Wednesday, December 5, 2012

Video Pergaduhan Di Gombak - Puak PR Saja Cari Pasal!


Menurut sumber pergaduhan ini sebenarnya telah dirancang oleh puak pakatan untuk menaikkan kemarahan rakyat kepada umno! seawal pagi lagi puak-puak ini telah mengembar-gemburkan berita ini melalui laman media sosial! semuanya salah umno.. dan kononnya puak PR semuanya baik-baik belaka!

Pokok takkan bergoyang kalau tak ada angin yang meniup. Sebelum ini penduduk tempatan di Gombak telah memberi amaran yang mereka tolak Anwar! tapi kenapa mesti Anwar masuk ke Gombak lagi... saja cari pasal kan!

Gambar diatas pemuda umno yang tercedera! akibat di baling batu oleh puak PR!

Di bawah petikan dari sumber dari blog Jawa Bernam



Pada sejam pertama, tiada apa-apa yang berlaku. Pemuda UMNO hanyalah berkumpul diseberang jalan untuk menunggu kehadiran Anwar Ibrahim berceramah. Tiada acara baling batu, kelapa, kerusi dan pelbagai objek lagi. Semuanya masih dalam kawalan.

Sehinggalah ada tangan jahat dari kumpulan puak pakatan yang mulakan serangan baling batu ke atas Pemuda UMNO. Maka bermulalah episod siri serangan balas-membalas balingan batu sehingga ada yang cedera di pihak UMNO. Siapa yang salah? Bagi JB dua-dua salah. Satu kumpulan provoke, satu kumpulan tak tahan provoke.

Akhirnya polis telah dipanggil untuk mententeramkan keadaan namun tidak berkesan. Akibatnya, Unit Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa dipanggil untuk menghalang dua kumpulan ini dari terus bergaduh.

4 comments:

Anonymous said...

Pemuda umno memunggu diseberang jalan utk membuat provokasi kau kata tak de apa..... apa kata kalau kami dari pakatan membuat benda yg sama ketika Najib berucap, pasti polis terus membuat tangkapan, alasan mengganggu ketenteraman awam.....memang sial...

budakbalun said...

mcm ni punya cara tegakkan benang yang basah pun ada ye?

melayu haprak la umno nih!

Anonymous said...

Puak Pakatan Haram klu takut jgn masuk kaw UMNO... padan muka kena balun!!!!

Anonymous said...

Petikan dari The Sun hari ini:

Muhamad Hafiez claimed it was only a "coincidence" that Gombak Umno Youth also held an event nearby at the time. He said they went to the ceramah site only after hearing accusations being hurled at Umno.

Org lain tak boleh buat tuduhan terhadap UMNO tapi UMNO boleh. Lihat saja apa yg berlaku masa AGM UMNO baru2 ni.

bekas umno