Thursday, January 5, 2012

Anwar Gagal Umum Siapa Pengantinya Jika Bersalah...


Anwar Ibrahim tidak mampu untuk mengumumkan siapa pengantinya pengganti sekiranya beliau gagal menjadi Perdana Menteri dan didapati bersalah berhubung dakwaan kes liwat dengan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Dalam satu temu bual eksklusif dengan Sinar Harian Online semalam, Anwar menegaskan, Pakatan Rakyat (PR) bersedia dari segala kemungkinan termasuklah senario ketiadaannya selepas keputusan kes diketahui Isnin ini.

Namun Anwar memberi alasan kononnya enggan menamakan seseorang kerana menyifatkan ia adalah tindakan kurang bijak sekiranya calon penggantinya diumumkan sekarang.

“Sebagai seorang manusia biasa, kita tidak tahu apa yang akan terjadi kepada kita pada masa akan datang, namun PR sentiasa bersiap sedia dengan semua pilihan.

“Ketiadaan saya bukan hanya bermaksud saya di dalam penjara, kemalangan juga boleh terjadi, jadi saya akan umumkan pengganti saya selepas 9 Januari,” katanya.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR menegaskan bahawa pengganti itu nanti semestinya mendapat sokongan ketiga-tiga parti komponen PR dan boleh ditonjolkan dengan baik serta diterima rakyat.

“Kita kena bersedia dan siapkan pemimpin ini, kita akan ‘grooming’ dengan sebaik-baiknya dan isi kepimpinan kita,” katanya.

Jelas dilihat Anwar sedang menyembunyikan sesuatu yang mana beliau memberi kenyataan agak kurang pasti... Sekiranya Anwar sudah mempunyai nama calon pengantinya apa salahnya jika Anwar umumkan sekarang?

Rakyat nak tahu... Siapa penganti Anwar... Itu lebih penting bagi menetukan arah tuju masa depan PR.

PR akan mengadakan konvensyennya di Kedah pada 14 Januari ini.

2 comments:

Anonymous said...

kita boleh lihat, PR akan terus berkubur setelah ketiadaan anwar..

Anonymous said...

Anu wow ni elok mampus je.