Tuesday, May 8, 2012

Kibarkan ‘Sang Saka Bangsa’: Penglibatan Generasi Muda, Bukti UMNO Kuat


Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, menerima bendera UMNO secara simbolik dari ketua kontinjen UMNO Telok Kemang, saudara Faizal Ramli di Majlis Sambutan Larian Bendera UMNO sempena hari UMNO ke-66, di Dewan Orang Ramai Rantau, petang Isnin.

Terdahulu, mereka melalui Kg Sega sebelum di raikan oleh UMNO Bahagian Rembau di Dewan Orang Ramai, Rantau sebelum kontinjen UMNO bahagian Rembau menyambung larian ke bahagian Rasah.

Larian ini turut diiringi kumpulan motosikal pemuda UMNO Rembau dan Telok Kemang.

Di dalam ucapan Menteri Besar, beliau melihat semangat anak muda yang menyertai larian dan konvoi bermotor ini sangat tinggi dan tidak benarlah apa yang dikatakan oleh mereka yang mendakwa generasi muda tidak berminat dengan parti UMNO.

Beliau turut yakin dan percaya dengan barisan kepimpinan generasi muda mampu meningkatkan martabat Melayu terus dijuang sehingga ke akhir hayat, apabila laungan semangat bergema di dalam dewan.

“UMNO terus bangkit kerana partinya kuat dan sejarah telah membuktikan kejaaannya membebaskan Negara dari penjajah British. Apa yang penting, jangan mudah terpedaya dengan fitnah dari pihak yang mahu melihat kita berpecah belah.” Ujar beliau.

Dato’ Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Naib Ketua UMNO Malaysia yang tiba dengan konvoi bermotosikal UMNO Malaysia, bersyukur dengan semangat yang ditunjukkan generasi muda hari ini, serta yakin dan percaya, apabila sambutan ulangtahun ke-66 UMNO di Stadium Bukit Jalil, Jumaat ini, memperlihatkan UMNO akan terus subur di jiwa masyarakat.

Tambah beliau lagi, “Hidup subur UMNO bukan terletak di peringkat pemimpin atasan, tetapi hidup subur UMNO hadir dari nadi dan suara keramat ahlinya yang mahu melihat parti terus kuat. Penglibatan dari generasi muda sahaja sudah cukup membuktikannya hari ini.”

Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan turut melepaskan kontinjen larian bendera dan konvoi bermotosikal dari bahagian Rembau menuju ke bahagian Rasah.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin turut menyertai larian Kibarkan ‘Sang Saka Bangsa’, juga turut serta,  Dato Ismail Taib, Pengerusi Larian Bendera UMNO Bahagian Telok Kemang, Saudara Faizal Ramli, Ketua Kontinjen Larian UMNO Bahagian Telok Kemang, Dato’ Hasim Rusdi, Pengerusi Larian UMNO Bahagian Rasah dan Dato’ Firdaus Harun, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau. -N9kini

No comments: