Tuesday, June 26, 2012

Jambu Anwar, Rafizi Ramli Berani Bersumpah... Kenapa Anwar Tidak?


Rupanya masih ada dalam kamus PKR kalimah 'bersumpah' untuk membuktikan diri adalah benar, ini bukannya apa, berikutan kenyataan bekas CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor Rafizi Ramli yang berani bersumpah dia letak jawatan bukan sebab 'krisis' dengan mana-mana ahli PKR.

Sudah lama rasanya orang ramai tidak dengar mana-mana pemimpin PKR sebut 'berani bersumpah', terutamanya sejak video seks yang didakwa membabitkan bos mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim tersebar di internet dua tahun dulu.

Anwar sejak itu berulangkali diminta bersumpah bukan beliau di dalam video seks tersebut bagi membuktikan kebenaran, tetapi ketua pembangkang itu buat 'muka tebal' tak jawab sampai ke hari ini.

Anwar tidak bersumpah menafikan beliau tidak meliwat bekas pekerjanya sendiri, Saiful Buhkari Azlan, beliau tidak berani bersumpah hatta dalam mahkamah pun, ketika membela diri menggunakan pilihan kedua iaitu memberi keterangan tanpa sumpah.

Selain Anwar, Wan Azizah sendiri tidak pernah bersumpah untuk menafikan bukan suaminya dalam video seks, bukan sahaja tidak berani bersumpah, sebagai isteri yang kononnya simpan jam Omega yang dihebohkan dulu, Azizah tidak berani tunjuk kepada umum pun, mana jam Omega itu...

Selain Ketua Umum PKR, Presiden Wan Azizah turut tidak berani bersumpah ini Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, yang baru-baru ini heboh keluar pasal gambar-gambar 'aiskrim' di internet.

Kita bukan hendak dia atau tidak dalam gambar itu, tapi tuan empunya badan sendiri sepatutnya berani buat laporan polis atau bersumpah dengan nama Allah SWT menafikan dirinya di dalam gambar tersebut.

Sebab itu ramai pelik apabila Rafizi hari ini, dalam sidang media di pejabat PKR, kata berani bersumpah.

Beliau menafikan sekerasnya-kerasnya tindakan beliau meletakkan jawatan CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor minggu lalu disebabkan krisis dengan pemimpin PKR dan sanggup untuk "bersumpah" menyangkal tanggapan sedemikian.

Menurut Pengarah Strategi PKR tersebut, beliau tidak pernah mempunyai sebarang krisis dengan Azmin Ali, Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin atau pun Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sendiri, kononnnya telah memaksa membuat keputusan meletakkan jawatan.

"Isu itu tak ada kebenaran. Cuma tindakan saya itu memberi kejutan kepada ahli PKR sahaja.

Menurutnya, beliau mempunyai hubungan yang baik dengan semua ahli pimpinan PKR termasuk Pakatan Rakyat (PR) dan bukan hanya berdasarkan hubungan parti sahaja.

"Saya kenal Azmin sebelum saya jadi ahli PKR lagi dan hubungan kami bukan berdasarkan parti semata-mata tapi seperti keluarga," katanya.

Rafizi juga berkata, isu yang dimainkan itu tidak betul dan beliau boleh bersumpah untuk menafikan fitnah tersebut.

"Demi ALLAH saya tak ada pertelingkahan dengan Faekah atau ahli-ahli PKR yang lain," katanya.-Agendadaily

2 comments:

Anonymous said...

yg ko klau dh kemaruk sngt nk bersumpah cuba ko je yg bersumpah.Slagi ada isu yg ko tulis ko bersumpah mengenai ny.Aku pun heran tengok chai2 UMNO ni,asal brsumpah betol lh tu.PM prnah brsumpah dlm masjid kata dia tk knal Altantuya,tp yg kluar dlm mahkamah Perancis tu apa crita?

Anonymous said...

"yg ko klau dh kemaruk sngt nk bersumpah cuba ko je yg bersumpah.Slagi ada isu yg ko tulis ko bersumpah mengenai ny.Aku pun heran tengok chai2 UMNO ni,asal brsumpah betol lh tu.PM prnah brsumpah dlm masjid kata dia tk knal Altantuya,tp yg kluar dlm mahkamah Perancis tu apa crita?"

hahahahha..aq sokong ko 110% bro..alaaaaaaaaa, org skg ni snggup jatuh air muka dgn Allah S.W.T, sanggup dpt dosa besar, YANG PENTING!!!!!xjatuh maruah dpn orang..