Tuesday, January 17, 2012

Dr Rani Ganti Hasan Ali ?


Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru, Dr Rani Osman di sebut sebagai calon pilihan PAS dan kerajaan negeri Selangor sebagai exco baru menggantikan Datuk Dr Hasan Ali.

Mungkin ini lah orang yang di maksudkan oleh Hasan Ali, calon yang tak sabar nak jadi exco Selangor sekaligus menjadi pencacai DAP...

Jika tiada halangan, Dr Rani dijadual mengangkat sumpah di depan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah esok pagi.

Jika dilantik, beliau juga dijangka hadir kali pertama dalam mesyuarat exco esok, seterusnya tampil dalam sidang media bersama Khalid bagi mengumumkan pelantikan itu.

Selain dari itu Peluang doktor perubatan itu mengalahkan dua lagi calon dalam senarai PAS, iaitu ADUN Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dan ADUN Bangi Dr Shafie Abu Bakar.

Yunus sekarang merupakan pembantu exco belia dan sukan - portfolio yang dipegang Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim.

Manakala Dr Shafie pula antara orang lama dalam PAS negeri dan pernah dilantik sebagai timbalan pesuruhjaya PAS di zaman Dr Hasan.

Terdahulu Hassan Ali berkata ada pihak tidak sabar jadi Exco Selangor...

Beliau berkata penggugurannya sebagai exco yang berkuat-kuasa serta merta bercanggah dengan tarikh akhir tempoh rayuan beliau sebagai ahli Pas yang hanya akan tamat pada minggu pertama Februari depan.

Jelas beliau, secara teknikal pelucutan jawatannya sebagai exco berlaku dalam tempoh jangka hayat keahliannya dalam Pas masih sah sehingga proses rayuan berakhir.

Katanya lagi mungkin Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terlepas pandang menasihatkan Sultan Selangor mengenai perkara ini.

“Namun saya tidak ada masalah diatas pengguguran sebagai ahli exco. Malah saya telah bersedia secara mental dan fizikal untuk menghadapinya.

“Hanya saya tertanya-tanya apa di sebalik tindakan yang begitu tergesa-gesa untuk memecat dan menggugurkan saya”, katanya pada sidang media di kediamannya di sini, hari ini

Tindakan tersebut ujar beliau seolah-oleh menampakkan ada pihak yang begitu tidak sabar untuk mengeluarkan dan menggantikan tempatnya.

1 comment:

Anonymous said...

bertambah byklah rumah urut lepas ni