Saturday, January 21, 2012

1 Nasi Lauk You Never Taste Before ! 你从来没吃过的咖哩饭!Gong Xi Fa Cai


CNY 2012 - Nasi lauk you never taste before !
贺年短片—你从来没吃过的咖哩饭!

Bukan sekadar nasi dan lauk juga bungkusan kasih dan sayang
Selamat Tahun Baru Cina
Happy chinese new year

一份简单的人情味,混合浓浓的咖哩味
调出不简单的爱心
祝福大家新年快乐 万事如意

1 Video 新年快乐 Happy Chinese New Year MCA Buat DAP Kepanasan


Video MCA belasah DAP yang 'hanya pandai bercakap'


Video selama satu setengah minit yang dimuat-naik oleh ibupejabat MCA tiga hari lalu, secara tersirat dilihat seolah membayangkan bahawa DAP hanya pandai bercakap tetapi tidak mampu menunaikan janji-janjinya.


Video itu bermula dengan memaparkan sebuah keluarga yang bertutur berbahasa Cina, sedang sibuk membersihkan rumah mereka sebagai persediaan menyambut Tahun Baru
Cina Isnin ini.

Ia memaparkan dua orang lelaki yang nampaknya seperti adik-beradik. Lelaki yang muda memakai baju merah putih, manakala yang seorang lagi memakai baju putih berkolar biru.

Kebetulan, baju putih berkolar biru adalah baju seragam parti MCA untuk lelaki, manakala merah dan putih adalah warna DAP.

Dalam video itu, adiknya kelihatan banyak bercakap dan banyak memberi arahan, manakala abangnya sibuk membersihkan rumah.


Tidak sabar dengan sikap adiknya itu, lelaki berbaju kolar biru itu kedengaran berbisik: "Hah, hanya pandai bercakap, tetapi tak pernah bertindak. Akhirnya, saya yang terpaksa buat kerja awak."

Seorang wanita - mungkin ibu mereka - muncul menghantar sebuah baldi berisi air dan sehelai kain mencuci kepada lelaki muda itu, seolah-olah mengatakan yang dia juga perlu membantu mencuci rumah tersebut.

Sejurus selepas ibu berlalu, lelaki muda itu beredar meninggalkan abangnya seorang sahaja melakukan kerja tersebut.

"Tak mengapalah, jika kamu tidak mahu buat kerja, biarlah saya yang buat," keluh abang itu sambil engambil baldi dan meneruskan kerja membersihkan habuk plak anugerah dan sijil pujian yang tergantung di dinding.

Plak tersebut memaparkan beberapa slogan MCA seperti 'MCA kerja untuk Pendidikan' dan 'Skim Pinjaman Pendidikan 1MCA'

Video itu berakhir dengan keluarga tersebut menikmati makan malam bresama, serta ucap selamat dari MCA. -Mkini

7 Ezam: ‘Anwar, Azmin, Kak Wan Tetap Musuh Saya’


Ezam Mohd Noor berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail dan Azmin Ali kekal sebagai musuh.

Bekas ketua AMK itu mahu ketiga-tiga pemimpin utama PKR itu memohon maaf kepada beliau dan keluarganya.

Anwar adalah ketua Pakatan Rakyat, Dr Wan Azizah isterinya adalah presiden PKR dan Azmin, timbalannya.
“Mereka tahu apa yang saya ketahui dan mereka tahu kebenaran,” kata senator lantikan Umno Selangor.

Dalam satu temubual di sini, Ezam mendakwa, Dr Wan Azizah yang kini presiden PKR bekerjasama dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Bagaimanapun Azmin mendapat sokongan kuat Anwar, kata Ezam.

“Azizah tidak akan sama sekali bekerjasama dengan Azmin kerana hal-hal peribadi,” tambahnya.


Keluarga Anwar

Ezam berkata, beliau dan keluarganya menjadi sebahagian keluarga Anwar ketika Anwar dipenjarakan enam tahun atas salah guna kuasa pada tahun 1999.

Ezam yang ditahan ISA selama dua tahun pada 2001 tegas mengatakan enam kotak bukti rasuah kerajaan berada dengan Anwar.

“Saya tidak mengetahui isi kandungan kotak-kotak tersebut. Tetapi Dr Wan Azizah memberitahu saya 10 tahun lalu,” kata Ezam.

Isu kotak itu, menurut bekas orang kuat PKR, turut tercatat dalam penulisan pakar perlembagaan negara, Profesor Dr Abdul Aziz Bari, yang bertajuk Politik Perlembagaan.

Mengenai keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Anwar dari tuduhan liwat ke atas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, Ezam sebaliknya percaya mahkamah telah membuat keputusan yang salah. -FMT

0 Anak Azean Irdawaty Nafi Ibunya Meninggal Dunia

Gambar Azean dr twitter @elzairdalynna

Pagi ini ramai yang dikejutkan dengan berita palsu kononnya seniwati Azean Irdawaty meninggal dunia, disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Umum sedia mengetahui, Azean kini sememangnya menderita penyakit kanser.

Bagaimanapun, anak Azean, Elza Irdalynna, menghantar mesej menerusi Twitter, dengan berkata, ibunya masih sihat, sekali gus menafikan khabar angin yang bertebaran itu.

Kalau dulu Chegu Bard (PKR) pernah menyebarkan berita palsu sebelum pemergian Arwah Dr Lolo, nampaknya perkara yang sama berlaku lagi... Apalah diaorang ni, hal kematian pun nak dipermain-mainkan.

0 Pengarah Strategi PKR Tukar Bas Kepada Kereta Lembu @rafiziramli


Nasib malang menimpa penduduk Kampung Jalan Kebun, Klang apabila perkhidmatan bas henti-henti yang menghubungkan Klang dengan kampung berkenaan telah dihentikan awal tahun ini.

Berpuluh-puluh tahun penduduk kampung berkenaan bergantung kepada khidmat bas berkenaan untuk urusan seharian dan juga untuk murid-murid berulang alik ke sekolah.

Laluan bas ke kampung berkenaan memang tidak menguntungkan, tetapi ianya terpaksa diadakan untuk khidmat kepada rakyat.

Di zaman pemerintahan BN , kerajaan negeri memberi peruntukkan khas kepada syarikat bas untuk mereka menampung kos operasi bagi memastikan rakyat Selangor mendapat kemudahan perkhidmatan awam untuk memudahkan urusan seharian.

Di zaman pemerintahan PKR yang dinamakan Kerajaan Kebajikan , mereka tidak lagi memberi peruntukan khas kepada syarikat bas untuk menyediakan perkhidmatan berkenaan.

Syarikat bas tiada pilihan melainkan menamatkan operasi kerana mereka tidak tahan menanggung kerugian yang teruk semenjak 3 tahun lalu.
Kini terdapat ibu bapa yang terpaksa membelanjakan RM 25 sehari untuk tambang teksi bagi anak-anak mereka ke sekolah di Kampung Jawa dan Klang.

PKR sering berbangga mereka memberi air percuma RM 11.00 sebulan. Tetapi dalam masa yang sama mereka menindas rakyat dengan cara lain.

Kata seorang penduduk kampung berkenaan, “apa guna dapat air free RM 11.00 sebulan tapi kena keluar belanja teksi RM 25.00 sehari ?

“Mana dia Kerajaan Kebajikan yang dilaungkan ? ” tanya seorang lagi penduduk kampung. -Sel13


Rafizi Ramli dianugerahkan jawatan Pengarah Strategi PKR hasil daripada setia 'jilat lain macam' beliau kepada Anwar ibrahim... Nak katakan berjasa kepada rakyat hampeh...

1 Video Bunyi Aneh Dengkuran Misteri Dari Langit


Kejadian bunyi dengkuran kuat diselang-seli bunyi nyaring frekuensi radio yang berlaku di Kota Samarahan, Sarawak pada malam 11 dan 12 Januari lalu menggegarkan banyak kampung sekitar dan terus menjadi misteri hingga kini.

Salah seorang saksi, guru, Mohammad Ferdauz Jumain, 28, berasal dari Kampung Meranek menceritakan semula detik tersebut berkata, dia terjaga pada jam tiga pagi kerana gangguan bunyi misteri tersebut yang terlalu kuat.

 

Dia berkata, bunyi itu seolah-olah bunyi dengkuran dari kaki langit namun tidak mengetahui dari mana puncanya.

“Pada mulanya, saya tidak mengesyaki apa-apa pun, tetapi semakin lama bunyi tersebut semakin kuat. Saya mengejutkan ibu dan ayah, kami terus tertanya-tanya bunyi apa itu. Saya juga sempat menghubungi dan menghantar SMS kepada beberapa kawan terdekat, mereka juga terdengar bunyi yang sama.

“Semakin pelik dengan bunyi itu, saya dan ayah mengambil keputusan memeriksa di luar rumah tetapi kami terkejut kerana bunyi itu dari tempat yang jauh, jiran-jiran saya yang lain pun terjaga,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Ayahnya, Jumain Abang, 69, penduduk asal Kota Samarahan menjelaskan, sepanjang hayat itulah kali pertama dia terdengar bunyi dengkuran yang amat kuat dari langit.

“Kita hanya boleh berdoa kepada ALLAH semoga segalanya selamat dan tidak berlaku apa-apa, mungkin bunyi itu boleh dijelaskan oleh mereka yang pakar,” katanya.

Ditanya mengenai dakwaan beberapa pihak yang mengatakan bunyi tersebut berpunca dari kilang kelapa sawit berdekatan, Ferdauz menafikan dakwaan itu kerana bunyi enjin memproses kelapa sawit tidak mungkin didengari sehingga ke Kampung Muara Tuang yang sejauh 10 kilometer.

Katanya lagi, pada malam pertama kejadian, jiran sekeliling keluar beramai-ramai dari rumah kerana berasa amat pelik di samping perasaan yang takut dan panik.

“Pada malam kedua (12 Januari) saya dan penduduk sekitar Samarahan sudah bersedia untuk merakamkan kejadian tersebut dan Alhamdulillah kami berjaya merakamnya,” katanya.

Jurutera komputer, Mohd Adzil Yusuf, 28, yang tinggal di Desa Ilmu, kira-kira tiga kilometer dari Kampung Meranek turut mendengar bunyi tersebut namun tidak mengesyaki apa-apa pada mulanya.

“Selepas kejadian malam pertama kecoh, saya mengambil keputusan untuk memeriksa sendiri kilang kelapa sawit yang dikatakan punca bunyi itu, namun saya dapati kilang itu tidak mengeluarkan bunyi apa pun,” katanya.

Mengulas mengenai dakwaan dan teori banyak pihak di laman-laman web yang mengatakan bunyi itu berpunca daripada program High Frequency Active Auroral Research Programme (HAARP), Ferdauz tidak menolak kemungkinan itu kerana pada malam kejadian dia sempat melihat awan di langit dalam keadaan ‘bergaris-garis’.

“Bentuk awan pada malam itu seolah seperti kesan asap kapal terbang lurus dalam pertunjukan udara tetapi banyak, jadi berdasarkan kajian saya, kemungkinan HAARP menjadi punca itu ada,” katanya.

HAARP adalah program penyelidikan berkaitan ionosfera dan dinaungi sepenuh oleh US Air Force, US Navy, University of Alaska dan Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).

DARPA adalah sebuah agensi yang ditubuhkan oleh kerajaan Amerika Syarikat untuk membina pelbagai senjata berteknologi tinggi untuk kegunaan ketenteraan Amerika Syarikat.

HAARP berselindung dengan aktiviti penyelidikan saintifik yang kononnya menyelidik lapisan ionosfera bagi meningkatkan lagi penggunaan sistem komunikasi dan pemantauan cuaca.

Tapak penyelidikan HAARP yang berada di Gakona, Alaska menempatkan peralatan berteknologi tinggi iaitu Ionospheric Research Instrument (IRI).

IRI adalah sebuah instrumen yang menghasilkan frekuensi radio berdefinisi tinggi sekitar 2.7MHz sehingga 10MHz.

IRI mampu memancarkan frekuensi ke lapisan yang terhad untuk dicapai iaitu di lapisan Ionosfera dan menghantar kembali isyaratnya ke bumi.

Apapun sehingga kini, belum ada jawapan jelas mengenai apa sebenarnya yang berlaku di Kota Samarahan dan beberapa buah kawasan di dunia sejak tahun lepas.

Yang pasti, bunyi yang aneh dan menggerunkan itu akan terus menghantui penduduk selagi tiada jawapan yang jelas mengenainya.

Daripada maklumat, sehari sebelum kejadian ini perkara yang sama turut berlaku di Aaborg, Denmark bahkan bunyi aneh yang menakutkan ini pernah didengar dan direkodkan di Sweden pada 1 November tahun lalu.-SH

0 Media Barat Mula Hentam Anwar


Sekiranya Rudyard Kipling masih hidup, penulis British lahir dan dibesarkan di India dan menghabiskan sebahagian usia lanjutnya di England itu mungkin akan menulis sebuah lagi puisi sebagai lanjutan kepada puisi asal beliau berbunyi: “Oh, East is East, and West is West, and never the twain shall meet…”

Kipling mungkin memahami pertembungan budaya Timur-Barat, namun sekadar tidak menyedari bagaimana Barat cuba memaksa Timur menurut acuan mereka, setidak-tidaknya dalam percaturan di antara kedua-dua bahagian muka bumi ini.

Justeru, dicelah-celah hipokrasi media Barat, ada mata dari sudut bertentangan. Maksudnya dipercayai dulu kini bukan lagi tidak dipercayai, tetapi dipersembahkan dalam perspektif berbeza dan berlawanan.

Inilah yang berlaku kepada majalah The Economist yang diterbitkan di England mengenai seorang tokoh dipersiapkan sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia. Menurut percaturan dan atas sebab yang hanya diketahui mereka, Anwar Ibrahim adalah tokoh paling berkarisma dan layak. Malah ketika itu media Barat menggambarkan tanpa Anwar Malaysia tak mungkin dapat ditadbirkan dengan sepatutnya.

Sejak sebelum 1998, sebelum dipecat dari Umno dan disingkir dari kerajaan sehingga dibebaskan dari penjara kerana Anwar adalah buah hati Barat.

Barat nampaknya berjaya memerangkap pemimpin macam Anwar, Muammar Ghadafi, Aung San Su Kyi dan puluhan lain yang dipilih dan dididik serta diberi pendedahan sebagai wakil dalam melaksanakan agenda tertentu untuk kepentingan mereka.

Tokoh politik seperti ini dianggap sebagai Kuda Trojan atau ciptaan Barat sebagai persiapan meneruskan penjajahan baru.

Tidak berpuas hati dengan penyingkiran Anwar seolah-olah beliau adalah proksi Barat, kalau tidak di seluruh Nusantara sekalipun setidak-tidaknya di Malaysia, dia dilihat pula sebagai tokoh reformis oleh Amerika Syarikat di era Al Gore sebagai Naib Presidennya.

Sejak kenyataan Al Gore yang menyokong kumpulan reformasi diketuai Anwar untuk menentang kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamed, semacam ada satu pakatan bagi menjadikan Anwar idola . Anwar dijaja di Barat sebagai suara keadilan dan tokoh baru bagi Malaysia.

Semasa dalam tahanan, media Barat menyiarkan rencana dan analisis termasuk siaran surat Anwar dari penjara. Imej Malaysia dan populariti Dr Mahathir merudum serta Perdana Menteri ke-4 itu menjadi tokoh paling dibenci oleh Barat.

Tapi kini nampaknya segala sokongan Barat terhadap Anwar sudah menampakkan petanda akan segera berakhir.

Sebuah tulisan dalam majalah The Economist jika dilihat dari sudut bertentangan, meletakkan tokoh utama pembangkang itu sebagai calon tidak layak menjadi Perdana Menteri.

Selain diberi tafsiran reputasi tidak baik, Anwar digambarkan sebagai “seems a distant and untrustworthy figure to many younger Malaysian.” Maknanya Anwar kini kurang dipercayai oleh golongan muda.

Majalah itu juga berpendapat Anwar “has failed to nuture a new generation of opposition leaders,” atau gagal mempersiapkan generasi baru pemimpin pembangkang, khususnya dalam PKR.

Anwar dibidas kerana membenar PKR ditadbir ahli keluarga serta parti itu pula mempunyai banyak masalah dalaman dan perebutan kuasa. Bukankah ada ramalan seandainya Anwar tidak dapat menjadi perdana menteri, anak gadisnya (Puteri Reformasi) mungkin dipilih sebagai penggantinya—sekadar buat sementara sehingga Anwar bebas dari penjara.

Anwar dulunya relevan kepada Barat kini menjadi tidak relevan—mengikut majalah berkenaan.

Bagi pengikut Anwar, pendapat Economist itu bukan mencerminkan persepsi Barat secara keseluruhan. Anwar masih relevan dan bakal menjadi perdana menteri menggantikan Datuk Seri Najib Razak.

Dalam mempertahankan Anwar, pengikutnya terlupa apa diperkatakan the Economist telah lama disedari rakyat negara ini. Sebahagian besar pemimpin pembuat dasar PKR kini adalah muka baru yang langsung tiada pengalaman zaman reformasi. PKR kini lebih dikuasai Azmin Ali sebagai timbalan presiden dan alat mempertahankan Anwar.

Barat bukan bodoh macam disangka banyak pihak. Kesetiaannya pada satu atau dua orang dicipta sebagai “wakil” mereka ada tempoh lupus. Ia juga bukan copyright pihak tertentu untuk berada di bawah mereka.

Kita lihat perkembangan ini sebagai merugikan Anwar, kita harus mengambil sikap berhati-hati terhadap apa disogokkan media Barat mengenai politik dan tokoh politik Malaysia. Barangkali hari ini, Barat menaja Anwar yang selama ini sudah menemui keserasian dengan pemimpin Malaysia kini, justeru pemimpin pembangkang itu kini sudah tidak lagi relevan dan berguna untuk agenda mereka.

Tapi apakah ini untuk selama-lamanya dan apakah agenda Barat sebenarnya?

-YUSOF HARUN

Friday, January 20, 2012

4 Rafizi Pencacai Anwar Perasan Hebat Tapi Hancik @rafiziramli

Pencacai Anwar Rafizi Ramli Cakap Tak Serupa Bikin...

Marah betul si pencacai ni kat aku hahaha... baru kena usik sikit dah melenting, siap buat posting kat wall FB kata dia di serang...!

Bro U Cheap la... takkan nak cari publisiti murah dengan cara ni... gaduh dengan blogger UMNO lepas tu mengadu kat FB haha! Macam budak-budak!

Rafizi mula perasan kononnya dia lah hero, glamer la konon di serang blogger UMNO... Tapi yang sebenarnya Rafizi terkucil, hancik, keras tak terjawab serangan di twitter.. Apa pun tak boleh!

Sorry la bro... Ko macam hebat, tapi habuk pun tarak.... Rafizi ni hanya sekadar budak hingusan sama taraf dengan Chegu Bard yang tak ada apa-apa jasa pun... Perasan je hebat!

Rafizi Ramli @rafiziramli
Cheap, buat malu @Khairykj RT @aidilarazak: byknya duit RT @BroJinggo: Betul Ke Rafizi Bayar RM200 Kpd Peserta 901?: bit.ly/A1W0Bw
(Rafizi cuba mengelak pertanyaan aku...)


Rafizi Ramli @rafiziramli 2h
@BroJinggo Itu fitnah. Sdr sebar sdr tanggung dosa. Pimpinan kanan PKR x blast mass sms ;-) tmbh2 masa 901 @Khairykj @aidilarazak
In reply to Bro Jinggo
(Rafizi tidak dapat membezakan pertanyaan dengan fitnah, dia main taruk je... belagak baik konon nak azankan aku)

Rafizi Ramli @rafiziramli
Nk dpt rm200 pi mintak ngn @Khairykj bdk dia @BroJinggo reka2 sms ;-) RT @HIZWANahmad: aku xdpt pun ;)
(Serangan murahan dari Rafizi)

Rafizi Ramli @rafiziramli
@nazrinzakaria Ha2 @BroJinggo & blogger umno xleh jwb isu lembu, mula reka fitnah baru. Kerja diorg syok sendiri dlm fitnah
In reply to nzrn
(Silap la Rafizi...)

Rafizi Ramli @rafiziramli
@BroJinggo Takde la hangin, usik saja ;-). Saya jawab: "itu satu fitnah, saya atau PKR bukn guna cara umno/perkasa upah & angkut org" #fb
In reply to Bro Jinggo
(Rafizi mula panas... cakap tak serupa bikin, fitnah UMNO tanpa bukti... mula-mula dia azankan aku... lepas tu dia yang tabur fitnah pulak! apa cer bro?)

Rafizi Ramli @rafiziramli
Pencacai2 @Khairykj mula menyemak menyerang kmbali, mungkin lps Ketua Wanita selamatkan Ketua Pemuda psl NFC dgn saman 100j ;-) #fb
(Rafizi dah tak boleh nak jawab serangan demi serangan di twitter... tuduh budak KJ punya keja... Pe cer dol?)


Rafizi silap kata blogger Umno tak boleh jawab isu lembu Jinglot PKR!

Isu NFC ini sebenarnya senang sahaja.

Jika ianya milik suami kepada Jenab Binti Abu atau milik Chin Min Hiu , maka isu tersebut tidak akan menjadi masalah besar.

Akan tetapi oleh kerana ianya milik suami dan anak-anak kepada Shahrizat Jalil, seorang pemimpin besar Umno , maka perkara tersebut perlu ditumis, digoreng dan digulai sampai lunyai.

Pembangkang harus mencari jalan dalam keadaan apa sekali pun untuk memastikan Shahrizat berundur. Jika Shahrizat berundur , maka lemahlah Wanita Umno. Apabila lemah Wanita Umno maka lemahlah Umno untuk menghadapi PRU akan datang. Ini kerana kekuatan jentera pilihanraya Umno dikuasai oleh Wanita Umno.

Jika anda betul-betul memahami isu ini , ianya tidak timbul isu kegagalan atau salah guna kuasa atau kronisme seperti yang dicanangkan oleh pembangkang. Teruskan membaca di sini...

2 Al-Fatihah.... Penyanyi Izwan Pilus Meninggal Dunia


Penyanyi, Izwan Pilus mengembuskan nafas terakhirnya, jam 6.15 petang tadi, disyaki akibat jangkitan kuman di dalam darah, di sebuah hospital di Ampang.

Perkara itu disahkan adiknya, Aril Akademi Fantasia 7 (AF7) menerusi mesej Twitternya.

Izwan atau nama sebenarnya, Khairil Izwan Pilus merupakan bekas peserta Bintang RTM 2004 dan pernah merakamkan album Erti Kasih pada 2006.

1 Anwar Terkejut Liwat II Kembali: Peguam Negara Failkan Rayuan!


Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail hari ini memfailkan notis rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Rayuan itu difailkan pada jam 4.30 petang ini di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Semalam, Saiful menghantar surat rasmi kepada Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail meminta beliau memfailkan notis rayuan terhadap keputusan itu.

Saiful menerusi blog miliknya mohdsaifulbukhari.blogspot.com menulis bahawa surat itu dihantar melalui peguamnya Tetuan Zamri Idrus & Co.

Katanya, rayuan ini penting kerana ia membabitkan maruah dan masa depannya.

Menurutnya, dia hanya menuntut haknya sebagai warganegara Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan "di mana setiap aduan itu berhak didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi".

Katanya, jika dia berhak memfailkan rayuan itu sendiri, dia akan berbuat demikian tanpa menyusahkan individu lain.

Namun, katanya, kuasa mutlak untuk memfailkan rayuan hanya terletak di tangan Peguam Negara.

Haha! Lawan Tetap Lawan!!

7 Apa Motif Kereta Adam Adli Di Simbah Cat Merah?


Sekarang tengah hangat blogger pakatan pembangkang spin cerita kereta mahasewel, Adam Adli telah disimbah dengan cat merah... Macam cerita drama la pulak...

Mula-mula dia orang spin cerita mahasewel Nazak, tapi tak jadi... lepas tu kes pengawal peribadi Wan Azizan di cucuk dengan jarum beracun... kantoi juga... akhirnya mamat tu lari hospital untuk mengelak dari di siasat oleh polis...

Jelas kita lihat ini semua taktik kotor ini lakukan oleh mereka sendiri, untuk menagih simpati rakyat... taktik lama bro... politik di negara ini sudah matang la... kesian blogger pakatan pembangkang mainkan isu macam ni. Dia orang ni masih meleleh lagi...

Logik ke.. Cuba tengok betul-betul kereta Adam tu? secalit jer kena cat merah, selebihnya tumpah di jalan raya...

Bro! kalau orang nak buat jahat bukan macam ni la...

Paling kuat remukkan sikit kereta tu lepas tu simbah semua cat merah di keseluruh kereta tu! Adeh.. kalau nak menipu pun biarlah logik sikit!

6 Betul Ke Rafizi Bayar RM200 Seorang Kepada Peserta 901?


"Ahli PKR diminta berkumpul dulu di Dataran sebelum berarak ke Jalan Duta pada jam 7am. Taklimat dan duit sebanyak RM200 setiap seorang akan disediakan kepada ahli, Sebarkan- Rafizi". Masej di hantar melalui no +60134791474.

SMS dari rafizi beb. Dia bagi rm200 seorang time demo 901. Itu pasal ramai yang datang. Datang sebab duit. Bukan pasal perjuangan. Bukan pasal keikhlasan. Tapi pasal duit. Ahli2 pkr seme boleh dibeli guna wang. Depa memang hampeh !!!! Depa memang jahat !!!!

Benarkah masej ini di hantar oleh Rafizi? Harap Rafizi dapat memberi penjelasan dengan segera...

Sumber klik di sini...

0 Isu Portfolio: Ahli Pas Mempertikaikan Perlantikan Dr Yunus


Ketua Pemuda Pas pusat, Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, sayap itu khuatir sekiranya berlaku perbuatan ‘tikam belakang’ oleh pihak tertentu sama ada dari parti itu mahupun dalam Pakatan Rakyat (PR) ekoran tidak bersetuju dengan pelantikan Dr Ahmad.

Perubahan itu mencetuskan rasa tidak puas hati di kalangan sebahagian ahli Pas dan juga dikritik pesaing politik parti itu.

Dr Ahmad Yunus sebagai Exco Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan, kelmarin.

Katanya, pemimpin dan penyokong PR yang tidak berpuas hati perlu menerima seadanya calon itu bagi melicinkan urusan pentadbiran negeri.

“Nasihat saya, jangan pinggir beliau (Ahmad) yang dilantik Menteri Besar selepas mendapat persetujuan semua pihak. Satu lagi, jangan buat perkara tidak baik seperti boikotnya kerana boleh menjejaskan program dirancang nanti untuk kebaikan kerajaan Selangor.

