Monday, April 2, 2012

Kes Saman Anwar Kacau Bini Orang, 27 & 28 September


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur seperti dilaporkan Bernama hari ini menetapkan 27 dan 28 September untuk perbicaraan kes saman fitnah bernilai RM10 juta yang difailkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Hamzah Zainuddin.

Pesuruhjaya Kehakiman Rosilah Yop menetapkan tarikh itu di dalam kamar pada Isnin.

Pada 22 Ogos 2008, Anwar memfailkan saman terhadap Hamzah, yang ketika itu Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, kerana mendakwa mengeluarkan kata-kata fitnah kepadanya yang disiarkan dalam akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Jit Poh, bertarikh 19 Ogos 2008, dalam artikel bertajuk “Anwar Harassed My Wife” (Anwar Gangu Isteri Saya).


Anwar mendakwa kata-kata Hamzah dalam artikel itu memberi gambaran dan persepsi bahawa beliau terbabit dengan aktiviti hubungan seksual terlarang, bermoral rendah, seorang lelaki yang tidak ada nilai-nilai Islam dan berperangai buruk.

Hamzah, dalam pembelaan beliau pada 13 November 2008 pula, berkata perkataan dalam artikel itu adalah wajar.

Pada 3 September 1998, Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, SAC 1 Musa Haji Hassan telah mendedahkan afidavit siasatannya kepada umum yang menyebut; “seorang ahli korporat yang mendakwa bahawa Anwar cuba memikat isterinya”.

Perkara itu berlaku ketika beliau dan isterinya mengikuti rombongan Anwar ke Washington.

Dalam siasatan polis, terbukti Datuk S. Nallakaruppan, rakan sepermainan tenis Anwar juga turut terlibat dalam aduan yang dibuat oleh ahli korporat itu.

Ketika itu, pihak polis juga mempunyai maklumat bahawa Nalla sering mengikuti Anwar ke luar negara di samping sebagai orang tengah dalam menjalankan aktiviti-aktiviti negatif kepada bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Sumber: AIDC

3 comments:

Unknown said...

Anwar oh Anwar. Kau kacau bini org, lps tu berlagak baik pulak? Shamsidar x cukup? Saiful x puas? Sukma x seronok?

FLAT 4 TINGKAT KERINCHI - SIAPA YANG TERTINDAS? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

pukimak anwar dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

Anwar ni hidup pun tak guna, tiap saat menabur najis kiri dan kanan ,tak peduli apa janji keinginan nafsunya tertunai ,

baiklah anwar cepat dimakan tanah ..!!