Thursday, November 8, 2012

Anwar Lemas Dengan Kenyataan Khalid Ibrahim Berhubung Isu Nurul Izzah


Kalau melihat pada cara Datuk seri Anwar Ibrahim Selasa main rembat tuduh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dengan apa yang Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim cakap Rabu...orang tentu akan garu kepala.

Kedua mereka pemimpin besar PKR.Satu ke Utara manakala satu lagi ke Selatan.Nampak gaya macam cacamarba.

Anwar yang [I]backing[/I] Nurul Izzah dalam isu kenyataannya mengenai kebebasan beragama tuduh JAIS dapat panggilan dari UMNO ( dapat arahan) untuk panggil siasat anaknya dalam kes itu.

Khalid pula dengan tegas kata JAIS perlu melakukan siasatan ke atas Nurul Izzah berhubung kenyataannya berkaitan dengan kebebasan beragama.

Beliau yang juga Exco Hal Ehwal Agama negeri Selangor berkata siasatan itu perlu bagi mengelakkan umat Islam terkeliru, dan memastikan tiada impak negatif terhadap umat Islam berikutan kenyataan itu.

"Saya menyokong penyiasatan ini dan tindakan yang akan dilaksanakan Jais itu adalah untuk sesuatu perkara yang positif, tiada orang Islam yang mengkehendaki umatnya meninggalkan agama.

"Kita mahu jati diri umat Islam itu kukuh dan ini adalah tanggungjawab seorang Islam untuk menjaga umat Islam yang lain," katanya kepada wartawan di Shah Alam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas isu Nurul Izzah berkata di forum di Subang Jaya Sabtu lalu bahawa setiap rakyat di negara ini termasuk orang Melayu tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama-agama tertentu.

Mengulas lanjut, Abdul Khalid turut bersetuju sekiranya Nurul Izzah tampil untuk memberikan penjelasan berhubung kenyataannya itu.

Apa yang jelas tembelang Anwar ikut suka hati tuduh JAIS ikut arahan UMNO untuk siasat anaknya ' kantoi' dengan sendirinya menerusi kenyataan Khalid.

Dakwa Anwar beliau percaya JAIS telah menerima panggilan dari pemimpin UMNO untuk lebih menghangatkan isu tersebut.

"UMNO terdesak. Saya rasa JAIS terima panggilan dari UMNO untuk panggil Izzah," kata Anwar pada wartawan di Parlimen.

Ini ditambah dengan titah Sultan Selangor yang terkejut dengan dan kesal dengan kenyataan Nurul Izzah. -Agendadaily

1 comment:

Anak Lenggong said...

Dia liwat orang dan main cina doll pun sebab dapat arahan daripada UMNO jugak..