Tuesday, October 25, 2011

Empat Laporan Polis Dibuat Terhadap Lim Guan Eng Di P.Pinang


Sehingga setakat ini, diberitakan sudah terdapat 4 laporan Polis dibuat di Pulau Pinang ke atas Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Beliau didakwa merasuah RM 200 ribu kepada mangsa gangguan seksual anaknya serta didakwa melakukan salahguna kuasa sebagai seorang Ketua Menteri.

Hasil temubual pihak UtaraNews bersama beberapa pegawai yang terbabit, dimaklumkan bahawa empat laporan tersebut dibuat oleh orang awam dan ia bertujuan untuk mendesak pihak Polis supaya menjalankan siasatan berkenaan dakwaan yang dikeluarkan oleh beberapa blog pro kerajaan.

Baru-baru ini, negara dikejutkan dengan kisah sejumlah wang yang dibayar oleh seorang VVIP di Pulau Pinang bagi menutup kelakuan melampau anaknya. Akhirnya didapati, VVIP yang dimaksudkan ialah merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Isu itu menjadi lebih rumit apabila Lim Guan Eng tampil "menyerang" UMNO dan pemimpin-pemimpin tertinggi negara, tetapi sebaliknya berkeras untuk tidak membuat sebarang laporan Polis terhadap blog-blog yang dikatakan melakukan fitnah terhadap anaknya itu.

Beberapa pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat, termasuklah Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang juga bertindak mengecam "politik jijik" blogger-blogger pro kerajaan yang disifatkan sebagai amat keterlaluan kerana mengaibkan keluarga pemimpin Pakatan.

Situasi ini dimarakkan lagi dengan kenyataan dari Timbalan Perdana Menteri dan beberapa Menteri Kabinet yang mendesak supaya Lim Guan Eng segera membuat laporan Polis bagi menyiasat kebenaran. Namun sehingga kini, Ketua Menteri tersebut masih lagi membisu.

Pihak UtaraNews dimaklumkan bahawa berkemungkinan lebih banyak lagi laporan Polis akan dibuat terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang tersebut selepas ini.

Rakyat Pulau Pinang nampaknya sudah tak mampu bersabar untuk mengetahui sama ada dakwaan rasuah RM 200 ribu dan salahgunakuasa Ketua Menteri benar-benar berlaku atau hanya khabar angin semata-mata.-Utara News

Terdahulu: Guan Eng Terdesak Minta Karpal Saman Khairy Jamaluddin

2 comments:

Mamu said...

salam bro tolong link kan blog saya kedalam blog list bro. http://yomamaparpu.blogspot.com/

pemerhati said...

hurm..pelik kan Cm masih taknak buat laporan polis kalau betul anak beliau difitnah..Nnt mst kate polis penyokong kerajaanlah apelah.Berani kerana benarlah.