Thursday, September 8, 2011

#marxsabu Mat Sabu Harus Debat Dengan KJ Bukan Muhyiddin - Ahmad Maslan



Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu harus berdebat dengan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin, bukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bukit Kepong isu.


Atau lebih baik lagi Mohamad atau Mat Sabu perlu berdebat dengan ahli-ahli sejarah seperti Prof Datuk Dr Ramlah Adam atau Prof Khoo Kay Kim, kata Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan.

Beliau berkata Mohamad harus mengambil cabaran Khairy untuk berdebat, yang juga boleh melibatkan sejarah.

Ahli-ahli sejarah perlu diberi peluang memberi penjelasan mengenai isu itu sebagai tafsiran dangkal ke atas pembunuhan beramai-ramai berbahaya, kata Ahmad dalam satu kenyataan.

"Jika terdapat ahli sejarah yang mahu mengambil Mat Sabu, saya akan memberi sokongan saya. Selain perbahasan, ia juga boleh menjadi perbincangan umum atau forum," tambah Ahmad.

Mat Sabu kononnya diberitahu ceramah baru-baru ini bahawa orang-orang yang telah menyerang balai polis Bukit Kepong semasa pemberontakan komunis sebelum merdeka dan membunuh 25 orang sebenar "pejuang kebebasan".

3 comments:

Anonymous said...

siapa lah si kari parpu tu nak debat dgn mat sabu...dlm umngok pun org tak pandang.

kalo dgn tpm baru lah kena....no.2 debat dgn no.2. kenapa umngok tak yakin ke dgn kebolehan tpm berdebat ke...???

oh...patut lah suruh si kari parpu ni debat....takut kalah rupanya. mmg pemimpin2 tertinggi umngok memang bacul dari dulu, kini dan sampai mampus.

Anonymous said...

apa lah lu, tak baik berkata BETUL tau kehkehkeh

Anonymous said...

anon 9.33

memang pun, stuju sesgt