Saturday, December 31, 2011

Puak Haram Akan Buat Demo Di Dataran Merdeka Malam Ini !


Tak habis-habis puak haram ni nak buat kacau, kecoh turut menganggu ketenteraman awam... Kehadiran orang ramai bersama keluarga ke Dataran Merdeka Malam ini ialah untuk bergembira menyambut tahun baru 2012..

Yang puak haram ni nak buat kacau apa hal? Agak-agak lah kalau nak berpolitik... Ini Malaysia bukan negara barat... so... tak payah la nak tiru budaya barat untuk mengugut kerajaan!


Penganjur flashmob 'V for Merdeka', akan hadir di Dataran Merdeka pada jam 11 malam 31 Disember 2011.

"Kami meminta semua hadir memakai topeng "V" dan melakonkan semula babak dramatis terakhir dari filem 'V for Vendetta'," kata pihak penganjur dalam satu posting di Facebook.

Menurutnya, flashmob itu berbentuk partisipatif, secara simbolik ekpresi ketidakpuasan hati terhadap segala bentuk ketidakadilan dan peristiwa anti-demokratik yang berlaku di Malaysia sepanjang 2011.

"Kita mahu suarakan cukup sudah, masa untuk demokrasi sebenar sekarang, pada tahun 2012!" katanya lagi.

Objektik mereka, menurut pihak penganjur, ialah:

1. Untuk menuntut semula ruang awam dan menuntut semula Dataran Merdeka sebagai ruang terbuka dan demokratik untuk semua rakyat berhimpun secara bebas dan aman;

2. Untuk mempertahankan dan menuntut semula hak asasi rakyat untuk berhimpun secara aman, hak untuk memprotes dan hak untuk menduduki ruang awam;

3. Untuk membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011;

4. Untuk menunjukkan solidariti kepada semua rakyat tertindas yang mengalami ketidakadilan dan pencabulan hak asasi mereka pada tahun 2011;

5. Untuk menunjukkan azam kami dalam menjadikan 2012 tahun perubahan sebenar demokrasi di Malaysia dalam segala aspek termasuklah politik, sosial dan ekonomi.

Ini semua rancangan jahat Anwar Ibrahim dan Am babiga!

2 comments:

Anonymous said...

harap pihak polis tangkap dalang yang buat kecoh ni.. sumbat dlm lokap je.. x hbis2 nk menyusahkan orang awam!

Anonymous said...

"Ini Malaysia bukan negara barat... so... tak payah la nak tiru budaya barat untuk mengugut kerajaan!"

Bollocks.

Truth is not about being western or eastern.