Sunday, October 2, 2011

Maki Hamun Namewee Lucah: Adibah Noor Kesal... Afdlin Shauki Tidak Sokong!


"Saya kesal dua perkara," kata Adibah Noor bila diminta memberi komen tentang tindakan Namewee meluahkan perasaan amarahnya terhadap seorang wartawan Utusan di YouTube beberapa hari lalu.

"Satu, Namewee tidak mampu kawal panas barannya. Kedua, kita yang dapat menghampirinya masih tidak dapat pimpin dia. 'Kita' merujuk kepada sesiapa yang dapat berjumpa dan bekerjasama dengannya.

"Seperti bila bekerjasama di dalam filem 'Nasi Lemak 2.0', saya cuba tunjukkan yang bangsa kita tidak seperti yang disangka, that 'Hello, boy. Wake up, everyone is just like you.'



"Bila dapat tahu (tentang video itu), 'Alamak, apa budak ni nak buat.' Rilekslah dulu. Jika masyarakat nak benci, biarlah. Tapi cuba fahami where he's coming from.

"Baik saya mahupun Afdlin (Shauki) tidak menyokong tindakannya. Kita tak suka but what are we doing about it? Adakah kita nak biarkan dia menjerit seorang diri? Atau adakah kita akan pimpinnya? Sebaiknya, kita duduk dengannya, cakap cara baik dan tanya, bagaimana kita boleh menolong anda." - GUA

Budak Namewee ni akal dia pendek... buang karen je bimbing dia, tak makan saman! bukan sekali dua dia buat onar!

Mat Sabu Dan Unit Amal PAS Akan Buat Kecoh Di Negeri Sembilan Pada 6 Oktober Ini...

18 comments:

rizuani said...

tu la..tuhan melarang memakan babi...

Anonymous said...

Adibah ngan Adlin memang bodoh bila bkerjasama ngan babi sekor ni. konon budakbabi ni dah sedar dan ada semanagt malaysian konon. ternyata babi ni masih berperangai celaka bila biadap ngan utusan/wartawan. Adlin dan adibah pun celaka sama, bersekongkol ngan babi ni. Hilang respek aku pada melayu dua ekor x sedar diri ni.

Anonymous said...

mak namewee yang malang....dapat anak yg hanya tau ......memalukan orang cina....

Anonymous said...

Bangang la budak ni!!!!!!!Menyusahkan!!!
Kata orang rasis....dia pun rasis

Anonymous said...

PADA ADLIN DAN ADIBAH...BODOH LAH ...KONONNYA JANTAN TU MAU TERIMA MELAYU....SIFAT BIADABNYA REDA KALAU MELAYU MELUTUT ....KECEWA KERANA ADA MELAYU YG AMAT MUDAH PERCAYA DAN LUPA SEJARAH LAHANAT TU....

Anonymous said...

adibah oiiiii...ko pun dah macm babi bunting..
tak pecaya ke?..cuba berdiri depan cermin...
tak payah la nak betulkan orang macam si babi tu.
apa yg ko dapat?
kalau ada melayu yg tak sadar diri...maka orangnya ialah kamu dan afdlin tu.
jangan jadi melayu murtad pada bangsanya lah.
aku tak kata kamu murtad dalam agama,tapi murtad sebagai bangsa melayu.
mana2 melayu yg sokong anak babi ni aku anggap sudah murtad pada bangsa melayu.
tak kira orang biasa ke atau menteri ke...
melayu cakap sikit salah..kalau bangsa babi buat apa pun tak apa.
ada kelainan konon...

LANCAU LAH..

"penembak babi"

Anonymous said...

hasil tangan dia lepas nie jangan disambut,jangan dilayan,jangan di
tatang,jangan di....biar sampai mampus
tak menjadi...baru tau langit rendah ke tinggi...

kita jangan ikut 'rentak lemak'dia....kita bertindak melawan arus....baru buku bertemu ruas!!!!

tarik sahaja nasilemak2.0 dari tayangan!!!

usin said...
This comment has been removed by the author.
sesejuk mata memandang said...

ADidabh dan SiSekor Afdlin tu nam tumpang glamour.. maklum berat badan maik meningkat dan dah tak laku..

Bila dapat glamor dengan bersekongkol dengan siBabiwee tuuu jangan lah menyesal teryskan niat dan tak usah salah kan orang lain..

SEBAB kamu berdua 2 X 5 ssaja dengan si BABbewee tu yang tak pernah menghargai diri sebagai rakyat Malaysia.

Kepada Adibah dan Afdli tu berfikir sebelum berbuat sesuatu walau pun atas kebebasab berkarya. Jaga lah adap budaya dan tatasusila kalu pun rasa ingin mengubah sejarah melalui pembikinan filem tanpa suara.

usin said...

biasanya anak babi bila berjalan akan tunduk kerana malu mak bapaknya babi. tp babi sekor yg buat pilem tu darjat apa tak malu maki hamun org yg tak nak tengok pilem dia. suka ati org la tak nak tengok pilem babi. aduyai, mcm2 jenis babi dh ada kt m'sia ni...

Anonymous said...

kalau negara ini macam somalia lu dulu wa cari namewee wa bagi sama lu itu peluru LMG tapi tak pa namewee lu akan kena sama org melayu lu tunggu lu tunggu kalau lu tak mau susah lebeh baik lu tinggalkan negara ini.lu sama lu punya bangsa ada lah pendatang tegar lu punya latok sama lu punya nenek adalah pelombong bijih besi di kuala lumpor taukeh yap ah loy lu mau ingat wahai budak cina.

Anonymous said...

Adibah and afdlin ni cerdik tapi bebal !!

tu je yang aku nak kata

Anonymous said...

Manusia macam dia ini kalau diberi muka memang naik lemak. Dia guna filem nak tunjuk patriotik, sokong Malaysia, ok bagus... tapi JANGAN BERLAGAK DAN BESAR DIRI. Orang marah, meluat sebab awak tu tak ada adab, celupar, tak reti bahasa, tak tahu hormat orang. Orang macam awak Namewee, sory kita tatak heran, sebelah matapun kita tak mahu pandang.

Anonymous said...

kenapa kebanyakan ahli umno yg aku jumpa samada org tua yg kurang maklumat9tgk tv1 dan tv3 saja), org yg kurang berpelajaran, atau org yg kurang didikan ugama.

Anonymous said...

mana PERKASA?selalu bab politik awak yang datang dulu....suweeei ni melalak awat diam...tak faham

Majid Yahya said...

Bro Jinggo, Saya masih belum yakin lagi Adibah kesal dgn sikap budak nasi lemak nih!.
Adakah benar Kak Adibah dan bro Afdlin nk (bimbing?) dia ni, tengok pd gaya budak Muo ni memang terjal buta, tak makan saman, tak terima ajar, rappers yg rakus, rendam macam mana pun memang tak empuk.
Berapa gaknya bayaran di tawarkan utk bersama2 menjayakan ns 2.0 ni.

Majid Yahya said...

Kak Adibah n Afdlin, saya pada mula terperanjat besar apabila tahu bahawa anda berdua terlibat dlm pembikinan ns2. Anda ialah antara orang seni yg hebat. Ingatlah seni adalah utk keharmonian kehidupan. Adakah anda ingin lebeh dari apa yg anda sudah dapat tika ini, maka anda sanggup lupakan harapan kami peminat anda. Kalau anda rasa kesal, kami lebih kesal dek sikap anda. Banyak lagi org seni yg perlukan bimbingan, tapi bukan seperti budak penuh lemak ni. Pemikirannya sudah diketahui umum. Bukan sekali dia tunjukkan siapa dirinya pada kita orang2 seni yg berjuang utk agama, bangsa dan tanahair, dah banyak kali, kami masih sabar, tapi perlu ingat, kesabaran ada kalanya tak dapat ditahan. Saya mewakili sebilangan besar khalayak seni tanahair, dan saya tidak pernah berselindung siapa saya, bacalah kekesalan saya yg mendalam diruangan yg sempit ini. Mahu tak mahu saya terpaksa juga luahkan benak hati khalayak saya. renung2kanlah, semoga anda berdua dapat bimbingan, ameen, maafkan saya. Apa2 emel saya memang tertera, kami sedia menanti.

Anonymous said...

Dulu aku minat juga pd adibah dgn adlin sebagai pelakon hebat, tp bila duaorg ni sanggup jadi pecacai pd budak hingusan babiwee ni tetiba je aku jd meluat, benci pun ada nengok pelakon duaorg ni...