Saturday, December 3, 2011

0 Banjir : Buaya Khalid Ibrahim Terlepas Di Pekan Kajang


Hujan lebat beberapa jam petang semalam menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Kajang dilanda banjir.

Paling terjejas teruk pekan Kajang yang dinaiki air sekaligus merosakkan barangan di dalam beberapa buah kedai.

Selain itu beberapa kenderaan juga turut terkandas ekoran air yang naik secara mendadak.

Dan turut menjadi perhatian seekor buaya berenang-renang di pekan Kajang... Buaya tersebut mempunyai saiznya lagi besar dari kereta kancil...

Mungkin buaya tersebut, binatang peliharaan Menteri Besar Selangor yang terlepas sewaktu banjir besar melanda di Kajang semalam.

Kalau dulu masa BN memerentah negeri Selangor ni tak pernah pula dengar kes buaya sesat di pekan Kajang ni... tapi sejak Pakatan pembangkang PKR mentabir Selangor, macam-macam jadinya...

Rumah maksiat dan percambahan rumah-rumah urut di Selangor semakin bertambah dari sehari ke sehari dan bukan sahaja pusat-pusat urut bertambah, malah pusat-pusat judi haram juga menjadi permasalahan utama kepada penduduk dan macam-macam lagi...

Mungkin banjir besar di Kajang semalam bala dari Tuhan agaknya..

Tunggu apa lagi Khalid? Jangan bagi malu kerajaan Selangor!.. pergi la tangkap buaya saka tu... Lepas tu sumbatkan dalam penjara sungai buluh hahaha!

9 Kegilaan Nizar Semakin Parah!


Apa nak jadi dengan Nizar ni? dah buang tabiat ke? Haha... Tak pernah di buat orang pakai baju gambar sendiri? dah tu perasan orang muda geng dia pulak tu... Aduh saddisnya...

Cuba tangok slogan kat baju Nizar.. "Orang Muda Geng Kita"  Kalau nak ciplak slogan BN pun cari la ayat lain... Orang PAS ni memang ketinggalan sikit, tu pasal puak PAS tiru slogan "BN Pilihan Orang Muda".


Dan inilah padahnya bila manusia kalau hilang kuasa dan harta mahu tak gila dibuatnyer.. di twitter Nizar masih menggelarkan dirinya MB Nizar, pada hal jawatan tersebut sudah lama di rampas oleh Dato' Seri Dr. Zambry.

Inikah teladan yang perlu diikuti oleh ahli puak PAS yang mengagong-agongkan Nizar sebagai Pemimpin PAS di Perak?

Masih belum terlambat lagi... Pintu untuk ahli PAS bertaubat masih lagi terbuka!


PAS is DEAD!

1 Cer Cerita, Cer Cerita... DS Najib Cabar PAS Tinggalkan DAP! #PAUMNO


Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mencabar PAS meninggalkan DAP, setelah Parti Islam itu diperkudakan oleh DAP.

"Kalau perjuangan berdasarkan Islam, tinggal daripada jadi rakan DAP," katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Perhimpunan Agung Umno di PWTC petang tadi.

Menurut lagi, sekiranya ada pertentangan fahaman antara parti dalam Pakatan Rakyat, maka rakyat tidak boleh memberi negara ini ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

Dalam ucapannya, Datuk Seri Najib turut menempelak Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim dengan menyifatkan "dia tak kuat sangat, tapi pandai berkokok macam ayam".

"Berkokok sana sini, bohong sana sini, tipu sini, tipu sana, fitnah sini, fitnah sana, main sini dan main sana," kata Datuk Seri Najib.

"(Dia) bohong tak berhenti-henti, parti sendiri (pun) kucar-kacir," katanya sambil menyifatkan pembohongan terbesarnya adalah mengenai 16 September.

Datuk Seri Najib turut membidas Anwar yang mendakwa akan mengangkat sumpah sebagai perdana menteri yang menyebabkan perwakilan bersorak 'boo' untuk Anwar!!.

"Saya dengan Pak Lah masa tu, daripada mana dia dapat dia cakap, saya tanya Yang di-Pertuan Agong, baginda gelengkan kepala.

"Geleng kepala kita...cer cerita, cer cerita," katanya sambil tersenyum dan menyebabkan dewan Merdeka gamat dengan gelak ketawa.

16 Sept kononnya dakwaan 30 ahli parlimen BN melompat kepada Pakatan.

"Nak main selamat, kepung dia, bedooh (melampau), tak ada seorang pun yang seberang," katanya.

Datuk Seri najib juga menyindir PKR sebagai parti anak beranak yang didakwanya mencatatkan rekod sejarah dunia bahawa "paling ramai pemimpin keluar parti".

1 Muhyiddin Dan Perwakilan UMNO Ikrar Setia Kepada Parti #PAUMNO


Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengajak seramai 5,447 perwakilan daripada 191 bahagian yang hadir pada perhimpunan itu di Pusat Dagangan Dunia Putra untuk bersama-sama beliau melafazkan ikrar sebagai lambang taat setia kepada parti demi kelangsungan perjuangan memartabatkan agama, mengangkat maruah bangsa dan mempertahankan kedaulatan tanah air tercinta.

Berikut lafas ikrar setia kepada parti..

Marilah kita bersama-sama bangun dengan semangat kesatuan dan kesepakatan, kejujuran dan keikhlasan, keyakinan dan kesungguhan untuk meraih sokongan padu rakyat demi kemenangan parti kita, kata Timbalan Perdana Menteri.

Ikrar itu berbunyi: "Kami orang UMNO, berikrar untuk merapatkan saf perjuangan, mengeratkan ukhuwah, menghapuskan sengketa, menghindari hasad dengki dan iri hati dan meletakkan kepentingan parti mengatasi kepentingan peribadi.

"Kami orang UMNO berjanji taat setia kepada parti dengan memberikan sepenuh kepercayaan dan sokongan padu kepada Yang Amat Berhormat Presiden untuk memimpin kita mencapai kemenangan besar dalam pilihan raya nanti.

"Kami orang UMNO bersumpah untuk bekerja dengan gigih, tersusun dan teratur, berjihad dan berinfaq di jalan Allah s.w.t, bagi memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional dalam pilihan raya umum ke-13.

"Kami orang UMNO berikrar untuk memberikan sokongan padu dan tidak berbelah bahagi kepada calon-calon yang bakal dipilih oleh pucuk pimpinan parti untuk bertanding dalam pilihan raya nanti,” kata Timbalan Perdana Menteri.

Lafaz ikrar tersebut dilakukan pada akhir ucapan penggulungan beliau pada akhir Perhimpunan Agung UMNO 2011.

6 Ketua Puteri Perli Anwar Dengan Membawa Dua Kisah Dalam Filem P Ramlee... #PAUMNO

Ketua Puteri Umno Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin hari ini membawa dua kisah dalam filem Allahyarham Tan Sri P Ramlee, Anakku Sazali dan Madu Tiga, ketika membuat penggulungan di akhir perhimpunan agung Umno petanng ini.

"Namanya Anwar, bukan nama sebenar. Bapa yakin dengan dia. Tapi dia derhaka dengan kita. Dia lawan dengan kita macam kita tak pernah bagi apa-apa.

"Dengan bangga, dia kata dekat kita, Anwar sudah besar bapa, Anwar boleh buat apa sahaja yang Anwar mahu.

Kisah ini dalam filem Anakku Sazali... Watak Anwar, tidak ada kena mengena antara hidup atau yang dah nak mati," ayat Rosnah sambil diiringi gelak ketawa perwakilan.

Selepas itu, Rosnah yang juga timbalan menteri kesihatan turut membawa contoh dalam filem Madu Tiga iaitu watak Jamil.

Beliau menyifatkan individu itu seperti Jamil yang berjumpa dengan ketiga-tiga isterinya tetapi memberi tiga janji yang berbeza.

Kata Rosnah, kepada isteri pertama, dia berkata 'lu tolong gua, wa kasi apa lu mahu'. Isteri pertama dinisbahkan kepada DAP.

Kepada isteri kedua, individu itu dengan berjanji menyokong negara Islam, tapi meminta PAS tunggu dulu menubuhkan negara Islam.

Kepada isteri ketiga yang disifatkan Rosnah sebagai 'rakyat', individu itu berjanji untuk membanteras rasuah dan hidup matinya kerana rakyat.

Kemudiannya, Timbalan Pengerusi Tetap Datuk Mohamad Abdul Aziz (MP Sri Gading) yang mempengerusikan sesi tersebut, mencelah: " Dia ada bini nombor empat, bini dia jantan".

Kata-kata tersebut membuat Rosnah dan perwakilan ketawa, lantas beliau menjawab: "Saya setuju dengan pengerusi tetap".

Rosnah berceloteh lagi, katanya Jamil itu mempunyai seorang penasihat iaitu bapa mertuanya yang mengingatkan menantunya bersikap adil setelah bermadu tiga.

"Jamil... Bapa tak kisah Jamil nak kahwin berapa pun, tapi Jamil mesti adil... Sebab itulah dia panggil nama Keadilan," tambahnya.

"Tengok cara dia, tuan-tuan, kanan dia pusing, kiri dia temberang, depan dia tipu, belakang dia buat apa, biar tuan- tuan sendiri yang akan menjwabnya.

"Inilah pakar putar alam, pakar raja drama," katanya gelak ketawa perwakilan.

Hebat Ketua Puteri mencuitkan perhatian perwakilan!

Menurut Rosnah, PKR dan PAS ditubuhkan "atas dasar kekecewaan dan dendam" sebaliknya Umno tidak demikian dan ditubuhkan untuk membela bangsa dan parti sejati untuk orang Melayu.

2 KJ: Buat Sesuatu Untuk Terus Nikmat Pemerintahan #PAUMNO


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin mengingatkan parti itu supaya berbuat sesuatu jika tidak mahu "nikmat" pemerintahan terus berada di pihaknya.

"Jika kita tidak buat sesuatu, nikmat pemerintahan yang diberikan kepada Umno, nikmat kemajuan dan kesejahteraan tidak akan kekal jika kita tidak berbuat sesuatu," katanya.

Dalam sesi penggulungan di perhimpunan agung Umno hari ini, bagaimanan berkata, setakat ini respons yang diterima terhadap usaha tranformasi perdana menteri disambut baik.

Menyentuh soal calon boleh menang, Khairy berharap selepas ini perbincangan itu hendaklah ditamatkan dan menerima siapa sahaja calon yang dinamakan Datuk Seri Najib Razak.

"Selepas ini tak payah lagi cakap. Cukup dengan ikrar kita akan menyokong siapa saja yang presiden pilih sebagai calon boleh menang," katanya.

Beliau juga berkata, selain calon boleh menang, jentera juga mesti berjalan supaya Umno menjadi parti boleh menang bagi menyokong calon terpilih.

"Sekarang ini PM boleh menang kita sudah ada," katanya sambil menegaskan keperluan gandingan orang lama dan baru dalam menghadapi pilihan raya. -MK

1 Sekitar Perhimpunan Agung Umno 2011 Hari Terakhir! #PAUMNO


Perhimpunan Agung Umno 2011 yang masuk hari terakhir hari ini, sebanyak 14 perwakilan membahaskan sebelum disusuli dengan sesi penggulungan oleh pimpinan Umno termasuk Presiden parti Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Turut menggulung perbahasan ialah ketiga-tiga naib presiden parti iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.


Penggulungan juga membabitkan ketua ketiga-tiga sayap Umno iaitu Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (Wanita), Khairy Jamaluddin (Pemuda) dan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin (Puteri).

Perhimpunan itu yang bermula Selasa lepas melabuhkan tirainya hari ini.





0 Wanita Mahu Buka Ruang Seluasnya Mahasiswa Sertai Umno #PAUMNO


Ahli Umno setiap peringkat diminta membuka ruang seluas-luasnya kepada mahasiswa menyertai Umno bagi memberi mereka pendedahan awal untuk menjadi pemimpin pada masa hadapan, kata perwakilan Wanita Umno, Datuk Hasnah Salam.

Beliau berkata mahasiswa sepatutnya tidak dilihat sebagai ancaman kepada Umno, sebaliknya mereka perlu dilihat sebagai pemberi kekuatan dalam bentuk idea dan tenaga bagi memajukan Umno.

"Mari kita bersama Presiden Umno galakkan penyertaan mahasiswa. Saya menyeru dan merayu kepada seluruh ahli Umno pelbagai jawatan dan peringkat buka pintu seluas-luasnya kepada mereka terutamanya di peringkat cawangan dan bahagian.

"Fahamilah jiwa mereka, jiwa Umno sudah tentu mereka akan menjiwai kemudian. Inilah yang dikatakan peremajaan Umno," katanya ketika menyokong usul agama, pendidikan dan sosial pada Perhimpuan Agung Umno 2011 hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Presiden Umno pada 24 NovEMBER lepas mengumumkan kerajaan akan meminda Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1974 bagi membolehkan mahasiswa mencapai umur 21 tahun menyertai parti politik.

Hasnah yang juga Exco Wanita Umno dan Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Alor Gajah turut mencadangkan agar setiap sekolah menengah di negara ini mempunyai sekolah agama sendiri.

"Mendidik anak daripada darjah satu hingga enam tiada masalah, kalau mak kata hitam, hitam anak ikut, kalau mak kata putih, putih anak ikut. Tetapi bila tingkatan satu sampai lima inilah masanya mereka akan cari rakan sebaya mereka.

"Sekolah rendah tidak jadi masalah kerana mereka sudah ada sekolah agama. Sekolah menengah ini penting ada sekolah agama pada waktu petang kerana peringkat umur ini mereka mudah terdedah kepada gejala negatif," katanya.

Beliau berkata sekolah agama ini dapat mengukuhkan lagi proses melahirkan insan yang mempunyai kekuatan mental dan akhlak terpuji seterusnya dapat menghindari anak-anak daripada terlibat dengan gejala sosial.

Katanya sistem pendidikan yang berkesan penting dalam menghasilkan masyarakat yang berilmu seterusnya dapat membawa Malaysia ke tahap yang lebih tinggi.

Wakil Wilayah Persekutuan Rizalman Mokhtar ketika membahaskan usul itu mencadangkan Kementerian Pelajaran mewujudkan Sekolah Kebangsaan Agama di peringkat sekolah rendah.

Ketua Pemuda Umno Bandar Tun Razak itu berkata kewujudan sekolah tersebut akan memberi pilihan kepada ibu bapa yang berkecenderungan menghantar anak-anak ke sekolah agama swasta atau sekolah agama yang tidak berdaftar dengan kementerian.

"Persoalannya ruang kekosongan yang wujud di peringkat rendah menyebabkan kebanyakan ibu bapa mengambil keputusan menghantar anak-anak mereka ke sekolah persendirian yang berteraskan pengajaran Agama Tinggi sebelum memasuki semula ke peringkat menengah sekolah yang dikelolakan oleh kerajaan.

"Dengan tiada sebarang niat untuk menafikan sumbangan Sekolah Agama Rakyat atau Sekolah Agama Negeri begitu juga Sekolah Agama Bantuan Kerajaan, kewujudan Sekolah Kebangsaan Agama di peringkat rendah akan melengkapkan rantaian pendidikan agama secara menyeluruh di bawah kelolaan Kementerian pelajaran," katanya.

-Bernama

0 Video Ucapan Dasar Ketua Pemuda "Memacu Generasi, Melakar Transformasi" #PAUMNO


Ucapan Dasar Ketua Pemuda UMNO di PWTC 30 November 2011

"Memacu Generasi, Melakar Transformasi"

1 Mat Sabu Timbalan Presiden PAS... PIS... PUS... #PAUMNO


Perwakilan Umno Pulau Pinang, Datuk Shabudin Yahya hari ini berkata timbalan presiden PAS, Mat Sabu "mendapat rahmat" daripada kerajaan.

Sindiran Shabudin yang juga ADUN Permatang Berangan, berkata Mat Sabu mendapat faedah apabila kerajaan membuat jalan masuk ke kawasan perumahan yang kebetulan terdapat rumah Mat Sabu di kawasan DUN tersebut.

"Keliling rumah dia, penyokong kita, kerana orang kita, dia dapat rahmah. Tapi dia pi tempat orang dia kata macam-macam," kata Shabudin ketika membahaskan usul agama di perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini.

Menurut Shabudin lagi, beliau pernah bertanyakan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, untuk mendapatkan pengesahan pendapatan yang diperolehi Mohamad mencecah RM20,000.

Bagaimanapun, tiada jawapan yang diberikan berhubung pertanyaannya itu," tambahnya.

Sementara itu, Perwakilan Umno Terengganu Komaruldin Omar pula mempersoalkan kepada ahli PAS sama ada Mat Sabu "lebih mulia" daripada Nasaruddin Mat Isa dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, yang disifatkannya sebagai tokoh ulama sewaktu bertanding jawatan timbalan presiden PAS.

"Apakah tokoh agama dalam PAS, lebih rendahnya martabatnya daripada orang seperti Mat Sabu apabila dipilih menjadi timbalan presiden PAS.

"Kalau berlaku apa-apa kepada PAS, Mat Sabu lah yang akan menjadi presiden dan apa yang dia nak bawa," sindir Komarul.

Beliau juga mengajak jentera Umno di negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat datang ke Terengganu bagi mempelajari bagaimana cara Umno negeri itu merampasnya dari PAS pada 2004.

Hayati lah Video PAS... PIS.. PUS...

0 Video Seks Anwar Akan Muncul Bila Tiba Waktunya...


Lama tak jumpa…kelibat Datuk Sharzly Eskay Abdullah yang hadir di satu majlis jamuan oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik di sebuah hotel di Kuala Lumpur petang Jumaat,mencuri perhatian tetamu lain.

Beliau kelihatan relaks bersembang dengan sebilangan mereka .Ada juga yang datang bersalam dan memeluknya erat penuh semangat.

Ini nyata berbeza dengan sangkaan sesetengah orang mungkin salah seorang anggota trio Datuk T itu kini tinggal dalam persembunyian ketakutan sejak buat pendedahan tentang video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim Mac lalu.


Sangkaan ini tidak dapat dielakan mengenangkan ketika pergi ke sebuah masjid di Sentul tidak lama dulu bersama Rahim dan Datuk Shuib Lazim untuk lafaz sumpah bahawa pendedahan tentang video seks benar,Eskay memakai baju kalis peluru.


Siapa boleh lupa pada tindak tanduk terlampau Angkatan Muda Keadilan (AMK) buat kecoh dalam masjid itu kerana cuba menyekat ketiga mereka lafaz sumpah.

Sebaliknya pada majlis berkenaan beliau berpakaian baju Melayu dan dan tidak ada raut keresahan pada wajahnya.

Eskay tersenyum ketika empat wartawan Agendadaily yang turut hadir di majlis itu datang menyapanya seolah-olah sedar beliau pasti akan ‘kena ambush’ dengan soalan isu yang masih hangat diperbualkan itu.

Namun dicelah kemesraan itu,rupanya bukan senang hendak pancing cerita baru tentang isu video seks yang tiba-tiba membuat namanya jadi sebutan ramai.

Sebenarnya ' kesepian' beliau,Rahim dan Shuib kebelakangan ini membuat ramai tertanya-tanya apakah segalanya sudah berakhir.

Jolok punya jolok akhirnya Eskay melontarkan ayat ringkas sahaja untuk menjawab pertanyaan itu : 'perjuangan belum selesai'.

Sebagai wartawan ini yang buat syok untuk cuba korek lagi selanjutnya dari beliau.

Sayang sikit beberapa soalan yang direct to the point mengenai isu video seks tidak dijawabnya.

Beliau nampak agak berhati-hati untuk menyentuh soal itu.

Akhirnya setelah didesak berkali-kali,Eskay mengeluarkan satu lagi ayat ringkas; "diam-diam berisi".

Dalam bahasa mudah ia membawa maksud dalam diam 'ada benda'.

Apapun pemahaman begitu sahaja tidak cukup kecuali dengar dari mulutnya sendiri.

Ini mendorong akhirnya beliau berkata," saya akan muncul bila tiba waktunya nanti".

Pun begitu ,beliau enggan memberi indikasi 'bila' yang dimaksudkan 'bila tiba waktunya'.

Muncul bagaimana? Ini yang menarik sekalipun jawabnya juga ringkas sahaja," ada pendedahan selanjutnya."

Pada cubaan kami untuk korek lagi apakah ia bakal mengegarkan atau tidak,beliau hanya menjawab dengan senyuman yang 'ada makna'.

"Tunggulah..."itu saja katanya sebelum perbualan bertukar kepada topik-topik santai lain.

Kesimpulan yang dapat dibuat dari perbualan yang ' tak dapat korek habis' itu ialah ada orang yang mungkin tidak lelap tidor bila terkenang-kenang pada Eskay yang kata'perjuangan belum selesai'-Agendadaily

4 Lagi... Gambar Buat Orang Muda Mahu Tinggalkan Parti Pakatan Haram Jadah! #PAUMNO


SEORANG perwakilan Puteri mencuri tumpuan hadirin apabila melintasi sekumpulan perwakilan Pemuda semasa sesi perbahasan yang masuk hari kedua pada Perhimpunan Agung UMNO 2011 di Dewan Merdeka, PWTC. - Utusan/MOHD NAIM AZIZ

Slogan ‘BN Untuk Orang Muda’ adalah bukti pengiktirafan pucuk pimpinan parti kepada golongan muda dalam memastikan bahawa kelompok tersebut terbabit dalam pentadbiran dan memajukan negara.

Slogan ini jelas sekali gambarkan bukan saja peranan yang dimainkan oleh golongan muda tetapi juga sesuai dengan peratusan golongan generasi tersebut yang tentunya mempunyai kuasa dalam memilih kerajaan bagi mentadbir negara selepas pilihan raya akan datang.

Slogan ‘BN Pilihan Orang Muda’ telah dilancarkan untuk Pergerakan Pemuda dan Puteri UMNO Malaysia di depan lebih 4,000 orang perwakilan kedua-dua sayap itu yang mewakili setiap bahagian seluruh negara Ahad lalu oleh Datuk Seri Najib sendiri dalam majlis Amanat Presiden kepada pergerakan terbabit.

Pemuda PAS dan PKR ruang untuk anda bertaubat masih lagi terbuka...

4 Pemuda Beri Amaran Kepada Azmin Ali, Rampas Semula Kerusi Parlimen Gombak! #PAUMNO

Azmin Ali

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak, Megat Zulkarnain Tan Sri Omardin berkata semua ahli Pemuda harus mengambil iniasitif rentetan daripada ucapan dasar ketua Pergerakan Pemuda UMNO sempena Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Katanya, apa yang ditekan oleh Khairy Jamaludin bahawa Pemuda di setiap negeri harus memberikan tumpuan terhadap gerak kerja bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang.

“Apa yang saya lihat, ucapan pembahasan wakil setiap negeri juga banyak menjurus kepada pilihan raya. Kesimpulannya, jentera Pemuda diseluruh negeri telah bersedia, bersemangat untuk bekerja demi memastikan kejayaan BN yang ditunjangi oleh UMNO.

“Pemuda akan terus mempertahankan Putrajaya dalam apa keadaan sekalipun. Inilah antara ikrar yang telah kita terjemahkan dalam Persidangan Pemuda UMNO. Semangat yang menebal dalam diri semua ahli Pemuda bagi menghadapi PRU yang akan datang, akan diterjemahkan melalui gerak kerja di setiap peti undi. Inilah antara modul kita,” ujarnya yang juga merupakan Penyelaras Parlimen Gombak.

Bercakap mengenai kesediaan bahagian Gombak bagi menghadapi PRU 13, beliau menjelaskan kepada UMNO-Online, Pemuda akan memberikan saingan sengit kepada parti pembangkang. hasil kajian yang telah dilakukan mendapati masyarakat Gombak telah mula memberikan sokongan kepada UMNO dan BN.

“Rakyat pada tahun 2008 telah membuat pemilihan yang salah. Dalam perjumpaan saya dengan masyarakat Gombak terutama yang berada di atas pagar termasuklah mereka yang sebelum ini menyokong pembangkang, mereka ini telahpun keluar parti dan menyertai UMNO. Dalam konteks ini di peringkat golongan muda, saya amat berkeyakinan, kecenderungan mereka untuk menyokong BN amat positif. Inilah saya fikir antara signal paling baik yang diberikan oleh orang muda di parlimen Gombak.

“Saya yakin, PRU akan datang, kita akan mampu merampas kembali kerusi parlimen ini. Melalui strategi dan gerak kerja yang telah diatur, sudah pasti Gombak akan kembali menjadi milik BN,” ujarnya.

Sayonara Min... PKR is DEAD!

Friday, December 2, 2011

3 Video Dan Gambar Banjir Melanda Kajang Selangor!



Hujan lebat yang melanda beberapa kawasan di sekitar daerah ini sejak pukul 2 petang mengakibatkan banjir kilat melanda pusat bandar Kajang dan beberapa kawasan di sekitar daerah ini, petang tadi.

Selain pusat bandar Kajang yang dilanda banjir kilat apabila paras air naik setinggi 0.3 meter, banyak kenderaan terperangkap dan ditenggelami air sejak banjir melanda kira-kira pukul 3 petang.



Beberapa premis perniagaan antaranya Plaza Metro Kajang dan Bank Hong Leong cawangan Kajang, turut dinaiki air setinggi 0.2, manakala kawasan lain yang terlibat adalah pekan Semenyih berhampiran jalan ke Bangi Lama, pasar Besar Kajang dan Jalan Jelok.

Selain itu, Sungai Kantan dan Jalan Semenyih, Kajang berhampiran Klinik Kajang dan Jalan Kelapa.

Di Sungai Kantan, banjir turut melanda beberapa kawasan perumahan di situ sehingga menyebabkan seramai sembilan penduduk termasuk tiga warga emas terpaksa dipindahkan setelah terperangkap di rumah masing-masing.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kajang, Ariff Mohamed Kassim berkata, pihaknya dimaklumkan mengenai kejadian banjir itu kira-kira pukul 3.51 petang.




Menurut sumber.. Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim tidak dapat dihubinggi pada waktu ini.. di percayai sedang tidur nyenyak dirumahnya.... Khalid oh Khalid! Jahanam Selangor kau kerjakan!!

0 Bajet Kita Bersama Formula Kemenangan BN Di Perak


Bajet yang berjumlah RM915.26 juta secara tidak langsung membuktikan kebolehan Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir menerajui Perak selepas BN merampas tampuk pemerintahan daripada kerajaan 'boneka' Nizar Jamaluddin. Dari jumlah tersebut sebanyak RM321 juta diperuntukkan untuk program pembangunan di negeri berkenaan.

DEWAN Undangan Negeri (DUN) dimaklumkan Bajet Negeri Perak 2012 berjumlah RM915.26 јυtа yang dibentangkan tempohari, аdаlаh bajet tertinggi dalam sejarah negeri іtu.

Ahli Dewan Undangan Negeri Pengkalan Hulu, Tan Sri Mohamad Tajol Rosli Ghazali, berkata peruntukan pembangunan berjumlah RM321 јυtа јυgа mencatat sejarah, ѕеkаlі gus membuktikan kemampuan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menerajui negeri, walaupun agak bаrυ memegang jawatan іtυ.

“Bajet 2009 (dibentangkan pakatan pembangkang ketika memerintah Perak) hanya memperuntukkan RM711.84 јυtа dеngаn peruntukan pembangunan RM175.84 јυtа.

“MB (Zambry) bаrυ memegang jawatan іtυ раdа Februari 2009, tеtарі berjaya meningkatkan peruntukan bajet, maka ѕауа ucapkan tahniah раdа Kerajaan Perak dаn ѕауа ѕесаrа peribadi berbangga раdа Zambry dаn mahu mengatakan, ѕауа berbangga dеngаn аndа (Zambry),” katanya

Tajol Rosli berkata, bajet bersejarah yang dibentangkan semalam аdаlаh yang terbaik dаn beliau kagum terhadapnya.

Beliau ѕесаrа sinis berkata, “Semalam ѕауа dengar sebelah ѕаnа (pembangkang) kata іnі bajet pilihan raya, jadi jika betul, ѕауа nak ucap tahniah kеrаnа іnі menunjukkan bajet rakyat.

“Belum pernah dі sebelah ѕаnа kata bajet pilihan raya dalam DUN, (biasanya) іnі disebut dі Parlimen saja, tеtарі bila mеrеkа sebut dalam DUN, ѕауа nak ucap tahniah ѕеkаlі lаgі,” katanya.

Nampak sangat pembangkang kehabisan modal untuk menghentam bajet yang dibentangkan oleh kerajaan negeri Perak.



Bajet ini akan menjadi formula kemenangan Dr Zambry, dalam temubual yang dibuat semalam, Dr Zambry tampak begitu yakin dengan apa yang dirancangnya.

Ada satu soalan cepu emas yang diajukan kepada Dr Zambry semalam, "Apakah Dr Zambry yakin BN akan menang di Perak?"

Sambil tersenyum beliau menjawab,

"Insyallah rakyat Perak akan menilai yang mana kerajaan yang mampu menjaga rakyat. Kalau kita ikhlas Insyallah"..(BN akan berjaya)..

Jawapan paling selamat, nampak dari riak mukanya yang cool itu. Mc rasanya beliau yakin dengan apa yang beliau lakukan.

0 Video Ucapan Penggulungan Ketua Pemuda, KJ #PAUMNO



Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menggariskan tujuh langkah yang perlu dilakukan pergerakan itu bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Beliau berkata, satu daripadanya ialah Pemuda perlu mewujudkan perpaduan yang ampuh di peringkat bahagian dengan memujuk ahli-ahli yang merajuk supaya kembali menyokong Umno kerana setiap undi adalah berharga.

Katanya, mereka juga perlu bekerjasama dengan Pemuda daripada parti komponen di bahagian masing-masing dalam menyusun strategi yang mencakupi seluruh kawasan termasuk kampung baru Cina dan estet-estet.

"Kita panggil badan bukan kerajaan, belia, persatuan-persatuan seperti pemandu teksi dan pastikan mereka jelas dengan dasar dan hala tuju BN," katanya dalam ucapan penggulungan pada Perhimpunan Agung Pemuda Umno 2011 kemarin.

Selain itu, Khairy berkata, Pemuda perlu mengemaskan jentera kerana mereka kini diiktiraf sebagai hulubalang oleh Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bukannya pemain sampingan.

Pemuda juga diminta mengenal pasti pengundi-pengundi muda dengan berhubung dan berjumpa serta mewujudkan rangkaian hubungan melalui e-mel dan laman sosial.

"Kita kena sebarkan maklumat BN di kedai-kedai kopi, Facebook dan Twitter, jangan takut kalau orang mengata BN... kita bagi penerangan, jangan lari," katanya.

Akhir sekali katanya, Pemuda mesti sentiasa berada dengan pengundi-pengundi muda dan memastikan mereka bersama BN sehingga hari pengundian.

"Seperti dalam permainan bola sepak, kita mesti lawan hingga wisel terakhir, jangan mendahului pada 80 minit tetapi tewas akhirnya," katanya.

Dalam pada itu, Khairy mengingatkan anggota Umno khususnya Pemuda agar tidak merajuk dan merasa sedih sekiranya tidak terpilih sebagai "calon boleh menang."

Beliau berkata, golongan tersebut perlu menyemat rasa sayang kepada parti dan perjuangan parti berbanding jawatan dan kedudukan.

"Tengok saya sendiri, selama tiga tahun jadi Ketua Pemuda, walaupun tidak dapat apa (jawatan dalam Kabinet) tidak pernah wujud istilah merajuk atau sedih kerana sayangkan parti dan perjuangan ini".

Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai formula tersendiri dalam memilih calon boleh menang yang berdasarkan maklum balas rakyat akar umbi dan bukan hanya daripada agensi-agensi kerajaan seperti Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), cawangan khas polis dan perisikan tentera serta Kemas, katanya.

Bagaimanapun Khairy berkata: "Saya sudah ada senarai pendek nama (calon Pemuda), kita akan kemukakan kepada presiden."

Video URL: http://youtu.be/zGU0LWUjHUI

3 Puteri UMNO Tolak Politik Old Skool ! #PAUMNO


Puteri Umno hari ini mencadangkan supaya peremajaan dan penjenamaan semula parti dilakukan dengan menilai semula program UMNO agar ia bersesuaian dengan citarasa golongan muda.

Wakil Puteri UMNO, Wan Salwati Abdullah berkata usaha itu perlu kerana golongan muda boleh memberi nafas baru kepada UMNO untuk memastikan ia terus hidup subur bagi meneruskan perjuangannya.

"Untuk memenangi hati generasi muda, UMNO perlu menyusun langkah lebih berkesan, setiap program hendaklah berdasarkan citarasa mereka supaya terus bersama dan menyertai kita,” katanya ketika membahaskan usul ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO 2011 hari ini.



Wan Salwati berkata, pemikiran kalut, kuno atau cepat melatah perlu dihapuskan dan sikap keterbukaan yang bukan dibuat-buat perlu ditonjolkan supaya golongan muda tidak rasa terpinggir.

Katanya zaman menghimpunkan puluhan ribu hadirin di padang untuk menyambut ketibaan pemimpin sudah berakhir kerana sekarang adalah zaman menghargai pemimpin yang boleh berjabat salam, berbincang serta menjawab Twitter dan Facebook.

"Zaman sekarang adalah zaman menyanjung pemimpin yang dilabelkan cool apabila meluangkan masa bermain futsal dengan generasi muda dan bukan lagi zaman untuk terus mengherdik, mencaci dan hanya tahu melihat kesilapan golongan muda,”

"Kalau Perdana Menteri yang sibuk dengan tugas boleh meluangkan masa bersama menonton perlawanan bola sepak, kenapa tidak kaedah sama direalisasikan semua pemimpin di peringkat negeri, bahagian atau cawangan,” katanya.

ABANG... ABANG... ABANG JINGGO SOKONG! Mana-mana pemimpin yang rasa dirinya masih ditakuk Old Skool tu paham-paham je la....

3 Pembangkang Semakin Kehilangan Sokongan Rakyat #PAUMNO

Semakin panas perbahasan hari ini, dimana Perwakilan UMNO turut membidas pembangkang yang disifatkan mereka sentiasa mencari jalan memperlekehkan usaha kerajaan Barisan Nasional serta memfitnah pemimpin UMNO.

Pembangkang menipu rakyat kononnya mereka mewakili suara masyarakat, sedangkan segala yang dibangkit adalah luahan kelompok mereka sendiri! Kata wakil Melaka, Datuk Hasnoor Sidang Husin.

"Mereka mendesak pemansuhan Akta ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) beralaskan slogan demokrasi dan kebebasan bersuara, namun bila kerajaan umumkan bakal memansuhkan akta ini, tak ada pun kenyataan menyokong dan berterima kasih kepada Perdana Menteri," katanya.

Ketua Penerangan UMNO Bukit Katil tersebut membahas usul ucapan dasar presiden.

Katanya lagi, pembangkang akan terus menabur fitnah untuk menimbulkan persepsi buruk terhadap UMNO dan pemimpinnya.

0 Misi Tawan Selangor ! Jangan Tikam Belakang Macam Anwar! #PAUMNO




Antara pembahas hari ini, ialah perwakilan dari Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz.

Beliau memulakan perbahasan dengan membidas kerajaan negeri Selangor yang diterajui Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwa terbabit dengan pelbagai salah-laku dan penyelewengan.


“Penjualan aset-aset PKNS dan Yayasan Selangor dipergadai. Dalam manifesto PRU12, mereka berjanji sediakan premis yang cukup dan latih usahawan.

“Sewa premis di bangunan PKNS dinaikkan 300 peratus. Menipu rakyat turunkan cukai pintu kediaman. Penyangak tidak berhenti di situ saja, sekarang nak ambil alih padang awam di Kelana Jaya,” katanya.

Menurut Johan lagi, kerajaan Pakatan di Selangor tidaklah sehebat mana dan Umno Selangor telah bermuhasabah setelah kekalahan pedih semasa pilihan raya umum 2008 yang lalu. Dakwanya, mereka kini sudah nampak jalan untuk rampas kembali negeri ini.

“Kami di Selangor amat rasa pedih akibat kalah pada PRU12. Kami cemburu dengan negeri-negeri yang menang, rasa tersiksa di bawah pembangkang. Kami sudah bermuhasabah dan sudah nampak jalan untuk rampas kembali negeri ini.

“Pembangkang tak hebat pun. DAP yang rasis, PKR dengan masalah peribadi pemimpin dan PAS yang tidak tetap pendirian. Pembangkang boleh perlekeh Sultan," katanya.


Menurut beliau lagi... Pusat-pusat maksiat tumbuh “macam cendawan tumbuh musim hujan” di bandar-bandar utama seluruh Selangor.

“Selangor lubuk maksiat. Lesen hiburan dulu 400 sekarang 4,000 lebih. (Ini belum lagi jumlah) rumah urut, pusat video game.

“(Rakyat) miskin bandar dan luar bandar masih ketara. Saya nak cadangkan jika benar nak kembalikan Selangor dan negeri-negeri yang tewas, kerajaan perlu dan wajib melipatgandakan peruntukan,” katanya.

Menurut Johan, bagi merampas semula Selangor, ahli Umno dan juga komponen BN tidak harus menikam belakang manakala kerjaan pusat perlu meningkatkan peruntukan kepada negeri itu.

“Kalau nak menang jangan tikam belakang, jangan main belakang. Saya pastikan rakan-rakan negeri Selangor berpendirian yang sama. Selangor tak main belakang, yang pasti kami tikam dan main depan, bukan belakang,” katanya sambil disambut gelak ketawa perwakilan.

Anwar Sorang je yang suka tikam belakang hahaha!

0 Terlalu Banyak Siar Fitnah Rating Harakah Daily Jatuh Merudum


Puak PAS kini sedang mengkaji, untuk mencari apa puncanya rating laman web mereka jatuh merundum.... Hahaha... tepuk dada tanya selera bro...

Fitnah yang disebarkan kini sudah tak laku... sakarang zaman celik IT bukan macam dulu lagi... Rakyat bijak menilai yang mana baik dan yang mana buruk!

Salah satu daripadanya lagi laman web tersebut dilihat terlalu ghairah menyebarkan maklumat yang boleh memecahbelahkan masyarakat... sapa nak baca bro?

Lagi... aku rasa terlalu banyak iklan ubat kuat dalam Harakah Daily tu kot... orang nak baca artikel terkini bukan cari ubat kuat! hahaha..

Baca juga di sini...

PAS is DEAD!

Thursday, December 1, 2011

2 Penceramah PAS Angkat Nik Aziz Sebagai Nabi...


Angkat Nik Aziz sebagai nabi???

Apa sudah jadi??? PAS = Parti Ajaran Sesat!!

Sabda Nabi SAW yang bermaksud... "Sesungguhnya tiada Nabi lagi selepasku.., yang ada selepas ini adalah Khalifah-Khalifah ".


 

4 Gobala Mabuk... Dan Karpal Diarah Keluar Dewan Rakyat


Ahli Parlimen Bebas kawasan Padang Serai N Gobalakrishnan hari ini diarah keluar dewan kerana menimbulkan kekecohan semasa Dewan Rakyat membincangkan laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC).

Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar mengarahkan Gobalakrishnan berbuat demikian selepas beliau enggan mematuhi arahan untuk tidak mencelah giliran Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) membahaskan laporan itu.

Walaupun diarah beberapa kali untuk duduk, Gobalakrishnan tetap berdegil dan mendesak Anwar, yang juga Ketua Pembangkang, supaya memberikan laluan kepadanya.

Namun Anwar tidak mempedulikan permintaan itu dan menyebut "pendidikan rendah, masuk dewan jangan minum" yang menimbulkan kemarahan ahli parlimen Bebas itu.

Tindakan Gobalakrishnan yang bangun dan menghalang kelancaran sesi perbahasan memaksa Wan Junaidi meminta Bentara Parlimen untuk menarik wakil rakyat itu keluar.

"Yang Berhormat (Gobalakrishnan)...duduk, saya bersikap gentleman dalam hal ini..., kalau Yang Berhormat tidak hormati arahan saya (untuk keluar dewan) bagaimana saya hendak hormat," kata Wan Junaidi.

Gobalakrishnan bagaimanapun mempertahankan tindakannya sambil berkata: "Dia (Anwar) tuduh saya mabuk, saya tidak kata orang black metalik, saya tidak hina sesiapa."

Gobalakrishnan ketika ditemui di luar dewan mencabar Anwar berdebat dengannya secara terbuka mengenai beberapa isu.

"Jika benar Yang Berhormat Permatang Pauh selama ini mendakwa beliau kononnya berjuang untuk rakyat, maka saya cabar beliau untuk berdebat secara terbuka," katanya.

Karpal diarah keluar dewan

Sementara itu sikap ahli parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh yang mencabar keputusan timbalan speaker Dr Wan Junaidi mengundang padah apabila beliau diperintahkan meninggalkan dewan hari ini.

Perintah itu berikutan keengganan Karpal menarik balik gelaran 'pendatang' yang ditujukan terhadap Gobalakrishnan.

Gobalakrishnan yang agak tersinggung dengan gelaran itu, meminta supaya Wan Junaidi merujuk anggota parlimen Gelugor itu kepada peraturan mesyuarat 36(6) dan meminta Karpal menarik balik kenyataan itu dan memohon maaf kepada beliau.

"Perkataan 'pendatang' jangan diguna kepada ahli-ahli Yang Berhormat. Sama ada ahli itu layak atau tidak duduk di dewan ini, perkataan itu seharusnya tidak digunakan. Biarlah dewan ini yang membuat keputusan. Sila Yang Berhormat... tarik balik," kata Wan Junaidi kepada pengerusi DAP itu.

Bagaimanapun, Karpal enggan menarik balik dan berkeras dengan gelaran 'pendatang' itu kerana sikap Gobalakrishnan yang mencelah ketika sesi perbahasan.

"Apa yang saya cakap tadi, saya tidak akan tarik balik. Dan saya tidak ada masalah untuk keluar," katanya.

Atas sikap itu, Wan Junaidi mengarahkan Karpal untuk meninggalkan Dewan selepas selesai sesi penggulungan laporan awal Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya.

- Bernama

5 Pemuda UMNO Mahu Pemilihan Calon Pilihan Raya Bersih Daripada Sindrom Guna Kabel... #PAUMNO


Pemuda UMNO mahu pemilihan calon pilihan raya umum akan datang bersih daripada sindrom ‘guna kabel’, ‘harap simpati’, ‘peras ugut’ dan ‘golden handshake’ sebagai ganjaran bagi menghargai mereka yang kononnya telah berjasa.

Penolong Setiausaha pergerakan itu, Datuk Megat Firdouz Megat Junid berkata, Pemuda UMNO akur dengan calon yang dipilih oleh Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak namun calon-calon itu mestilah bebas daripada sindrom berkenaan.

"Pemuda akan akur dengan calon tak kira tua, muda, baru atau lama, yang dipilih oleh Presiden tetapi kita harap semuanya bersih,” katanya ketika berucap menyokong usul Ucapan Dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini, hari ini.

Beliau berkata, Pemuda UMNO tidak mahu Barisan Nasional (BN) kalah dalam pilihan raya disebabkan pemilihan calon yang salah dan berharap senarai calon boleh menang dimaklumkan awal supaya ‘tidak ada yang terluka sehingga berlaku perbuatan sabotaj’.

Megat Firdouz juga mencadangkan supaya individu yang melakukan sabotaj kerana tidak terpilih sebagai calon, dikenakan tindakan keras.

"Pemuda cadang mana-mana pemimpin yang sabo, yang mengamalkan (pendekatan) Si Kitol, mereka tidak dimasukkan dalam senari calon selama dua penggal dan jika mereka ada jawatan dalam parti, dilucutkan jawatan serta merta. Kami tak rela Si Kitol jadi pemimpin akar umbi,” katanya sambil menjelaskan perkara berhubung unsur sabotaj itu turut disebut oleh Najib semasa majlis Taklimat Presiden pada Selasa.

-Bernama

0 Karpal Diperentah Keluar Dewan!


Ahli Parlimen Bukit Gelugor dari DAP, Karpal Singh hari ini diperentahkan keluar dewan kerana memanggil YB Padang Serai sebagai "Binatang" dan engan menarik balik walaupun diminta oleh Speker.

MP Pakatan Pembangkang ni dah la kurang hajar, ego pulak tu... dah nyanyuk agaknya... kena tukar MP baru lah...

Sumber melalui twitter YB KJ... selanjutnya selepas ini...

1 Ucapan Dasar Presiden Liputi Semua Aspek - Ketua Sayap UMNO #PAUMNO


Ucapan dasar presiden yang disampaikan Datuk Seri Najib Tun Razak pada Khamis meliputi semua aspek penting berkenaan keperluan Umno yang mesti difahami dan diterjemahkan pemimpin dan anggota parti, kata ketua-ketua sayap Umno.

Masing-masing menganggap ucapan Presiden Umno itu sebagai pembakar semangat mereka dalam melaksanakan transformasi parti yang mengambil kira persekitaran baru.

Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin berkata walaupun banyak menyentuh sejarah dan jasa pejuang parti terdahulu, Najib turut menggariskan wawasan dan harapan kepada generasi muda.

"Beliau (Najib) sendiri sebut bahawa sekarang kita tidak boleh hanya beritahu orang muda mengenai jasa lama, walaupun penting untuk kita mengingatkan mengenai jasa Umno, tetapi kalau hanya menghidangkan mereka dengan jasa lama, dan tidak ada apa-apa hala tuju yang berwawasan untuk generasi baru ini mereka tidak akan bersama kita (Umno)," katanya di sini pada Khamis.

Katanya Najib juga menyelitkan kepentingan Umno menguasai media baru dan media sosial yang sebelum ini tidak diketengahkan.

Selain itu, kata Khairy presiden parti juga memberi gambaran tidak ada protokol untuk melontarkan idea demi kepentingan parti.

"Selagi idea yang diberikan itu bagus dan bernas, presiden memberi gambaran bahawa ia akan diterima tanpa mengambil kira idea itu datang dari orang lama, pemimpin besar atau generasi muda," katanya.

Ketua Wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata ciri-ciri 'orang Umno' antaranya taat, setia, mempunyai kasih sayang, berkhidmat dan berjuang yang dikatakan Najib menepati ciri-ciri Wanita Umno.

"Presiden tanya siapa orang Umno, apa ciri-ciri orang Umno itu, kami nampak ciri-ciri ini ada dalam hati dan naluri kami. Wanita akan membawa kekuatan kepada Umno untuk kemenangan pada pilihan raya umum ke-13," katanya.

Ketua Pergerakan Puteri Umno Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin pula berkata ucapan presiden itu merupakan pembakar semangat untuk anggota pergerakan itu melaksanakan tugas mereka bagi menghadapi pilihan raya akan datang.

"Sudah tentu apabila kita menghadapi senario yang sukar, kita akan buat persediaan yang luar biasa dan dengan semangat yang disuntik oleh Presiden tadi barisan kepimpinan Puteri mampu memberikan yang terbaik untuk menghadapi pilihan raya," katanya.

-Bernama

2 Sekitar Majlis Perasmian Perhimpunan Agung Umno 2011 Part 2 #PAUMNO
























Perhimpunan agung kali ini, yang berlangsung selama lima hari, melibatkan 5,447 perwakilan.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates