Tuesday, December 13, 2011

Liwat II: Pendakwaraya Mempersoal Keengganan Anwar Disoalbalas


Peguamcara II Datuk Yusof Zainal Abidin bakal mempersoalkan keenggan Anwar disoalbalas serta menjelaskan bagaimana DNA Lelaki Y boleh berada dalam dubur Saiful.

Atas sebab itu, pihaknya memohon mahkamah menimbang keenggannya itu, seolah-olah Anwar takut dan menyembunyi sesuatu berhubung kejadian liwat terhadap mangsa, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ini juga dijangka menjadi penampilan terakhir untuk pendakwaan Yusof Zainal Abidin sebagai Peguamcara Negara II.

Permohonan ketiga beliau untuk bersara secara pilihan sejak 2009 telah diterima dan beliau akan bersara pada 1 Jan atau Feb 1, 2012 tanpa mengira keputusan perbicaraan.

Pihak pendakwaan juga mempersoal, kenapa pihak Anwar tidak menjelaskan, bagaimana DNA Lelaki Y boleh berada dalam dubur mangsa, ini yang tidak ditepis oleh barisan peguam Anwar semalam.

Peguamcara II juga menolak bahawa DS Najib melakukan konspirasi, kerana menurut peguam itu, Najib tidak mempunyai bidangkuasa mempengaruhi Anwar supaya melakukan liwat terhadap mangsa.

Anwar sedang berhadapan dengan perbuatan liwat terhadap Saiful yang dilakukan kali terakhir pada 26 Jun, 2008, di sebuah Kondominum di Jalan Setiakasih, Bukit Damnasara, antara pukul 3.01 hingga 4.30 petang hari yang sama.

Jika sabit kesalahan, Anwar boleh dihukum penjara 20 tahun dan sebatan.

4 comments:

Anonymous said...

Liwat atau tidat... Fitrah manusia membuktikan Si Anwar sah seorang peliwat.

Anonymous said...

karpal singh kata anwar liwat saiful suka sama suka... so anwar boleh lepas la....

Anonymous said...

Tidak termasuk air mani Anwar dan air puji Shamsida bertemu diatas katil di Bangsar Tivolli Condo

Anonymous said...

liwat dia tepis ..suka sama suka..dia suka!!!!:karpal