Friday, November 18, 2011

6 18SX: Aktivis Wanita Mesir, Aliaa Magda Elmahdy... Siar Gambar Bogelnya Gemparkan Dunia

Gambar ni aku sensorkan sikit...

Gadis dari Mesir ini memamerkan tubuh bogelnya di posting blog miliknya atas nama sebagai satu seni.


Kaherah – Tindakan seorang pelajar universiti di Mesir, Aliaa Magda Elmahdy yang memuat naik gambar bogelnya dalam internet dengan alasan membantah halangan terhadap kebebasan bersuara di negara berkenaan, telah mengejutkan dan mencetuskan kemarahan banyak pihak.

Aliaa, 20, memuat naik beberapa keping gambar bogelnya, sejak beberapa hari lalu dalam laman web Facebook, blog dan Twitter dengan menggelar perbuatan berkenaan sebagai `revolusi kebebasan’.

Ia menerima 1.5 juta pengunjung sejak gambar bogel itu disiarkan dan jumlah pengunjung laman webnya itu meningkat secara purata tiga pengunjung dalam masa dua saat.

Aliaa menerima pelbagai komen dalam blognya itu dengan kebanyakannya melahirkan rasa terkejut dan marah dengan tindakan yang tidak bermaruah itu.

Ia termasuk gelaran pelacur murahan yang sakit jiwa, dan menggesa polis menahannya.

Dalam blognya itu, Aliaa yang menuntut di Universiti Amerika di Kaherah menggelar dirinya sebagai sekular, liberal, feminin dan vegetarian itu, mendakwa dirinya sebagai atheis sejak berusia 16 tahun.

Gadis itu juga turut mengecam wanita yang memakai hijab di Mesir dengan mendakwa mereka berbuat demikian kerana takut dipukul di khalayak ramai dan atas paksaan keluarga.

Aliaa mendakwa gambar itu diambil di rumah teman lelakinya, Kareem namun kemudian menukar kenyataan itu dengan menyatakan gambar itu diambil di rumah ibu bapanya beberapa bulan sebelum bertemu Kareem.

Pada mulanya gadis itu mendakwa sebagai anggota Pergerakan Belia 6 April Mesir, namun kemudiannya menarik balik kenyataan itu selepas pergerakan itu menafikan dia pernah menjadi anggota kumpulan itu.

Dalam pada itu, Pergerakan Belia 6 April Mesir menyifatkan tindakan gadis itu menyamar sebagai anggota pertubuhan berkenaan sebagai satu konspirasi.

“Gadis bernama Aliaa al-Mahdy ini telah menyebarkan pembohongan mengenai kumpulan ini. Kami tidak mempunyai anggota yang terlibat dalam perbuatan tidak bermaruah dan dia ini adalah agen Keselamatan Negara yang hanya ingin merosakkan imej kami selepas kejayaan protes anti kerajaan yang berjaya menyingkirkan Hosni Mubarak, Februari lalu,” kata pergerakan berkenaan dalam satu kenyataan.


Kalau nak tengok gambar yang tak sensor, check sendiri lah blognya yang dalam bahasa Arab

http://arebelsdiary.blogspot.com/?zx=849d1c175c973ef4

Lepas ni jangan ada pula Aktivis Wanita dari PAS atau PKR meniru budak lucah yang tak bermaruah ni...!

6 comments:

Anonymous said...

gila la org arab skrg ni!

Aji PAS said...

stim aku siot!! tak guna punya perempuan sundal! memalukan saja!

Anonymous said...

pegi dah blok hang macam cibai

Anonymous said...

fyi, dia bukan islam tapi atheist..

Marcella said...

Terang-terang dia gilakan publisiti murahan dan attention seeker. Tu yg sanggup berbogel tu.

Lagi satu, dia memang sakit mental. Banyak statement putar belit, kejap cakap itu, kejap cakap ini.

OBVIOUSLY MENTAL RETARDED.

Anonymous said...

Biasa lah kalau mahu cari populariti mesti keluarkan barang sulitnya dan ini lah yang terakhir yang selalu pihak ppuan lakukan untuk menjadi lebih popular.(Tapi bukan semua ppuan tau.... haahhaa..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates