Saturday, November 12, 2011

14 Rumah Saifuddin Nasution Macam Kandang Lembu?


Kesian bro... Patutlah Saifuddin Nasution, Ahli Parlimen PKR sibuk cerita pasal lembu.. rupanya rumah dia macam kandang lembu? Iskk, Iskk inilah yang di namakan pemimpin berjiwa rakyat kononnya.. kononnya lah..... 

Jangan silap pandang, yang kat atas tu bukan rumah Saifudin maalahan aku rasa dia pun tak mahu pijak kaki kerumah orang miskin yang daif seperti itu.




Kecoh dah bro... Rumah seperti Istana ini merupakan kediaman rasmi Saifuddin Nasution, Ahli Parlimen PKR yang sentiasa mencari kesalahan orang lain... Kan dah kena kat batang hidung sendiri.....

Kalau nak songlap duit rakyat pun agak agak lah... Kenapa Rafizi Ramli tidak mempersoalkan pasal rumh MP yang kaya raya ni? dari mana datangnya duit beli rumah semewah ini?

1 Video Mat Sabu Kantoi Suka Janda!


Meh kita layan video terbaru Mat Sabu....

0 KJ: Ahli Parti Yang Tidak Terpilih Jadi Calon Diharap Jangan Sabotaj!


Anggota parti yang tidak dipilih sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang diharap tidak mempertikaikannya atau mensabotaj parti, kata Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berharap anggota parti berpegang kepada akujanji bahawa rakyat yang menentukan berhubung soal calon boleh menang.

"Hari ini semua setuju dengan Perdana Menteri berhubung 'winnable candidate' (calon boleh menang), tetapi apabila mereka tidak jadi calon, mereka akan pertikaikan dan lebih bahaya lagi mereka akan sabotaj parti. "Saya harap mereka sedar bahawa mereka bukan penentu siapa 'winnable candidate' tetapi rakyat, dan PM ada laporan dan mekanisme tertentu untuk mengetahui di setiap kawasan siapa yang merupakan 'winnable candidate'," katanya kepada pemberita selepas menyertai Program Jom Kayuh Barisan Nasional (BN)Sepang anjuran Pemuda BN Sepang, di sini, Sabtu.

Dua hari lepas, Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa BN tidak meletakkan had umur dan juga tanpa mengira berapa kali menjadi wakil rakyat untuk calonnya pada pilihan raya umum Ke-13 asalkan calon berkenaan boleh menang.

Khairy berkata pengumuman Perdana Menteri itu adalah satu pandangan yang tepat berikutan jumlah pengundi lebih ramai daripada jumlah anggota parti, dan setiap calon perlu mendapat sokongan rakyat.

"Tidak guna jika popular di dalam parti tetapi tidak mendapat penerimaan di kalangan rakyat dan soal calon boleh menang, rakyat yang menentukan.

"Saya risau, ada ramai yang walaupun rakyat sudah tidak menganggap mereka 'winnable candidate', tetapi dia rasa diri dia 'winnable candidate'," katanya.

Mengenai persiapan Pemuda untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang, Khairy berkata ia terbahagi kepada dua peringkat iaitu dari segi jentera dan strategi untuk mengenalpasti pengundi muda di setiap pusat daerah mengundi.

"Persiapan jentera sedang diusahakan dan untuk mengenalpasti pengundi muda, proses ini sedang berjalan dan saya telah meletakkan tempoh masa dua bulan sebelum kita sampai kepada tahap siapsiagaan yang sepenuhnya," katanya.

Mengenai program hari ini, Khairy berkata lebih 1,000 golongan muda menyertai program mengayuh basikal sejauh lapan kilometer di sekitar Dengkil dengan tema 'BN Pilihan Generasi Muda'. -Bernama

6 Fesyen Berani Mati Fasha Sandha Di Majlis Majalah Lisa...


Maut beb!!! Fasha Sandha tayang belahan lurah pinggulnya di majlis pelancaran untuk sebuah majalah baru di pasaran Malaysia Lisa yang di’adaptasi dari keluaran luar negara.

Ketika menghadiri pelancaran majalah gaya hidup terbaru, Lisa, pelakon ini membuatkan banyak mata tertumpu kepadanya. Apa tidaknya, Fasha tampil dalam sepasang gaun jingga yang mendedahkan bahagian belakang badannya. Bukan sedikit, tetapi bukaannya sehingga ke paras pinggang. 


Kalau macamni lebih baik tak payah pakai baju la Fasha....


Mungkin Fasha sudah terpesong dengan Seksualiti Merdeka, buku Jingga!

5 Sekali Lagi... Bob Lokman Kata Orang Johor Murtad!!



Pelakon, plawok Bob Lokman yang masuk PAS, terdahulu telah menghukum fatwa rakyat Johor yang bekerja di Singapura adalah murtad.

Kali ini ketika Bob Lokman berceramah di Dewan JKKK, Kg Baru, Sg Ara Bayan Lepas. Dihadapan hadirin beliau mengulangi serangan terhadap rakyat Johor bahawa mereka jatuh murtad. Menariknya kalangan puak PAS percaya dengan dakwaan Bob sambil bertakbir.


Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram, Jam 5 pagi dah keluar dari rumah, 7 pagi dah sampai tempat kerja. Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?"

Katanya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!, pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia (rakyat Johor) qado sembahyang, dia qado tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!"

"Dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia (rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad", Kata Bob.

Dengan angkuhnya ustaz segera ini mengaku didepan hadirin kononnya beliau baru mendapat hidayah!

Sebenarnya apa yang Bob Lokman maksudkan beliau baru mendapat hidayah untuk mengkafirkan umat Islam Johor! Sambung baca di sini...

Sasaran peluru kapor Bob sebenarnya tidak tepat... Tidak semua orang yang menetap di Johor dan kerja di Singapura adalah rakyat Johor? Malah ramai perantau yang merantau tinggal di Johor untuk bekerja di Singapura adalah dari negeri-negeri lain. Paling ramai dari negeri Kelantan. Negeri Nik Aziz. Apakah mereka itu juga murtad?

Tuduhan Bob mungkin hanya berdasarkan beberapa kes terpencil. Namun menjatuhkan hukuman murtad pada kesemuanya adalah satu keterlaluan. Lebih-lebih lagi, mungkin berapa kerat rakyat Johor yang kerja di Singapura, yang ramainya hanyalah perantau dari negeri lain.


Rakyat Johor kebanyakannya bekerja di Singapura paling lama pun 4 tahun kerana selepas itu mereka terpaksa tunggu untuk dapatkan permit baru selama 3 bulan, Itu pun kalau dapat. Kalau tak dapat, maka kontrak mereka tidak dapat disambung.

Sebab itu kebanyakkannya bekerja di Singapura untuk mengumpul wang, kemudian balik Malaysia buka perniagaan sendiri.


Namun memurtadkan seseorang Islam adalah tuduhan yang amat berat. Apakah rakyat Johor mahu berdiam diri?

4 Panas!!!! Penarik Beca Bantah Guan Eng Pulak!


Jika sebelum ini kumpulan belia bermotosikal mengadakan demonstrasi membantah pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, kali ini, penarik beca pula berbuat demikian.

Kira-kira 50 penarik beca berhimpun bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap Guan Eng yang didakwa meminggirkan kebajikan golongan itu.

Mereka menuntut supaya nasib mereka dibela oleh kerajaan negeri.

Demonstrasi bermula selepas solat Jumaat di depan Hotel Cititel, Jalan Penang di sini yang menjadi tempat berkumpul golongan tersebut untuk menunggu pelanggan setiap hari.

Diiringi kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), mereka berarak menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri sejauh lebih satu kilometer.

Dengan memakai baju T berwarna kuning yang tertera perkataan 'Selamatkan Pulau Pinang, LGE (Lim Guan Eng) Anti Melayu', mereka membawa pelbagai sepanduk bertuliskan perkataan antaranya, 'Kami mahu perhentian beca', 'Mana kebajikan kami' dan 'Nasib penarik beca terpinggir'.

Mereka turut melaungkan kata-kata 'Lim Guan Eng penipu' dan 'Lim Guan Eng penindas'.

Tindakan mereka itu menyebabkan lalu lintas di sepanjang jalan terbabit sesak kira-kira sejam apabila orang ramai memperlahankan kenderaan masing-masing untuk melihat apa yang berlaku.

Bagaimanapun, hasrat kumpulan penarik beca tersebut untuk bertemu Guan Eng bagi menyerahkan memorandum tidak kesampaian apabila Setiausaha Agung DAP itu enggan melayan permintaan mereka.

Antara kandungan memorandum itu ialah menuntut elaun sara hidup RM100 sebulan bagi penarik beca dan disediakan perhentian beca.

Pengajaran! Jangan sekali-kali menyokong perti pembangkang! inilah padahnya!!! 

Friday, November 11, 2011

6 Polis Buat Siasatan Video Seks... Anwar Ibrahim Tuduh BN Punya Kerja!



PKR hari ini menuduh BN dan Umno menggunakan jentera kerajaan untuk membabitkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam dalam satu lagi cubaan untuk menganiaya beliau.

Dakwaan itu timbul ekoran siasatan yang dijalankan polis ke atas Anwar mengikut Seksyen 182 Kanun Jenayah berhubung kesalahan membuat laporan palsu.

Ahli parlimen Subang PKR, R Sivarasa berkata Anwar telah diminta untuk memberi kenyataan kepada polis pada minggu ini.

Inilah wajah sebenarnya pembangkang yang rasis sentiasa menyalahkankan UMNO dan tak habis-habis nak memesongkan rakyat...

Kenapa Anwar perlu berasa takut jika belau tidak bersalah... Polis hanya mahu menjalankan siasatan bagi, mencari kebenaran dan kesahihan siapa pelaku videio seks tersebut?.

Bukankah Anwar yang telah membuat laporan polis menafikan bahawa beliau terlibat dengan video tersebut.

Jestru bukankah dengan siasatan oleh polis nanti ia akan dapat membersihkan nama Anwar? Atau Anwar sedang menyembunyikan sesuatu?

Biarlah pihak polis membuat siasatan selanjutnya... Tak perlulah pihak pembangkang nak membuat tuduhan liar keatas pihak lain pula...

Laporan yang dibuat Anwar pada Mac lalu adalah berhubung tindakan trio "Datuk T" yang membongkarkan satu rakaman video seks kepada petugas media dan individu berkepentingan di satu hotel mewah.

Tiga individu berkenaan, bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah serta bekas bendahari PERKASA Datuk Shuib Lazim, didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur tiga bulan kemudian atas kesalahan menayangkan video seks lelaki mirip Anwar itu.

2 Khairy Jamaluddin (KJ) Bidas PKR Dalam Isu Apartment Dan Projek NFC!


Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menyifatkan tuduhan liar pembangkang berhubung Isu Apartment dan Projek NFC tidak berasas dan hanya mahu memesongkan rakyat semata-mata.

Dipetik dari Rembau.net Khairy berkata PKR sekali lagi telah membuat tuduhan tidak berasas untuk memesong rakyat berhubung isu National Feedlot Corporation (NFC). Semalam mereka cuba memesongkan rakyat dengan tuduhan penyelewangan dana bagi membeli apartment One Menerung, Bangsar yang dikatakan hak milik keluarga Menteri Keluarga, Wanita dan Masyarakat. Perkara ini mudah disensasikan kerana jika dilihat sepintas lalu pasti ramai akan tanya apa kaitan projek NFC dengan pelaburan hartanah?

PKR mungkin rasa teruja dengan hujah mereka tapi saya ingin tegaskan bahawa tuduhan tersebut jauh terpesong, bak jauh panggang dari api.

Mengikut kajian saya, memang benar National Livestock & Meat Corporation (NLMC) telah membeli apartment One Menerung di Bangsar. Pelaburan ini dibuat dengan dana yang telah disalurkan kepada NFC dari akaun pinjaman khas (SLA) yang dikawal selia oleh Kementerian Kewangan dan juga Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani. Daripada sumber ini, NFC telah memindah sebanyak RM81.2 juta kepada NLMC.

Antara tugas dan skop kerja NLMC ialah proses operasi penyembelihan, boning atau proses pengasingan daging dan tulang, pembungkusan serta penghantaran disamping berperanan membeli hasil daripada ladang-ladang satelit apabila ladang-ladang ini beroperasi. Dalam tuduhan asal, PKR sebut NLMC ini cuma membuat kerja pemasaran bagi NFC. Jelas disini tuduhan itu tidak berasas memandangkan skop menyeluruh yang diberi kepada NLMC yang memerlukan perbelanjaan operasi yang besar. Sebab itu, NLMC diperuntukkan RM81.2 juta untuk menampung kos operasi.

Malangnya, projek NFC telah mengalami kelewatan operasi. Kelewatan operasi ini tidak disebabkan oleh pengurusan NFC. Antara sebab kelewatan ini sepertimana dijelaskan oleh YB Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani di Parlimen pada 8 November ialah Kerajaan tidak ada peruntukan yang mencukupi untuk membangunkan ladang-ladang satelit. Apabila ladang-ladang ini tidak dibangunkan sebahagian dari duit yang ada pada NLMC tidak dibelanjakan. Kerajaan juga masih tidak dapat membina pusat penyembelihan yang menepati piawai antarabangsa atau Export Quality Abattoir (EQA) sepertimana perjanjiannya dengan NFC.

Apabila kelewatan ini berlaku, pihak pengurusan NFC berdepan dengan keputusan penting. Apakah mereka hanya biar duit yang diberi kepada NLMC itu dalam akaun semasa yang tidak memberi pulangan yang besar sambil menunggu ladang-ladang satelit dan EQA dibangunkan atau mereka melabur duit itu dan mendapat pulangan sambil menunggu masalah kelewatan operasi tersebut diatasi? Kalau dibiar sahaja duit itu dalam akaun semasa, bukan sekadar ia tidak membawa pulangan tetapi dengan iklim ekonomi dunia yang melihat fenomena inflasi atau kenaikkan harga barang, nilai sebenar duit ini mungkin terhakis. Sebagai contoh mudah, kalau NLMC membeli lembu dari ladang-ladang satelit hari ini, kosnya mungkin lebih murah dari pembelian yang dibuat tahun depan disebabkan kenaikkan harga barang dan komoditi. Jadi apabila semua ini tidak dapat dibeli dan ditangguhkan, sudah menjadi tugas pengurusan untuk memikirkan apa mereka nak buat dengan duit tunai yang ada dalam akaun semasa itu.

Pihak pengurusan telah membuat keputusan bahawa pelaburan yang paling selamat, yang memberi pulangan yang besar, yang boleh dijual apabila duit diperlukan untuk operasi adalah aset hartanah. Sudah pasti mereka telah mencari projek perumahan yang berkualiti tinggi dan popular agar pulangan NLMC dalam bentuk sewa dan juga kenaikkan harga apartment itu lebih besar dari pelaburan lain seperti akaun simpanan tetap. Difahamkan, apartmen berkenaan telahpun disewa dan mula memberi pulangan kepada NLMC. Nilai apartmen tersebut juga telah naik sejak dibeli NLMC.

Mungkin ada yang bertanya, kenapa duit dari SLA yang dikawal selia oleh kerajaan disalurkan kepada NFC sekiranya ada kelewatan operasi? Harus diingat, projek ini dimulakan dalam iklim ekonomi dunia yang tidak menentu. Krisis kewangan dunia telah memberi kesan kepada perbelajaan kerajaan yang disusun semula mengikut keutamaan rakyat. Saya yakin kerajaan telah meluluskan pengunaan pinjaman dari SLA kepada NFC mengikut perancangan awal tanpa apa-apa kelewatan kepada operasi NFC. Tetapi apabila keadaan ekonomi dunia dan negara menjadi lebih mencabar, adalah menjadi wajar untuk kerajaan menyusun semula keutamaan perbelanjaannya dan inilah yang menyebabkan kelewatan operasi NFC seperti dijelaskan di atas.

Saya rasa walaupun penjelasan diatas amat logik dan munasabah khususnya dari sudut perniagaan di mana pelaburan dibuat sambil menunggu kelewatan projek yang disebabkan faktor di luar kawalan NFC dan NLMC, PKR akan tetap mempolitikkan isu ini dan tidak akan menerima penerangan yang diberi. Tetapi walau apa pun tohmahan palsu yang diberi oleh PKR, kebenaran alam kes ini sudah terang lagi bersuluh bagi mereka yang tidak prejudis. Dalam kes apartmen One Menerung, pengurusan NFC dan NLMC telah membuat keputusan untuk melabur duit yang masih tidak dapat diguna disebabkan kelewatan operasi supaya mendapat pulangan. Hujahnya mudah dan jelas. Baca lagi...

6 Gaji GM PKNS Lebih Besar Dari MB?


Pelantikan Othman Omar sebagai Pengurus Besar PKNS adalah meragukan dan tidak beretika dengan gaji serta elaun yang tidak munasabah, dakwa Satim Diman.

Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman mempertikaikan pembayaran gaji dan bonus Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) yang berjumlah RM1.4 juta dalam tempoh dua tahun yang disifatkan melampau dan tidak masuk akal.

Pembayaran bonus tersebut dilihat tidak wajar kerana ia seolah-olah menunjukkan pengurusan kewangan yang tidak terkawal berbanding dengan prestasi PKNS yang dikatakan tidak begitu memberangsangkan sebelum ini.

“Berdasarkan perangkaan yang diperolehi pada tahun 2009, Pengurus Besar PKNS menerima gaji dan bonus yang keseluruhannya berjumlah RM640,000 manakala pada tahun 2010 menerima gaji dan bonus sebanyak RM760,000. Jadi yang angka gaji dan bonus yang tercatat diterima oleh Pengurus Besar PKNS ini ialah sebanyak RM1.4 juta.

“Apakah ini menunjukkan satu pengurusan kewangan yang berhemah yang sebenarnya ditunjukan oleh kerajaan negeri. Maka sebab itulah barangkali jawatan Pengurus Besar ini amat istimewa. Jumlah ini juga adalah jauh lebih besar daripada gaji yang diterima oleh Perdana Menteri mahupun Menteri Besar sendiri,” katanya selepas Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.


Tambahnya, selain bayaran gaji dan bonus yang tidak masuk akal, kerajaan negeri melalui PKNS juga gagal melaksanakan agenda sosial rakyat dengan mengadakan lebih banyak projek perumahan kos rendah dan sederhana di negeri ini meskipun dilihat sering kali mengaitkan dasar pentadbiran mereka dengan konsep kebajikan.

Sebaliknya, PKNS lebih banyak menumpukan kepada projek-projek mewah dan untuk mencapai keuntungan seperti projek Datum Jelatek di Pusat Bandar Keramat yang didakwa mungkin untuk membolehkan bayaran bonus yang tinggi kepada kakitangan dan Pengurus Besar PKNS.

“Kalau dahulu ketika pentadbiran BN, kita ada juga jalankan projek kos rendah dan sederhana untuk rakyat yang selaras dengan objektif PKNS untuk mewujudkan keseimbangan sosial. Tetapi kerajaan negeri sekarang ini tidak ada perkara itu buat,” ujarnya.

Terdahulu, Mohamad Satim ketika memberikan ucapan membahaskan Bajet Selangor 2012 turut mempertikaikan kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam Bajet Selangor 2009 menyatakan kerajaan negeri tidak lagi memberikan memberikan projek-projek hartanah secara usahasama dan pengswastaan.

Malah katanya, kerajaan negeri turut mengarahkan PKNS supaya menghentikan projek-projek pengswastaan serta merta. -MediaUMNO

2 Rumah Kos Rendah: Rakyat Selangor Kecewa Di Tipu Oleh Exco Kerajaan Negeri!


Seramai 686 Pembeli di Selangor hari ini mendesak pihak bertanggungjawab menunaikan janji memberi Pangsapuri Kos Rendah yang telah dibeli masing-masing setelah sekian lama ianya tertangguh tanpa sebarang maklum balas.

Wakil Penduduk, Ahmad Duranni Izam mendakwa, kesemua pembeli telahpun membayar 5% peratus daripada jumlah harga sebenar iaitu RM 42000 bagi sebagai syarat bagi memiliki rumah yang dijanjikan.

“Kami menunggu permohonan rumah dari bulan Mei sampai sekarang, tiada sebarang maklum balas. Malah rumah yang dijanjikan telahpun dipamerkan. Sampai hari ini urusan cabut undi bagi memilih lot kediaman masih tidak dilaksanakan,” ujar Duranni.

Beliau beliau mendakwa, pihak yang bertanggungjawab menjadi orang tengah menguruskan soal pembelian pangsapuri tersebut tidak muncul sehingga hari ini.

Individu tersebut mendakwa dirinya merupakan orang yang dipertanggungjawabkan oleh salah seorang Exco Kerajaan Negeri Selangor bagi menguruskan perihal jual beli kediaman terbabit.

Tertera pada surat tawaran pembelian pangsapuri kos rendah melibatkan projek rumah kos rendah di Selayang Mulia Selayang, Taman Botanic Klang, Taman Harmoni Balakong dan Taman Cheras Intan Cheras, kesemuanya telah sah diperuntukkan kepada mereka.

“Kami amat kecewa kerana nasib kami golongan berpendapatan rendah, OKU dan Ibu Tunggal untuk memiliki rumah kos rendah telah dipermainkan oleh mereka yang bertugas dengan Pejabat Menteri Besar. Kami mendesak kerajaan negeri agar lebih peka kepada permasalahan rumah yang dihadapi oleh golongan-golongan berpendapatan rendah, OKU dan Ibu Tunggal.

Kami mendesak agar penyelewengan yang dilakukan oleh pegawai Khas Menteri Besar Selangor ini dibawa ke jawatankuasa pendegaran SELCAT Dewan Undangan Negeri Selangor,” tambahnya.

Kumpulan ini turut mendesak agar kesemua 686 pembeli rumah ini ditunaikan hak kami untuk membeli rumah murah yang telah ditawarkan oleh Lembaga Perumahan Hartanah Selangor mengikut skim yang dijanjikan kepada kami.

Sebagai pilihan terakhir jikalau LPHS gagal untuk menunaikan rumah yang ditawarkan, kerajaan negeri wajib bertanggiungjawab dengan memulangkan wang deposit yang telah mereka bayar kepada pihak-pihak tersebut.

Turut hadir Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin dan beberapa wakil NGO terbabit.

Menurut sumber beberapa penduduk yang turut serta dalam Sidang Akhbar ini, individu yang menjadi orang tengah bagi melaksanakan urusan jual beli kediaman bernama Haji Mohd. Yatim .

Individu ini telah memberi resit bukti pembayaran dan surat-menyurat menggunakan kepala surat Permodalan Negeri Selangor Bhd. (PNSB) dan Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS).-MediaUmno

Thursday, November 10, 2011

0 No Muse on Twilight’s ‘Breaking Dawn’ Soundtrack


LOS ANGELES, Nov 8 – The soundtrack to the fourth installment of the Twilight saga, Breaking Dawn Part 1, leads with the single “It Will Rain,” by Grammy-winning, multi-platinum-selling singer Bruno Mars.
For the first time, the band Muse will not be included on the Twilight Saga album. The new 15-track collection features Iron & Wine, Noisettes, Christina Perri, and more.

Released on November 8 in North America and November 7 in Europe/UK, it has reached No. 1 on Amazon’s soundtrack chart and No. 8 on its pop chart.

Previous Twilight soundtrack albums have launched acts such as Bon Iver and Lykke Li, so with this go-round several new artists could benefit from the exposure to Twihard fans, such as The Joy Formidable.


Ballads dominate the romantic compilation with songs by Imperial Mammoth, Sleeping at Last and Aqualung & Lucy Schwartz.

On Chop Shop/Atlantic Records, the musical companion to the fourth sequel in the blockbuster film franchise also features Mia Maestro, who co-stars in the film as Carmen of the Denali Coven.

The album with the film’s score won’t be released until December 13. Composed by Carter Burwell, who is best known for his work with the Coen Brothers films, from Fargo to True Grit, he also has composed prior Twilight Saga films. Burwell also contributed a “Love Death Birth” track to the film soundtrack.

Starring Robert Pattinson, Kristen Stewart and Taylor Lautner, the story follows the Quileute and the Volturi as they vie for Edward and Bella’s child which poses a threat to the wolf pack and vampire coven.

The highly-anticipated The Twilight Saga: Breaking Dawn, Part 1 hits theatres on November 16-18 worldwide.


http://www.breakingdawn-themovie.com/ – AFP

0 Senarai Saringan Zon Pertanding Pidato Politik Piala Perdana Menteri Pemuda BN!


Jika Anda Fikir Anda Hebat! Tunggu Apa Lagi?

JOHAN            : RM 5,000 BERSERTA PIALA IRINGAN
NAIB JOHAN : RM 3,000 BERSERTA PIALA IRINGAN
KETIGA          : RM 1,000 BERSERTA PIALA IRINGAN
10 FINALIS    : RM 500 BERSERTA PIALA IRINGAN

ZON TENGAH
13 Nov 9.00am - Dewan Seminar HEA, Menara UITM (SAAS) Shah Alam

ZON PANTAI TIMUR
19 Nov 9.00am - Dewan Kediaman Rasmi YAB Menteri Besar Pahang, Jalan Telok Sisek, 25000 Kuantan, Pahang

ZON BORNEO
20 Nov, 9.00am - Tkt 2, Agatis Room, Sabah Oriental Hotel, Lorong Kemajuan, Kota Kinabalu, Sabah

ZON SELATAN
25 Nov, 5.00pm - Persada Johor, Jln Abdullah Ibrahim, Johor Baharu

ZON UTARA
26 Nov, 9.00am - Dewan Cengal 2, Tkt 1, Sunway Hotel, seberang Jaya, Pulau Pinang

SEPARUH AKHIR
28 Nov, 9.00am - Dewan Seri Hendon, Tingkat 23, PWTC

AKHIR
29 Nov, 9.00am - Dewan Tun Razak 1, PWTC

Untuk keterangan lanjut, sila lawati www.pidatopemudaBN.blogspot.com

Atau hubungi :

0123320000 / 0355113726/Twitter : @LokmanAdam /BB Pin 280BF393

@Arman_PJU/ BB Pin 2700149D/+60122277266

@sinatra_Z/2312BF05 / 0192220145.

Saringan Peringkat Zon juga akan menerima saguhati sebanyak RM200 berserta Piala Iringan. Manakala penonton berpeluang membawa pulang Telefon Bimbit dan Hamper. JANGAN LEPASKAN PELUANG!!! JOM KITA HADIR RAMAI2

Senarai Nama Peserta Pertandingan Pidato Politik Piala Perdana Menteri Klik di sini...

6 PRU-13 :DS Najib Letak Calon Terbaik...Asalkan Calon Boleh Menang!


Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata Barisan Nasional (BN) tidak meletakkan had umur dan juga tanpa mengira berapa kali menjadi wakil rakyat bagi calonnya pada pilihan raya umum ke-13 asalkan calon berkenaan boleh menang!

Sambil mengakui pilihan raya umum akan datang sebagai sengit, Perdana Menteri berkata, apa yang penting ialah individu berkenaan adalah calon terbaik untuk Barisan Nasional (BN).

"Calon boleh menang ini boleh merangkumi semua, tidak kira muda atau tua, tidak ada had umur, tidak ada had berapa kali menjadi wakil rakyat.

Kesimpulannya, calon boleh menang.

"Tidak kira umur, tidak kira berapa kali jadi wakil rakyat, tidak kira jika orang kata kitar semula, yang penting sekali ialah calon boleh menang, sebab kita nak BN menang dengan cemerlang dalam pilihan raya umum nanti,” katanya ketika menyampaikan amanat pada majlis bersama ahli Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) di Seri Perdana.

Sedia Gempur!!!!

2 Dasar Letak Wakil Parti Dalam Jawatankuasa Tender Dipersoal


Kerajaan pakatan pembangkang Selangor dipersoal kerana meletakkan anggota majlis daripada kalangan wakil parti politik dalam jawatankuasa tender dan sebut harga pihak berkuasa tempatan (PBT).

Sambil mempersoalkan ketelusan kerajaan negeri itu, Datuk Mohd Isa Abu Kasim (BN-Batang Kali) berkata, ini kerana tindakan tersebut dilihat menimbulkan banyak keraguan termasuklah kemungkinan wujudnya campur tangan politik terhadap keputusan PBT dalam menetapkan sebut harga atau tender sesuatu projek pembangunan dan sebagainya.

"Saya masih ingat sebelum ini kerajaan negeri mengatakan mahu mengamalkan ketelusan dalam pentadbiran termasuklah di peringkat PBT.

"Akan tetapi, apa perlunya anggota majlis daripada wakil parti politik (DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas) duduk dalam jawatankuasa tender dan sebut harga PBT,” katanya dalam soalan tambahan kepada Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu Tian Khiew mengenai wujudnya pilih kasih dalam pentadbiran PBT di negeri ini pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini.

Mengulas lanjut, Mohd Isa berkata, dasar kerajaan negeri yang meletakkan anggota majlis dalam jawatankuasa tender dan sebut harga PBT itu juga dilihat seolah-olah satu bentuk ketidakpercayaan kerajaan negeri terhadap pegawai PBT dalam menjalankan tugas mereka.

Bagaimanapun, Ronnie berkata, langkah meletakkan anggota majlis dalam jawatankuasa tender dan sebut harga PBT adalah satu perkara biasa.

Beliau berkata, anggota majlis dalam jawatankuasa berkenaan hanyalah bertindak sebagai pemerhati selain mendakwa langkah sedemikian turut disambut baik oleh yang dipertua dan pegawai PBT. – Bernama

6 DJ Red-FM Mabuk, Berbogel di Konti, Adakah Dia Linora Low?


Apa motif wanita yang dikatakan DJ sebuah radio warna 'tomato' ni berbogel sememangnya kurang pasti. Mungkin dia 'kepanasan' agaknya hingga sanggup menanggalkan bajunya untuk tatapan lelaki.. ataupun mungkin dia mabuk sakan hingga lupa dunia dan akhirat! Allahualam...


Harap pihak berkenaan seperti SKMM akan menyiasat dan mengambil tindakan jika benar kejadian di sebuah stesyen radio Malaysia kerana tindakan ini semestinya terlalu bercanggah dengan etika moral.... Mungkin Linora Low atau RedFM patut tampil ke hadapan memberi penjelasan jika ini bukan dirinya, bukan berlaku di konti RedFM.






Info- Maya De'Jendela



Update




Pembetulan kesilapan dari informasi, gambar seorang gadis sedang berbogel di konti radio yang didakwa oleh kebanyakan blog sebagai Linora Low, DJ RedFM adalah satu kesilapan... identiti sebenar gadis itu adalah seorang artis lucah dari Filipina, Maui Taylor.

Info- Maya De'Jendela

1 Khairy Sifatkan Tuduhan Pembangkang Mengenai NFC Liar


Pemuda dan Wanita UMNO menyifatkan tuduhan pihak pembangkang berhubung Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) adalah liar demi menagih perhatian umum bagi menutup kepincangan pembangkang yang kini terumbang-ambing menghadapi pilihan raya umum.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata dakwaan bahawa NFC telah menyalurkan wang sejumlah RM81.2 juta kepada National Livestock & Meat Corporation Sdn Bhd (NLMC), syarikat sekutu NFC dan memberi diskaun hampir RM3 juta kepada sebuah lagi syarikat sekutu Real Food Company Sdn Bhd (RFC) adalah tidak benar.

“Tuduhan yang dibuat ada banyak kelemahan dari segi fakta, hujah dan dasar kerana tidak membawa apa-apa kebenaran di mana saya sendiri telah membuat penyelidikan yang dibuat melalui laman web dan temu ramah dengan pihak berkaitan.

“RM81.2 juta itu bukan sahaja bertujuan menghasilkan daging mentah tetapi juga untuk membina kemampuan dari aspek pemasaran, perancangan operasi, kewangan, perancangan organisasi dan pengurusan sumber manusia,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen semalam.

Katanya NLMC juga dipertanggungjawabkan untuk membina rangkaian penawaran, membina pasaran untuk produk fidlot serta membeli hasil dari ladang satelit.

“Ia juga berperanan untuk memajukan operasi sistem lojistik dan penghantaran serta membina pasaran bagi produk Pusat Fidlot Nasional sebagai pengeluar daging yang konsisten dan berkualiti tinggi di dalam proses persediaan untuk Program Pembangunan Usahawan,” katanya.

Manakala berhubung dengan dakwaaan tentang pemberian diskaun, anggota Parlimen Rembau itu berkata RFC berperanan sebagai pengedar daging keluaran NFC dan diskaun yang diberi itu kemudiannya disalurkan kepada kesemua pembeli-pembeli daging.

“Ini termasuklah hypermarket besar di negara ini seperti Jusco, Carrefour, Cold Storage dan Giant, pasar-pasar tani di seluruh negara dan juga pasaran hotel-restaurant-catering’,” katanya lagi.

3 Dakwaan Pembangkang Mengenai NFC Adalah Satu Agenda Politik – Shahrizat



Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata isu berkaitan syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) yang dikaitkan dengan anggota keluarganya merupakan satu agenda politik oleh pihak pembangkang.

Shahrizat berkata dakwaan pembangkang bahawa kerajaan telah berbohong mengenai jumlah peruntukan yang telah disalurkan kepada projek NFC melalui Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani adalah tidak benar.

“Serangan ini merupa percubaan dari pihak pembangkang untuk melemahkan semangat saya. Saya rasa isu NFC ini telahpun dijawab dengan panjang lebar oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar,” katanya.

Pembangkang bukan berminat terhadap isu NFC tetapi menggunakan isu NFC untuk menyerang dirinya selaku Ketua Wanita UMNO dan Pengerusi Wanita Barisan Nasional (BN), katanya selepas merasmikan Pameran Raja’ah : Seni, Idea dan Kreativiti Sulaiman Esa Dari 1950an-2011 di Balai Seni Visual Negara, di sini, hari ini.

“Saya ingin tegaskan, kami (keluarga Shahrizat) bukannya begitu lemah…saya rasa keluarga saya tidak sepatutnya dilemparkan dengan tuduhan sebegini kerana keluarga saya telah bekerja keras, tetapi itu bukan perkara pokoknya.

“Perkara pokoknya ialah Noh Omar dah jawab mengenai isu berkenaan dan saya rasa gembira kerana pihak Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akan memantau kejayaaan projek itu,” katanya

Sementara itu ketika ditanya mengenai persiapan kementeriannya dalam menghadapi banjir di seluruh negara, Menteri itu berkata Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) telah melipatgandakan persediaan dan perancangan dalam menghadapi situasi banjir.

JKM telah mengenal pasti pusat-pusat pemindahan banjir, merangka satu mekanisme bagi memastikan kelancaran pengagihan makanan dan bagaimana untuk bekerjasama dengan agensi-agensi kerajaan lain dalam menghadapi banjir kelak, katanya.

Dalam perkembangan lain, Shahrizat menasihati rakyat Malaysia agar menjaga dan tidak mengabaikan ibu bapa walaupun mereka sibuk bekerja mencari rezeki.

“Kementerian tidak mahu warga emas diabaikan dan tidak diberi perhatian akhirnya menjadi gelandangan (kutu rayau) dan pengemis jalanan dan sekiranya mereka tidak mampu menjaga orang tua mereka akibat kemiskinan, mereka perlu merujuk dan meminta bantuan dengan JKM,” katanya.

Wednesday, November 9, 2011

9 Zarina Ann Julie Beraksi Seksi di Majalah FHM Indonesia



Zarina Ann Julie yang pernah gemparkan Malaysia dengan gambar bogelnya dengan pakwe dulu kini kembali lagi dengan aksi panas di Majalah FHM Indonesia. Nampaknya Zarina tidak pernah serik untuk melakukan aksi-aksi berahi yang bakal mengugat keriernya. Terdahulu Zarina menyepikan diri setelah isu gambar pakai bikini di tepi kolam renang tersebar. Kini nama Zarina baru nak naik kembali, dah buat hal balik....

Apa nak jadi lah minah ni?

Gambar terdahulu, berahi di tepi kolam...

Gambar-gambar yang mengundang kontrolversi panas!!

6 Bob Lokman Akan Didakwa 14 Feb Kerana Memberi Ceramah Tanpa Tauliah


Pelakon yang menyertai parti PAS Bob Lokman hari ini memberi keterangan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana didakwa menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat Selangor pada 10 Oktober lalu.

Beliau memberi keterangan selepas pegawai JAIS berjaya mengesan lokasinya. Beliau dikatakan memberi keterangan selama sejam bermula pukul 10 pagi.

Menurut Bob katanya perbicaraan akan berlangsung pada 14 Februari depan.

Sebelum ini dilaporkan jabatan berkenaan telah mendapat waran tangkap kerana Bob engan memberi kerjasama.

Beliau enggan menghadirkan diri selepas diarahkan oleh jabatan berkenaan memberi keterangan berhubung perkara tersebut.

Mengikut Seksyen 119 (1) Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003, yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Beliau boleh dituduh melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor jika gagal memberi keterangan dengan sengaja dan tertuduh boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun jika sabit kesalahan.

Apa celop Bob!

1 Terkini: Kenyataan Media Dan Respon YB Khairy Jamaluddin Berhubung Isu National Feedlot Corporation


Kenyataan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berhubung isu National Feedlot Corporation yang mana terbahagi kepada dua, iaitu bahagian satu yang merangkumi kenyataan akhbar yang telah saya buat di parlimen dan juga respon serta jawapan Khairy kepada kenyataan YB Machang, yang terkandung dalam kenyataan beliau, di bahagian dua.

Bahagian 1: Kenyataan YB Rembau – National Feedlot Corporation atau Pusat Fidlot Nasional.

Bahagian 2: Jawapan Khairy yang terkandung di dalam kenyataan YB Machang bertajuk “Skandal Fidlot: Barisan Nasional Mengelak Dari Isu Penyelewengan Wang Rakyat”

Sila baca kenyataan penuh YB Khairy Jamaluddin di sini...

2 Ahli Parlimen BN Perjelaskan Isu Fidlot, Politik Murahan PR Sengaja Mahu Memburukan Kerajaan Dan Shahrizat!


Ahli-ahli parlimen BN hari ini memberi penjelasan berhubung isu dana dan diskaun Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) berikan kepada syarikat-syarikat bersekutu, berkata peruntukan yang telah dibenarkan oleh skop kerja yang sebenar.

Berhubung tuntutan yang dibangkitkan oleh pembangkang, Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berkata RM81.2 juta yang disalurkan kepada Ternakan Negara & Daging Corporation (NLMC) Sdn Bhd dan diskaun RM3 juta yang diberikan kepada Syarikat Makanan Tanah (RFC) Sdn Bhd, "berkhidmat pelbagai objektif", bukan semata-mata untuk memproses daging mentah.

Terdahulu dakwaan Saifuddin Nasution Ismail (PKR-Machang) bahawa pinjaman RM250 juta itu telah diserahkan sepenuhnya kepada syarikat berkenaan apabila fakta tersebut diperolehinya melalui carian maklumat kunci kewangan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).

Selain itu, pihak pembangkang turut membangkitkan isu sama ada akaun pinjaman RM250 juta tersebut berstatus akaun khas atau sebaliknya.

Berhubung dua isu berkenaan, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar menjelaskan, dakwaan yang dibangkitkan Saifuddin itu tidak benar kerana di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 jelas menunjukkan terdapat baki pinjaman di dalam akaun berjumlah RM115.28 juta.

"Berdasarkan laporan audit tersebut, sebanyak RM134.72 juta telah diserahkan kepada syarikat terlibat dan angka-angka itu direkodkan sehingga Disember 2010. Oleh itu, laporan audit itu telah mengesahkan masih terdapat baki pinjaman," katanya ketika sesi penggulungan bagi pihak kementeriannya yang sebelum itu dibahaskan di peringkat jawatankuasa.

Berhubung percanggahan fakta antara laporan audit dan SSM seperti yang dibangkitkan oleh Saifuddin, Noh berkata, pihaknya akan mendapatkan laporan rasmi daripada SSM.

Dalam pada itu, Noh menegaskan, pinjaman tersebut tidak diberikan secara sewenang-wenangnya kepada syarikat tersebut sebaliknya ia tertakluk kepada kelulusan jawatankuasa teknikal.

Hari ini Khairy berkata Pakatan Rakyat cuba meremehkan isu tersebut semata-mata untuk menjatuhkan kerajaan dan mengambil tembakan murah pada Shahrizat.

Bercakap kepada pemberita di lobi Parlimen, Khairy berkata, RFC, pengedar tunggal daging lembu dari NFC, menerima diskaun sebanyak RM3 juta yang akhirnya diturunkan kepada rangkaian pengedaran.

"Ada pembeli dari RFC pasar raya besar (hypermarket) Jusco, Carrefour, Cold Storage dan Giant, pasar tani, industri makanan dan minuman dan syarikat-syarikat pemprosesan makanan hiliran," kata Khairy.

Manakala untuk NLMC, pinjaman RM81.2 juta, tidak semata-mata untuk pengeluaran daging lembu mentah, tetapi juga untuk membuka akses pasaran, menternak infrastruktur dan pembelian lembu dari ladang-ladang yang disampaikan oleh NFC.

"Pada masa yang sama ia berfungsi untuk meningkatkan logistik dan mekanisme penyampaian bagi NFC, sebagai pengeluar daging lembu unggul," tambah Khairy.

Jelas menunjukan terdapat banyak kelemahan hujah pembangkang berhubung isu tersebut. Rafizi dan Saifuddin tak buat homework sebelum serang BN!

Berita terdahulu: Projek Fidlot: KJ Kantoikan Rafizi Ramli

2 Homoseksual Akan Ditakrif Sebagai Ajaran Sesat


Melaka bersedia mengubal dan mewartakan enakmen khusus bagi menakrifkan kegiatan homoseksual dan lesbian sebagai satu ajaran sesat.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata, selain satu usaha menangani gejala ini dari menular dan berleluasa di negeri berkenaan, enakmen itu juga akan membolehkan pihak berkuasa agama mengambil tindakan tegas, sebagaimana tindakan terhadap mana-mana pengikut ajaran sesat.

Menurutnya, tindakan sedemikian termasuklah ini membicarakan mereka di mahkamah syariah serta dimasukkan ke pusat pemulihan akidah bagi dibimbing kembali ke pangkal jalan.

"Kita bersedia untuk mengubal dan mewartakan enakmen khusus bagi menangani gejala homoseksual dan lesbian ini, sebagaimana kita tangani ajaran sesat sebelum ini.

"Sebagaimana tindakan diambil terhadap ajaran sesat lain seperti al-Arqam dan sebagainya, tindakan serupa akan turut diambil terhadap mereka yang menyokong, mengikut atau terlibat dalam aktiviti homoseksual dan lesbian ini," katanya ketika diminta mengulas mengenai program Seksualiti Merdeka 2011 yang diharamkan polis.

Difahamkan, setakat ini, pihak Majlis Agama Islam Melaka (Maim) sudah mewartakan hampir 16 ajaran sesat.

Bagaimanapun, menurut Mohd Ali, yang juga Pengerusi Maim, perkara berkenaan perlu dirujuk terlebih dahulu ke badan itu bagi mengenal pasti sama ada perundangan sedia ada memadai untuk menangani gejala berkenaan.

Menurutnya, sekiranya tiada perundangan khusus yang kuat membabitkan homoseksual dan lesbian, maka tindakan mengubal enakmen berkenaan akan dilakukan.


"Kalau di Melaka ada yang mengaku mengamalkan gaya hidup homoseksual atau lesbian, saya akan rujuk mereka untuk tindakan. Ini sudah boleh dikira sebagai ajaran sesat. Dan sebagaimana ajaran sesat, tindakan tegas perlu diambil.

"Kita tidak akan membenarkan gejala sebegini bertapak di negeri ini kerana ia bukan sahaja ditegah dalam Islam, bahkan kesemua agama lain turut menegahnya," katanya.

Sementara itu, seorang jurucakap Maim berkata, Maim akan mengambil langkah sewajarnya untuk mengubal dan mewartakan enakmen berkenaan sekiranya diarah berbuat demikian.

Bagaimanapun, menurutnya, nasihat serta pandangan pakar perundangan perlu diperolehi, selain merujuk kembali enakmen sedia ada, sebelum sebarang tindakan selanjutnya boleh dijalankan.

3 Nurul Izzah Semakin Meroyan... Mahu Sabotaj Kedai 1Malaysia Pula....


Orang kalau dah dengki busuk hati... macam ni lah jadinya... Puak Pakatan Haram hari ini mendakwa bahawa kononnya produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) tidak lah semurah jika berbanding harga pasaran.


Anak kelahiran negara Ching peng, Tony Pua berkata, "Perbezaan harga jauh lebih rendah daripada dakwaan antara 30 hingga 50 peratus bagi kebanyakan produk,".

Menurut mereka, beberapa produk yang dibeli di kedai-kedai KR1M, memang murah tetapi harganya bukanlah semurah seperti yang didakwa.

Aduh.. macam-macam hal lah puak pembangkang ni... ada saja benda yang diaorang tak puas hati... Cakap banyak tapi tak buat pun... Sekurang-kurangnya kerajaan berusaha untuk membantu rakyat... Pakatan Haram buat apa? menyusahkan rakyat lagi adalah.

Jangan lah rasis sangat Tony... sampai kedai 1Malaysia pun lu orang nak sabotaj.... Oklah macam... kita minta Nurul Izah, Tony Pua Hayati bersama rakaman video ini... Puak PR ni tak habis-habis nak menipu!

2 Hudud Tiada Dalam Dasar Pakatan - Kata Anwar Ibrahim


Demi meraih undi kaum cina sekali lagi ketua pembangkang Anwar Ibrahim meludah PAS yang berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, Anwar Ibrahim PKR memberi jaminan masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi tidak mempunyai tempat dalam dasar Pakatan Rakyat.

Anwar berkata demikian ketika menjamu selera bersama beberapa persatuan dan persatuan Cina malam tadi di Subang Jaya. Anwar hadir bersama ahli-ahli Parlimen PKR menjamu makan malam di hotel mewah tersebut ketika itu ahli Parlimen yang lain sedang membahaskan bajet di Parlimen. Padahal rakyat mengundi mereka untuk bekerja di Parlimen bukan bersenang-senang untuk menjamu selera.

"Apabila orang bertanya tentang pendirian saya pada undang-undang hudud, saya memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan.

"Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan rumit. Jika anda menjawab 'tidak', maka anda adalah mati. Tetapi jika anda menjawab 'ya', maka New Straits Times esok 'tajuk berita akan menjadi' Anwar menyokong hudud undang-undang ', "katanya.

Menjawab komen dari akar umbi, Anwar meminta pemimpin-pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud masih merupakan masalah masyarakat, menurut Anwar lagi beliau akan memujuk pemimpin PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan dijadualkan pada hari ini.

Sampai bila Nik Aziz harus tunjuk di bawah telunjuk Anwar dan DAP???

PAS is Dead!

10 Amy Tidak Tahu Menahu Dakwaan Aksi Foto Cumbu & Bikini Nabila Huda


“Saya tidak tahu menahu hal tersebut, betul saya tidak tahu. Gambar apa? Bila?”begitulah ungkapan pertama lagenda Rock tanahair, Amy Search ketika diajukan pertanyaan juga kesahihan aksi foto melibatkan anak perempuannya, Nabila Huda yang berbikini dan dikatakan bercumbu mesra dengan seorang lelaki ketika bercuti di salah sebuah pulau di Semenanjung Malaysia.

Amy, 53, yang ditemui ketika majlis pra tonton klip video single terbarunya duet bersama juara AF9, Hazama, menerusi lagu ‘Simetri’ di Redbox, Pavilion petang semalam, nyata terkejut dan tergamam seketika saat mendengar perkhabaran mengenai anaknya itu daripada pihak wartawan yang hadir di majlis tersebut

Meski terpamer kekecewaan di raut wajah seorang bapa, Amy walaubagaimanapun tidak mahu memberikan sebarang komen lanjut mengenai isu tersebut sebalikya hanya mampu memberi peringatan kepada Nabila agar berjaga-jaga dengan setiap gerak geri demi masa depan karier, kepentingan anak serta banyak lagi perkara.

Gambar Nabila yang dipetik daripada blog Ohbulan.

Ketika ditanya sama ada dia sebagai seorang bapa ada menasihati segala tindak tanduk mahupun keputusan Nabila, Amy menyatakan dia seringkali mengingatkan Nabila agar fokus pada kariernya dan elakkan dari melakukan perkara yang boleh memakan diri.

“Ini adalah jalan yang dipilihnya (dunia seni). Bila dia sudah melakukan yang terbaik, saya seringkali menasihatkannya agar senantiasa fokus dengan karier seninya dan menghargai segala peluang juga rezeki yang dimilikinya. Selain daripada itu, saya hanya memintanya agar pandai-pandai menjaga diri apatah lagi sebagai seorang perempuan,” ujar Amy lagi yang turut mengakui kali terakhir bertemu anak perempuannya itu pada sambutan Aidiladha baru-baru ini.

Tambah Amy lagi, apabila berdepan dengan sesuatu isu-isu kontroversi yang berpunca dari tindak tanduk tuan empunya badan sendiri, Amy dengan nada tegas berharap agar Nabila lebih bertanggungjawab menangani isu ini dan jangan sesekali lepas tangan dari sebarang kesalahan yang dilakukan.

Apabila ditanya tentang perasaannya adakah dia marah apabila mendapat tahu perkara tersebut, Amy jelas bijak menyembunyikan perasaan.

“Belum lagi, sekejap lagi sampailah marah ini,” ujar Amy dengan nada berseloroh dan sempat melemparkan senyuman penuh makna kepada para wartawan.-Oh Bulan

Nabila Huda Berbikini di Pulau Tioman

3 X Files Rafizi Ramli Akan Dibuka - I Know What You Did Last Summer


Kisah silam yang di simpan selama 16 tahun akan terbongkar tidak lama lagi, sekiranya pembongkaran ini berlaku, maka hancorlah pakaran haram!

Mungkin tak ramai yang tahu cerita ini, tapi ia masih lagi jadi tanda tanya bagi sesetengah ahli PKR yang mengetahui cerita tersebut... Apa yang berlaku diantara Anwar dengan Rafizi di london sekitar tahun 95-96, sewaktu itu Anwar bergegas ke london bila mendapat panggilan telefon dari Rafizi.

Di ketahui ramai, perkenalan Anwar dan Rafizi berputik sejak Rafizi masih lagi bersekolah di MCKK, pada waktu itu lah saat perkenalan Anwar dengan Rafizi, ceritanya lebih kurang sama dan tak lari jauh macam mana Anwar mula mengenali Mat Jambu, Azmin Ali.

Jangan main-main Rafizi.... I Know What You Did Last Summer

Info-papagomo

3 Kenyataan DAP Rasis! Mahu Buang Kerja Kakitangan Awam!


Pengerusi Badan Perhubungan Negeri Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman menyifatkan kenyataan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Phua untuk memberhentikan setengah daripada kakitangan kerajaan yang yang tidak effisien sekiranya DAP memerintah adalah satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab dan biadap.

Katanya, selaku bekas kakitangan kerajaan, kenyataan itu amatlah tidak rasional dan berbau rasis.

“Adakah kerana kakitangan kerajaan majoritinya adalah orang Melayu maka kenyataan tersebut dikeluarkan. Adakah dengan memberhentikan setengah daripada kakitangan kerajaan maka ekonomi negara akan menjadi lebih baik?

Menurut Zainal, rakyat harus menilai kredibiliti DAP sebagai pemimpin kerana sebagai pembangkang, parti itu memang tidak patut diberi peluang menjadi pemimpin.

“DAP sebenarnya sudah makin terdesak untuk mendapatkan perhatian rakyat dan seboleh-bolehnya mereka mahu memainkan sentimen perkauman. Sebab itu mereka membangkitkan sentimen ini.

“Pilihanraya umum sudah semakin hampir. Melihat akan perubahan arus politik yang semakin menyebelahi BN membuatkan DAP semakin gusar akan kehilangan kuasa.

“Sebab itu mereka sentiasa menimbulkan sentimen perkauman agar rakyat negara ini berpecah belah dan seperti biasa, mereka akan menyalahkan UMNO apabila rakyat bertelagah,” katanya.

Beliau tidak menolak, ada di antara kakitangan kerajaan yang tidak menunjukkan prestasi yang baik tetapi jangan kerana seekor lembu membawa lumpur, semuanya terpalit.

Oleh itu, Zainal amat berharap agar semua rakyat khususnya di Pulau Pinang sedar akan sandiwara yang dimainkan oleh DAP.

Jangan mudah terpengaruh kerana sudah jelas, DAP amat terdesak untuk mendapatkan undi menjelang PRU 13 dengan memainkan sentimen perkauman!!

0 BN Youth Music 2011


‘BN Youth Music 2011’ a music competition open to all Malaysian aged from 18 to 40 years from any background, education level and music genre to participate as an alternative platform to expose their talents to the industry.

The competition is FREE and will be opened to all Malaysian There are three categories SOLO, POP DANCE and BAND. In the preliminary round, all contestants MUST upload and email their performance 'video clip' and a 'vocal demo' to a designated website and email address (to be announced soon).

Based on the performance, vocal and creativity aspects, the shortlisted contestants will be selected to perform live at the semifinals by the organising committee.

The grand final will be staged live and judged by professional juries from the industry. Attractive prizes to be won by all winners from each category ... a total of more than RM100,000 cash and other prizes.

The Grand Prize winner will also win a contract to produce a single album with an established recording label.

Pleass visit http://www.facebook.com/pages/BN-Youth-Music-2011/260313994004453

Tuesday, November 8, 2011

2 Rebut Kerusi: PKR, PAS Terengganu Perang Besar


PAS Terengganu belum bersedia untuk mengalahkan BN di negeri Terengganu, kata ketua AMK negeri Mohd Alfaizal Amjed.

Beliau juga menolak dakwaan PKR negeri mementingkan diri sendiri dalam perbincangan pembahagian kerusi dengan PAS bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“PAS Terengganu masih belum faham dengan apa yang dipanggil “pakatan politik”.

“Jika isu permasalahan perbincangan kerusi dibangkitkan oleh PAS Terengganu adalah kerana PKR
Terengganu mementingkan diri sendiri ini tidak benar dan tidak munasabah, PKR Terengganu hanya ingin menjayakan dan meraikan apa yang dipanggil “pakatan politik”,” katanya.

Menurut beliau,“pakatan politik” dirujuk sebagai kerjasama atau pergabungan antara beberapa parti yang dipersetujui selepas 3 Mac 2008 ianya dipanggil “Pakatan Rakyat.”

“Pakatan juga menyediakan satu rencana dasar dan kebajikan untuk membawa keluar bangsa, negeri dan negara dari kemelut yang semakin meruncing,” tambahnya.

Menurut Mohd Alfaizal, AMK dan PKR Terengganu juga tidak mahu tergelincir akibat dari fahaman politik yang sempit, politik adu domba dan demokrasi otoritarian.

Akhir sekali, AMK Terengganu pertegas komitmen untuk kerjasama erat dalam Pakatan Rakyat meskipun ada parti di dalam pakatan yang masih belum mampu memahami erti menjadi sebahagian daripada pakatan.

Sebelum ini Pesuruhjaya PAS negeri, Abdul Wahid dilapurkan sebagai berkata, rundingan pembahagian kerusi antara PAS dan PKR di negeri itu belum selesai.

Difahamkan PKR mahu mendapatkan lebih banyak kerusi DUN dalam pilihan raya umum akan datang tetapi hasrat ini tidak dipersetujui PAS.


Hahaha secara terang Ahlul-ahlul PAS kena tibai!, bukan setakat kenai tibai lagi... kena kencing hidup-hidup pun ya bro! Takkan korang (ahli PAS) nak senyap je bai? 


PAS is Dead! 

10 Projek Fidlot: KJ Kantoikan Rafizi Ramli



Pakatan mempunyai fakta-fakta tentang salah berhubung isu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), kata KJ... Beliau berhujah bahawa pembangkang membuat kesilapan fakta dalam cerca mereka NFC, terdapat beberapa perkara beliau mendakwa telah salah.

Kata Khairy, pembangkang mendakwa 5,000 ekar diberikan kepada pengendali fidlot adalah palsu kerana hanya 1500 ekar yang disewa kepada NFC oleh kerajaan negeri Negeri Sembilan.

NFC tidak diberi tanah sebanyak 5000 ekar; sebaliknya, sebagai integrator Pusat Fidlot Negara (PFN), NFC ditawarkan untuk menjayakan projek PFN di atas tanah seluas 1500 ekar secara pajakan daripada Perbadanan Menteri Besar Negeri Sembilan (MBI).


Berhubung tuntutan bahawa daging lembu dari lembu NFC telah dijual kepada Meatworks, Senor Santos dan restoran Brawn di Singapura.

Khairy berkata bahawa tuntutan itu adalah palsu, sebagai semenanjung Malaysia adalah dilarang daripada daging lembu mengeksport ke Singapura kerana kebimbangan kaki dan mulut.

Khairy berkata bahawa operasi NFC bermula pada penghujung 2008 pertengahan Rancangan Malaysia Kesembilan, dan kelewatan disebabkan pembangunan infrastruktur yang membawa kepada sasaran yang sedang disemak semula kepada 8,000 ekor lembu setahun bahawa ia bertemu dengan tahun lepas.





Kesilapan terbesar dalam teori konspirasi pembangkang, beliau berkata, adalah dakwaan bahawa pinjaman RM250 juta lembut telah dikeluarkan secara keseluruhan sedangkan, kata khairy lagi, "tidak semua yang dikeluarkan" dan setiap sen perlu diluluskan oleh suruhanjaya teknikal yang diberi kuasa.

Khairy, juga mengecam dakwaan PKR bahawa pinjaman mudah untuk NFC akan dihapus kira kerana projek itu akan mengalami kerugian, dan memperdebatkan bahawa NFC hanya beroperasi selama tiga tahun dan tempoh matang yang masih di bawah cara..

"Jadi saya akan menyimpulkan bahawa kajian kes utama PKR di Laporan Ketua Audit Negara telah dicincang oleh fakta (salah) yang mudah," kata ketua Pemuda Umno.

Bagaimanapun Khairy berkata esok beliau akan mengadakan sidang media bagi merumuskan isu NFC berdasarkan jawapan Menteri dan kajiannya. Banyak kelemahan hujah PKR.

Baca lagi di sini: http://twitter.com/khairykj
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates