenyataan Wardina,dan ada antara pengomen bercakap tentang adab masuk masjid dan sebagainya.."

See..u really love wardina..tak sanggup tgk org komen psl die kan...even isu DUMC pun tak menarik perhatian kamu...sure la kamu x kisah isu masuk gereja utk memurtadkan orang tu..sbb kamu x kisah..politik kata kamu...


mmg,masjid tu adalah tempat yg suci bg kita umat Islam..tempat ibadah kita..tp berapa ramai antara kita(yg beri komen ni) yg selalu ke masjid utk berjemaah?tipulah kalau kata korang semua rajin ke masjid..
masjid2 yg ada kat malaysia ni kebanyakan kosong je,terutama lepas isyak..tak mana ramainya org nak gunakan masjid tu utk beribadah malam ke apa ke..

Yes, u sure dh lari topik...u heard yourself.

"tentang adab masuk masjid,kita boleh je benarkan non-muslim masuk masjid..kan ke ada disediakan pakaian yg menutup aurat utk mereka..kalau pun xde disediakan,boleh je kita nak bawa mereka masuk,x ada masalah..masjidil haram,barulah haram utk non-muslim..masjid selain tu,insyaAllah,boleh..wallahu'alam..

- LOL at your statement. Obviously, orang bercakap pasal hal lain, kamu meraban cakap pasal hal lain...walau pun disediakan pakaian menutup aurat, kita kena la tekankan adab..kalau la sebelum teresa kok masuk masjid tu die pegang anjing, or makan babi, bukan ke die dalam najis?..kalau nk masuk pun, perlu ke di ruang utama? atau time orang tgh solat?..lagipun niat dorang pun dh jelas..pasal politik..see, this is the problem when you don't want to know anything about politic..kalau ade org kafir yg nak masuk masjid, tade ape2 agenda2...adakah kita menghalang? of coz tidak...ni dah sah2 dorang ade agenda lain...pernah dengar matlamat tidak menghalalkan cara?...dapat relate?


"dan utk pengetahuan semua,kalau kita berada kat negara asing,yg bukan negara Islam,kita akan tgk tempat ibadah orang Islam (masjid/musolla/surau) share je dgn kristian..tak jadi masalah asalkan tempat tu bersih..wallahu'alam.."

- Yes, I know about this..in America, muslims perform terawih kat tempat ibadah org yahudi...but that is abroad dear...ni malaysia...banyak masjid..bolehla penuh2kan masjid2 yg kamu kata kosong tu...charity pun boleh buat kat dewan2..not necessarily gereja...dengan bukti memurtadkan orang Islam pulak tu?..your statement is sekerat2..you don't see the whole picture..kamu sendiri mengaku kamu tak amik tau pasal DUMC..so, memang sekerat2 la..x adequate info yang kamu ade.x complete..u have to see things in many persepctive, then u can conclude.


"Allah je yg tahu niat kita pertahankan isu ni..kerana DIA?kerana parti politik?itu Allah je Yang Maha tahu.."

You know this well, yet you still questioning about ape niat orang2 kat sini..adakah kamu tau kalau mereka betul2 mempertahankan Islam pun? adakah kamu lebih tau tentang niat mereka? kamu tak tau...tapi kamu seakan menganggap mereka2 ni tak ikhlas...hanya berkepentingan politik..sekurang2-kurangnya..mereka amik tau..kamu?

Anonymous said...

adikkk.....adik baru masok blog dewasa....kalau adik kecik lagi. pii... maenn di face book wardina.. lagi baikkk....insan 11.22am...waa tabik luuu......apa pun nasihat saya buat wardina..usahlah dok cedok2..niat kita... kita kata betulll....sama laa puak pas kata.. perjuangan depa betull...tapi awat pasal jais nii diammmm.....ini isu murtad...kalau kita sokong.. kita terpalit jugaa....pas kata kompirasi umnooo...tak pa laaa...yang benar..tetap benarrr...kita tunggu siasatan kelakk.....muga nurul serta puak pas dapat iktibarrr....salam dari saya...selamat berpuasa

Nurul Huda said...

to anon 1:46,
i'm not PAS ok..not even PKR or DAP or UMNO..
ada apa dgn mereka semua?semua kepala otak sama je,nak menguasai dunia...
PR dgn agenda diorg,BN dgn agenda diorg..dua2 pun 2x5 je..
ok,sorry to all..xde niat nak gaduh pun kat sini..kalau statement saya salah,i'm really sorry..
to admin,please just delete all my comments..nampaknya tujuan baik saya dah tersalah..mungkin ayat saya mcm "budak x cerdik" menjadikan semua org hentam saya..
apa2 pun,semoga kita semua diberkati Allah dunia dan akhirat..
sekali lagi,saya mohon maaf dari hati yg ikhlas..

Anonymous said...

berdebat perkara yg sia-sia saja
kalau ilmu sejengkal jgn pula nk cakap berdegar-degar habuk pun tarakk...realiti org yg mengucap dua kalimah syahadah yg agung, carut marut menjadi zikir harian.
mari sama-sama kita buat perubahan ya kawan-kawan..wassalam

ISLAM ITU INDAH

hidayah said...

perlu ke carut mencarut, provok memprovok ni? asalnye nak pertahankan agama, tapi tergelak besar orang kat luar sane tgk ade antara kite berbalah ikot emosi.

sabar la, cakap elok2. marah yg berpanjangan tu dtg dari pengaruh syaitan.

Anonymous said...

byk lagi kata2 org lain yg lebih teruk dan terang terangan menghina islam..is it bcoz Wardina or what? jgnla sampai memaki hamun..ckp berkibak mcm nak tegakkan islam..tapi sambil mengeluarkan perkataan2 yang tak islam mcm tu..astaghfirullahalazim..tgk debat2 dlm ni mcm mengumpat org pun ade..ingat lah muslimin muslimat sekalian..dosa kepada manusia hanya manusia yang boleh maafkan..dan dosa mengumpat itu umpama makan daging saudara sendiri..baguslah masing2 ade pendapat masing2..tp huraikanlah dengan cara lebih berhemah..islam itukan berlemah lembut..