Saturday, January 14, 2012

Karpal Perangkap Nurul Izzah...


Ramai mungkin yang tak perasan, namun wujudnya suasana ‘sunyi’ di kalangan Pakatan Rakyat setelah kejayaan besar 9 Januari yang lalu. Kalau kita kenal dengan Anwar Ibrahim, kalau kita kenal dengan Azmin Ali, kalau kita kenal dengan Saifuddin Nasution – kita semua akan tahu bahawa mereka akan menjadi euphoria dan tak menentu.

Mereka akan melakukan banyak perkara dalam memastikan imej Anwar akan kembali bersih seperti bayi yang baru lahir.

Kalian kena tahu dan faham – bahawa semua ‘kesunyian’ ini berlaku kerana sebab yang besar. Walaupun pada hakikatnya, keluarga Anwar sendiri seronok dan sedang bergembira; mereka kembali senyap dan sunyi apabila dinasihatkan oleh Karpal tentang beberapa perkara.

Sebagai seorang peguam yang handal – Karpal sendiri sudah berpesan kepada keluarga supaya bersiap sedia dengan kemungkinan drama mahkamah akan bermula semula.

Karpal, pada malam kelmarin, secara terus terang mengatakan dia masih RISAU dan TAKUT dengan penghakiman bertulis yang bakal diberikan oleh Hakim nanti. Kepada Karpal, akan ada kejutan baru yang akan menyebabkan mereka kembali menjadi defensif.

Ingatan Karpal ini ditujukan kepada Izzah yang sentiasa sahaja mahukan Anwar menggunakan ‘Gear 5′ dalam ceramah – dan mengutuk Najib secara maksima.

Karpal mengingatkan Izzah tentang beberapa perkara:-

Saiful punya hak untuk membuat ‘appeal’ kepada kes yang ada. Karpal mengingatkan Izzah bahawa sebagai seorang Peguam; pasukan guaman Anwar MESTI memberikan ruang yang seluas mungkin untuk usaha ini dilakukan. Karpal mahukan semua ruang ini ‘exhaustive’; barulah Anwar layak keluar sebagai seorang bayi yang putih bersih;

Karpal sendiri mahu menguji keberkesanan hujahnya dalam mahkamah yang lebih tinggi – ini adalah soal ego Karpal sebagai peguam handalan;

Kita (team guaman Anwar) juga akan melakukan perkara sama jika keputusan tidak memihak kepada kita;

Yakin bahawa kita masih menang kerana tidak cukup bukti;

Minta Izzah lebih tumpukan kepada ‘mahkamah politik’ daripada mencampuri urusan guaman yang sedang berjalan.

Karpal siap sedia untuk ke mahkamah lagi. Kepada Karpal, apa perlu takut dengan mahkamah rayuan sekiranya kita tidak bersalah.

Bagus semangat melawan orang nama Karpal Singh ini. Kagum.

-Gelagat Anwar

1 comment:

Anonymous said...

PKR parti kehancuran! tak perlu di sokong lagi. anwar pun dh bebas