Saturday, October 15, 2011

0 Chegu Bard Lebih Utamakan Fitnah Cincin Rosmah Daripada Anaknya....


Gila glamour mamat poyo ni... kalau nak cari duit sekali pun bukan macam ni cara nya bro.... pesanan aku bard tak payah lah nak sibuk-sibuk pasal isu cincin ni... beri tumpuan kepada anakya yang sakit itu lebih baik.. aku dengar keadaan che'Nur semakin serius! 


Che'Nur dikesan kena 'Bronkopneumonia' perlu diperhatian lebih... sila lihat di sini...

Bard cari duit dengan cara kotor, mahu terbit brosur cincin RM24 juta

Chegubard, menerajui satu kumpulan yang di wujudkan yang dikenali sebagai Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), namun kumpulan ini dipulaukan oleh puak AMK, PKR sendiri...

Katanya, selain menerbitkan bukti asal mengenai cincin tersebut, brosur itu juga akan turut memuatkan jumlah pembaziran dan gaya hidup mewah orang yang didakwanya "bergaya sebagai wanita pertama Malaysia."

Majlis pelancaran brosur tersebut akan diadakan di pejabat PKR di Rantau, Negeri Sembilan dan akan dihadiri pemimpin tinggi PKR, termasuk naib presiden Datuk Chua Jui Meng dan Fuziah Salleh serta setiausaha Pemuda DAP kebangsaan, Anthony Loke .

Sudah-sudah la Bard... orang dah tak guna taktik politik murahan ni lagi... Patut la kalah memanjang je bila ada pemilihan... Sampai nak jadi Ketua pun terpaksa wujudkan kumpulan sendiri... duh murahan sangat lah!

1 Sekitar 10 Ribu Menyambut TPM Muhyiddin di Paroi


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyampaikan ucapannya di hadapan kira-kira 10 ribu penyokong dan rakyat di Taman Seroja, DUN Paroi.


Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato' Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hassan bersama TPM di Majlis Jamuan Rakyat, turut hadir sama Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin dan lain-lain..


Kehadiran yang luarbiasa menyambut kedatangan TPM ke DUN Paroi, Parlimen Rembau. Membanjiri Taman Seroja.

Kami cerita ribuan ada bukti bukan macam pembangkang, cakap je ribuan tapi hampeh! post gambar pun dia orang tak berani... Apa macam Bard? ada berani?

0 [video] Pencarian Bakat BN Youth Music 2011 Menerusi You Tube!


Kepada anak muda yang berbakat tu tunggu apa lagi? Inilah masanya untuk anda menjadi artis terkenal seperti Yuna, Najwa Latif dan lain-lain... Insyallah...

0 Bukti: Selepas 5 Hari Didakwa Meliwat, Anwar Boleh Membongkok & Berpusing 180 Darjah


KAH! KAH! KAH! Baeekk punya sakit pinggang!

Sila perhatikan rakaman permulaan iaitu ketika Anwar membongkok keluar dari keretanya serta berpusing hampir 180 darjah ketika melayan para pemberita dan penyokongnya. Baca lagi di sini....

2 Awie: Saya Bukan Gangster


Penyanyi Rock yang juga vokalis Kumpulan Wings, Awie meminta agar tidak menggelar beliau sebagai seorang gangster Melayu berdasarkan penampilan beliau.

Jauh sekali dari pandangan sempit sebegitu, beliau sebenarnya seorang yang suka berlawak dan penyanyang terutamanya terhadap kanak-kanak.

"Mungkin dari segi luaran saya nampak garang tapi sebenarnya saya seorang yang sangat penyayang tau."

"Bagi mereka yang rapat dengan saya mereka akan tahu, saya seorang yang lantang bersuara dalam apa sahaja situasi bagi mempertahankan sesuatu hak.

"Paling tidak pun, saya seorang yang sangat tegas mengenai isu pembelaan artis. Mungkin dari situ orang nampak saya seorang yang kasar," katanya.

Awie berkata demikian ketika ditemui pada sidang akhbar penganjuran pertandingan nyanyian iaitu Barisan Nasional (BN) 1 Youth Music di pejabat Pemuda UMNO, Menara Datuk Onn, di sini, Khamis.

Turut hadir beberapa rakan-rakan artis lain yang antaranya seperti Zed Zaidi, Adam (AF), Ezany Nizarif dan Rashdan Baba akan bekerjasama dengan Pemuda UMNO menganjurkan pertandingan BN 1 Youth Music.

Pertandingan yang dibuka kepada semua golongan itu akan bermula di sekitar pertengahan bulan November dan tarikhnya akan diumumkan tidak lama lagi.-KLpos

Puak pembangkang sedang hentam Awie 24jam di blog... cuba kalau Awie masuk PAS tentu semuanya OK! Macam Bob Lokman, diangkat menjadi Ostaz segera... Hipokrit!

1 Kenaikan Elaun, Pembangkang Hipokrit Tolak Di Parlimen Sapu Di Negeri


Tindakan mempolitikkan cadangan menaikkan elaun ahli parlimen yang dibentangkan ketika Belanjawan 2012 membuktikan pembangkang sudah terdesak sehinggakan perkara itu dijadikan modal politik mereka dalam usaha untuk mendapatkan sokongan.

Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan berkata pembangkang cuba menonjollkan diri kononnya mereka prihatin sebab itu mereka menolakkan cadangan yang dikemukan oleh kerajaan untuk Ahli Parlimen.

“Pembangkang nampaknya cuba menipu rakyat dengan cadangan itu, sedangkan wakil rakyat merekalah yang mencadangkan supaya elaun ahli parlimen dinaikkan, tetapi ada segelintir mereka yang menolakkannya.

“Nampaknya pemimpin pembangkang seperti Anwar dan Guan Eng serta beberapa orang yang lain nampaknya cuba menonjolkan diri dengan isu berkenaan tanpa menyedari perkara itu sebenarnya dikemukakan oleh wakil rakyat mereka.

“Apa yang berlaku ini membuktikan tiada kesefahaman di kalangan mereka, malah ada di kalangan ahli parlimen yang kesal dengan tindakan pemimpin mereka yang tidak mengadakan perbincangan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan,” katanya kepada UMNO-Online.

Pada sidang DUN Selangor Mac lalu, wakil rakyat di Selangor menerima kenaikan elaun sebanyak RM2,000 sebulan yang dibayar bermula Januari 2011 (secara backdated).

Menurutnya, pembangkang tidak ikhlas dan adanya pilih kasih dalam sesuatu isu yang dibangkit termasuk berhubung cadangan kenaikkan elaun wakil rakyat kerana apabila perkara itu dilaksanakan di negeri yang diperintah oleh pakatan pembangkang, mereka langsung tidak bersuara.

“Mengapa kenaikkan elauan wakil rakyat di Selangor tidak dibantah, adakah kerana negeri itu diperintah pakatan pembangkang dan Anwar menjadi penasihat perkara itu dibolehkan, ini menunjukkan bahawa pakatan pembangkang mengamalkan dasar pilih kasih.

“Tetapi apabila perkara itu dibentangkan oleh Perdana Menteri, pembangkang beriya-iya mengesa supaya kerajaan menarik balik cadangan berkenaan dengan alasan ia tidak perlu dan akan membebabkan kerajaan,” katanya.

Kamalanathan berkata, alasan yang diberikan mereka membantah kenaikkan elaun itu adalah tidak masuk akal, kerana apa yang dibentangkan dalam Belanjawan 2012 telah dibuat kajian terlebih dahulu.

“Seperti yang dinyatakan Perdana Menteri, kenaikan elaun itu adalah untuk meringankan beban ahli parlimen termasuk membabitkan pembayaran pejabat dan kaki tangan dan bukannya untuk peribadi,” katanya.

Jelas apa yang berlaku itu menunjukkan bahawa pembangkang sering melakukan pilih kasih dalam apa jua perkara, jika perkara itu dilakukan oleh mereka ia bukan satu kesalahan tetapi jika Barisan Nasional, semuanya tidak betul dan menyusahkan rakyat. -MediaUMNO

Friday, October 14, 2011

0 Liwat II: Najwan Halimi Saksi Liabiliti Anwar


Tampilnya Mohd Najwan Halimi sebagai saksi pembela dianggap sebagai liabiliti kepada Ketua Umum PKR kerana kehadiran dan keterangannya di mahkamah mengesahkan bahawa pengadu yakni Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah pekerja Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebelum ini, Anwar pernah menafikan pengadu adalah staffnya, malah turut menafikan mengenali pemuda itu, namun keterangan Najwan yang kini merupakan staff Anwar di pejabat Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor menafikan kenyataan Ketua Umum PKR sebelum ini dan mengesahkan Anwar adalah majikan kepada pengadu.


Berkenaan motif utama dipanggil Najwan sebagai saksi untuk membuktikan pengadu adalah penyokong kerajaan yang tidak pernah mengidolakan Anwar, perkara ini tidak relevan kerana perkara itu sudah tidak berbangkit ketika Ketua Umum PKR mahu mengambil pengadu sebagai staff sepertimana yang didedahkan dalam pengakuan bersumpah Muhamad Rahimi Osman.

Menurut keterangan pengadu di Mahkamah, Rahimi Osman yang ketika itu merupakan pegawai khas Anwar merupakan individu yang bertanggungjawab menjadi perantaraan Ketua Umum PKR dengan Mohd Saiful.

Kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan pengadu diambil bekerja di pejabat Anwar, Najwan mengakui di mahkamah bahawa dia telah mengirim e-mel protes kepada Ahli Permatang Pauh itu.

Apabila Anwar memutuskan untuk memanggil staffnya, Najwan sebagai saksi pembelanya, ia akan membuka satu lagi ruang misteri, kenapa tidak dipanggil Rahimi Osman, individu yang lebih kredibel untuk kes ini berbanding dengan Najwan ?

Ketika disoal balas, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden yang bertanyakan sejauh manakah keakraban saksi dengan pengadu, Najwan yang pada awalnya mengakui ‘kawan rapat’ kemudian tergagap untuk mengesahkan keakraban itu.

Berdasarkan jawapan itu, Mohd Yusof dapat menyimpulkan bahawa saksi bukanlah ‘kawan rapat’ kepada pengadu dan dipersetujui oleh Najwan sendiri.

Keterangan Najwan di mahkamah bukan sahaja tidak menarik minat Mohd Yusof malah akan memalukan saksi itu sendiri sebagaimana dalam rakaman video di atas, minit 1:01 hingga 1:02, dia cepat-cepat masuk ke dalam kereta selepas selesai memberi keterangan. - AIDC


Bicara Rakyat Bajet 2011: KJ, Tony Pua, Prof Azlan Ghazali 11 Malam Ini Di TV1

5 Bicara Rakyat Bajet 2011: KJ, Tony Pua, Prof Azlan Ghazali 11 Malam Ini Di TV1



BAJET 2012!
Tetamu Bicara Rakyat, 11 malam ini... 
YB Khairy Jamaluddin (BN/UMNO),
YB Tony Pua (PR/DAP)
YBhg Prof Datuk Dr Nor Azlan Ghazali, (Ketua Kluster Ekonomi Maj Prof Negara)

Bicara Rakyat tentang perbandingan dua Bajet! Majukan soalan anda!

STAY TUNE!

Stay in touch with Bro Jinggo

0 Hot News: Pendedahan Peserta DUMC Terlibat Murtad!

Rasyidah

Baca pendedahan yang dibuat oleh salah seorang peserta di DUMC iaitu Rasyidah binti Ab Razak.


PENDEDAHAN KISAH GEREJA DAMANSARA UTAMA METHODIST CHURCH MEMURTADKAN 12 ORANG ISLAM YANG TERDESAK ATAS NAMA KEHIDUPAN

Gerakan memurtadkan orang Islam terbongkar apabila pihak Jabatan Agama Islam Selangor membuat serbuan ke atas gereja Damansara Utama Methodist Church (DUMC). Disini kami ingin mendedahkan gerakan dan dalang di sebalik gerakan kristianisasi terhadap orang Islam, pendedahan ini telah di perolehi daripada 2 orang yang berada di waktu JAIS membuat serbuan pada malam Majlis Thanks Giving Dinner yang telah di adakan di Gereja tersebut.

Pendedahan yang di buat oleh - RASIDAH BT AB. RAZAK, Beliau telah mula di perkenalkan kepada saorang lelaki Cina yang bernama RAYMOND KOH dalang yang bertanggungjawab di atas kerja-kerja menyebarkan dakyah kristian pada orang-orang Islam, dia menjalankan kerja-kerja ini bersama isterinya yang bernama SUZANA@LIEW SOW YOKE kedua-dua mereka adalah ahli HARAPAN KOMUNITI yang menguruskan tapak kompleks gereja DUMC tersebut. Pasagan suami isteri ini meletakkan sasaran 1 hari 1 orang, mereka yang berjaya di kristiankan oleh mereka akan di peralatkan untuk mengenal pasti sasaran seterus nya untuk di pengarauhi. Juga di fahamkan bagi setiap orang Islam yang berjaya di kristianisasikan, pasangan ini akan menerima ganjaran berjumlah diantara RM30,000-RM40,000 ke dalam akuan peribadi mereka dari pertubuhan kristian berpengkalan di Austrialia.

Semenjak di kenalkan pada pasangan suami isteri ini pada tahun 2009, Rasyidah telah berjayan di pengaruhi oleh mereka, dan menyertai Harapan Komuniti dan sepajang penglibatan nya di dalam pertubuhan tersebut , pasangan suami isteri ini banyak membantu dari segi moral, spiritual dan kewangan. mengikut beliau, Raymond Koh adalah saorang yang pemurah dan sangat mudah untuk membantu dengan bantuan kewangan sehingga kehidupan beliau menjadi sangat selesa tanpa masaalah keawangan.

Dengan itu hubungan beliau terhadap pasangan suami isteri itu sangat rapat dan menjadi orang kepercayaan beliau, dan begitu juga beliau di anggap orang kepercayaan Raymond Koh dan isterinya. Pada pertengahan Tahun 2010, Rasyidah bersama 5 orang Islam telah dibaptiskan oleh Raymond Koh, isterinya Suzana dan saorang pastor yang tidak di kenali di sebuah kolam renang berhampiran kawasan perindustrian di Rawang, Selangor.

Mengikut pengalaman Rasyidah, pada setiap penghujung tahun, Raymond Koh bersama isterinya akan organise trip ke Genting Highland untuk mereka yang telah berjaya dipengaruhi di sebuah Villa yang di percayai milik Harapan Komuniti. Pada kebiasaan nya jumlah yang akan turut serta dalam rombangan ini lebih kurang 100 orang, dan 50% dari jumlah ini terdiri dari orang-orang Melayu. dan semas di situ ceramah-cerama mengenai fahaman kristian akan di adakan di sertai kupasan dan petikan dari kitab Injil.

Rasyidah telah di calunkan oleh Raymond Koh untuk menghadiri kursus menjadi pastor di Sabah yang akan berlansung pada bulan Oktober selama 3 bulan.

Pendedahan yang kedua di perolehi daripada JOSHUA@ JAMALUDDIN BIN OTHMAN. Beliau telah pertama kali menemui Raymond Koh semasa dia tinggal sementara di asrama FAR EASTERN BIBLE COLLEGE (FEBC) di Singapura bersama Raymond Koh ketika menghadiri persidangan ‘OPERATION MOBILIZATION’ (OM) di sana. Pada Dis 1985 hingga Mei 1986, Joshua@ Jamaluddin bin Othman selepas pulang ke Malaysia telah tinggal di rumah Raymond Koh selama 6 bulan di alamat, Jalan SS1/1B, Petalaing jaya, Selangor, yang juga merupakan pejabat OM Cawangan Malaysia.

Aktiviti-aktiviti Joshua semasa itu adalah membantu menjaga urusan OM seperti hantar surat dan menjual buku-buku kristian ke gereja-gereja di seluruh Kuala Lumpur dan Petaling Jaya dan juga menghadiri kelas ‘PERHIMPUNAN DOA’ yang di adakan setiap Malam Isnin yang dipimpini oleh Raymond Koh sendiri, antara agenda perhimpunan doa adalah nyanyian lagu rohani dan membaca bible. Mei 1986, Joshua berpindah keluar dari rumah setelah Raymond Raymond berkawin dan punyai anak.

Pendedahan ketiga – di buat oleh PHILIPS CHEONG @ CHENG AH KOW pada tahun 1984, sering mengadakan perjumpaan ‘PRAYERS GROUP FOR NEGLECTED PEOPLE (NPs) di First Baptist Church, Jalan Pantai, Petaling Jaya, yang turut di hadiri oleh Raymond Koh dan pada tahun 1985 beliau telah di kenalkan kepada Joshua oleh Raymond Koh. Dan pada tahun 1986 di pelawa oleh Raymond Koh untuk memberi ceramah mengenai ‘UNDERSTANDING ISLAM’ di sebuah gereja di Batu Pahat, Johore.

Seterusnya baca di sini....

0 10 Artis Termasuk Adam AF Sertai Pergerakan Pemuda UMNO


Seramai 10 artis semalam menyerahkan borang keahlian menyertai Pergerakan Pemuda UMNO.

Mengetuai penyerahan borang keahlian kepada Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin di pejabat Pemuda UMNO di sini ialah Timbalan Presiden Seniman, Rozaidi Abdul Jamil atau lebih dikenali sebagai Zed Zaidi.

Antara yang menyertai pergerakan itu ialah Rashdan Baba, Ezani Nizarif dan Haris Kool dan penyanyi Adam AF.

Zed Zaidi berkata, penyertaannya dalam parti itu adalah sebagai menerima pelawaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dalam program “Jom Masuk UMNO”.

Pelakon itu yakin corak kepimpinan Perdana Menteri akan melahirkan generasi pelapis yang dapat menyumbang kepada pembangunan negara termasuk industri hiburan.

Berita terdahulu: BN Youth Music 2011 : Pemuda, Awie Dan Artis Berganding Bahu Cari Bakat Baru


Stay in touch with Bro Jinggo

3 Kerajaan Selangor Salah Tadbir Geran RM55 Juta


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim diminta tampil memberikan penjelasan berhubung dakwaan melakukan salah tadbir membabitkan wang geran kerajaan negeri bernilai RM55 juta.

Setiausaha Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata kerajaan Persekutuan memberikan geran bernilai RM315 juta kepada setiap kerajaan negeri untuk bantuan penyelenggaraan jalan dan kemudahan infrastruktur pada 2009.

Berdasarkan semakan, katanya agihan peruntukan itu hanya membabitkan RM183 juta kepada Jabatan Kerja Raya (JKR), RM76 juta bagi pihak berkuasa tempatan (PBT) dan RM900,000 untuk Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS).

“Kalau dihitung semuanya terdapat baki RM55 juta. Jadi, saya ingin bertanya ke mana perginya duit peruntukan yang diberi oleh Kerajaan Pusat ini. Bila rakyat persoalkan mengenai kemudahan infrastruktur di negeri ini mereka tuduh kerajaan pusat tidak beri peruntukan,” katanya pada sidang media di Bangunan Umno Selangor di sini, hari ini.

Mohd Zin mendakwa berdasarkan maklumat yang diperoleh, baki wang berkenaan dimasukkan di bawah wang amanah negeri yang tidak diketahui apa tujuannya sedangkan wang itu sepatutnya digunakan bagi menyediakan kemudahan terbaik kepada rakyat.

Dalam pada itu, beliau berkata Umno Selangor akan membuat laporan polis terhadap pakar perlembagaan Profesor Dr Abdul Aziz Bari berhubung kenyataan mempertikaikan titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu pemeriksaan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) seperti yang disiarkan sebuah laman portal berita baru-baru ini.

Beliau menyifatkan tindakan Abdul Aziz itu biadap serta derhaka terhadap titah Sultan Selangor dan merupakan satu bentuk hasutan yang amat serius terhadap Institusi Diraja.

Thursday, October 13, 2011

1 BN Youth Music 2011 : Pemuda, Awie Dan Artis Berganding Bahu Cari Bakat Baru


Pemuda UMNO dan artis hari ini berkongsi pentas bersama beberapa artis tanah air yang diketuai Ahmad Azhar Othman atau Awie untuk menjayakan BN Youth Music 2011 dalam masa terdekat.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata program tersebut yang berkonsepkan pencarian bakat dalam muzik akan memberi peluang dan ruang kepada seluruh anak muda daripada pelbagai bangsa dan seluruh negara untuk mengambil bahagian.

Menurut beliau pihaknya akan mengambil pendekatan baru iaitu dengan menggunakan kemudahan laman sosial iaitu Youtube untuk memudahkan mereka yang berminat memuat naik bahan yang telah siap untuk diteliti oleh pihak juri.

“Tajuknya bebas dan pertandingan ini terbahagi kepada tiga kategori iaitu individu, berkumpulan dan pop dance. Selepas mereka memuat naik menerusi laman web khas yang akan kita wujudkan nanti, mereka juga perlu menghantar satu salinan asal bahan tersebut, manakala Awie dan rakan-rakannya akan meneliti bahan tersebut untuk dipilih ke peringkat seterusnya.

“Selepas itu mana-mana yang layak akan memasuki pusingan seterusnya iaitu kita akan tengok dan nilai secara “live”. Jumlah hadiah belum kita tetapkan dan masih diperingkat perbincangan selain tarikh serta perkara-perkara lain.

“Ini adalah antara galakan kita kepada mereka yang ada bakat tetapi tidak berkesempatan untuk menduduki uji bakat dan sebagainya menerusi pelbagai program mencari bakat lain sebelum ini. Jadi kepada yang berminat bolehlah buat persediaan dan sebagainya,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media bersama Awie dan beberapa rakan artis lain seperti Zek Zaidi, Ezzani Yusof serta rakan-rakan artis dan pelakon yang lain. Turut serta Pengerusi Biro Kebudayaan dan Keseniaan Pemuda UMNO, Jamawi Jaafar.

Khairy seterusnya menambah, usaha berkenaan yang digalas menerusi Biro Kebudayaan dan Kesenian Pemuda UMNO itu memberi tumpuan kepada anak-anak muda yang berbakat untuk menonjolkan kebolehan yang ada pada mereka.

“Teknologi telah mendemokrasikan muzik menerusi pelbagai peluang kepada anak-anak muda dan program ini adalah salah satu cara ke arah itu,” katanya. -MediaUMNO

Maaf kami tidak mencari ostaz segera.....


Stay in touch with Bro Jinggo

3 Sekitar Penyerahan Borang Keahlian UMNO Awie


Sidang media Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin bersama penyanyi rock tanah air Awie mengumumkan pertandingan musik BN Youth Music 2011 bagi mencari bakat baru yang terdiri dari golongan muda.


Penyanyi legenda rock tanah air yang juga merupakan pelakon popular, Ahmad Azhar Othman atau lebih dikenali sebagai Awie bersama beberapa artis terkemuka yang lain menyerahkan borang keahlian sebagai Pemuda UMNO petang tadi.


Perjumpaan KJ bersama Awie sebelum penyerahkan borang keahlian UMNO.

2 Menantu Nik Aziz Istihar Sertai UMNO!


Kalau tidak berkahwin dengan anak Nik Aziz belum tentu lagi menantu Nik Aziz Mohd Arifahmi Abdul Rahman menyertai parti PAS kerana beliau datang dari keluarga UMNO ,ayah beliau juga adalah ahli UMNO . Arifahmi yang juga merupakan CEO di Perbadanan Menteri Besar Kelantan ialah ahli UMNO Bahagian Macang dengan nombor keahlian 26666057 . Sebelum beliau bernikah dengan anak Nik Aziz , Arifahmi adalah merupakan orang yang kuat menentang PAS di Macang. Arifahmi sememangnya terkenal sebagai oportunist dan beliau mengambil kesempatan untuk jawatan tinggi di Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

KAH! KAH! KAH! Itu cerita lama... sekarang dia dah sebati dengan PAS-PIS-PUS!

Korang jangan marah, aku saja bikin gempak sebab ada artis popular yang bakal sertai Pemuda UMNO petang ni... yang pastinya bukan ostaz segera!

Dah tau? hahaha ok lah kepada yang belum tahu lagi sila baca di sini....


Stay in touch with Bro Jinggo

3 300 Ahli PAS dan PKR Di Kelantan Sertai UMNO!


Kegagalan kerajaan Pas Kelantan menunaikan janji mereka untuk membantu rakyat dan membangunkan negeri ini menyebabkan semakin ramai penyokong tegar parti itu kini beralih kepada UMNO.

Terbaru, seramai 300 penyokong setia Pas di Ulu Kusial, dekat sini bertekad menyertai UMNO kerana merasa tertipu oleh Pas lebih-lebih lagi pemimpin tempatannya yang dianggap tidak cakna rakyat.

Penyerahan borang keahlian mereka diserahkan sendiri kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed pada Majlis Selamat Tinggal Pas di Taman Perumahan Ulu Kusial, dekat sini malam tadi.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Bekas Ketua Pas Cawangan Kampung Kusial Baharu, Zahari Mamat, 46, berkata, perjuangannya dalam Pas selama ini tidak berguna ekoran pemimpin parti itu yang tidak peka kepada masalah rakyat.

"Saya sudah menjadi ahli Pas ketika berumur 18 tahun dan memegang banyak jawatan dalam cawangan ini dan selama itulah setiap tahun saya akan kecewa dengan Pas.

"Apabila saya fikirkan semula, pemimpin UMNO lebih banyak buat kerja membantu rakyat di kawasan saya. Malah mereka lebih dikenali di sini berbanding pemimpin Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini," tegasnya.

Rakannya, Kamaruddin Abd. Halim, 48, mengingatkan rakan-rakannya yang taksub kepada Pas agar sedar dan meninggalkan parti itu demi kepentingan keluarga masing-masing.

"Sejak boleh mengundi pada umur 21 tahun, saya menjadi penyokong kuat Pas pada bila-bila sahaja pilihan raya dan kami akan lakukan apa sahaja untuk tewaskan UMNO.

"Tetapi untuk pilihan raya akan datang, kami akan berjuang memberi kemenangan kepada UMNO untuk memerintah negeri ini dan membawa kemajuan di Ulu Kusial," katanya.

Sementara itu, Mustapa ketika berucap pada majlis itu menyatakan kesyukuran dengan kesedaran ramai ahli Pas yang kini mula terbuka hati mereka untuk menyertai UMNO.

"Saya sangat gembira dengan keadaan ini, jika dahulu mereka menjauhi UMNO tetapi sekarang tidak lagi, mereka begitu berminat menyertai program yang kita anjurkan.

"Ribuan penyokong Pas pula menyertai UMNO yang membuktikan sokongan kepada UMNO semakin pulih dan kita akan pastikan nasib mereka terbela," katanya.

VIDEO EKSKLUSIF! Anwar Kantoi!

1 VIDEO EKSKLUSIF! Anwar Kantoi!


Jarang sekali kita tengok Anwar Kantoi! Tapi kali ini Mana Mau lari haaaaa!



3 Waran Tangkap Bob Lokman


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) akan mendapatkan perintah waran tangkap daripada mahkamah terhadap penulis lirik, pelakon dan pengacara terkenal, Bob Lokman seandainya masih berdegil enggan hadir memberi keterangan.

Pengarah Jais, Marzuki Hussin berkata, selebriti yang nama sebenarnya Muhammad Hakim Lokman, 47, itu juga melakukan kesalahan lain jika enggan mematuhi perintah hadir terhadapnya.

“Sepatutnya pagi tadi (semalam), dia hadir ke Ibu Pejabat Jais, tetapi dia gagal berbuat demikian.

“Dia (Bob Lokman) berdegil datang, Jais akan memohon waran tangkap,” katanya ketika dihubungi mengulas kes Bob Lokman mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat, Isnin lalu.

Bob Lokman ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu ceramah tanpa tauliah.

Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyebut: “Mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara mengenai agama Islam tanpa tauliah diberikan mengikut Seksyen 118 adalah melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.” Disebabkan enggan hadir memberi keterangan dengan sengaja pula, selebriti itu melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor.

Jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor itu, boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Sementara itu, Bob Lokman ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai ketidakhadirannya ke pejabat Jais.

Malah, pengacara itu seterusnya mengeluarkan perkataan kesat kepada wartawan. Laporan muka depan Harian Metro, semalam menyiarkan bahawa Jais mengesahkan membuat tangkapan terhadap selebriti yang juga pelakon dan penulis lirik, Bob Lokman kerana mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat, pada Isnin lalu.

Marzuki dipetik berkata, Bob Lokman tidak memiliki tauliah dan tidak pernah memohon daripada Jais untuk memberikan ceramah. Laporan semalam turut memetik sumber Jais, selebriti itu bersama dua lagi iaitu Pengarah Pilihan Raya Pemuda Pas dan nazir masjid berkenaan ditahan Jais ketika berucap selepas solat Maghrib di hadapan 70 jemaah. Katanya, mereka dibawa ke balai polis berhampiran untuk diambil keterangan sebelum dilepaskan atas jaminan polis. Bagaimanapun, katanya, Bob Lokman dan dua lagi rakannya gagal hadir di Ibu Pejabat Jais di sini, walaupun diminta berbuat demikian.


Stay in touch with Bro Jinggo

1 Indon Serang Kedutaan Malaysia


JAKARTA: Jika tahun lalu, pejabat Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia dilempar najis, hari ini ia sekali lagi menjadi mangsa kebiadaban penunjuk perasaan.

Aksi tunjuk perasaan yang dianjurkan oleh pertubuhan bukan kerajaan, Forum Betawi Rempug (FBR) mencetuskan ketegangan sehingga menyebabkan lampu pecah serta kerosakan di pagar bangunan tersebut di Jalan Rasuna Said di sini.

Perhimpunan yang berlangsung selama sejam setengah bermula pukul 1 tengah hari itu menyaksikan betapa liarnya sikap sebahagian daripada 650 penunjuk perasaan.

Tindakan tidak bertamadun penunjuk perasaan itu juga turut mencederakan sembilan anggota polis Indonesia selepas terkena balingan objek seperti batu, kayu dan buluh yang berusaha mengawal keadaan genting itu.

Penunjuk perasaan itu berhimpun di depan Kedutaan Besar Malaysia untuk menyatakan bantahan terhadap Malaysia yang kononnya didakwa mengambil tanah seluas lebih 1,000 hektar secara haram di Kalimantan Barat.

Para penunjuk perasaan yang dipimpin oleh Pengarah FBR, Edwan Hamidy itu turut membawa sepanduk bertulis 'FBR siap mengajari Malaysia cara-cara menjadi negara yang baik'.

Tidak ketinggalan, pelbagai kata-kata kurang manis diucapkan oleh beberapa pemimpin tertinggi FBR yang secara jelas mengecam dan menghina negara Malaysia.

Aksi tunjuk perasaan FBR itu sebenarnya tidak memberikan sebarang manfaat kepada organisasi berkenaan kerana hasrat untuk menyampaikan nota bantahan berkenaan tidak dilayan oleh pejabat Kedutaan Besar Malaysia.

Pejabat Kedutaan Besar Malaysia mempunyai sebab untuk tidak menerima sebarang nota bantahan itu memandangkan dakwaan FBR kononnya Malaysia menceroboh kedaulatan wilayah mereka tidak pernah berlaku.

Kemuncak kemarahan penunjuk rasa itu terjadi apabila penunjuk perasaan berkeras untuk memacakkan bendera FBR di pagar bangunan pejabat Kedutaan Besar Malaysia.

Polis yang cuba menghalang tindakan berkenaan dirempuh oleh sekumpulan penunjuk perasaan itu sehingga mencetuskan kacau-bilau.

Berikutan itu, polis terpaksa melepaskan gas pemedih mata ke arah peserta yang terlibat dalam demonstrasi itu kerana tindakan melampau mereka.

Isu ini tercetus berikutan kenyataan Naib Ketua Komisi 1, Dewan Perwakilan Rakyat (DPR), T.B. Hasanuddin yang mendakwa, Indonesia kehilangan 1,400 hektar di Camar Bulan serta 800 meter garis pantai di Tanjung Datu.

Susulan itu, empat menteri Indonesia menafikan dakwaan berkenaan yang disifatkan tidak memiliki sebarang asas yang kukuh.

Menteri Koordinasi Politik, Undang-Undang dan Hubungan Keselamatan, Djoko Suyanto bersama-sama dengan Menteri Luar, Marty Natalegawa, Menteri Dalam Negeri, Gamawan Fauzi dan Menteri Pertahanan, Purnomo Yusgiantoro tampil mempertahankan Malaysia

"Tidak timbul sebarang pertikaian sempadan antara Indonesia dan Malaysia kerana kedua-dua negara merujuk pada perjanjian persefahaman yang dibuat semasa era pemerintahan Belanda dan British pada tahun 1891, 1915 dan 1928," kata Marty Natalegawa pada sidang media itu.

Berdasarkan rekod sejarah, perjanjian yang ditandatangani antara Belanda dan Inggeris yang masing-masing menjajah Indonesia dan Malaysia, kata sepakat dicapai berhubung batas garis sempadan kedua-dua negara itu.

Sejak sekian lama kedua-dua Indonesia dan Malaysia sentiasa mematuhi perjanjian berkenaan dan tidak pernah ada sebarang pertikaian yang dibuat. - Utusan

Wednesday, October 12, 2011

6 Awie Sertai UMNO Petang Esok Di Pejabat Pemuda PWTC


Penyanyi legenda rock tanah air yang juga merupakan pelakon popular, Ahmad Azhar Othman atau lebih dikenali sebagai Awie bersama beberapa artis terkemuka yang lain dijadual akan menyerahkan borang keahlian sebagai Pemuda UMNO petang esok.

Majlis penyerahan borang keahlian tersebut akan disempurnakan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin esok, khamis pada jam 4.30 petang.

Majlis tersebut akan diadakan di Pejabat Pemuda, Menara Datuk Onn.

