Saturday, January 14, 2012

9 Terlalu Hina: Ust Azhar Idrus Fitnah Ulama Muda!


Dalam satu ceramah Ustaz Azhar Idrus menyampaikan cerita fitnah, tidak berasas dan tanpa sebarang fakta sahih. Menuduh Ulama muda sebagai Ulama gila, menerima habuan sebanyak RM15 ribu dari kerajaan untuk memburukan BERSIH 2.0 yang di anjurkan oleh Ambiga Sreenevasan dan Pakatan pembangkang.

Kenapa sampai menghina ulama-ulama muda ini? Mereka juga umat Islam dan bersaudara...! Bukankah Ustaz lebih arif tentang hal-hal persaudaraan dalam Islam ini...


Beliau bijak bertutur, walaupun slang Terengganunya pekat, masih mampu untuk difahami. Caranya memang menarik dan sesuai untuk golongan muda. Beliau juga aktif berfacebook dan di dalam bidang fotografi. Semua ini adalah medium yang begitu mudah untuk dicapai oleh golongan muda.

Sayangnya, platform ini juga beliau gunakan untuk menghentam kerajaan. Walaupun memang jelas beliau dari suku PAS, perbuatannya mencampur adukkan amalan politik dan agama aku sedikit rasa terkilan. Kadang-kadang, soalan yang ditanya, tak terjawab pun, tapi dipusingnya untuk menghentam kerajaan pula.

Berikut komen Ulama Muda :

Bismillah, Kami harap Ust. Azhar Azhar Idrus hadahullah (Semoga Allah memberinya petunjuk) dapat menarik kembali perkataan beliau yang mengatakan:

Minit 3:43 - “Ulama muda ulama gila, masuk parti sekuler, masuk berenang dalam air najis, boleh 15K dengar khabar seorang sebulan, tapi duduk dalam najis sekuler. Sekuler ni keluar dari Islam, sesat dunia akhirat.”

Minit 4:13 - “Mu terjun dalam tong najis terus, sign borang, isi borang, 40 Ulama Muda menyertai parti dulu kini dan selamanya, sesat dalam api neraka...”

[*] Perkataan Ust. Azhar ini adalah ayat takfir (pengkafiran) dan Ust. Azhar menegaskan secara pasti bahawa UMNO, ILMU, dan orang-orang yang isi borang menyertai UMNO bakal ke Neraka.

[*] Ingatlah bahawa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam pernah bersabda (maksudnya), “Tidaklah seseorang menuduh kepada yang lain dengan tuduhan fasiq atau kafir, melainkan akan kembali kepada yang menuduh sekiranya yang dituduh tadi tidak sebagaimana yang dituduhkan.” (Muttafaqun ‘alaih)

Minit 4:30 – “(Ulama Muda) dia baham 15k sebulan sign borang. Pastu jadi boneka...”

[*] Sekali lagi kami tegaskan di sini, pernyataan ini adalah fitnah dan dusta ke atas kami (ILMU). Maksud firman Allah Ta’ala, “(Ingatlah) di waktu kamu menerima berita bohong itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit pun, dan kamu menganggapnya suatu yang ringan saja. Padahal ia di sisi Allah adalah besar.” (Surah an-Nuur, 24:15)

Wallahu a’lam...

Semoga Allah memberi hidayah dan taufiqnya kepada kita semua agar berjalan di atas jalan yang benar, iaitu jalan yang ditempuh oleh Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersama-sama para sahabatnya.

via Ulama Muda UMNO (ILMU)

9 comments:

Raja Liwat Negara said...

..sayang sekali ustaq Azhar tidak masuk rancangan Maharaja Lawak Mega..beliau boleh tubuh satu kumpulan lawak yg terdiri daripada Zizan, Bob Lokman dan beliau sendiri. Kemungkinan besar kumpulan ini akan jadi juara kerana mereka ada peminat tersendiri. Mungkin ada pihak yg akan buat sembahyang hajat mega dalam stadium mohon upaya mereka menang.

Ustat Layar Perak said...

Sungguh tidak disangka Ust Azhar yg jaga terkenal sebagai 'ulama u-tube' boleh mengeluarkan kata-kata menghina keatas ulama lain. Lebih mengejutkan dia juga telah terlampau dalam memfitnah iaitu menkafirkan ulama lain yg tidak sehaluannya. Apa dah jadi dgn ustat u-tube ni.

Anonymous said...

Biasa laaa...dlu2 zaman baru nk up mmg sedap dgr ceramah dia ni. Lawak2 dia pon mmg kne dgn isi ceramah. Mybe dh start terkenal ni, ujian Allah pon makin kuat. Tup2x dah kuar kata2 x sedap cmni. Sekali dua ok la lg, la ni aku tgk dah makin kuat memburukkan org lain. Dah mcm ustak2 PASpispus, Badut Amin, Ustak Budak, Mat Syabu n Bob Ngokman..

Anonymous said...

Katanya dia pendakwah bebas.

Anonymous said...

Bole blahh sama azhar idrus..bebas konon..puak2 pas sokong dap, lebih najis dr sgala najis, ko ni bangang ke azhar najis.. memfitnah ulama lain, muka2 azhar najis cmnilah ke api.neraka. .

Anonymous said...

peerah puak umporno, cuba tengok ulam muda wahabi kata dr. yusuf qardawi anjing. Napa korang diam.

Cuba cari sendiri ye! rajin2 le dengar ceramah

Wan Solehah al-Halbani said...

SALAM,


PERLEMBAGAAN MALAYSIA ADALAH KAFIR :

1. Artikel 4 meletakkan Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

2. Artikel 43 memberi kuasa kpd pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3. Artikel 44 memberi kuasa kepada pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 memberi kuasa kpd mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia.


AMALAN DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Manusia melantik manusia sebagai Tuhan;

2. Manusia berdaulat dan memerintah ke atas manusia;

3. Manusia buat undang-undang;

4. Manusia menjalankan undang-undang manusia;

5. Manusia menghukum dgn undang-undang manusia;

6. Manusia menjadi hamba kpd manusia;

7. Manusia menyembah manusia;

8. Manusia mempersekutukan Allah.



UMNO DAN PAS ADALAH KAFIR KERANA :

1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia;

2. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

3. Mereka menjalan dan menguat kuasakan undang-undang manusia;

4. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia;

6. Mereka mewujudkan system manusia menjadi hamba kpd manusia;

7. Mereka sekutukan Allah;

8. Mereka memboleh dan mengamalkan agama manusia yang kafir.



AL-QURAN MELARANG KERAS AMALAN DEMOKRASI :

1. Kufur ingkarkan demokrasi (an-Nisa 60)

2. Pisahkan diri kita dpd demokrasi, kufur ingkarkannya, memusuhi dan membencinya ( 60:4)

3. Tidak boleh dapat kuasa politik melalui demokrasi, jalan Islam adalah Quran, Sunnah dan Sirah, amalan demokrasi adalah kerosakan & berkahir ke neraka (faatir 10)

4. Rasulullah menolak tawaran menjadi Raja(kafirun1-6);

5. Hukum Fiqh tidak membenarkan darurah, ijtihad dan maslahah untuk mengamalkan demokrasi.



TIDAK BOLEH AMALKAN DEMOKRASI MELALUI IJTIHAD AT-TANZIL :

1. Tidak ada Ijtihad dalam masalah amalan Aqidah yang kafir;

2. Tidak ada Ijtihad dalam isu yang sudah ada nas yang jelas dan terang;

3. Tidak ada ijtihad untuk mengamalkan demokrasi kerana ia mengorbankan Aqidah Islam;

4. Tidak ada ijtihad utk amalkan demokrasi kerana ianya adalah agama yang kafir.

5. Allah melarang kita dpd mengamalkan agama demokrasi melalui ayat-ayat al-Quran yang jelas dan terang - Fatir 10, Nisa 60, Mumtahanah 4.



BAGAI MANA KITA BOLEH MEMELIHARA KESEMPURNAAN AQIDAH KITA?

1. Isytiharkan kekufuran kerajaan demokrasi;

2. Iktiraf dan akui bahawa Ijtihad at-Tanzil tidak membolehkan amalan agama yang kafir;

3. Kita tidak amalkan sistem politik demokrasi;

4. Kita menolak dan mengingkari sistem politik demokrasi;

5. Kita memusuhi dan membenci kerajaan demokrasi;

6. Berjuang untuk menghapuskan kerajaan demokrasi melalui Jihad, Perang dan Revolusi.



METOD PERJUANGAN ISLAM – QURAN, SUNNAH DAN SIRAH :

1. Deklarasi kekufuran kerajaan demokrasi (Hjr 94, Maidah 67));

2. Penolakan total terhadap kerajaan demokrasi (Nisa 60, Mumtahanah 4);

3. Tanpa kompromi terhadap kerajaan demokrasi (Kafirun 1-6, Qalam 8 &9);

4. Konfrantasi Terbuka terhadap terhadap kerajaan demokrasi (A’raf 110, 127, Hud 55);

5. Jihad, Perang dan Revolusi (Baqarah 193, Hajj 40);


Wan Solehah al-Halbani

Anonymous said...

Jawab arrrr.....
Ilmu menda?

SAY NO TO HUDUD!
masih nak sokong orang kafir?
PM ckp pada public?
Mantan PM pula kata 'hudud rekaan ahli feqah' Apa respo imam muda?
BELAJARLAH LAGI....

indahnya islam said...

dia tahu apa yg dia katakn..ilmu agama dia lebih dari anda..terimalah segala pandangan..anda marah bla dia mengkritik parti yg anda anggap d jamin syurga..jgn maki sseorang kerana parti politik yang anda sendiri x tahu btol ke tidak..tau undi je sbb dapat "gula2" masa pilihanraya..saya x sokong mana2 parti..klau ssebuah parti tu lakukan apa yg patut,saya sokong..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates