Thursday, December 27, 2012

Tuan Ibrahim Merengek Minta Polis Lindungi Konvoi Oren


PENOLAKAN total peneroka Felda terhadap Jelajah Oren yang didalangi PAS dan Pakatan haram, benar-benar mencemaskan parti bulan itu yang semakin tersepit untuk membohongi rakyat kononnya peneroka dianiayai Felda dan perlu dibela.

Maka itu, taktik mengalihkan perhatian digunakan dengan menuduh peneroka yang membantah kehadiran Konvoi Oren ini sebagai samseng dan sebagainya, sementara budak dia cuba membunuh peneroka dengan membawa kenderaan secara melulu, langsung tidak disentuh sama sekali.

Apa punya haprak PAS ini ya. Mana pergi unit tindakan khas aka komando aka pasukan khas elit PAS, Unit Amal sehingga Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man mewakilkan Mazlan Aliman dengan merengek minta bantuan polis?

Sudah hilangkah telur budak-budak ini sehingga bantuan polis diminta? Kalau tak tu dia juga yang hebat mengutuk dan menghina polis, bila dia berdepan masalah, kepada polis itu jugaklah dia merengek, nak minta dilindungilah tu.

Ini, penulis nak cakap, peneroka bantah konvoi Mazlan Aliman masuk sebab Mazlan Aliman buat bising dengan berceramah melalui pembesari suara dari dalam kenderaan. Peneroka, tahu sajalah, office hour sampai pukul 10 pagi saja, lain dari itu rehat-rehat di rumah, gurau-gurau dengan bini dan sebagainya – itu yang meriah dengan anak pinak tu.

Datang Mazlan Aliman memekak dari dalam kenderaan bawak cerita bohong pasal Felda dan hasut peneroka lawan Felda, siapa tak marah?

Depan orang bandar, Mazlan Aliman kata Felda menindas peneroka, depan peneroka, Mazlan Aliman hasut peneroka untuk menentang Felda. Apa ni? Mana satu betul? Sebetulnya satu pun tak betul sebab itu Mazlan Aliman tidak berani nak cerita Felda menindas peneroka depan peneroka sendiri pasal dia tau cerita itu tidak betul.

Banyak dahlah yang tak betul, tapi kalau dah dilaung-laung hari-hari, ternampaklah macam betul, lebih lagi bagi orang yang tidak duduk Felda dan hanya dengar apa yang Mazlan Aliman cakap.

Penulis dapat maklumat, Mazlan Aliman ini penakut terbesar. Bila berlaku kecoh-kecoh, dia duk diam dalam jip, bila dah reda baru dia keluar, itu pun duk jauh-jauh dari peneroka.

Dah banyak kali peneroka ajak Mazlan Aliman bermuzakarah dengan depa berkenaan dakwaan Felda menindas peneroka ni terutama bila konvoinya sampai, tapi Mazlan Aliman buat pekak dan hanya berminat untuk cakap satu hal saja – cakap dia.

Siapa tak angin macam itu? Dah tu masuk tempat orang, nak langgar dengan kenderaan pulak, sengaja cari nahaslah.

Sekarang Mazlan Aliman minta bantuan Tuan Ibrahim pulak untuk selesaikan masalah ini dan berbincang dengan pihak polis. Kelakar sungguh.

Sepatutnya, PAS fikirlah, kenapa peneroka tolak konvoi Oren Mazlan Aliman? Atau PAS sebetulnya sudah tahu, tapi pura-pura tak tahu? -MYKMU

2 comments:

CIFUT said...

Puiii... masa BERSIH dulu bukan main lagi pukul polis!

Anonymous said...

Kalo betoi2 nak bantu peneroka...g bantu yg jd mangsa LDANG RAKYAT tuh...yg sana tuh mmg betoi2 teraniaya...ADA BRRANNN????