Media sebelum ini pernah melaporkan Datuk AC Mizal dan isterinya Datin Emylia Rosnaida menyertai UMNO Perak.

Juga di fahamkan pengarah filem, Mamat Khalid turut dilaporkan media akan menyertai UMNO Bahagian Gopeng.

Syabas Pemuda Umno!


Stay in touch with Bro Jinggo

3 Hot News: Rakyat Johor Halau Guan Eng di Segamat!


Beratus penduduk Segamat yang berkumpul sejak petang tadi melakukan demo aman dihadapan Restoran Siang Kee Kg Abdullah , Segamat bagi membantah kedatangan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng yang dijangka akan mengadakan ceramah malam ini.

Pada lewat petang tadi dilaporkan juga kekecohan tercetus antara para penduduk Segamat dan juga unit Amal PAS yang turut dibantu AMK dan juga ahli DAP Segamat dan Muar dalam menghalang pendemo dari memasuki perkarangan lokasi ceramah.





Pihak Polis turut menghantar FRU bagi mengawal keadaan dan sehingga ke jam ini keadaan masih lagi terkawal walaupun terdapat beberapa insiden membaling batu diantara kedua dua pihak.

Setakat ini Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng dilaporkan masih lagi belum sampai ke lokasi ceramah yang dijadualkan bermula pada jam 8.30 malam.



Menurut pendemo yang berada dilokasi demo aman yang diadakan ini adalah bagi membantah kunjungan Lim Guang Eng dari menjejakkan kaki ke negeri Johor ekoran penghinaan yang dilakukan Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang tersebar baru baru ini dalam memburuk burukkan negeri Johor dihadapan diplomat asing di Singapura.

Sumber : KL POS


Stay in touch with Bro Jinggo

1 Elaun Ahli Parlimen: Naik Tak Boleh Kaya, Tak Naik Boleh Kayap....


Sebagai bekas Ahli Parlimen selama dua penggal, saya dapat memahami perasaan rakan-rakan yang kini masih berkhidmat. Tentuny frust menonggeng apabila dengar pengumuman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa cadangan nak naikkan elaun semua Ahli Parlimen DITARIK BALIK.

Sayang sikit ' Chief '- itu gelaran padanya oleh semua rakan-rakan Ahli Parlimen termasuk pembangkang - terikat tangan, tak boleh buat apa-apa nak bantu mereka.

Ini gara-gara bos-bos pakatan pembangkang nak tunjuk terror tak kena tempat menolak cadangan yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk naikkan elaun mereka yang sekarang ini ciput.

Kita bukan tak tau ini bukan apa sangat cuma sandiwara mereka nak tunjuk kononnya pembangkang sanggup ikat perut untuk berkhidmat.

Apa yang saya dapat tahu di sebalik ini banyak Ahli Parlimen pembangkang merungut diam-diam apabila bos-bos mereka buat keputusan itu tanpa bincang dulu dengan mereka.

Satu dunia tahu elaun Ahli Parlimen Malaysia RM6,500 sebulan cukup rendah, malah kalah kalau nak dibanding dengan apa yang Ahli Parlimen Singapura dapat yakni RM33,000 sebulan.Thailand pula RM12,000 manakala Indonesia RM18,111.

Perdana Menteri berniat baik untuk naikkan elaun dengan syarat semua sekali Ahli Parlimen termasuk pembangkang setuju.

Sebab itu beliau masukkan cadangan yang dibuat oleh Nazri dalam bajet 2012 yang dibentangkan pada 7 Oktober.

Kita faham mengapa Najib terpaksa bagi syarat semua kena setuju.Kalau tidak nanti pembangkang tuduh bukan-bukan.

Kalau mahu semua kena mahu.Tak aci kalau MALU TAPI MAHU.

Nak buat macam mana kalau bos-bos pembangkang bersikap biasa mereka - bangkang asal nak bangkang.

Dalam sidang akhbarnya untuk menerangkan keputusan kerajaan menarik balik usul bagi menyemak elaun ahli-ahli Parlimen, Nazri berkata tujuan menaikkan elaun tersebut tidak membolehkan seseorang menjadi kaya.

Sebaliknya, kenaikan tersebut adalah untuk menampung keperluan bagi perbagaiperbelanjaan ketika menjalankan tugas untuk rakyat.

Katanya, cadangan itu terpaksa ditarik balik daripada urusan mesyuarat yang sedang berlangsung kerana empat pemimpin utama parti pembangkang termasuk Datuk Seri Anwar menolak cadangan tersebut.

Alahai..terlajak perayu bolehlah berundur,terlajak kata... nak buat camno..?

Sepanjang ucapan pembentangan Belanjawan 2012 yang memakan masa selama dua jam itu, acapkali dewan persidangan mendapat tepukan apabila Perdana Menteri mengumumkan pelbagai faedah dan ganjaran yang meliputipelbagai macam masyarakat. Bagaimanapun, tepukan meja paling gemuruh adalah ketika Najib dengan senyuman meleret mengumumkan kesediaan kerajaan untuk menimbang kenaikan elaun berkenaan.

Malah, ucapan Perdana Menteri tersekat-sekat beberapa kali lantaran tepukan dan keterujaan ahli-ahli dewan. Kemuncak kepada kegembiraan ahli-ahli dewan itu tiba-tiba bertukar menjadi derai apabila beliau memberitahu pertimbangan akan hanya menjadi kenyataan sekiranya semua
ahli yang berhormat termasuk pembangkang dan bebas setuju dengan cadangan tersebut.

Anwar selaku Ketua Pembangkang tak tunggu lama.Dengan segera selepas pembentangan itu menegaskan tidak setuju. Begitu juga dengan Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Orang nombor dua PKR, Azmin Ali dan panglima perang PAS,
Salehudin Ayup turut membantah.

Ini memang lawak bin kartun.Betulkah semua ahli Parlimen pembangkang membantah.Ini kerana dalam jawatankusa yang membuat kajian mengenai kenaikan itu yang turut dianggotai Ahli Parlimen parti pembangkang mengesyorkan agar elaun dinaikkan.

Tapi atas nama politik, nampaknya mereka terpaksa berkorban pasal nak jaga hati bos.

Siapa sebenarnya yang tidak mahu? Kata, Nazri, Anwar Ibrahim dan Azmin Ali memanglah tidak hairan langsung mengenai kenaikan itu kerana mereka kaya raya.

Kesemuanya ada 222 orang Ahli Parlimen di Dewan Rakyat sekarang. Siapa di kalangan mereka yang mahu dan siapa pula yang tidak mahu! Khabarnya kerajaan dah sediakan peruntukan sebanyak RM30 juta untuk kenaikan tersebut yang merupakan 0.02 peratus daripada perbelanjaan
keseluruhan belanjawan tahun hadapan.

Sayangnya, kerana ingin mengambil hati pengundi kononnya, mereka sanggup 'control maco' dengan menolak kesediaan ikhlas kerajaan itu.

