Saturday, February 25, 2012

Isu Kilang Lynas: Khalid Samad Buat Lawak Bodoh Pulak....


Bila mengambilkira hidup mati politiknya para pemimpin PAS boleh jadi ' professor serba tahu' sekelip mata. Pandangan pakar 'boleh belah'.

Terbaru isu kilang Lynas dimana pandangan Ahli Parlimen Hulu Langat ,Dr Rosli Che Mat, seorang saintis nuklear tidak dipedulikan kerana terkinja-kinja hendak mengekor puak-puak PKR dan DAP memekak di Perhimpunan Hijau di Kuantan Ahad ini.

Sebelum ini satu dunia tahu Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang 'pandai-pandai' tolak analisa pakar luar negara yang dapati video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim 99.9 peratus tulin - dengan isytihar video besi, tak boleh jadi bukti.

Kerana politik puak yang pakai topeng agama ini sanggup pusing segala macam termasuk memperbodohkan ahli mereka sendiri.

Kesian Dr Rosli yang belajar tinggi-tinggi diperlekehkan begitu sekali.Mungkin beliau terpaksa memendam rasa kerana ada 'bai'ah' yang mengikatnya.

Jumaat keadaan yang melucukan berlaku di depan semua wartawan yang menghadiri sidang akhbar Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad untuk mencabar Datuk Dr Hasan Ali beritahu siapa yang taja NGO Jati pimpinannya.

PAS memang dah 'geli' habis dengan Dr Hasan kerana mendapati ceramah-ceramahnya di seluruh negara yang membongkar kongkalikong PAS dihadiri ribuan orangramai.

Dalam usaha untuk menjejaskan kredibiliti Dr Hasan beliau cuba nasib bangkitkan soal sponsor.

Kalau anak jantan sangat dan pejuang Islam tulin.. Khalid sepatutnya juga kena berani tanya Timbalan Presiden PAS Mat Sabu : ' betul ke bang Mat ...itu suara bang Mat dalam rakaman perbualan berahi gile dengan Normah".

Beliau juga kena berani tanya Datuk Seri Anwar Ibrahim ," betul ke bang...yang dok berentap dengan China doll itu...abang Nuar ke."

Namun Khalid cuma takat berani usik Dr Hasan saja.

Sepatutnya Khalid peduli apa kalau ada pihak yang percaya pada perjuangan Dr Hasan nak sponsor beliau.

Ada juga pihak yang bertanya siapa yang sponsor PAS beli bangunan ibupejabatnya di Jalan Raja Laut ,Kuala Lumpur.

Cakap-cakap berlegar di kedai-kedai kopi mengatakan ada orang korprat yang sponsor PAS beli bangunan itu.

Soalnya kalau orang korprat itu sponsor PAS beli bangunan itu apa salahnya kalau ada orang korprat lain yang sponsor Dr Hasan kerana yakin pada perjuangannya.

Taktik Khalid...itu saja modal yang PAS ada.

Namun kejadian Jumaat membuat ada wartawan yang gelak keras perut.

Ianya berlaku tidak terancang.

Hadir sama di situ Dr Rosli.

Di celah sidang akhbarnya itu ada wartawan yang bertanya Dr Rosli apa pandangannya tentang kilang Lynas.

Ini ekoran kehangatan akan berlangsungnya Perhimpunan Hijau dimana PAS sedang sibuk menghasut ahlinya menyertainya.

Dr Rosli telah buat PAS ' angin' pada Ogos tahun lalu bila beliau membuat kenyataan menyuarakan pendapatnya bahawa kilang itu selamat.

Mungkin di luar dugaan Khalid...rakan Ahli Parlimennya itu tidak teragak-agak langsung ulangi pandangannya bahawa kilang itu selamat.

Katanya kilang itu selamat jika diawasi dengan betul.

Dr Rosli juga memberitahu beliau tidak akan turut serta dalam perhimpunan di Kuantan itu.

Apapun katanya terserahlah pada orang Kuantan membuat penentuan mengenai kilang di Gebeng itu yang didakwa oleh Ahli Parlimen PKR Fuziah Saleh tidak selamat.

Cukup melucukan Khalid yang mungkin panas telinga mendengar komen Dr Rosli betul-betul di depannya itu terus kata pandangan Ahli Parlimen Hulu Langat itu adalah pandangan peribadinya bukan pandangan PAS atau pakatan pembangkang.

"Bagi PAS dan PKR...ia tidak selamat," kata mulut Khalid yang tidak ada kepakaran langsung dalam bidang itu.

Ada kalangan wartawan yang hadir pada sidang akhbar itu kedengaran berkata," ini adalah salah satu jenaka politik yang boleh masuk buku sejarah."

Sumber: Agendadaily

6 comments:

Anonymous said...

khalid samad muke pn tk cm pelawak de ati nk wt lawak porrah! Lu msk la gelanggang raja lawk,kompem tk de owng undi lu khalid ,hapa pn xblh,porrah~mr.bean

Anonymous said...

umno bongok

Anonymous said...

PAS SELALU BANGANG BODOH BINGAI DAN SEMEMANGNYA PENCACAI ANGKAT NAJIS DAN PENUUTUP PUNAI-sihat ANUGAY!!! DAN KHINZIR DAPig!

Anonymous said...

Pas.... Parti ajaran sesat...!!!

Anonymous said...

umno babie

Anonymous said...

umNO Melayu haprak cuma pandai buat fitnah kat org je ... takutilah azab Allah