Saturday, August 6, 2011

4 Anwar Ibrahim Memburukkan Nama Malaysia Di Luar Negara

Anwar telah berjumpa dengan Estrada pada 5 Ogos 2011

Pihak berkuasa perlu merampas pasport antarabangsa Anwar Ibrahim bagi menghalang Ketua Pembangkang itu daripada terus memburuk-burukkan nama Malaysia di luar negara.

Ini juga bagi mengelakkan Anwar daripada terus menjaja kes liwat yang sedang dihadapinya itu di luar negara serta memburuk-burukan nama Malaysia




Baca kenyataan Anwar di bawah, dan disini juga..

“Media Malaysia dan kerajaan mungkin telah melabel saya sebagai satu ancaman kepada negara dan menuduh saya menjadi satu gadaian untuk Zionis dan Amerika Syarikat, tetapi saya percaya orang ramai tidak boleh dipermainkan,” kata Anwar.

Anwar berkata, demokrasi di Malaysia semakin merosot berikutan sistem pilihan raya yang semakin kotor.

Ia termasuk kontroversi terbaru membabitkan isu Penduduk Tetap (PR) yang mendapat kewarganegaraan untuk mengundi dalam pilihan raya.

“Demokrasi kami semakin merosot. Pilihanraya tidak bebas dan media dikongkong,” kata Anwar.

Sementara itu, Anwar turut menjangkakan beliau akan dihukum dalam kes fitnah yang dihadapinya sebelum Pilihan Raya Umum ke 13, sebagai usaha untuk menafikan haknya bertanding.

“Mereka (Umno-BN) akan menghukum saya sebelum pilihanraya untuk menafikan hak saya untuk bertanding,” ujar Anwar.

Anwar keluar negara, mencanang cerita bohong dan fitnah supaya orang percayakannya. Di Arab dan Eropah, Anwar sudah tidak boleh lagi cari makan. Sebab tu dia ke negara Asean, minta pertolongan dan bantuan dari dana-dana tertentu. Thailand dia tak pergi, sebab ke Thailand kalau dia pergi pun untuk 'membuang air' saja.

Tujuan Anwar kesana-sini sebenarnya semakin terdesak dan cuba untuk meraih simpati ketika PRU-Ke13 hampir tiba.

Info-KedahkeKL-Online:

Baca juga Artikel di bawah:

Sekali Lagi, Azmin Kena Penampar Jepun Wan Azizah
Nurul Izzah Terdesak, Heret Najib & Rosmah Ke Makamah

4 Mahfuz Omar Cedera Terlibat Dalam Kemalangan?

Mahfuz Omar juga dikenali sebagai Mr Bean 

Mr. Bean cedera ringan terlibat dalam kemalangan hahaha.... Bukan Mahfuz lah yang terlibat dalam kemalangan tersebut... Ini real punya Mr Bean hahaha... Aduih, kurang pahala aku hari ni....

LONDON 6 Ogos - Aktor komedi Britain, Rowan Akitson yang terkenal dengan watak Mr. Bean, telah keluar daripada hospital hari ini selepas menjalani rawatan ekoran terlibat dalam kemalangan apabila kereta yang dipandunya melanggar sebatang pokok, semalam.

Akitson yang mengalami kecederaan bahu selepas kereta F1 McLaren yang dipandunya tergelincir di sebatang jalan dekat Haddon, timur England, sebelum melanggar sebatang pokok dan terbakar.

Pelakon berusia 56 tahun itu sempat keluar dari kawasan kemalangan sebelum pasukan bomba tiba untuk memadamkan kebakaran tersebut. - AFP

Apa-apa pun jom kita view aksi Mahfuz Omar dalam The Making of "Mr Bean or Mr Bengong".

Sinopsis cerita mahu rampas kerusi MB Kedah

Langkah seterusnya cucuk & tikam belakang Azizan
untuk rampas title MB Kedah

Seterusnya hahahaha! no komen... lu pikiiiirr laaa sendiri!

6 Sekali Lagi, Azmin Kena Penampar Jepun Wan Azizah


Kau tak layak jadi pemimpin tertinggi PKR Min! Kau masih mentah, belum matang lagi! Kau hanya layak menjadi balaci kelas bawahan dalam PKR. So.... jangan nak berlagak jadi orang no 1 dalam PKR! 

Azmin sebenarnya tidak sebijak seperti Ezam Mohd Nor yang terlebih dahulu membuat keputusan tinggalkan PKR kerana sudah tahu apa sebenarnya matlamat perjuangan PKR! 

Terdahulu Wan Azizah menghina Azmin sebagai 'tidak matang', maka ia satu penghinaan yang amat sangat sehingga boleh menjatuhkan maruah diri Azmin. Terbaru Wan Azizah berkata beliau sendiri yang akan mengantikan Anwar jika perlu! Panas telinga Azmin! 

Apa peranan sebenarnya Azmin selaku orang no 2 dalam PKR? Setakat jadi pak pacak baik masuk parti Zahid parti KITA, hahahaha....

Dari awal lagi aku dah katakan bahawa ada konspirasi untuk menjatuhkan Azmin baca disini...  Nasib kau lah Azmin sanggup menjadi hamba abdi dalam PKR akhirnya... malu lah... jasa Azmin dalam PKR tidak pernah dihargai oleh presiden partinya sendiri!


Memang benar Azmin selalu akan mempertahankan bosnya sepenuh hati namun dalam dia mempertahan Anwar Ibrahim, dia jelas menunjukkan wajahnya yang sebenar, seorang pemimpin yang tidak professional.

Sikap Azmin yang mudah melenting, panas baran dan tidak tenang seperti timbalan presiden lain (parti-parti lain) tidak disenanggi oleh Kak Wan dan inilah salah satu faktor mengapa Azmin tidak layak sama sekali menjadi pemimpin tertinggi parti PKR.

Perjuangan PKR sebenarnya bukan lah mencari keadilan untuk rakyat, perjuangan PKR hanyalah semata-mata untuk Anwar Ibrahim! fikir-fikirkanlah....

8 Nurul Izzah Terdesak, Heret Najib & Rosmah Ke Makamah


Kenyataan Naib Presiden KEADILAN (PKR), Nurul Izzah Anwar dilihat semakin tertekan dan terdesak apabila mahu mengheret, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor ke mahkamah dalam kes liwat II Anwar Ibrahim.

“Seharusnya tidak ada masalah untuk datang ke mahkamah, kemukakan dan bagi bukti. Pada saya, kalau boleh jumpa si pengadu sebelum kes berlangsung, takkan tidak (boleh jadi saksi) , lebih-lebih lagi tampil di mahkamah untuk kemukakan keterangan,” kata Ahli Parlimen Lembah Pantai.

“Dolak-dalik adalah perkara yang konsisten di bawah kerajaan Barisan Nasional, saya tidak begitu optimis, tapi saya mengharapkan respon positif daripada Perdana Menteri,” katanya.


Sebenarnya alasan PM berdolak dalih untuk mengelakkan mereka hadir ke Mahkamah seperti yang ditimbulkan oleh Nurul izzah itu tidak benar.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor serta dua individu lain, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof bersedia memberi keterangan di mahkamah untuk kes liwat Anwar Ibrahim, jika sekiranya pihak pembela memsepinakan nama mereka sebagai saksi.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Nurul Izzah sengaja menyerang dan membuat persepsi buruk terhadap PM dan Isteri semata-mata untuk menimbulkan persepsi negatif orang ramai terhadap kerajaan Barisan Nasional kononnya Anwar terjebak dalam satu lagi konspirasi politik yang bakal menghancurkan karier politik bapanya.

5 KJ & Remy Ishak : Sama Popular, Sama Bergaya... Mantop!


Khairy Jamaluddin dan Remy Ishak, dua nama yang cukup popular di negara ini walaupun berada dalam lapangan yang cukup berbeza, Khairy atau lebih popular dengan panggilan KJ dalam bidang politik manakala Remy dalam industri hiburan.

Sebelum ini pun, KJ pernah berlakon dalam satu klip video yang memaparkan dirinya beraksi sebagai pemandu teksi.

Dalam klip video selama 41 saat itu yang boleh ditonton laman web Youtube, Ahli Parlimen Rembau itu memakai baju seragam putih dan mempunyai kad pemandu teksi tertera nama dengan nombor 0076197.


Antara dialog yang menarik perhatian dalam lakonannya itu ialah apabila dia memarahi seorang penumpang didakwanya tidak patriotik sehingga menyebabkan penumpang itu keluar dari teksinya.

“Aku tak nak dengar lagi. Kau ni rakyat Malaysia kan. Kau tak patriotik.” kata KJ.

Merungkai gambar di atas dengan melihat keserasian antara dua personaliti dalam gambar berkenaan.

Sesuai la sudah ni. Kalau dilihatkan gambar dibawah ni macam adik beradik juga antara pelakon terkenal, Remy Ishak dengan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin.


Mungkin satu hari nanti, KJ akan berganding bersama Remy dalam sebuah filem sebagai adik-beradik. Mantop!

KJ Menang bertanding bukan menang free beb! 
Respect la sikit!

1 Mahasiswa Unisel Gegar Khalid Ibrahim Rombak Jawatankuasa Senat

Mahasiswa Universiti Selangor (Unisel) mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim merombak jawatankuasa senat universiti itu bagi memastikan pengurusan tertingginya bebas daripada pengaruh politik.

Desakan itu merupakan sebahagian daripada lima tuntutan Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi) yang mewakili mahasiswa Unisel ekoran kemelut pentadbiran universiti itu yang mendapat tekanan politik sehingga membawa kepada peletakan jawatan Naib Canselornya, Datuk Dr. Rosti Saruwono pada 3 Ogos lalu.

Mereka menuntut, rombakan harus dilakukan Lembaga Pengarah Unisel termasuk Abdul Khalid selaku pengerusinya supaya tidak melanjutkan kontrak empat ahli jawatankuasa senat sebagai jalan penyelesaian kemelut pentadbiran universiti milik kerajaan negeri itu.

Empat yang dicadangkan itu ialah Timbalan Naib Canselor Akademik, Prof. Dr. Anuar Ahmad; Timbalan Naib Canselor Perancangan Strategik dan Pembangunan, Prof. Dr. Ir. Mohamad Daud dan Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar, Prof. Madya Zainal Abidin Kidam yang kontrak masing-masing akan tamat pada Disember 2011.

Turut dicadang tidak dilanjutkan kontrak ialah Naib Presiden Perkhidmatan Pengurusan Unisel, Datuk Latifah Hassan yang tamat pada 1 Ogos lalu.

-Mahasiswa Unisel menempelak pihak pentadbiran yang tidak matang dan memalukan nama baik universiti dan seluruh warganya.

-Mendapati kemelut ini telah bermula pada 2009 lagi iaitu ketika Dr. Rosti dilantik menjadi Naib Canselor Unisel, perbalahan dan kepincangan sudah pun berlaku.

-Kesannya menyebabkan kemasukan mahasiswa baru merudum, pentadbiran dan pengurusan yang lembap, pembangunan infrastruktur tidak terjaga, hal-hal akademik tidak diselia dengan baik, kebajikan mahasiswa tidak dijamin dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perarakan membantah pentadbiran Unisel di sini, hari ini.

-Mahasiswa Unisel turut mendesak agar Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan negeri, Dr. Halimah Ali bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kemelut yang berlaku ketika ini.

-Menuntut agar pelantikan jawatan kuasa senat universiti yang baru harus diputuskan oleh satu jawatankuasa khas yang tidak lagi melalui Exco berkaitan kerana dikhuatiri wujudnya kronisme selain calon yang terpilih tidak memenuhi kriteria tertentu.


15 JAIS Serbu Gereja DUMC : Pengakuan Saksi Diberi Bible Versi Melayu


Antara risalah dan kitab Kristian yang diberikan gereja 
kepada wanita berkenaan


My metro hari ini dedahkan pengakuan beberapa individu yang menyertai aktiviti keagamaan Kristian ini dan diserbu JAIS di gereja DUMC.



KUALA LUMPUR: Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

Jawab Khalid Samad!!!! Kenapa melenting bila gereja diserbu?


Sila beri penjelasan kenapa perlu pohon maaf kepada Paderi kanan,  Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung  insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC)???? Kenapa Khalid Ibrahim arah Exco Selangor tutup mulut tentang perkara ini?

Baca lagi isu gereja DUMC pendedahan disini...

5 Hasan Ali Akan Di Pecat Dari Pas


Dah banyak kali keputusan dan pendirian Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) bertentangan dengan kerajaan Pas Selangor, walaupun dilihat demi untuk mempertahankan Agama Islam tetapi membelakangkan "semangat setiakawan" dalam Pakatan Pembangkang.

Kemuncaknya Hasan Ali digugurkan daripada barisan exco Kerajaan Negeri Selangor baru-baru ini...

Jika kesabaran Pas terhadap Hasan Ali telah sampai kepenghujung tidak mustahil beliau bakal dipecat.


Masihkan anda beranggapan Pas memperjuangkan Islam??? Tanpa membina masjid, tanpa menerapkan ajaran Islam dalam pentadbiran dan rutin harian? Terbaru mempertahankan pemimpin yang menghina undang-undang Syariah Malaysia dan memperjuangkan murtad?

Info- Bumiyang


Terdahulu: Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

Anggota penguatkuasaan JAIS bersama anggota polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

“Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai,” kata Hasan Ali.

Menurutnya lagi, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “Quran” dan “pray” diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Setelah majlis hampir tamat, pasukan penguatkuasa dan anggota polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

Ada yang larikan diri semasa serbuan tersebut dijalankan...

Pegawai penguakuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang.

Aku percaya akhirnya Hassan Ali terpaksa bersalam bermaaf-maafan dengan kafir harbi Ronnie Liu

3 JAIS Serbu Gereja DUMC : Hukum Masuk Gereja Mengikut Ulama Agama Kita



Panglima Perang Cyber:
Untuk tidak mengelirukan maka sayugia pandangan ulama di bawah ini digunakan agar tidak ada kekeliruan di kalangan masyarakat tentangnya.

Ini kerana ada orang menolak pandangan ulama sehingg salahlah langkahnya dalam memperlekeh tindakan JAIS yang menyiasat aduan orang Islam dibawa masuk ke dalam gereja.

Sila perhatikan dalil di bawah agar rakyat tidak berkecamuk kerana persoalan ini.

Hukum masuk gereja :-
Hukum Masuk Ke Gereja Hukum dasar seorang muslim masuk ke gereja adalah mubah atau boleh. Namun bila di dalamnya sedang diadakan upacara keagamaan, maka kita diharamkan hadir di dalamnya. Meski pun ada juga yang tidak mengharamkannya.
Namun para fuqoha berbeza pendapat tentang hukum seorang muslim memasuki gereja.

1. Yang Memakruhkan
Ulama di kalangan mazhab Al-Hanafiyah menyatakan bahawa makruh hukumnya seorang muslim memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir.
Sebab tempat tersebut merupakan tempat berkumpulnya syaitan bukan kerana seorang muslim tidak mempunyai hak untuk memasukinya.

2. Yang MembolehkanPara ulama di kalangan mazhab Malikiyah dan Hanabilah serta sebagian ulama Syafi'iyah berpendapat bahawa seorang muslim diperbolehkan memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir lainnya. Tapi sebahagian yang lainnya mensyaratkan harus ada izin dari mereka yang menggunakan tempat tersebut. Keterangan seperti ini boleh kita baca pada kitab Kasyful Qana' jilid 1 halaman 294 serta kitab Hasyiyatul Jamal jilid 3 halaman 572. Oleh karena itu hukum memasuki gereja seperti halnya untuk menghadiri perkawinan atau bertugas melakukan pekerjaan tertentu, bukanlah sesuatu yang diharamkan. Asalkan selama orang muslim tersebut tidak melaksanakan hal-hal yang bertentangan dengan aturan-aturan agama. Meskipun demikian, sebaiknya dia tidak melakukannya (masuk ke gereja) kecuali jika perlu dan mendesak.

Yang Mutlak DiharamkanSedangkan hukum memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka adalah haram. Sahabat Umar bin Al-Khattab ra berkata:
"Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."

tulisan di atas dipetik dari sini :

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2010/03/hukum-orang-islam-masuk-gereja.html


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

2 DAP Beri Jeff Ooi Amaran Keras


Anggota jawatankuasa pusat DAP dan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun dilepaskan dengan hanya diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin parti kerana mengkritik ahli parti yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Wong Hon Wai, dalam media.

Pengerusi jawatankuasa itu, Tan Kok Wai berkata, selepas mendengar keterangan Jeff Ooi di ibu pejabat parti di sini semalam, jawatankuasa memutuskan mengeluarkan ‘amaran keras’ terhadap beliau, yang juga Ketua Staf Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Beliau telah melanggar disiplin parti dengan menggunakan media tanpa menggunakan semua saluran dalaman yang ada. Ini telah mencemarkan nama parti,” kata Kok Wai kepada pemberita selepas pendengaran itu.

Jeff Ooi sebelum ini telah berbalas kenyataan di media dengan rakan ahli DAP, Hon Wai, yang juga Exco Perumahan Pulau Pinang berhubung kegagalan mendapatkan data lengkap mengenai pemohon-pemohon apartmen kos rendah di Batu Lanchang.

Jeff Ooi malah bersikap keterlaluan dengan menggesa Wong meletakkan jawatan.

Pertikaian itu diketahui umum apabila Hon Wai mendakwa Jeff Ooi tidak membuat penyelidikan semasa menyerahkan senarai nama 178 orang yang memohon untuk membeli rumah kos rendah di kawasannya.

Jeff Ooi kemudian menjawab dengan menyatakan ‘tuduhan itu tidak berasas’ dan menggesa Wong yang beliau labelkan sebagai ‘Napoleon kecil’, meletakkan jawatan.

Menjelaskan mengenai keputusan jawatankuasa itu hari ini, Kok Wai berkata, Jeff Ooi diberi amaran keras kerana perbuatannya menggelar Hon Wai dengan panggilan tidak baik adalah ‘contoh tidak baik kepada orang ramai’.

"Jeff Ooi sebagai seorang MP (Ahli Parlimen) dan ketua staf Lim Guan Eng sepatutnya bertindak sebagai seorang pemimpin parti yang tahu untuk memaparkan perpaduan antara rakan sekerja dan menggunakan saluran sesuai untuk membangkitkan isu.

"Reputasi DAP yang telah dibina dengan susah payah lebih 46 tahun, boleh dimusnahkan dengan mudah melalui tindakan sebegini,” katanya.

Gambar Di Bawah Menerangkan Siapa Jeff Ooi DAP...

2 Video Murtadkan Umat Islam Mula Disebarkan Di Malaysia

Sekarang mula heboh berita tentang pengedaran cereka AHMAD'S DREAM dalam bentuk VCD (kompilasi 3 video di bawah) yang memaparkan dakyah halus untuk memurtadkan ummat ISLAM/MELAYU di malaysia. video yang diedar secara PERCUMA tersebut dilakonkan oleh beberapa orang melayu/islam yang telah berjaya mereka murtadkan. gua harap JAIS dan jabatan agama lain akan mengambil tindakan tegas & drastik bagi menyekat pengedarannya demi menyelamatkan akidah ummat islam, terutamanya anak & keluarga kita... ALLAHUAKBAR!!

(TQ TINGGALKAN 1PELURU)


- AHMAD'S DREAM -
video ini sudah lama dihasilkan & diupload ke youtube (2008)
tapi baru skg mula disebar dalam bentuk VCD.... siapa dalangnya?
gua ingatkan kepada yang rasa imannya belum cukup kuat...
akidahnya belum cukup utuh...
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!



0 Jadual Waktu Imsak Dan berbuka Puasa

1 Jadual Penuh Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 1432H/2011M Seluruh Malaysia



Sekarang aku dah update semua Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1432H/2011M… semua sumber berdasarkan dari islam.gov.my

Korang semua mesti puasa! jangan tinggalkan puasa rrr! Lagi pun puasa ni hanya sebulan sekali dalam setahun.... Jangan lepaskan peluang berpuasa di bulan Ramadhan ini.

Selamat bersahur dan berbuka puasa kepada semua umat Islam di seluruh negara...

MELAKA
MELAKA
JOHOR
ZON 1- PULAU AUR DAN PULAU PEMANGGIL
ZON 2- DAERAH JOHOR BAHRU,KOTA TINGGI,MERSING DAN PULAU BERDEKATAN
ZON 3-DAERAH PONTIAN DAN KLUANG
ZON 4-BATU PAHAT,MUAR,SEGAMAT DAN GEMAS JOHOR
PERAK
ZON 1- TAPAH, SLIM RIVER DAN TANJUNG MALIM
ZON 2- IPOH, BATU GAJAH, KAMPAR, SG. SIPUT DAN KUALA KANGSAR
ZON 3- PENGKALAN HULU, GRIK DAN LENGGONG
ZON 4- TEMENGOR DAN BELUM
ZON 5- TELUK INTAN, BAGAN DATOH, KG. GAJAH, SRI ISKANDAR, BERUAS, PARIT, LUMUT, SITIAWAN DAN PULAU PANGKOR
ZON 6- SELAMA, TAIPING, BAGAN SERAI DAN PARIT BUNTAR
ZON 7- BUKIT LARUT
SERAWAK
ZON 1-LIMBANG, SUNDAR, TRUSAN DAN LAWAS 
ZON 2-NIAH, BEKENU, MIRI, SIBUTI, DAN MARUDI 
ZON 3-TATAU, SUAI, BELAGA, PANDAN, SEBAUH DAN BINTULU
ZON 4-IGAN, OYA, BALINGIAN, MUKAH, DALAT, SIBU,KANOWIT, KAPIT DAN SONG
ZON 5-, MATU, DARO, SARIKEI, JULAU, BINTANGOR DAN REJANG
ZON 6-KABONG, LINGGA, SRI AMAN, ENGKELILI, LUBOK ANTU, BETONG, SPAOH, PUSA, SARATOK, ROBAN DAN DEBAK
ZON 7-SAMARAHAN, SIMUNJAN, SERIAN, SEBUYAU DAN MELUDAM
ZON 8-KUCHING, LUNDU, BAU DAN SEMATAN
SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M) 
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR 
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU 
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
TERENGGANU
ZON 1- KUALA TERENGGANU DAN MARANG 
ZON 2- BESUT DAN SETIU 
ZON 3- HULU TERENGGANU 
ZON 4- KEMAMAN DAN DUNGUN 
KELANTAN
ZON 1-JAJAHAN KOTA BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH,TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI DAN DAERAH CIKU (JAJAHAN GUA MUSANG)
ZON 2-JAJAHAN JELI DAN GUA MUSANG TERMASUK DAERAH GALAS DAN BERTAM 
SELANGOR
ZON 1-DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG ZON 2-DAERAH KLANG, KUALA LANGAT,KUALA SELANGOR DAN SABAK BERNAM 
PAHANG
ZON 1-PULAU TIOMAN 
ZON 2-KUANTAN, PEKAN, ROMPIN DAN MUADZAM SHAH 
ZON 3-TEMERLOH, CHENOR, MARAN, JERANTUT DAN BERA 
ZON 4-RAUB, BENTONG DAN LIPIS 
ZON 5-GENTING SEMPAH, JANDA BAIK DAN BUKIT TINGGI 
ZON 6-CAMERON HIGHLAND, BUKIT FRASER, GENTING HIGHLAND 
WILAYAH PERSEKUTUAN
KUALA LUMPUR 
PUTRAJAYA
WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN
LABUAN
PERLIS
PERLIS
NEGERI SEMBILAN
ZON 1-JEMPOL DAN TAMPIN
ZON 2- SEREMBAN,REMBAU, PORT DICKSON, KUALA PILAH DAN JELEBU 
KEDAH
ZON 1- DAERAH KOTA SETAR, KUBANG PASU DAN POKOK SENA 
ZON 2- DAERAH PENDANG, KUALA MUDA DAN YAN
ZON 3- DAERAH PADANG TERAP, SIK DAN BALING
ZON 4- DAERAH KULIM DAN BANDAR BAHARU
ZON 5- DAERAH LANGKAWI
ZON 6- PUNCAK GUNUNG JERAI 
PULAU PINANG
PULAU PINANG

sila download bagi kawasan anda dan share kepada mereka….

Friday, August 5, 2011

1 Exco Kedah Terima Peluru Dan Surat Ugutan


Seorang anggota Exco Kerajaan Kedah (PKR), Lim Soo Nee menerima kejutan terbesar dalam kerjaya sebagai ahli politik pagi tadi apabila menerima sehelai sampul surat berisi sebutir peluru dipercayai M-16 dan surat berbau ugutan.

Lim yang juga ADUN Kulim dari PKR menerima barang berkenaan ketika menaiki tangga dan terjumpa di atas tangga jam 9.45 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kulim, Supretendan Ghuzlan Salleh mengesahkan kejadian tersebut.

Ghuzlan berkata nota itu antara lain mengandungi rasa tidak puas hati terhadap dua pembantu Lim yang menerima anugerah kebesaran sempena ulang tahun keputeraan Sultan Kedah baru-baru ini.

Pihak terbabit juga mengugut Lim agar tidak bertanding pada pilihan raya umum akan datang, kata Ghuzlan.

Beliau berkata polis kini mengesan dua lelaki yang dipercayai terbabit dalam penghantaran surat ugutan tersebut.

Kedua-dua lelaki berkenaan dikenal pasti menerusi rakaman kamera litar tertutup yang dipasang di pejabat Adun berkenaan, katanya.

6 Awas! Hackers Kembali Akan Membuat Serangan 24 Okt!


Kumpulan penggodam "Anonymous", yang mendakwa bertanggungjawab menggodam laman web kerajaan pada bulan Jun lalu, kini kembali dengan mengancam untuk melancarkan serangan baru pada 24 Okt.

Matlamat masa ini yang didedahkan melalui klip video YouTube 5,25 minit adalah untuk melemahkan kempen 1Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pada 24 Okt, Anonymous akan mengondam semua pelayan penguatkuasaan undang-undang dan mana-mana laman web yang menyokong konsep 1Malaysia, menurut kata mereka melalu dalam satu video you tube.

"Selagi Perdana Menteri masih memerintah, kita tidak akan berhenti dengan serangan ini. Video Ini adalah amaran sahaja anda. Selamat datang ke Red Oktober 'anda "," tambah video yang disiarkan oleh pengguna yang dikenali sebagai 1917comrade.

Tindakan ini boleh menggugat keamanan negara, jika mereka berjaya melakukan misi tersebut, rahsia kerajaan akan didedahkan. 

Kerajaan harus memperketatkan kawalan security laman web 1Malaysia dan kali ini jangan lepaskan "Anonymous" pengkhianat tersebut !

3 Ada Konspirasi Untuk Menjatuhkan Azmin Ali Dalam PKR


Kenyataan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail hari ini menyokong teori saya bahawa terdapat konspirasi untuk menjatuhkan Naib Presiden PKR Azmin Ali tersebut.

Hari ini juga secara terang Kak Wan menembak tepat kemuka Azmin Ali dengan meyatakan bahawa Azmin masih belum matang. Ini bermakna cita-cita Azmin untuk mengantikan Anwar Ibrahim tidak mendapat restu dari Kak Wan.

"Dia masih muda dan jika anda bandingkan dia dengan (bekas timbalan presiden) Senator Syed Husin Ali, tentulah ada perbezaan umur dan juga pengalaman. Tapi berilah masa, dia akan matang." kata Kak Wan.


Katanya lagi,"Azmin pun sememangnya seorang pemimpin kanan dan dia telah mencapai kedudukan kedua tertinggi, jadi saya rasa berilah masa supaya lebih berpengalaman," katanya lagi yang berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan Azmin setakat ini. 

Ini bermakna Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh itu Kak Wan harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.


Kebangkitan Azmin yang cepat dalam PKR menarik perhatian ramai termasuklah anak Anwar, Nurul Izzah... Nurul Izzah sememangnya tidak mempunyai masalah dalam gandingannya bersama Azmin namun pada raut wajahnya jelas menunjukan bahawa Nurul tidak mempercayai Azmin dengan sepenuhnya.

Sekiranya Azmin berkuasa adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada Anwar? Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.

PKR harus menerajui Ketua Pembangkang supaya perjuangan mereka tidak lari dari landasan asalnya dan mereka masih menganggap bahawa Anwar Ibrahim pasti akan menjadi Perdana Menteri satu hari nanti.

Oleh itu ada usaha dari pihak PKR dalam membawa masuk Ku Li sebagai penganti Anwar. Sila baca disini...

Politik Harian/Bro Jinggo

2 Anwar Arahkan Blogger Pakatan Spin Tuntut 5 Saksi


The Unspinners – Anwar telah keluarkan arahan kepada semua bloger pro pakatan supaya beri tumpuan untuk memainkan isu permohonannya kepada mahkamah untuk sapina 5 saksi ke mahkamah.
Dia mahu semua portal pro pembangkang, blog-blog dan sosial media semua hanya mainkan isu ini selama tiga hari hingga hari Isnin Aug 8hb dimana hakim akan memberi keputussan.

Saksi yang dikehendakinya adalah Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak, isteri Ddatin Seri Rosmah Mansor, bekas IGP, Tan Sri Musa Hassan, SAC Rodwan dan tuan rumah Hasanuddin.

Tiada sebab dan kaitan langsung dengan kes dan salahlaku liwat oleh Anwar untuk memanggil kelima saksi ini melainkan untuk tujuan menangguh lagi kes liwat dan mempolitikkan proses bela diri.

Harap blogger-blogger dan aktivis osial media serta meddia perdana memberi respons yang berpatutan kepadaa sandiwara Anwar di mahkamah.

Berilah prioriti kepada isu ini kerana Anwar sedang berusaha untuk cuba membuat kempen besar-besaran bagi mempengaruhi dan mengenakan tekanan kepada hakim.

Dedahkan taktik mereka, dan penipuan dan putarbelit merka.

Kempen kita adalah untuk mengulang kata-kata mendiang hakim Dato Paul Augustine, NOT RELEVANT ketika hadapi kerenah Anwar. Fahamkan orang ramai bahawa saksi ini tidak ada relevent dengan terjumpa DNA Anwar di jubur Saiful.

Anwar harus fokus menjawab fakta ini dan tidak membawa saksi untuk disiasat bagi perkara yang tiada kaitan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 Serbu Gereja DUMC: Khalid Samad Hentam Kromo Hasan Ali


Antara Khalid Samad dengan gereja dan kristian sememangnya tidak dapat dipisahkan dari dulu hingga kini. Sila rujuk disini...

Seperti yang telah diduga tindakan Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) yang menyerbu ke sebuah Gereja di Damansara semalam bakal mendapat tentangan hebat dari DAP dan juga rakan seperjuangannya, Khalid Samad...

Khalid Samad menentang pendapat dengan kepimpinan PAS Selangor daripada kenyataan Exco Kerajaan Negeri Datuk Hasan Ali yang mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang berkata majlis makan malam muhibah Gereja Methodist Damansara Utara bertujuan memurtadkan sekumpulan orang Islam.

Ahli Parlimen Shah Alam itu menegaskan pandangan Hasan yang dikeluarkan petang semalam bukan pendirian PAS Selangor, sekali gus memperlihatkan perpecahan yang mendalam dalam hubungan kepimpinan parti itu di peringkat negeri itu.

“Apakah penganut Kristian tidak boleh menggunakan kalimah al-Quran dan doa? Ini bukan pendirian PAS. Ia pendirian beliau sebagai Exco yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama,” katanya lagi.

“Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad, kata Khalid yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Jais dan polis dilaporkan telah mengadakan serbuan ke atas gereja itu yang terletak di Petaling Jaya malam kelmarin ekoran satu aduan yang tidak spesifik.

Pas perlu perbetulkan akidah Khalid Samad dengan segera sebelum dia tergelincir lebih jauh dan merosakkan perjuangan Pas.

7 Nurul Izzah Perancang Utama Ku Li Ganti Anwar


Mungkin tidak ramai yang tahu siapakah perancang utama perbincangan untuk melantik Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Ketua Pembangkang menggantikan Anwar Ibrahim.

Tidak keterlaluan jika saya menyatakan bahawa Nurul Izzah Anwar, Naib Presiden PKR  lah yang menjadi perancang utama Ku Li ganti Anwar.

Faktor-faktor utamanya Nurul Izzah mencaturkan gerakan ini ialah kerana sebagai persediaan jika Anwar, bapanya disabitkan bersalah dalam kes liwat yang dihadapinya ketika ini.

Bagi Nurul Izzah perjuangan mencari keadilan untuk Anwar harus diteruskan dengan apa cara sekali pun, walaupun terpaksa mengkhianati Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang seharusnya menerajui kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR). 


Untuk mengembalikan sokongan politik PKR yang semakin merundum, Nurul Izzah memerlukan orang seperti Ku Li "bapa politik" yang berpengaruh serta berpengalaman dan yang mempunyai hubungan baik dengan Anwar Ibrahim...

Selain daripada itu, Nurul Izzah juga mendapat dorongan dari kumpulan erdogan dalam parti PAS yang taksub kepada ideologi yang dibawa oleh Anwar. 

Sebagai ahli politik yang baru setahun jagung di dalam dunia politik, kekuatan dari segi pengaruh dalam parti, Nurul Izzah dilihat masih serba kekurangan dan boleh dianggap lemah. Oleh itu Nurul Izzah memerlukan pertolongan dari kumpulan erdagon dan Ku Li demi mencapat matlamat perjuangannya.

Kumpulan erdogan pula telah sebulat suara menganggap Anwar sebagai seorang yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Anwar dijulang sebagai pemimpin yang paling berkaliber dan juga pemimpin masa depan. Malahan mereka sudah tidak percaya lagi kepada kemampuan Presiden mereka sendiri untuk memimpin.


Tidak mustahil juga percatur ini digerakan oleh kumpulan erdegon tersebut bagi memujuk Nik Aziz untuk mengadakan pertemuan dengan Ku Li, dalam mencari penganti Ketua Pembangkang yang setaraf Anwar Ibrahim.

Ku Li juga terkenal sebagai pakar mereka percaturan besar, bermula dengan mencabar Tun Mahathir untuk kerusi presiden UMNO pada 1987 serta pengharaman UMNO kemudian menubuhkan UMNO Baru, Semangat 46 dan APU.

Ternyata Ku Li ialah "political animal" yang tidak boleh ditolak tepi begitu sahaja. Semangat juangnya masih kental sehingga kini. Kalau tidak masakan Umno/BN mampu tawan semula PRK di Galas Kelantan?

Ini bermakna Nurul Izzah juga menaruh harapan yang menggunung tinggi kepada Ku Li untuk membawa perubahan dalam Pakatan Pembangkang sekali gus menerajui Parti Keadilan Rakyat!

Politik Harian/Bro Jinggo

1 Ikuti Twitter Blogger Kita Live Di Utusan Online

Promosi sikit, minta sokongan dari pembaca sekalian...

Twitter merupakan salah satu daripada 50 laman web paling popular di seluruh dunia, mengikut analisa trafik web Alexa. Perkhidmatan micro-blogging Twitter disifatkan sebagai SMS untuk Internet paling berkesan kerana penggunaan antara muka pengaturcaraan aplikasi Twitter bagi menghantar dan menerima pesanan teks ringkas oleh aplikasi lain sering menyelubungi penggunaan Twitter secara terus.

Kepada rakan blogger dan para pembaca yang mempunyai micro blog twitter bolehlah follow kami di twitter....  @brojinggo @panglima_cyber @pisaudotnet @xrockybrux @razlanrafii dll. Alhamdulillah setakat ini saya mempunyai seramai 1,417 followers... lagi ramai lagi bagus... blogger pro pembangang juga dialu-alukan...


Ikuti Twitter Blogger Kita klik disini...

5 Serbu Gereja DUMC: Hasan Ali Letupkan Kepala Khalid Ibrahim


Wah semakin meletop-letop pulak cerita kepincangan puak pembangkang ni... lepas satu-satu jadi bahan entry blog yang terlaris dipasaran... Kisah bermula satu hari yang penuh bermuka-muka dan berjingga di gereja DUMC...


Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim (PKR) secara peribadi telah memohon maaf dengan menghubunggi Paderi kanan, Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung insiden serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Rabu malam ketika berlangsung majlis tersebut.

"Saya memberitahu beliau bahawa saya telah minta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyediakan laporan penuh mengenai insiden ini, termasuk sebab-sebab terperinci serbuan tersebut dilakukan.

"Saya berharap dapat berjumpa dengan Pastor Daniel Ho sebaik sahaja laporan lengkap ini diterima," katanya.


Ceh ayat Khalid tak bley blah...

Bertentangan dengan tindakan Khalid, Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) memberitahu bahawa pemeriksaan dilakukan selepas JAIS mendapat bukti adanya percubaan memurtadkan umat Islam di negeri ini pada majlis berkenaan.

Menurut beliau, maklumat yang diterima mengatakan terdapat kehadiran orang Islam yang hadir pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan.


ah.. gile ke apa? buka puasa dalam gereja? apa kes ni?

Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

Anggota penguatkuasaan JAIS bersama anggota polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

“Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai,” kata Hasan Ali.

Khalid nak berselindung dari siapa sebenarnya???

Menurutnya lagi, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan “Quran” dan “pray” diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Setelah majlis hampir tamat, pasukan penguatkuasa dan anggota polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

Ada yang larikan diri semasa serbuan tersebut dijalankan...

Pegawai penguakuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang.

Memang patut Hasan Ali letupkan saja kepala Khalid Ibrahim yang semakin hari semakin mengong ni....


hehe no komen.... 
Antara Khalid Samad dengan gereja dan kristian tidak dapat dipisahkan dari dulu hingga kini.

DAP sedang melebarkan sayap agama kristian di Malaysia...

2 Selangor Membazir Wang Rakyat Guna Dana RM1 Juta Untuk Gimik Politik!

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membidas tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menggunakan dana rakyat untuk membiayai usaha memfailkan bantahan terhadap daftar pengundi baharu.

Menurut mereka, sepatutnya bantahan yang dibuat terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu menggunakan wang parti politik.

-Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata, tindakan tersebut merupakan satu pembaziran kerana dana rakyat seharusnya digunakan untuk tujuan pembangunan negeri bukannya bagi kepentingan politik.

Tindakan tersebut dilihat hanya sebagai gimik politik. Jika mereka berasa sistem daftar pemilih yang ada sekarang tidak telus, mengapa tidak bantah dari dulu dan saya lihat mereka seolah-olah takut dengan bayang-bayang sendiri.

-Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) Kebangsaan, Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, PKR Selangor kini telah jauh menyimpang dari landasan politik sebenar kerana dilihat menggunakan kuasa pemerintahan yang ada secara sewenang-wenangnya.

-Presiden Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamaruddin Kachar berpendapat, tiada salahnya kerajaan PKR Selangor membuat keputusan menyediakan dana untuk membuat bantahan itu bagaimanapun ia mestilah menggunakan wang parti.

-Presiden Badan Pemantau Pilihan Raya (Mafrel), Syed Ibrahim Syed Noh berkata, tindakan PKR Selangor menyediakan dana kepada rakyat di negeri itu sebagai sesuatu yang wajar.

Biarpun duit yang mereka gunakan adalah duit rakyat di negeri itu tetapi ia digunakan untuk membantu kepentingan rakyat yang hendak membuat bantahan dan tidak semestinya dana disediakan oleh parti yang memerintah.

1 Edisi Menunggu Sahur: Takbir Cinta Lagu Dakwah Amy Search


Cukup-cukuplah korang tengok foto anak Ahli Parlimen berbikini tu... sampai sekarang aku tengok masih ada yang mebelek-belek foto tu.. dah la.. nak sahur ni.. besok nak puasa... Jom layan cerita Amy Search peeeewwiiiiiiiiitt!

SELAMA 30 tahun bergelar anak seni, Amy Search mengaku dia tidak pernah menghasilkan lagu atau album khas sempena Ramadan.

Bagaimanapun impian Amy Search atau Suhaimi Abdul Rahman untuk menghasilkan lagu berunsur dakwah berjaya direalisasikan sempena Ramadan ini bersama Yasin atau Muhammad Yasin Sulaiman, 35, pelantun lagu Mimpi Laila.

Bercerita mengenai kerjasama bersama Yassin, Amy berkata, hasrat itusudah lama terpendam cuma tidak berkesempatan untuk berbincang lanjut.

Justeru, sewaktu bertemu Yassin di konsert Maher Zain Oktober tahun lalu, Amy menyatakan hasratnya itu. Tidak lama kemudian terus menghasilkan lagu Takbir Cinta.

"Pertama kali mendengar demo Takbir Cinta saya terus setuju untuk merakamkannya. Namun proses rakaman mengambil masa agak lama. Hampir tiga bulan kerana rakaman dibuat berulang kali sehingga kami puas hati.

"Lagu Takbir Cinta ini istimewa sebab ia khas untuk bulan Ramadan yang mulia ini. Liriknya bertepatan sekali dengan mesej yang ingin disampaikan," katanya Amy.

Menyingkap pengalaman dengan Yasin, Amy berkata, sememangnya dia memilih untuk bekerjasama dengan penyanyi merangkap komposer itu kerana suka dengan elemen world music yang ditampilkan oleh penyanyi nasyid kontemporari itu.

"Satu kepuasan bagi saya apabila bekerja dengan Yasin kerana apa yang saya mahu dia mampu terjemahkannya dengan baik.

"Maka itulah, selain diperdengarkan di corong radio, Takbir Cinta yang berentak balada rock world music itu juga boleh didapati menerusi belian ring back tone," ujar Amy yang berduet dengan Yasin dalam single itu.

Setelah berduet dengan Yasin, Amy kini merancang untuk berduet dengan vokalis kumpulan Dewa, Ahmad Dhani dari Indonesia untuk single dakwahnya yang kedua, Jika Syurga dan Neraka Tak Pernah Ada.

Apabila ditanya mengapa Ahmad Dhani menjadi pilihan, tanpa teragak-agak Amy berkata: "Saya memang berkawan dengan Ahmad Dhani dan buat masa ini kami menunggu waktu yang sesuai untuk merakamkan lagu tersebut."

Jika Syurga dan Neraka Tak Pernah Ada adalah lagu ciptaan Ahmad Dhani. Rakaman lagu berentak moderate itu akan dilakukan di Indonesia.

Terharu aku tengok Amy Search Adzan Maghrib di TV td... Syabas Amy Papa Rock!

Thursday, August 4, 2011

10 Anak Perempuan Ahli Parlimen Mana Yang Pakai Bikini Ni...

Afifa di sebelah kanan
Anwar Ibrahim Atau Azmin Ali Tolong Jawab?

Sumber mengatakan Afifa di lahirkan atas hubungan Anwar dan Shamsidar Tahrin isteri kepada Azmin Ali, Afifa kini dikhabarkan berada di england. Menurut Azmin Ali Timbalan Presiden PKR anaknya ke England untuk sambung belajar, tapi sebenarnya Afifa disorokan di sana. Azmin Ali juga merupakan Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa.

Kenyataan Umi Hafilda adik kepada Azmin Ali

ANWAR DAN AZMIN ALI WAJIB SAMAN UMI HAFILDA JIKA KENYATAAN PALSU !
Kenapa tak berani, adakah sebab umi cakap benar?
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates