POLITIK HARIAN: Pakatanis: Janji Manifesto PRU Ke-12 Terbarai... Ada Hati Bentangkan Bajet 2012!

Wednesday, October 5, 2011

Pakatanis: Janji Manifesto PRU Ke-12 Terbarai... Ada Hati Bentangkan Bajet 2012!


Pembentangan bajet Ali Baba oleh Anwar Ibrahim semalam, membuatkan hampir seluruh rakyat mentertawakan beliau... Kotakan segala janji yang dibuat pada PRU ke -12 sebelum bentang bajet bro....

Sudahlah Anwar! tak habis-habis nak menipu... rakyat tak sebodoh yang mereka fikirkan! Sekarang zaman internet di hujung jari maaa! bangsat punya Namewee!( FXXX Namewee, salah guna medium multimedia)

Pakatanis, mereka boleh janji apa sahaja. Tapi bila mereka dah jadi kerajaan seperti di Selangor, tengoklah apa yang mereka dah buat? Ini cadangan, belanjawan, manifesto sebelum mereka memerintah, dia boleh janji macam-macam... Tu... tengok banner kat atas dah naik lapok! APA PUN TAK BOLEH!

Apa dah jadi dengan Yayasan Selangor? Jual tanah, jual pasir, jual tanah yang kita dah tanam pun macam di Kg Bukit Kerandang, Hulu Selangor pun nak diambil dan dijual, jual bangunan macam Kompleks PKNS dan SACC Mall. Itulah kerja mereka, ini semua politik murahan Pakatanis!


Antara janji pakatan pembangkang pada pilihanraya umum lalu ialah untuk memberi bantuan bulanan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nursery, RM50 sebulan seorang bagi anak pendidikan pra-sekolah, elaun kepada ibu tunggal, elaun khas kepada suri rumah sepenuh masa, bonus RM6000 setiap keluarga yang berpendapatan RM6000 ke bawah, turunkan cukai pintu sebanyak 20 peratus dan pelbagai janji lagi.

2 comments:

PenganutPAS said...

boleh masukkan dalam budget negeri 2012 , gaji minimun kakitangan awam negeri rm1100.

Amacam berani buat kat negeri pakatan menang kedah , kelantan , penang dan selangor .

Takkan nak sembang jer kot . takkanllah tiap tiap tahun buat belanjawan mat jenin.

http://penganutpas.blogspot.com/2011/10/murshitdol-hampas-1.html

usin said...

pm kabinet bayangan tu gila isem. mana kerajaannya nk bentang bajet. alang2 nk tipu rakyat knp tak bgtau bila pr jd kerajaan nanti setiap org akan dpt bonus rm 1 juta. bukan susah apapun, setakat janji je kan!!!