Berapa sebenarnya elaun ahli-ahli Parlimen kita.. Tak perlu tanya seorang demi seorang. Merekapun malu dan segan nak beritahu berapa yang mereka dapat. Biarlah saya sahaja yang berkongsi mengenainya.

Berdasarkan pencen yang saya diperolehi RM3,250 sebulan, bermakna, elaun penuh seorang YB kini adalah RM6,500. Mungkin ada yang tak mahu atau tak boleh percaya dengan kenyataan ini. Memang benar, itulah elaun mereka.

Semasa mula-mula menjadi MP pada tahun 1995, elaun bulanan hanyalah RM4,890. Tambahannya hanyalah RM300 untuk saraan pemandu. Mana ada pemandu nak kerja dengan gaji RM300 sebulan pada tahun 1990-an? Pada sekitar tahun 2000 elaun ini ditingkatkan sedikit, elaun pemandu juga
dinaikkan ke RM600 (kalau tak silap) di samping elaun telefon RM500.

Elaun penyelenggaraan pejabat juga diperkenalkan iaitu RM1,200 sebulan yang dikreditkan setahun sekali.

Seorang wartawan yang berkelulusan SPM dan baru berkhidmat kira-kira 15 tahun terkejut dengan jumlah itu kerana beliau sendiri dibayar RM4,400 sebulan. Saya katakan kepadanya, ada rakan yang sama-sama saya dahulu, juga berkelulusan SPM, kini membawa pulang RM7,500 sebulan.
Itu baru berkelulusan SPM dan wartawan biasa. Belum lagi yang memegang jawatan kanan!

Apakah yang YB boleh lakukan dengan RM6,500 sebulan...? Kakitangan pejabat kurang-kurang ada tiga orang. Jika dihitung RM800 seorang, bertiga dah terbang RM2,400.Telefon pejabat, bil api dan air pejabat dah berapa pula. Peruntukan RM1,200 sebulan mungkin cukup untuk bayar
sewa premis.

Hari Sabtu, Ahad dan cuti umum adalah 'hari gugur' bagi para wakil rakyat. Pada hari-hari berkenaan, selain daripada ada pelbagai acara yang memerlukan kehadiran mereka seperti merasmikan mesyuarat agung, sukaneka, pertandingan sukan dan memancing serta acara pertemuan
dengan rakyat, ada pula jemputan ke majlis-majlis perkahwinan.

Nak 'huloq' pun kena tengok siapa pula yang jemput. Kalau ketua pemuda atau ketua puteri yang kahwin, sampulnya tak sama dengan anak ketua cawangan atau ahli jawatankuasa bahagian. Macam ada hiraki pula. Nak hulur sebarangan tak boleh sebab tuan rumah akan letak sampul daripada
YB di poket baju melayu yang sebelah atas. Yang lain bercampur sahaja kerana dimasukkan dalam poket bawah dan apabila dah penuh disalinkan ke beg lain. Itu biasa...!

Apabila minum pagi dan petang, bagi YB-YB di kampung memilih di gerai sahaja kerana di sanalah senang menemui pengundi atau rakan-rakan. Mulu-mula semeja, kemudian datang lagi dan dalam zaman telekomunikasi canggih kini, jumlah meja boleh bersambung menjadi empat atau lima.
Dulu-dulu, sayapun berani 'open table' minum pagi atau petang sahaja.Makan malam...oooops tak larat bang...

Di pejabat banyak juga yang tiris. Ada yang datang bawa anak-anak kecil dengan cerita dah lima enam hari minum teh kosong sahaja dan makan roti canai dua keping berkongsi lima orang. Sanggup dan laratkah YB berpeluk tubuh sahaja tanpa membuka dompet? Kena tujuh
lapan kali sebulan, akhirnya dompet tak tak boleh dibuka lagi sebab tak tak ada isi.

Saya melalui pengalaman-pengalaman seperti ini. Nak mengadu pada siapa? Saya agak bernasib baik punyai cikgu semasa di kelas malam dahulu yang akhirnya sama-sama menjadi Ahli Parlimen. Nama cikgu itu, Ahmad Zahid Hamidi, ahli Parlimen Bagan Datoh yang kini Menteri Pertahanan. Ketika itu beliau adalah Ketua Pemuda UMNO.

Dengan tebal muka saya pinjam duit daripadanya. Pinjam RM2,000 bayar balik RM1,000 je.. Kena dua tiga kali tak apalah. Dia kata, "Bad.. kau kalau tak ada duit..tapi payah bayarlah " Saya senyum dan ucapkan terima kasih. Selepas tu,nak pinjam lagi dah malu tetapi dia seorang guru yang amat mengenali anak didiknya.

Pengalaman sebegini bukanlah asing, cuma jarang-jarang diceritakan kepada umum kerana 'air muka'. Di Dewan Rakyat ketika itu, selain saya ada beberapa lagi YB yang dikategorikan sebagai "YB marhain" Kami tidak ada pohon rendang untuk berteduh. Kami tetap bertuah kerana
Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BNBBC) ketika itu, Datuk Dr. Jamaluddin Jarjis (sekarang Duta ke Amerika) pemurah orangnya.

Tidak ramai yang tahu hal sebegini kerana umum menyangka YB-YB adalah Yang Berduit sedangkan sebenarnya YB bagi kami adalah Yang Broke atau Yang Bocor.

Ada orang sangka peruntukan yang diberi oleh kerajaan boleh digunakan. Oleh kerana kebanyakan YB berkereta Mercedes Benz, ada juga yang bertanya kepada saya bila nak dapat kereta mewah itu. Pada jangkaan mereka, kereta disediakan oleh kerajaan. Nak merasa guna Mercedes
Benz, saya beli juga sebuah tetapi model 300D bekas kereta sewa di Melaka Beli 300D kerana cukai jalan percuma. Kalau ada 500D mungkin saya beli juga sebab semakin tinggi ccnya, semakin murah sebab cukai jalan (bagi orang awam) sangat mahal.

Semasa memandu Mazda Bongo dan Pajero, beberapa kali saya tidak dibenarkan masuk ke kawasan letak kereta kerana yang jaga parkir tak percaya YB datang menaiki kenderaan sedemikian. Apabila Datuk Seri Rafidah Aziz yang ketika itu Menteri Perdagangan Antarbangsa dan
Industri beri AP (Permit Import) saya beli juga Mercedes besar dari United Kingdom dengan kos keseluruhannya hanyalah RM45,000.

Jadi dengan elaun RM6,500 sebulan, berapakah baki yang YB bawa pulang. Mungkin RM1,000 atau mungkin juga -RM1,500. Kalau jumlahnya negatif... maka terpaksalah cari sumber-sumber lain.

Maka haraplah elaun dinaikkan. Khabarnya, nak dinaikkan sehingga RM20,000 sebulan. Itu pun belum dapat lawan elaun Ahli Parlimen di Singapura.

Malangnya kerana beberapa karenah bos-bos pembangkang, yang lain termasuk anak-anak buah mereka terpaksa gigit jari. Betullah kata Nazri...ala naik elaunpun bukan boleh jadi kaya, tetapi yang pasti kalau terus tak naik, boleh jadi kayap..- OLEH DATUK BADRUL HISHAM ABDUL AZIZ,BEKAS AHLI PARLIMEN HULU LANGAT

Sumber: Agendadaily


Stay in touch with Bro Jinggo

6 You Tube : KJ Balun Lelaki Y


Sebarkan... Seronok aku tengok Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin membelasah Ketua Umum Pakatanis yang juga MP Permatang Pauh, Anwar Ibrahim @ Lelaki Y.... Apa yang pasti Lelaki Y terus meninggalkan Dewan... mungkin panas telinga dan juga sakit pinggang kot hohohoho..... 

Terdahulu Video Dewan Rakyat ini menjadi salah satu top post dalam blog ini: Video Dewan Rakyat: Rembau vs Permatang Pauh

Tah perlu cerita panjang la... tonton video dibawah!

 

1 DUMC - KRISTIAN : Sudah Diberi Betis Nak Paha



Oleh Helen Ang – Meskipun kekalutan cuba dileraikan dengan cara berhemah, namun golongan Kristian masih lagi merajuk dan meronta-ronta tidak puas hati.
Perihal isu pemeriksaan Jais pada majlis makan malam Thanksgiving di gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Ogos lalu:
Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah, berdasarkan kepada siasatan Jais, terdapat keterangan bahawa ada cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan akidah umat Islam tetapi bukti yang diperoleh tidak mencukupi untuk diambil tindakan undang-undang. – mStar
Mengikut satu rencana Malaysiakini, Bishop Katholik, Paul Tan Chee Ing telah berkata bahawa titah baginda sultan ibarat “dipped in the ambiguity that would make wanton accusations against Christians no more difficult in the future than it is now.”
(Ketaksaan jalan penyelesaian yang diputuskan ini akan membolehkan tuduhan dilemparkan terhadap orang Kristian kelak dengan sewenang-wenangnya dan begitu senang sekali).
Tambah Bishop Paul Tan:
“Begging the Tuanku’s pardon, how is it possible to assert that there were attempts to deviate the faith of Muslim attendees at the dinner function at the DUMC but there is, then, not sufficient evidence to prefer charges. If there is not enough evidence, there ought to be no imputation of wrongdoing – it’s as simple as that!”
(Dia mengajukan bahawa sekiranya bukti tidak mencukupi maka tidak seharusnya DUMC dibayangkan sebagai terbabit salah laku.)
Bishop Paul, yang juga presiden Persidangan Bishop-Bishop Katholik Malaysia, menegaskan bahawa titah sultan menggambarkan yang penganjur beragama Kristian majlis makan malam tersebut mungkin nampaknya sudah dibebaskan tetapi nama mereka belum dibersihkan daripada tanggapan cuba memurtadkan orang Islam.
Katanya: “I would have much preferred no statement at all to one that is neither here nor there.” (Lebih baik jika tidak dikeluarkan apa-apapun kenyataan rasmi daripada yang ini yang samar-samar.)
“Christians have waited patiently for exoneration from false accusations by people whose intent is to grandstand on behalf of their losing causes.”
(Orang Kristian telahpun menunggu dengan sabarnya untuk dilepaskan daripada tuduhan-tuduhan palsu ini yang dibuat oleh satu kelompok yang sedang bermain sandiwara dengan hasrat menambah saham kerana mereka semakin kehilangan modal.)
Bishop Paul mengakhiri temuramah dengan pesanan:

Terjemahan: Baik juga pilihanraya umum dijangka diadakan dalam masa terdekat ini kerana nampaknya kempen jelek yang mensasarkan orang Kristian, di mana [masyarakat kami] disindir serta diburuk-burukkan melalui serangan bertubi-tubi, tidak akan tamat. Satu-satunya usaha untuk kami mengelak daripada penganiayaan berunsurkan fitnah keji ialah dengan mengunakan kuasa undi yang dipegang di tangan.
[Untuk mengenali siapakah Bishop Paul Tan, baca sini.]
Para penganut Kristian yang lain pula tidak segan silu untuk meninggalkan komen-komen yang lagi keras dan kesat.
Mereka tidak ada kesedaran bahawa penyelesaian yang baik ini hanya dimungkinkan dengan ihsan baginda Sultan serta hati lembut Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim yang mahu menjaga ketenteraman awam.



Stay in touch with Bro Jinggo

3 Nik Nazmi Dan Khalid Samad Pengedar Arak Terbesar Di Klang?






Usaha membendung penjualan arak melibatkan umat Islam tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya kerana kurangnya kerjasama daripada wakil rakyat Pakatanis di negeri Kerajaan Selangor.

Lihatlah apa yang sudah terjadi di Selangor hari ini! Laporan penuh sila klik di sini...


Stay in touch with Bro Jinggo

7 Semakin Biadap! Blogger Pembangkang Menghina Sultan Selangor!

Aku panggil dia chiaa je... sebab ada sejarahnya...

Inilah contoh terbaik blogger Pakatanis, mereka di ajar supaya membenci Raja-Raja Melayu... Meraka mahu hapuskan kuasa Di Raja!

Kemarahan yang diluahkan oleh blogger sahabat CTS:

Bangsat dan kurang ajar. Itulah perkataan yang boleh diberikan kepada blogger perempuan yang dikenali sebagai Ameno World. Cubaan beliau untuk menghina dan memburukkan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, terserlah apabila menyiarkan posting di dalam Facebook, berunsur sindiran ke atas titah Tuanku Sultan mengenai isu gereja DUMC. Sebelum ini barua Pakatan Haram, Prof Kangkung Aziz Bari, yang disebut-sebut sebagai calon Pakatan Haram di dalam PRU13, pernah mempertikaikan keputusan DYMM Sultan Selangor mengenai isu yang sama.


Apa yang tidak kena dengan gambar berkenaan. Apakah Tuanku Sultan harus menolak pelawaan Rakyat jelata dan tetamu asing untuk bergambar hanya kerana mereka berpakaian seksi. Perlaksanaan undang-undang Negara semakin hari semakin menipis, senipis kulit bawang. Semua pihak bebas menghina dan mengkritik Tuanku Sultan, yang menjadi teras Raja berpelembagaan, di dalam negara Malaysia yang berdaulat.

Biadap! Memperlekehkan Istana Di Raja


Terdahulu betina ni mempersoalkan kos membangunkan semula Istana negara, dengan secara sinis juga betina pembangang ini membidas dan mempersendakan Raja-Raja melayu. Baca di sini...

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) perlu mengambil tindakan tegas terhadap blogger pembangang berhubung kes menghina Sultan ini... Ini kerana bukan sekali dua, malah sudah beberapa kali dia menghina Sultan dan Raja-Raja Melayu...


Stay in touch with Bro Jinggo
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates