Monday, January 9, 2012

11 #901 Anwar Ibrahim Bebas! Adakah Keputusan Ini Di Anggap "Tempang" Oleh Nurul Izzah?


9:30am - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini hari melepas dan membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadi beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Maka mahkamah hanya bergantung kepada testimoni Saiful. Memandangkan ini adalah kes jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk mensabitkan kesalahan bersandarkan kenyataan Saiful yang tidak disokong bukti. Atas sebab itu tertuduh dibebaskan.


Penyokong Anwar bersorak kegembiraan.... Kenapa kali ini mereka tidak membuat protes tentang keputusan hakim? Adakah keputusan ini di anggap "tempang" oleh Nurul Izzah??

Adakah dengan keputusan ini Kerajaan Barisan Nasional masih dianggap zalim???? 




Berita terdahulu: Penyokong Anwar Bertindak Ganas

11 comments:

Anonymous said...

Allah maha adil..! Allah maha mengehtahui....Allah maha melihat...yg tak melihat cuma manusia..JUSTICE for Saiful not for Anuwar

Anonymous said...

Allah maha mengetahui segalanya. hukuman dan penghakiman d akhirat itulah yg sebenar2nye

Anonymous said...

Menurut saya zalim.. kerana dah bnyak bukti menunjukkan beliau bersalah.. bagaimana nasib saiful? kalau dia benar2 di liwat? tidakkah menzalimi saiful.. perbicaraan 2thun.. mengambil masa 5 minit sahaja untuk di putuskan.. kenapa tidak dari dulu sahaja cakap tak bersalah.. sengaja membuang masa!!~

Anonymous said...

Allah Maha adil yg kita belum nampak..pasti ada hikmah nya !...yg tahu cuma Anwar...dia buat atau tidak !

Anonymous said...

10 dari 1000 orang je yg percaya anwar meliwat.. yang selebihnya yakin dgn perkataan "FITNAH".. alhamdulillah hari nie dah terbukti segalanya.

Zyand Ashand said...

apa akan jd dgn malaysia lps ni pun xtau la...sm2 la kita smua nntikan okay..

http://zyandashand.blogspot.com/2012/01/anwar-ibrahim-bebas-dari-tuduhan-liwat.html

Anonymous said...

Korang je yang cakap anwar meliwat... padahal satu negara Australia iaitu negara KAFIR tu pn cakap semua nie FITNAH n mainan politik!
korang semua mmg sangat mudah dipengaruhi media kt TV.

Anak Lenggong said...

Anuar brahi akan kata keputusan ini tidak adil dan kerajaan BN yang minta dia dibebaskan.

Sebelum ni, sibuk dia dan puak nya sibuk dok jaja dan mengkritik sistem Kehakiman negara dengan mengatakan ianya tempang serta sebagainya.

Now...apa lagi yang dia nak cakap? Adakah keputusan mahkamah itu tidak adil? Adakah sistem kehakiman Negara masih tempang?...kesian dia termalu sendiri tapi muka jenis tembuk cam nuar dan keluarga nya bukan tau malu punnn...

Anonymous said...

apa pun dsai berhak berjuang sebelum dijatuhi hukuman....kita saja yang menjatuhkan hukuman sebelum keputusan dijatuhkan. Sesungguhnya Allah melarang kita berkata-kata akan keburukan seseorang itu meskipun sekiranya dsai didapati bersalah......

Anonymous said...

buat ini salah umno,buat itu salah umno,tak buat pun salah umno,buat ckit2 pun salah umno,...peguam kluar statement buat suka sama suka apasal korg diam?tak salah?ataupunumno jugakla yng salah?gay tul la pnyokong PR ni...

akupolitikker? said...

quote:"Memandangkan ini adalah kes jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk mensabitkan kesalahan bersandarkan kenyataan Saiful yang tidak disokong bukti."

Allah Maha Mengetahui,bukan salah parti....kalau dah seorang insan tu wat silap, silap lah dia....jangan lah dok membabi buta menunding kepada parti....parti tak jamin masuk syurga pon....nilai pemimpin pada kepimpinan, nilai insan kepada kejujurannya..kalau dah wat sumpah laknat pun,kebenaran masih tak menyebelahi si polan.apa kita tahu apa dalam hati manusia2 ni?dan, dengan keadaan kerajaan yang memerintah sekarang..bandingkan ekonomi rumahtangga anda dengan "mereka2"...tak muak ker asyik nk wat loan je?harga barang dan anak dara/mak janda nak wat kawen pon asyik naik je....

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates