Thursday, September 22, 2011

Ketua Pembangkang Setuju Dengan Najib - Sertai Jawatankuasa Khas Parlimen


Haaa... Macamnikan bagus, aman, damai, tenang... boleh mengeteh sama-sama lagi tu!

Daripada buat himpunan haram menyusahkan orang ramai buat apa? memang sah tak ada faedahnya der... Kalau nak selesaikan masalah selesaikan guna akal fikiran bukannya mengikut nafsu atau kepala lutut....

Aku dah cakap... akhirnya, Pakatan pembangkang bersetuju menyertai Jawatankuasa Khas Terpilih Parlimen yang bertanggungjawab menambah baik proses pilihan raya di negara ini.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tiga wakil dari pakatan pembangkang dalam jawatankuasa itu akan ditentukan bersama-sama oleh Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Anwar pada persidangan berita di sini berkata, keputusan untuk menyertai jawatankuasa khas terpilih itu adalah bagi memastikan wakil mereka dapat membawa cadangan pakatan pembangkang yang menuntut pilihan raya yang bersih, iaitu reformasi keseluruhan proses dan pelaksanaan pilihan raya.

Beliau berkata, setakat ini pihaknya belum menerima sebarangan maklumat rasmi mengenai usul penubuhan jawatankuasa itu yang akan dibentangkan pada persidangan Dewan Rakyat yang akan bermula 3 Oktober ini.

Pada 15 Ogos lepas, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penubuhan jawatankuasa itu dalam usaha menambah baik proses pilihan raya. - bernama

Jawatankuasa itu akan diketuai oleh seorang menteri dan dianggotai oleh sembilan wakil rakyat terdiri lima daripada parti kerajaan, tiga pembangkang dan satu bebas.

1 comment:

Anonymous said...

Bang Nuar, mana lebih selesa..duduk mengeteh dengan UMNO atau ngeteh dgn DAP/PAS?? jgn hipokritt..