Saturday, July 16, 2011

1 Ezzam M. Noor: Anwar Ibrahim Seorang Biseksual

Petikan dari Berita Online Indonesia.
TEMPO Interaktif, Jakarta - Ezzam M. Noor seorang loyalis. Politikus Malaysia itu rela masuk penjara demi mantan Wakil Perdana Menteri Malaysia, Anwar Ibrahim. Dia juga rela lari ke Indonesia meninggalkan keluarganya untuk melakukan gerilya politik membantu Anwar Ibrahim.

"Ketika pelarian saya bebas, tapi hati saya terpenjara karena tak bisa pulang," kata Ezzam dalam wawancara dengan Yosep Suprayogi, Andree Priyanto, dan Poernomo G. Ridho dari Tempo, Kamis, 5 Mei 2011 di sebuah hotel di Jakarta.

Setelah satu tahun di Indonesia sekitar tahun 2000, Ezzam pun pulang kampung. Tak lama setelah berada di Malaysia, dia ditangkap dan dipenjara selama dua tahun. Sementara itu, bekas bosnya, Anwar, juga mendekam di penjara karena kasus sodomi. "Ketika itu saya yakin dia tak melakukan itu," kata pria kelahiran Klang, Selangor, 24 April 1967 ini.

Selama Anwar dipenjara, Ezzam mendekati keluarga Anwar. "Saya merasa harus melindungi keluarganya," ujarnya. Sebelumnya, ketika menjabat sebagai Sekretaris Politik Anwar, dia bekerja layaknya atasan dan bawahan. Tak ada hubungan kekeluargaan. Namun, semua itu berubah ketika Anwar dicopot dari jabatan Wakil Perdana Menteri dan dipenjara.

Ezzam dekat dengan istri Anwar, Wan Azizah, juga dengan anak-anaknya. "Bahkan ibu saya juga dekat, Kak Wan--istri Anwar--memanggil ibu saya bunda," katanya. Ketika Anwar keluar penjara tahun 2004, dia juga semakin dekat dengan keluarganya semakin melihat sisi lain dari Anwar. Dia juga terkejut ketika tahu betapa istri Anwar sangat cemburu bila melihat suaminya dekat dengan seorang laki-laki.

"Ini jadi titik turning point, mata saya terbuka," katanya. Diam-diam, Ezzam mulai curiga, jangan-jangan tuduhan terhadap Anwar soal sodomi itu benar. Dia lalu mencoba membuka kasus-kasus sodomi, mulai dari mempelajari kasus tersebut. "Sebelumnya, saya sama sekali tak percaya," katanya. Tapi, semakin dia pelajari, dia semakin yakin ada sesuatu. Dan akhirnya teka-teki itu pun terkuak. Ezzam pun yakin bahwa Anwar sebenarnya melakukan sodomi.

Setelah tujuh hari berpikir dan tak bisa tidur, Ezzam pun mengambil keputusan. Pada 2006, dia berhenti dari jabatannya sebagai Ketua Pemuda Partai Keadilan Rakyat, partai yang dia bangun bersama Anwar Ibrahim. "Ketika itu saya kapok berpolitik," ujarnya. Ezzam lalu memilih membuat LSM Gerakan Demokrasi dan Antikorupsi. Ketika Malaysia mengadakan pemilu tahun 2008, dia memilih mengajar di Inggris.

Dua tahun tak berpolitik, Ezzam lalu memutuskan kembali ke politik. Dia menyeberang ke UMNO, partai berkuasa di Malaysia, partai yang dahulu menjadi lawannya. Dan Ezzam kini menjadi senator. Beberapa media Malaysia mencapnya sebagai pengkhianat. "Saya melakukan ini untuk memberi tahu publik siapa Anwar sebenarnya, bila tidak mati pun saya tidak tenang," kata Ezzam.

Berikut ini adalah hasil wawancara Tempo dengan Ezzam M. Noor.

Tempo (T): Jadi, tuduhan terhadap Anwar Ibrahim soal sodomi itu benar?
Ezzam (E): Ya benar.

T: Bagaimana Anda yakin itu bukan rekayasa?
E: Pertama saya merasa ketika istrinya, Wan Azizah, terlalu cemburu bila Anwar dekat dengan laki-laki. Ini menjadi turning point, dan saya membuka, mempelajari kasusnya, dan setelah itu saya yakin dia berbuat hal itu.

T: Mengapa Anda baru tahu belakangan?
E: Karena selama ini saya mengenal satu sisi dari Anwar, dia pemimpin yang hebat dan itu membutakan saya.

T: Anda sekretaris politiknya ketika dia menjabat Wakil Perdana Menteri, kok bisa tidak tahu?
E: Ya saya profesional, saya ketika itu hanya staf, tidak mengenal pribadi atau keluarganya lebih dekat. Tapi, begitu mengenal dekat, saya menjadi melihat sisi Anwar yang lain. Dia juga cukup pandai menutupi kasus itu dan hanya melakukannya dengan orang-orang dekatnya saja.

T: Lantas mengapa hakim federal membebaskan Anwar?
E: Kalau saya baca lagi putusannya, dari tiga hakim, dua membebaskan, satu tidak. Tapi, ketiganya sepakat bahwa telah terjadi sodomi, masalahnya dasarnya suka sama suka, jadi tidak bisa dijerat. Tapi, sodomi itu terjadi.

T: Bagaimana dengan dua kasus baru yang muncul, ada soal sodomi dan skandal video seks perempuan?
E: Sodomi itu kembali terungkap setelah ada pengakuan dari seseorang yang bernama Saiful, dan kemungkinan kali ini dia terjerat karena polisi mengantongi bukti sperma Anwar. Soal video seks juga jelas, bagi yang menonton dan mengenal baik, pasti yakin itu Anwar, terlihat dari gestur tubuhnya.

T: Jadi, Anwar itu suka laki-laki atau perempuan?
E: Dua-duanya, nafsu dia besar sekali.

T: Anda pernah digoda?
E: Pernah, tapi dulu saya tak pernah sangka itu godaan. Dia bilang, kamu punya girlfriend? Kata Kak Wan--istri Anwar--kamu handsome, tapi saya dulu tidak menduga itu ternyata godaan.

T: Istri dan anak Anwar tahu soal ini?
E: Saya kira tahu, tapi anaknya yang kecil tidak.

T: Sudah lama ya Anwar seperti itu?
E: Ya, tapi saya tidak tahu sejak kapan.

T: Jadi, Partai Keadilan Rakyat yang didirikan Anwar turun gara-gara kasus tersebut?
E: Ada dua hal, pertama kasus sodomi dan kedua soal politik. Dia terlalu berambisi jadi perdana menteri dan fokus ke sana. Sebanyak 90 persen pendiri partai keluar, berarti ini ada sesuatu yang salah.

T: Anwar masih berambisi jadi perdana menteri?
E: Sangat. Dia hanya mengejar itu, maka kredibilitas dia turun, teman-teman banyak yang kecewa. Popularitas dia di Malaysia juga terus turun.

T: Kira-kira kejatuhan Anwar berapa lama lagi?
E: Saya tidak tahu, ini beginning of the end. Tapi, dia orang yang sangat eager.

T: Katanya Anda kapok politik, kok mau terjun lagi?
E: Ya itu tadi, bila mati pun saya tidak tenang, saya harus kasih tahu siapa Anwar sebenarnya. Bila dia benar-benar jadi PM, ini bahaya buat negara. Karena faktor pribadinya, dia bisa berbuat hal-hal yang aneh dengan kuasanya dan saya tidak ingin ini terjadi.

T: Anak Anda ada yang mengikuti jejak atau ingin terjun ke politik?
E: Saya larang. Cukup saya saja. Baru-baru ini ada survei di Malaysia yang menunjukkan pekerjaan politikus itu the lowest moral profession, pekerjaan yang paling rendah moralnya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Malaysia Vs Liverpool Live

Tengok bola Malaysia Vs Liverpool live disini http://atdhenet.tv/38035/watch-malaysia-vs-liverpool

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Separuh Masa Pertama: Penyokong Liverpool Tertelan Air Liur

Separuh masa pertama: Malaysia seri 1-1 dengan Liverpool. Liverpool Charlie Adam (minit ke 26); Malaysia: Safiq Rahim (minit ke 42)

Malaysia menang Piala Suzuki. Liverpool apa pun tak boleh! Hoyeeeee!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Kumpulan 709 Berdemo Dihadapan KLCC

Kumpulan 709 hari ini berdemonstrasi di KLCC PARK jam 2 petang tadi... Kononnya mahu memperingati Pejuang BERSIH yang telah terkorban.

Sedekah al-fatihah lah kalau nak memperingati arwah! Buat demontrasi jalanan dapat apa? Menyusahkan orang ramai nak ke KLCC je!

Sedih la bila hal kematian arwah Baharuddin terus dipolitikkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Nampak sangat puak pembangkang terdesak, lakukan apa saja demi kepentingan politik kotor mereka.

Biarlah arwah pergi dengan tenang tak perlulah dipolitikkan hal kematian ini. Fikir fikirkan lah...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

4 Cincin Rosmah RM24 Juta Kecoh Satu Kampung

Siapa pernah melihat ayam yang baru bertelur? Aku selalu perhatikan ayam di reban, bila bertelur kecoh betul ayam tu riuh satu kampong… Begitulah juga cerita cincin Datin Seri Rosmah Mansur bernilai RM24 Juta baru dapat satu telur kecoh puak pakatan pembohong jaja satu Kampung…

Matlamat mereka adalah satu apabila Rosmah Mansur diserang maka tempiasnya akan tercalit kepada Najib Razak. Itu lah agenda mereka Pakatan pembangkang yang setiap hari makan Minum mereka adalah Fitnah semata mata.

Isu ini sengaja direka oleh seorang penglipur lara pembangkang yang bernama Chegu Bard diatas arahan Ketua Pembohong Anwar Ibrahim dengan tujuan untuk menjatuhkan kredibiliti Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak.

Ianya juga untuk mengaburi mata rakyat agar kes liwat, video seks, jam tangan Omega dan segala pembohongan Anwar terhadap rakyat tertutup.


Memang menjadi resam pembangkang mengaibkan orang lain demi kepentingan diri sendiri, tidak kiralah sama ada perkara itu salah disisi agama mahupun tidak mereka akan sentiasa memutarbelitkan fakta agar rakyat yang kurang pemahaman dapat ditipunya..

Jika dinilaikan peranan Ketua Pemuda Umno dengan Ketua Ketua Lanun PAS dan PKR dalam isu kebajikan rakyat, kita boleh lihat dimana Ketua Pakatan Pembangkang tampak jauh ketinggalan.

Ketua Pemuda PAS dan PKR diibaratkan seperti perumpamaan hidup segan mati tak mahu...

Semalam di Kuantan Pahang… Pemuda Barisan Nasional (BN) menyasarkan seramai 30,000 orang akan mengunjungi Karnival Kerjaya Pemuda BN yang diadakan yang menawarkan lebih 6,000 jawatan kosong dalam pelbagai bidang.

Dalam pada itu Karnival Hartanah akan diadakan selama tiga hari bermula 29 Julai ini di Kuala Lumpur.

Karnival itu katanya bagi memberi ruang kepada belia dan orang ramai meninjau sektor hartanah khususnya kediaman yang dipasarkan oleh syarikat perumahan di negara ini.

Ketua Pemuda KJ, menyifatkan pihaknya akan menjadikan program tersebut sebagai acara tahunan kerana ia adalah salah satu usaha Pemuda BN menyumbang bakti kepada masyarakat.

Apa Pakatan Pembangkang buat untuk rakyat? BERSIH? Perhimpunan Haram BERSIH yang berjaya memburukan nama Malaysia di mata dunia!

Friday, July 15, 2011

0 5 Penampar Tapak Tangan Untuk Khalid Ibrahim, Azmin Ali dan Hassan Ali

Lima penampar tapak tangan harus di berikan kepada tiga pemimpin Pakatan Pembohong yang bernama Khalid Ibrahim, Azmin Ali dan Hassan Ali... Mereka hanya pandai menaburkan kata kata manis tapi habuk pun tarak!

Tengoklah banner ni... dah hampir 2 tahun tersadai di Pinggiran Gombak, mencemarkan keindahan kawasan tersebut...


Kotor, terbiar... MB dan Ahli Parlimen pemalas, tak turun padang.. tak sedar apa yang berlaku dikawasan mereka! mereka tidak buat kerja....
Korang tengok muka dia pun dah tak nampak!


Janji manis dia banner tersebut ialah:

1.Pemulihan dan pembersihan Sungai Klang untuk menjana pembangunan hartanah : Kejayaan: berjaya membiak nyamuk AEDES pembawa wabak demam denggi yang terbesar di Selangor.

2.Perluasan sistem pangkalan pengankutan awam : Kejayaan: HAMPEH!

3.Program pembangunan semula kawasan terbiar di Petaling Jaya Klang & Gombak : Kejayaan: Pasir dicuri oleh penyangak penyangak haram...

4.Pembangunan semula projek projek terbengkalai : Kejayaan tunggu PRU ke 13 nanti... ada udang disebalik batu!

5. Program peningkatan hasil penanaman padi. Kejayaan : Berjaya buat lawak BANGANG!

0 Perhimpunan Haram BERSIH 2.0: Analisis Awal Pasca Demontrasi


Pengenalan
Tindakan mana-mana individu atau pertubuhan menuntut perjalanan pilihan raya yang mereka sifatkan sebagai lebih demokratik adalah tidak salah (rujuk Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan). Janji awal mereka untuk mencapai matlamatnya secara aman juga adalah selaras dengan undang-undang negara.

Tetapi, apabila pencapaian matlamat mereka dilakukan menerusi provokasi terhadap undang-undang, pasukan keselamatan, ketenteraman awam dan kelangsungan negara, maka tindakan menghalalkan cara ini adalah tidak wajar sama sekali (rujuk Perkara 10(2)(b) Perlembagaan Persekutuan dan Perkara 29(2) Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat 1948).

Pada waktu yang sama, apabila individu atau pertubuhan terbabit yang pada awalnya menafikan penglibatan politik parti-parti tertentu, tetapi pada saat-saat akhir terbukti bahawa penglibatan itu adalah benar dan sahih, maka tuntutan individu atau pertubuhan tersebut tidak boleh dikatakan sebagai tanpa campur tangan politik, sebaliknya satu tindakan yang cukup politikal.

Lebih serius lagi, jika tuntutan individu atau pertubuhan terbabit dipercayai dibiayai oleh sesetengah organisasi asing yang berkait rapat dengan dasar campur tangan sesebuah negara tertentu di dalam urusan dalaman negara lain, maka tuntutan individu atau pertubuhan berkenaan adalah foreign-motivated yang matlamatnya adalah tidak positif.

Bersih dan Pakatan Rakyat
Berasaskan pengenalan di atas, cuba kita kaji tuntutan dan tindakan Bersih mutakhir ini. Di peringkat awal, pertubuhan berkenaan menafikan penglibatan politik Pakatan Rakyat. Tetapi, hari ini pengerusi pertubuhan itu mengadakan sidang medianya dengan di apit oleh Penasihat PKR dan juga DAP, dua parti utama dalam Pakatan Rakyat (rujuk http://mesintaipburuk.blogspot.com/

 9 Julai 2011). Tidakkah ini bermakna bahawa pertubuhan itu sebenarnya dijadikan perkakas oleh kedua-dua parti politik berkenaan?

Begitu juga dengan penglibatan sebilangan besar pemimpin PAS dalam demonstrasi itu hari ini (rujuk Harakahdaily 9 Julai 2011). Tidakkah ini jelas membuktikan bahawa pertubuhan tersebut turut mendapat dukungan kuat daripada PAS, satu lagi keluarga Pakatan Rakyat.

Menurut laporan akhbar dan blog, dalam demonstrasi hari ini dijeritkan perkataan yang mencerminkan bahawa tindakan itu adalah sama seperti demonstrasi reformasi pada tahun 1998 yang dilaksanakan untuk mencerca dan menumbangkan kerajaan BN (rujuk http://mesintaipburuk.blogspot.com/ 9 Julai 2011).

Jika ini benar, adakah demonstrasi hari ini mengenai tuntutan supaya diadakan proses pilihan raya yang lebih bersih ikut ukuran pertubuhan berkenaan, ataupun satu demonstrasi politik yang dirancang supaya menimbulkan kesan di Malaysia seperti apa yang terjadi di Asia Barat mutakhir ini?

Jika ini benar, tidakkah boleh dianggap bahawa tuntutan mengenai pilihan raya itu hanya satu alasan untuk menganjurkan demonstrasi yang matlamat tersirat, rencam, dan utamanya, adalah untuk menimbulkan chaos, keadaan tindak menentu dan sekali gus menjejaskan kestabilan negara?

Memprovokasi Polis
Dalam demonstrasi hari ini terdapat segolongan pesertanya, termasuk pemimpin utama PAS, yang ditahan oleh pihak pasukan keselamatan. Tindakan seperti ini sudah pastinya terjadi sebab yang terbabit melanggar undang-undang dan mencanggahi perintah mahkamah (rujuk Malaysiakini 8 Julai 2011 jam 12.27 tengahari).

Tetapi, apabila PAS pula mengeluarkan kata-dua (lebih tepat jika disifatkan sebagai ugutan) mengatakan bahawa mereka yang ditahan perlu dibebaskan dalam tempoh 24 jam, jika tidak beratus ribu akan berdemonstrasi di Ibu Pejabat Polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur (rujuk Harakahdaily 9 Julai 2011 4.50 petang), tidakkah ini bermakna bahawa matlamat tersurat organisasi penganjur demonstrasi itu sudah menjadi sekunder, sementara matlamat rencam dan tersirat parti-parti politik yang turut mendukungnya pula kini menjadi prima?

Dalam konteks yang sama, tidakkah ini bermakna bahawa demonstrasi yang secara tersuratnya dikatakan akan dilakukan secara aman, sebenarnya dilakukan untuk memenuhi selera parti-parti politik tertentu untuk menmbangkan pemerintahan Barisan Nasional (BN) mutakhir secara jalanan?

Jika tidak, mengapakah sesetengah kalangan dalam pertubuhan itu dipercayai telah menyebarkan maklumat palsu yang memburuk-burukkan pasukan polis? (rujuk Bernama 9 Julai 2011 10.13 pagi dan Utusan Malaysia 9 Julai 2011 8.50 malam). Jika tidak, mengapakah segolongan pendemonstrasi sengaja merempoh kawalan polis?

Lantas, adakah tidak tepat jika diandaikan bahawa demonstrasi hari ini adalah bukan untuk menuntut perjalanan pilihan raya yang lebih demokratik, tetapi sengaja diadakan untuk menduga kesabaran polis, untuk mencerca kerajaan dan seterusnya untuk mendapatkan liputan media antarabangsa (rujuk Malaysiakita 9 Julai jam 5.33 petang) bagi menggambarkan kononnya Malaysia tidak demokratik?

Penglibatan Asing
Seterusnya, adalah tidak mustahil jika dikatakan bahawa demonstrasi pada hari ini adalah suatu tindakan yang dikendali dan dinasihati oleh segolongan tangan ghaib tertentu. Oleh sebab itulah dilaporkan beberapa hari lalu bahawa penganjur utama demonstrasi berkenaan telah menerima dana asing (rujuk Utusan Malaysia 3 Julai 2011).

Perkembangan seperti ini tidak boleh dikatakan sebagai tidak benar. Pada tahun 1998, seorang Naib Presiden sebuah negara tertentu terbukti telah menggunakan Sidang Kemuncak APEC di Kuala Lumpur untuk memberikan pujian dan galakan kepada pendemonstrasi reformasi pada ketika itu yang bermatlamat menumbangkan kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad secara jalanan (rujuk laporan BBC 18 November 1998 dan The New York Times 17 November 1998).

Perkembangan seperti ini juga tidak mustahil apabila selama ini diwar-warkan secara meluas bahawa segelintir individu yang terlibat dalam demonstrasi hari ini, sebenarnya mempunyai hubungan dan rangkaian dengan kelompok tertentu di peringkat internasional yang berniat serong terhadap Malaysia.

Perkembangan seperti ini juga tidak mustahil apabila di kalangan individu yang terlibat di sebalik demonstrasi hari ini adalah seorang Raja Muda politik yang mahu ditabalkan ke persada kekuasaan Malaysia untuk memudahkan apa jua strategi agung pihak yang sentiasa berselindung di sebalik tabir.

Kesimpulan
Tuntutan Bersih supaya pilihan raya umum dilaksanakan lebih demokratik (ikut ukuran Bersih) adalah tidak salah. Tetapi cara Bersih mencapai matlamat itu menerusi provokasi yang menjejaskan ketenteraman awam adalah tindakan yang tidak mengambilkira kepentingan nasional.

Matlamat asal dan awal demonstrasi Bersih pada hari ini---mendesak kerajaan merobah proses pilihan raya supaya dikatakan lebih demokratik---kini sudah menjadi matlamat sekunder. Matlamat prima demonstrasi Bersih pada hari ini tidak silap jika disifatkan sebagai usaha untuk mencetuskan kacau-bilau supaya wujud rantaian reaksi seperti di Asia Barat yang akhirnya menyebabkan beberapa kerajaan tumbang akibat gerakan jalanan.



Artikel: Ruhanie Ahmad
Kuda Kepang (
http://kuda-kepang.blogspot.com)

1 Bersih 2.0 : Serang Polis, Tian Chua Bakal Ke Penjara



Polis menyiasat tindakan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang didakwa bertindak kasar terhadap pasukan polis semasa menyertai perhimpunan haram pada Sabtu lalu.

Menurut PDRM, laporan mengenai kejadian itu telah dibuat pihaknya dan polis membuat siasatan dari semua aspek.

Beberapa individu bersama Tian Chua turut melakukan tindakan sama terhadap pihak polis. Tindakan undang-undang bersesuaian akan diambil mengikut kesalahan yang dilakukan.

Eloklah jika Tian Chua disumbatkan kedalam lokap, baru dia sedar sikit  Malaysia mempunyai undang undang! Mana boleh main serang je..... Bengong punya apek!

Penghargaan harus diberikan kepada blogger RBF ( http://ruangbicarafaisal.blogspot.com ) yang membongkarkan kejahatan pemimpin Pakatan Pembangkan ini...

Video Tian Chua Serang Polis: http://youtu.be/uFWduXFANAI


0 Video Seks Bongkarkan Pembohongan Hadi Atau Anwar?

Lakonan,  pembohongan Anwar berjaya menutup 
Kes Video Seksnya yang tersebar diseluruh dunia... 
tepok tepok tangan!


Kenyataan Ketua Pembongak, Anwar Ibrahim kononnya Presiden Pas Pis Pus,  Hadi Awang telah diberi layanan buruk oleh polis selepas ditahan kerana menyertai perhimpunan haram Bersih pada Sabtu lalu, merupakan satu usaha terakhir untuk meraih simpati rakyat terhadap masa depan politiknya.

Abdul Hadi sendiri di Kuala Terengganu bahawa beliau diberi layanan yang baik oleh polis sepanjang ditahan bercanggah  dengan dakwaan Anwar ketika berceramah di Pulau Pinang bahawa Abdul Hadi telah diseret dan dihumban ke dalam lokap. 

Thursday, July 14, 2011

0 Demo Bersih 2.0 Dapat Saguhati RM100


O.M.G! Murahnya nilai sebuah perjuangan puak BersHIT ni! Sertai demo dapat saguhati RM100 Kah Kah Kah! Bersusah payah datang dari jauh, makan tak menentu, tidur pun merempat tah mana? Berbaloi ke dengan RM100 ni? Bagi aku buang karen je deeer!!


Ambiga, Puak Pakatan Haram tidak payahlah berbangga dengan kehadiran penyokongnya mereka yang telah mengotori bandaraya Kuala Lumpur pada Sabtu yang lalu kerana ramai yang hadir pada hari demo diberi rasuah, di bayar oleh pihak tertentu.

Jika kita teliti betul betul pada foto Bersih 2 yang lau... Wajah yang hadir pada Perhimpunan Haram Bersih kebanyakanya daripada luar yang dibawa ke ibu negara.

Ada yang datang dari kampung dan tidak mengetahui apa tujuan sebenarnya mereka ke ibu negara. Kesian orang Kampung kena tipu...

Demo Bersih ini tidak lain tidak bukan hanya untuk menggambarkan kerakusan Puak Pembangkang untuk berkuasa di Malaysia.

0 BN Youth Job Fair 2011 Di Pahang Tawar 6,000 Peluang Pekerjaan


Karnival Kerja Pemuda BN 2011 yang akan berlangsung selama tiga hari bermula 15 Julai ini di Pusat Konvensyen Sultan Ahmad Shah, Hotel Zenith, di sini bakal menawarkan 6,000 peluang pekerjaan.

Difahamkan karnival berkenaan akan melibatkan penyertaan 150 pelbagai syarikat dan agensi swasta dan kerajaan.

BN Youth Job Fair (Karnival Kerja Pemuda BN) tersebut akan dirasmikan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, karnival berkenaan bermula 10 pagi hingga 8 malam.

Syabas kepada Pemuda BN yang prihatin dengan sentiasa mendekati rakyat dan memberi bantuan kepada mereka yang memerlukanya...

14 Dr. Lo' Lo' Sedang Tenat Di ICU


DR Lo' Lo' binti Mohamad Ghazali Ahli Parlimen PAS Titiwangsa kini dikhabarkan berada di Hospital Selayang sedang  tenat diatas penyakit kanser yang dialaminya.

Marilah sama kita bacakan sejenak Al-Fatihah.... Semoga beliau tenang disaat penderitaan yang dialaminya..

Baca Artikel ini juga: Khalid Samad lebih Sayangkan Anwar Daripada Hadi

1 Pemimpin PAS Bacul... DAP Terus Hina ISLAM

Pemimpin Pas yang kononnya melaung-laungkan kepimpinan Islamik hari ini dibidas kerana gagal memberikan dakwah yang sebenar kepada sekutu mereka khususnya kalangan pimpinan DAP yang secara terang-terangan menghina Islam.

Keghairahan pemimpin DAP untuk memetik hadis nabi secara semberono, sedangkan mereka sendiri tidak beriman kepada kenabian Nabi Muhammad SAW adalah disebabkan tindak-tanduk Pas yang terlalu mengejar matlamat politik berbanding agama.

Sambil membidas kegagalan Pas itu, bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Prof. Datuk Dr. Muhammad Yusoff Hussein berkata, apa yang berlaku di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor semalam merupakan satu lagi detik hitam kepada agama Islam.

Beliau yang kesal dengan perbuatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim menegaskan, tindakan sewenang-wenang sekutu Pas itu memetik hadis nabi tanpa beriman kepada kenabian Rasulullah, adalah biadab serta menghina kesucian agama Islam.

“Jangan hanya kejar kuasa politik semata-mata. Sekali sekala jenguk-jenguklah rakan seperjuangan agar Islam tidak menjadi bahan politik. Apakah pemimpin Pas yang melaung-laungkan mereka kalangan ulama sudah lupa atau demi kepentingan politik sanggup membiarkan perkara itu berlaku.

“Seingat saya, ini bukan kali pertama pimpinan DAP melakukan perkara sedemikian rupa, malah sudah beberapa kali termasuk membacakan ayat al-Quran. Bukankah akidah itu terbahagi kepada tiga iaitu pertamanya ketuhanan, keduanya kenabian dan ketiganya sami’yat.

“Dalam konteks ini, mereka yang membacakan hadis nabi itu perlu beriman dengan nabi. Kalau tidak beriman bagaimana mereka mahu percayakan hadis berkenaan. Beriman dahulu baru boleh baca hadis nabi,” katanya seperti dipetik dari portal http://umno-online.com.

Semalam, Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman diarahkan keluar daripada Sidang DUN Selangor oleh Speker, Datuk Teng Chang Kim, setelah beliau mempertikaikan tindakan Suee Lim yang dikatakan cuba mempersendakan Islam.

Tambah Muhammad Yusoff, teguran keras beliau terhadap pemimpin Pas adalah bertujuan untuk memastikan agama Islam terpelihara dan bukannya dijadikan bahan mainan atau objek politik semata-mata demi kepentingan sesetengah pihak.

“Kalau benar-benar minat masuklah Islam dan mendalami sepenuhnya, bukan sekadar membaca sepotong dua hadis nabi. Kita juga khuatir hadis yang dipetik itu sama ada hadis daif atau sebaliknya. Jangan main petik sahaja. Saya berharap perkara seumpama ini tidak lagi,” katanya.


Baca Artikel ini juga: Khalid Samad lebih Sayangkan Anwar Daripada Hadi

3 Bukti Palsu Cincin US24 Juta DS Rosmah Mansor!



DS Rosmah Mansor memiliki sebentuk cincin berharga US24 juta?

Buktinya berdasarkan kepada beberapa foto skrin komputer dan salah satu daripadanya tertera nama DS Rosmah Mansor?


Seterusnya penjelasan daripada DR Novandri baca disini...


Seperti biasa demi kepentingan politik... Khalid sanggup tikam belakang Hj Hadi dan pada masa yang sama cium tapak kaki Anwar. Ternyata Khalid Ibrahim lebih sayang Anwar daripada Hadi! Baca lagi...

2 Khalid Samad lebih Sayangkan Anwar Daripada Hadi

Rabu malam lebih kurang jam 8.15 debat secara terbuka di twitter semakin panas apabila soalan maut ditujukan kepada Khalid Samad yang merupakan Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS.

Tujuan aku bertanyakan soalan kepada Khalid ialah untuk menguji sejauh mana kesetiaan beliau terhadap President PAS, Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang.

Jangkaan aku sememanganya tepat... dimana jawapan yang diberikan oleh Khalid pasti memihak kepada DS Anwar Ibrahim..

Seperti biasa demi kepentingan politik... Khalid sanggup tikam belakang Hj Hadi dan pada masa yang sama cium tapak kaki Anwar.

Ini soalanya... "Soalan saya mudah YB.. Siapa pembohong Hj Hadi atau Anwar Ibrahim?"


Jawapan yang diberikan oleh Khalid...

"Hang tak faham jawapan, Dua dua cakap benar. Layanan berbeza pasal ada strategi. Slow betul puak UMNO ni."katanya..

Dan Ini pula bukti video pembohongan Anwar.. URL: http://youtu.be/nwvtFcagOw8


Khalid berbohong disini.... Khalid pertahankan Anwar sedangkan dia tahu bahawa Anwar bercakap bohong... Khalid subahat dengan Anwar untuk menutup pembohongan yang dilakukan oleh Anwar!

Dimana Hj Hadi nak letak muka? Siapa Ketua Khalid yang sebenarnya? Hj Hadi Atau Anwar? YB PAS cakap Anwar benar... sekaligus mempersendakan kenyataan Hadi?

Ini bukan kali pertama Khalid buat onar dalam PAS? Isu gereja juga mencalarkan maruah PAS! Pecat saja sipengkhianat ni!


Rakyat akan terus tertipu oleh syaitan yang bertopengkan manusia! Khalid terlupa bahawa rakyat bukannya bodoh dan bukan senang untuk ditipu... Apa khalid ingat dia boleh kencing merata rata?...

Yoooo bro... ini zaman 2011... Bukan zaman Sweet September lagi.... Zaman sekarang anak muda ada Ipad, Blackberry, Iphone dll.. Bukan macam zaman YB dulu cuma ada Public Phone saja...Kalau nak kencing sekali pun agak agak la...

Laporan Buletin Utama mengatakan percanggahan kenyataan antara Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Presiden Pas, Hadi Awang berhubung layanan polis ketika Presiden Pas itu ditahan dalam himpunan haram Bersih 2.0

Kenyataan Anwar: Haji Hadi diheret... Hadi Haji dilayan teruk oleh polis...Haji Hadi dicampak dan berejam di dalam trak...

Kenyataan Haji Hadi: Tersenyum...dengan pertolongan Allah S.W.T.. Semua kita dibebaskan...Nak dihantar pula sampai ke rumah... Terima kasih banyak...LAYANAN YANG BAIK....

Di bawah hujah dari rakan rakan yang lain di twitter:



Banyak lagi hujah membanjiri laman sosial twitter aku... mempertikakan dimana letaknya perjuangan PAS yang dilihat seperti kuda tunggangan kepada DAP dan PKR? Aku pendekan ajelah... kalau nak cerita panjang lebar add aku di twitter http://twitter.com/brojinggo


Khalid akhiri salam aku dengan rasa tidak puas hati....  Aku pun tak puas hati dengan Khalid Samad! Beliau merupakan pimpinan PAS yang kononya memperjuangkan Islam... Tapi sanggup berbohong untuk menjilat Anwar! adakah pembohongan itu ajaran Islam?

Wednesday, July 13, 2011

3 Kasi Bongkar Bersih 2.0: Punca Sebenar Anwar Cedera, 9 Julai



AIDCNews – 13/07/11 – Rakaman video Reuters di atas memberi gambaran lebih jelas tentang apakah faktor sebenar kecederaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, dalam perhimpunan BERSIH, 9 Julai lalu.

Reuters atau Reuters Group Limited, syarikat media yang berpengkalan di London, United Kingdom merupakan salah satu rangkaian media antarabangsa yang dipercayai Ketua Umum PKR itu.

Wartawan Reuters dibenarkan merakamkan detik-detik 9 Julai, dari Anwar bertolak dari Hotel Hilton hingga Ketua Umum PKR itu mengalami kecederaan dalam perhimpunan haram BERSIH.

Berikut disertakan 19 keping foto yang dipetik dari rakaman video Reuters di atas.

Keratan foto-foto itu bermula ketika Anwar (dirujuk sebagai nombor 1) bersama dua orang pembantunya, Ibrahim Yaakub (dirujuk nombor 3), Ketua Staff Anwar di pejabat Ketua Umum, Seksyen 16, Petaling Jaya dan Fayyadh Afiq (dirujuk nombor 2), pengawal peribadinya ketika mereka bersama-sama menyertai perarakan BERSIH di KL Sentral.

Foto-foto itu disusun mengikut kronologi kejadian dari foto A hingga S dengan disertakan minit-minit kejadian.

Tumpukan pada minit 0.19 bermulanya kejadian asak mengasak hingga Anwar ditolak dan minit ke 0.24 ketika Anwar jatuh akibat tolakan peserta perarakan itu.

Kronologi kejadian dari minit 0.12 hingga 1.03

Minit 0.12 – 0.14 – kelihatan Anwar, Fayyadh dan Hadi Awang, Presiden PAS bersama-sama dalam perarakan di KL Sentral.

Pada awalnya perarakan kelihatan tenang dan perjalanan lancar, walaupun keadaan sesak dengan dikelilingi dengan para wartawan.


Minit 0.16 – Bermulalah suasana tegang, tolak menolak di antara peserta-peserta BERSIH. Bunyi bising dan jeritan di kalangan peserta.

Anwar tersepit di kalangan kesesakan peserta.

Manakala para wartawan pula dengan sibuk menghampiri perarakan untuk merakamkan foto terbaik untuk media mereka.

Minit 0.17 – Dalam kesesakan itu, Ibrahim Yaakub yang terpisah agak jauh dari Anwar menoleh ke belakang mencari bosnya, Anwar, dalam kesesakan perarakan.

Ketika itu Anwar hanya ditemani oleh Fayyadh yang sentiasa berada di sebelahnya, tertinggal di belakang.
Manakala peserta lain sedang berasak-asak untuk bergerak ke hadapan

Minit ke 0.19-0.24 – Ibrahim Yaakub tiba-tiba meluru ke belakang setelah menyedari bosnya, Anwar telah diasak teruk oleh para peserta lain.

Fayyadh, pengawal peribadinya yang sentiasa berada di samping Anwar tidak dapat mengawal Anwar yang semakin diasak dan ditolak oleh para peserta BERSIH hingga menyebabkan kedua-dua tumbang.
Ibrahim Yaakub cuba membantu menyelamatkan bosnya, Anwar supaya tidak jatuh, tetapi gagal.
Anwar dan Fayyadh jatuh di atas jalan raya bertar yang mempunyai kesan kekotoran.

Ketika dalam kesesakan perarakan itu dan ketika Anwar dan Fayyadh jatuh, tiada polis, pasukan FRU atau skuad penembak seperti yang didakwa Fayyadh sebelum ini. klik di sini
 
Anwar dan Fayyadh jatuh kerana ditolak dan asakan para peserta perarakan BERSIH.

Manakala para wartawan/media juga sibuk berasakan di kalangan peserta perarakan untuk merakamkan detik-detik menarik kejadian tersebut.






Minit ke 0.28 -0.33 – Ibrahim Yaakub menoleh ke hadapan berusaha untuk mendapatkan bantuan peserta lain di sekelilingnya untuk menyelamatkan Anwar yang telah jatuh dan dihimpit.

Ada seorang peserta berbaju kuning turut meluru ke belakang yang dipercayai mungkin untuk membantu Anwar.

Manakala peserta-peserta yang berada di barisan hadapan terus meluru ke hadapan yang kemudiannya diikuti oleh peserta lain dan para wartawan.

Manakala Anwar, Fayyadh dan Ibrahim masih tertinggal di belakang.




Minit 0.44 – 0. 52 – Anwar dipapah oleh Fayyadh dan Ibrahim dibawa keluar dari perarakan, keluar melalui sebuah esklator sempit dan tangga, menuju ke jalan bawah (underpass) KL Sentral untuk kembali semula ke lokasi asal, Hotel Hilton, KL Sentral.

Turut mengekori di belakang mereka adalah N Surendran, Naib Presiden PKR.

Anwar lega kerana berjaya keluar dari kesesakan orang ramai dan turut diberi makan ubat dan air mineral semasa meneruskan perjalanan di jalan bawah, Kl Sentral itu.

Terdapat kesan luka di pipi pembantunya, Fayyadh, manakala Anwar pula terdapat kesan comotan pada bahagian baju putih bahu belakang.





Minit 1.03 hingga seterusnya – Anwar kelihatan ceria kembali dan kembali membebel-bebel memarahi kerajaan kerana mengetahui wartawan Reuters sedang merakamkan apa yang diperkatakannya dan mengetahui wartawan itu sentiasa mengekorinya sepanjang perjalanan di jalan bawah, Kl Sentral menuju ke Hotel Hilton itu.

Mohon dirujuk kepada kronologi masa-masa yang tertera di foto-foto itu dan semak semula dengan menonton sekali lagi rakaman video Reuters di atas untuk membuat semakan dan analisis lanjut.
Sebarang maklumat tambahan atau sudut-sudut lain yang mungkin kami tidak nampak, harap diberi komen di bawah atau AIDC

Info: AIDC
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates