POLITIK HARIAN: Kenyataan Lucah: Utusan Buat Laporan Polis Terhadap Namewee!

Sunday, October 2, 2011

Kenyataan Lucah: Utusan Buat Laporan Polis Terhadap Namewee!


Wa sudah cakap, lu jangan fikir, lu sorang saja boleh FUCK orang! ha sekarang lu tanggung sendiri lor...

Tak kisah la.. wa pun sokong 1Malaysia maa... tapi perangai lu macam cilaka... hukuman tetap hukuman lor... Sendiri mau ingat la......

Jabatan Pengarang Utusan Malaysia membuat dua laporan polis berhubung kenyataan lucah terhadap organisasi serta wartawan Fauziah Arof yang dikeluarkan oleh Namewee menerusi satu klip video yang tersebar di Internet baru-baru ini.

Laporan polis itu dibuat berikutan tindakan Namewee yang menyalahguna kemudahan multimedia untuk menjatuhkan imej akhbar Utusan Malaysia serta mengeluarkan tuduhan melampau terhadap penulisan artikel Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee... yang disiarkan pada bulan lalu.

Menurut Penasihat Undang-undang, Jabatan Pengarang Kumpulan Utusan, Mohd. Jefri Daman, penerbitan klip video berdurasi dua minit 43 saat itu telah mengundang komen-komen negatif orang ramai terhadap akhbar dan wartawan berkenaan.

"Tindakan Namewee itu dilihat merendahkan martabat wartawan dan akhbar Utusan Malaysia sebagai rasis, bodoh, menjatuhkan imej syarikat dengan tuduhan melampau serta menggunakan bahasa lucah," katanya.


7 comments:

Anonymous said...

Car nin na lah lu. Wa kalau kena paksa tengok U funya filem..wa sanggup cucuk wa punya mata. Car nin na..lu lupa lu nyanyi Negarakuku..lu kata TNB cibai..lagi lu mau kasi wa tengok lu punya filem. Lansai la klau wa mau pigi tengok. Satu Malaysia..tapi cakap bahasa melayu macam cibai. Hidup sudah lama sini pun bahasa macam pasar malam. Fuck la lu punya degree...kasi bungkus nasi lemak lagi bagus lu punya scroll..Hidup Utusan. Wa ha itu Utusan harga RM100 pun wa beli. Lu punya filem..ticket 5 sen lansai wa tak mau tengok.

captmam said...

Wtengok lu punye fila ka cibai?...wa lanchap itu botoh BABI kasi pancut lu punya idung lagi bagus lor....

Anonymous said...

Sebagai rakyat Malaysia, kita perlu sedar bahawa segala apa yang kita lakukan perlulah mematuhi prinsip-prinsip yang terdapat dalam Rukun Negara. Menyedihkan apabila terdapat seseorang warga malaysia yang tidak menjiwai Rukun Negara. Menghafal Rukun Negara tidak mencukupi.. tetapi kita perlulah menghayatinya.

Kepada saudara namewee fikirlah, dimana Kesetiaan anda Kepada Raja dan Negara Malaysia setelah anda mengguris hati rakyat sendiri dengan lagu negarakuku anda.

dimana kesopanan dan kesusilaan anda dalam tindakan dan tutur kata anda?

awak tidak puas hati dengan seorang penulis utusan, mengapa seluruh utusan menjadi mangsa.

penulis menyerang awak (bukan kaum cina),, kenapa awak menyerang Utusan.

dulu dalam lagu negarakuku awak.

dulu awak serang polis dalam lagu itu tetapi dalam lirik awak seolah menyerang Melayu ( dengan kata melayu sakai).

dulu awak serang hak kebebasan dalam lagu anda, tetapi lirik anda seolah menyerang agama Islam (menghina perempuan bertudung)

kepada namewee... balik lah kepada Rukun Negara!

Anonymous said...

ORANG2 LEMBIK JE BOLEH PERCAYA DGN SI NAMEWEE BABI NI..

SIAPA YANG LEMBIK TU?

MENYAMPAH said...

UTASAN....WA CAYA LU.SAMAN SAMA DIA.

HARAP HARAP JANGAN ADA TANGAN TANGAN GHAIB YG AKAN MENGARAHKAN SUPAYA SAMAN DITARIK BALIK.

AKU MENYAMPAH MELAYU YG BERLAKUN DLM CERITA NASI LEMAK 2.0

AGAKNYA DAH LAMA TAK DAPAT KONTRAK BERLAKUN KOOOOT.

usin said...

hoi "cina babi" (aku ambik dari lirik lagu ko), kalau rasa diri tu rakyat malaysia, sokong 1 malaysia, apasal cakap bahasa malaysia macam 'gampang'? dah tuapun masih bodoh gunakan bahasa malaysia. cara ko bercakap mcm sial la "cina babi". ko baiki cara ko bertutur bahasa malaysia dulu sebelum ko suruh org lain masuk sekolah. cina indonesia lg bagus bila bercakap bahasa indonesia berbanding dgn 'cina babi' sekor ni bercakap bahasa malaysia..

Anonymous said...

belasah dia cukup2.. dia ingat semua orang suka dengan perangai SIAL Haram Jadah dia tu.. Pergi mampus dengan filem dia.. pas kutuk2 orang melayu.. terhegeh2 pulak minta n merayu orang melayu ramai2 sokong dan tengok filem dia yang macam CIBAI tu. orang melayu yang berlakon dan pg beratur tengok filem tu pun bleh dilebel 2 x haram jadah jugak!!..setakat nama nasi lemak 2.0 yang tah apa2 tu, beli makan nasi lemak lagi kenyang.. lagi sekali Pergi Mampus dengan si BABIWEE Najis HARAM JADAH dan semua hasil kerja dia.. BOIKOT semua!!! 1MALAYSIA tak sokong orang BABI ni!!