Friday, December 16, 2011

Khalid Samad Bantu Teresa Kok Tutup Isu Murtad


TV Selangor seolah mempertahankan tindakan DUMC dan dalam masa yang sama forum sebegini seolah cuba menyalahkan pihak berkuasa agama Islam JAIS dan Hassan Ali.

Adakah mempertahankan akidah Islam sudah menjadi satu beban buat kerajaan pakatan? Dalam masa yang sama kerajaan pakatan dilihat sanggup untuk tidak mengaku tuhan semata mata untuk menafikan pembabitan ekstremis agama kristian didalam DAP.

Dalam wawancara ini Teres Kok mempersoalkan isu murtad kononnya kena perlu dibangkitkan dalam saat kerajaan negeri Selangor diperintah oleh kerajaan pakatan,sedangkan seluruh umat Islam tahu isu murtad sudah berlaku sejak sekian lama dan pihak JAIS sering kali mengambil tindakan .

Teresa Kok, isunya gereja evengelis kristian bukanya gereja katolik. Anda semua harus faham anasir seperti evengelis kristian adalah pelampau agama yang berdakwah agama kristian yang bertentangan dengan perlembagaan negara.

Kenapa Teresa Kok menyembunyikan fakta ini? Apakah niat disebalik kenyataan Teresa hingga menutup daripada pengetahuan umum mengenai kelompok elit kristian didalam kepimpinan DAP.

Tindakan Teresa Kok hingga sanggup berkata Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tidak beragama dan tidak percaya kepada tuhan seolah cubaan memperbodohkan rakyat.Sedangkan rakyat begitu maklum akan siapakah 2 orang ultra kiasu ini.

Kebodohan wakil PAS tidak berhenti disitu saja,beliau harus faham didalam perlembagaan agama lain tidak dibenarkan menyebar atau berdakwah terhadap umat Islam!

Teresa menjawab:

“Pengerusi DAP Karpal Singh seorang Sikh, penganut agama Sikh. YB Lim Kit Siang, Lim Guan Eng ini saya ingat mereka tak ada apa-apa agama tertentu lah. Dan saya rasa di parti DAP penganut agama Hindu lebih ramai daripada penganut agama Kristian. Penganut agama Kristian di kalangan keahlian DAP ini memang yang paling kurang sekali … paling minoriti. -Kita Gempur

2 comments:

Anonymous said...

khalid bangsat!

Anonymous said...

semoga warga Selangor menolak petualang agama seperti Kahalid ini sebagai MP dikawasan mereka lagi