“Saya bimbang sekiranya mimpi ini jadi kenyataan dan timbul protes daripada mereka tidak suka kepada calon yang dilantik. Apa pun, paling penting, kita jangan khianatinya dan biarlah beliau menjalankan tugas serta amanah yang diberikan,” katanya.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas kenyataannya di laman sosial berbunyi, 'Kalau hendak berkawan biar tahu membaca ragam. Kalau hendak berkawan biar tahu membuka gelanggang. Pas kawan siang dan malam, tetapi kenapa maruahnya dilagang.'

Sebelum ini, Hasan, yang juga Adun kerusi Gombak Setia, mewakili Pas, diberi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

1 SPR Persoal Niat Penganjur Bersih 3.0

Ada Udang Besar di sebalik batu!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mempersoalkan hasrat Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) untuk sekali lagi turun ke jalanan sedangkan banyak tuntutan mereka telah dipersetujui dilaksanakan pada pilihan raya umum akan datang.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof berkata, beliau tidak faham mengapa Bersih masih tidak berpuas hati kerana pelbagai ruang telah diberikan kepada mereka untuk mengemukakan cadangan termasuk kepada Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya.

“Saya rasa hairan dan pelik dengan tindakan Bersih ini. Sebelum ini SPR telah membuka ruang kepada mereka untuk meluahkan rasa tidak puas hati dan memberi cadangan kepada jawatankuasa yang ditubuhkan ini.

“SPR juga berusaha sedaya upaya menerima cadangan dan pandangan melalui jawatankuasa khas yang ditubuhkan ini dan banyak juga cadangan telah dipersetujui,” katanya.


Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga sebelum ini tidak menolak kemungkinan untuk sekali lagi turun ke jalanan sekiranya cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Tegas Abdul Aziz, masalah mengenai pembaharuan pilihan raya tidak akan dapat diselesaikan dengan cara berdemonstrasi.

“Buat apa kita pergi ke jalan raya untuk mengadakan demonstrasi. Kita ada pelbagai ruang untuk meluahkan rasa tidak puas hati contohnya seperti menghantar memorandum, surat dan berjumpa sendiri dengan SPR.

“Malah banyak perkara yang dikemukakan itu telah dipersetujui. Dahulu sibuk pasal dakwat kekal sekarang kita telah setuju, dulu sibuk pasal daftar pemilih sekarang kita dah bersihkan seberapa yang boleh,” jelasnya.

Beliau menasihatkan kepada Bersih jika ada cadangan yang baik dan bernas untuk membaiki lagi pilihan raya, mereka boleh kemukakan kepada SPR.

“Masa ada lagi, mereka boleh hantar surat. Kalau ingin mengadakan perjumpaan dengan SPR, kami sangat terbuka. Tetapi jika ada cadangan yang tidak sesuai dilaksanakan, kita tidak akan laksanakan,” katanya. -Utusan

Thursday, January 19, 2012

4 Panas: Hasan Ali Kata Pas Jadi ‘Pak Turut’!


Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, hari ini mendakwa masyarakat melihat parti Islam itu terpaksa menjadi "pak turut" kepada parti komponen Pakatan Rakyat (PR) yang lain ekoran perubahan portfolio pentadbiran kerajaan negeri semalam.

Adun Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco bagi menggantikan Hasan.

Hasan berkata, rombakan portfolio menurutnya agak ganjil dan pelik kerana Dr Ahmad Yunus hanya diberi portfolio Adat-adat Melayu, Belia dan Sukan manakala portfolio Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam diserahkan kepada Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau sebelum ini merupakan Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

"Sayangnya dengan rombakan yang terbaru ini, maruah Pas sebagai sebuah parti Islam telah dipijak,” katanya hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri kerusi Gombak Setia ini berkata, bagi beliau rombakan ini telah memberi satu tamparan hebat kepada imej dan kedudukan Pas dalam kerajaan PR Selangor.

"Rombakan tersebut menggambarkan yang Adun Pas yang ada dilihat tidak layak dan tidak berkemampuan untuk memikul portfolio penting yang telah saya pikul sebelum ini.

"Lebih menyedihkan apabila portfolio agama yang selama ini menjadi kebanggaan Pas sebagai sebuah parti Islam telah terlepas ke tangan parti komponen yang lain," katanya sambil menambah, "saya khuatir apabila memikirkan sebuah hadis Nabi yang menggambarkan

saat kehancuran akan tiba apabila sesuatu jawatan diserah kepada bukan ahlinya akan menjadi kenyataan."

Hasan, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor berkata, Presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika penubuhan kerajaan negeri PR di Selangor pada Mac 2008 telah meminta beliau dan kepimpinan Pas Selangor pada waktu itu memastikan portfolio agama dipegang oleh parti itu dan mesti mempertahankannya.

10 Game "Aku Jimat" Persendakan Rosmah ?


Wartawan Malaysiakini hari ini mempromosikan game "Aku Jimat", apa dah tak ada berita sangat ke yang hendak dilaporkan? Banyak lagi perkara yang berlaku dalam negara Malaysia ni... kenapa hal game budak-budak pula yang hendak di war-warkan melalui portal politik?

Pada pendapat aku game ini di lihat seperti mahu mempersendakan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor? Macam ni punya kes pun ada...

Laporan Malaysiakini: Pengguna alat elektronik Apple - iPod, iPad dan iPhone - kini boleh mempelajari beberapa petua tentang bagaimana untuk berjimat untuk masa depan berdasarkan satu permainan yang dipercayai diilhamkan dari watak isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.


Permainan versi 1.1 Aku Jimat boleh didapati di App Store sejak 17 Januari lalu. Ia memaparkan watak kartun yang mirip Rosmah, termasuk gaya rambutnya. Permainan ini mengajak pengguna supaya ‘menyimpan wang’ untuk membolehkan mereka ‘membeli-belah’.

Pengusaha permainan Antartica Group berkata, permainan ini adalah "untuk mendidik anak-anak kepentingan menabung” sejak kecil dan “lebih awal jika seseorang berjimat maka, lebih banyak yang dapat dikumpulkan”.


Dengan tabung berbentuk seekor kucing, pemain dikehendaki menyambut duit syiling bernilai US$1000 (RM3,100) setiap satu yang digugurkan bagi membuat pembelian - sama ada sebuah rumah bernilai US$5,000,000 (RM15, 000,500) atau kereta berharga US$300,000 (RM10,000).

Pengguna juga boleh membeli mana-mana sembilan beg tangan yang ditawarkan, bernilai antara US$ 9,000 hingga US$ 110,000 (RM27, 900 hingga RM440,000) atau juga cincin berlian bernilai US$ 24 juta (RM74 juta).


Setiap syiling bernilai $1,000 tetapi jika seseorang itu bernasib baik, jongkong emas bernilai $1,000,000 akan digugurkan.

Pemain bagaimanapun mesti berhati-hati untuk mengelakkan diri mereka daripada terkena bom.

Ini kerana bagi setiap kali mereka terkena bom, tambahan umur setahun akan dimasukkan kepada pemain dan seseorang dipaksa untuk "bersara" pada usia 99 tahun.

4 Shahrizat Saman Zuraida Dan Rafizi RM100Juta


Terbaek dari ladang! nah ambik kau Rafizi, Zuraida!
Lawan Tetap Lawan!

Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil memfailkan saman ke atas Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli sebanyak RM100juta berhubung projek Pusat Fidlot Nasional (NFC).

Saman itu difailkan oleh peguam yang mewakili Shahrizat, Datuk Seri Dr Shafee Abdullah.

0 Bard Jangan Hina Perayaan Kaum India @chegubard


Hina kah menjadi klass bawahan bagi kaum India . Apakah di Malaysia masih ada kasta kasta kelas bawahan bagi kaum India. Itulah sebabnya 1 Malaysia memeritkan kepimpinan Anwar Ibrahim kerana 1 Malaysia yang berjaya menyatukan semua kaum tanpa mengira kulit dan warna apatah lagi kasta telah lama di lupakan oleh kaum India di Malaysia.

Chegu Bard terdahulu menghina kaum India dengan merendahkan kasta mereka dengan mengatakan bahawa pesta pungai adalah bagi kaum India bawahan. (Paria) apakah kaum India kelas atasan tidak merayakan pesta ponggal. Penghinanan Chegu Bard ini menyinggung perasaan kaum India khususnya di negeri sembilan apabila sebuah blog Putera MIC telah mengecam kenyataan Chegu Bard ini.

Seharusnya Chegu Bard jangan kurang ajar dan mempersendakan perayaan bangsa lain jika mahu dihormati.

Berita terdahulu: Chegu Bard Perlu Mohon Maaf Kerana Menghina Petani India Pariah!

-N9kini

3 Chegu Bard Perlu Mohon Maaf Kerana Menghina Petani India Pariah! @chegubard


Macam mana Chegu Bard boleh hina kaum India sebegini rupa, jelas ini lah wajah PKR yang sebenarnya! Bard perlu memohon maaf di atas kebiadapannya ini!

di bawah petikan dari blog Prince Of Pilah

Chegubard Hina Petani India


Inilah kata kata @chegubard sempena Sambutan Perayaan Ponggal,beliau menyatakan sambutan tersebut merupakan perayaan kelas bawah alias kelas pariah,apakah @chegubard menyatakan semua yang menyambut perayaan ini merupakan pariah? Apakah yang @chegubard tau tentang Perayaan Ponggal?
Sebenarnya,kata kata @chegubard menunjukkan beliau tidak pernah mengetahui erti sebenar sambutan Ponggal,dan seperti biasa menjadikannya sebagai ajang politik beliau bagi memperbodohkan masyarakat,dan cuba mempermainkan sentimen kaum India.

Persoalannya adalah,apa yang @chegubard maksudkan dengan 'seharusnya melambangkan penyatuan kaum tani'? Mungkin beliau sendiri tidak tau erti kata kata tersebut. Sejak turun temurun sambutan Ponggal diadakan sebagai sambutan penyatuan kaum petani dan orang ramai yang akan berkumpul beramai ramai bagi memasak 'Ponggal' sebagai persembahan kepada Dewa Matahari dikawasan terbuka secara bebas,dan ianya turut diadakan di Malaysia dengan cara yang sama. Kata 'seharusnya' pada tulisan @chegubard seolah olah menunjukkan kerajaan Malaysia menghalang sambutan ini diadakan secara beramai ramai dikawasan terbuka,dan jika menurut saya, kata ' seharusnya' dalam tulisan @chegubard tidak seharusnya digunakan kerana ianya merupakan suatu pembohongan @chegubard kerana sambutan Ponggal memang diraikan sebagai penyatuan kaum petani dan orang ramai dikawasan terbuka dan secara bebas di Malaysia. Mungkin beliau tidak pernah menghadiri sambutan Ponggal sebelumnya.

Tapi apakah kaum India akan menikmati kebebasan yang sama jika Pakatan Rakyat yang diketui oleh PAS memerintah Malaysia? Jangan mudah terpengaruh dengan kata kata ataupun tulisan pemimpin pembangkang,kebanyakan dari mereka tidak tau apa erti sebenar tulisan mereka,dan @chegubard merupakan salah seorang dari mereka.

9 Adam Adli Lucah... Tayang Spender Di Chow Kit @AdamAdli


Halamak.. terserlah perangai kebudak-budakan mahasewel ni... Kau ingat anak dara terpikat ke dengan trendy kau tu bro.. Aku boleh beri jaminan... paling kuat yang akan tergoda pun, bapok-bapok kat lorong Haji Taib tu...

Opps ke... ko singgah kat sana dulu sebelum berdemo bro?

Tengok lah... Spender Adam warna keadilan... tah-tah hadiah dari Anwar kot, tu pasal Adam sibuk nak tayang!

Pak lebai Pas semua tengok je, kelakuan tak senonoh anak buah Anwar ni... nak tegur tak berani.. HamPas lah korang semua ni!

Petang tadi budak-budak ahlul ni mengadakan bantahan di luar ibupejabat PAS yang kononnya sebagai membantah tindakan parti itu yang membisu berhubung tindakan menggantung lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (Kuin) di Kedah.

Pas buat bodoh je.. almaklum la.. sape yang berani nak bersuara, silap-silap kena pecat macam Hasan Ali.

Kalau berani turun la PWTC Adam! Oook! OOkk! Oookkk!

Wednesday, January 18, 2012

2 Rayuan Blogger Pembangkang Ditolak, Tetap Kena Bayar RM300,000 @DinSharpshooter


Apa boleh buat Din... Dah salah kau juga.. sapa suruh sebar fitnah... Nah sekarang terima lah padahnya... cuma ada lagi sekor blogger anjing besar masih belum di dakwa kerana menyebarkan fitnah keatas Rais (kabel dia besar kot).

Nama Din Sharpshooter! Tapi tembak pakai peluru kapur lepas merata-rata... keh keh keh.. apa celop Din!

Tag line Din Sharpshooter (Kalau Takut Dipukul Ombak... Usah Berumah Ditepi Pantai...) Tapi bila dah kena tsunami dengan pantai-pantai sekali hanyut Din hahaha....

Mahkamah Rayuan hari ini mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memerintahkan penulis blog, Amizudin Ahmat, 42, membayar ganti rugi RM300,000 kepada Datuk Seri Dr. Rais Yatim berhubung penyiaran artikel yang memfitnah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan itu.

Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Jeffrey Tan Kok Wha yang bersidang bersama Hakim Datuk Seri Mohamed Apandi Ali dan Hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin memutus demikian selepas menolak rayuan Amizudin.

Mahkamah bagaimanapun memerintahkan Amizudin yang merupakan ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) membayar kos RM50,000 selepas mengurangkan separuh daripada kos yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi.

Ketika mengurangkan kos tersebut, Hakim Jeffrey berpendapat, kos RM100,00 itu terlalu tinggi sedangkan kes itu sama pentingnya dengan kes sivil yang lain.

Pada 5 Julai tahun lalu, Mahkamah Tinggi memutuskan Amizudin bertanggungjawab memfitnah Rais, 69, menerusi sebuah artikel yang dipaparkan dalam blognya, sharpshooterblogger.blogspot.com.

Perayu diwakili oleh peguam R. Sivarasa manakala Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah mewakili Rais.

0 Hasan Ali 'Pertikai' Lantikan Exco Baru


Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau telah menerima surat daripada Datuk Dr Hasan Ali yang menyifatkan pelantikan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai exco baru terlalu awal kerana beliau masih mempunyai ruang untuk merayu kepada Majlis Syura Pas.

"Saya ada menerima surat bertarikh 10 dan 11 Jan daripada Datuk Dr Hasan Ali...beliau (Hasan) berkata bahawa pelantikan ini terlalu awal kerana beliau (Hasan) masih mempunyai ruang untuk merayu kepada Majlis Syura Pas.

"Saya telah menjawab surat Hasan dengan menyatakan bahawa keputusan saya menggugurkan beliau (Hasan) adalah lanjutan daripada keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat yang melucutkannya sebagai anggota Pas pada 8 Januari lepas dan isu rayuan tidak dinyatakan dalam surat berkenaan," kata Khalid kepada pemberita selepas upacara angkat sumpah oleh Adun Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai anggota exco Selangor yang baru di Istana Bukit Kayangan di sini.

Hasan dipecat daripada Pas kerana didakwa bertindak bertentangan dengan kepentingan parti dan telah diberikan sehingga 7 Feb untuk merayu penyingkirannya.

Sebelum digugurkan, Hasan memegang jawatan sebagai Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Abdul Khalid berkata Hasan mempertikaikan tarikh pemecatannya sebagai anggota Exco kerajaan Selangor kerana mendakwa ia bercanggah dengan kuatkuasa keanggotaannya sebagai anggota Pas yang sepatutnya tamat pada hari akhir tempoh rayuan.

Dengan pemecatan Hassan, Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap portfolio Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan manakala portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastuktur dan Kemudahan Awam, kini dipengang oleh Abdul Khalid.

"Pertimbangan kita ke atas pelantikan ini adalah atas dasar kerja...proses rayuan adalah amalan yang dipraktikkan oleh Pas sebagai sebuah parti politik dan saya percaya ia tidak bermaksud memberi sebarang prasangka kepada kelangsungan pentadbiran kerajaan negeri.

"Saya berharap Dr Hasan dapat menerima keputusan ini dengan berlapang dada dan saya mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih di atas peranan beliau ketika berkhidmat sebagai ahli MMKN (Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri)," kata Abdul Khalid.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai kedudukan Hasan yang masih memegang jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Abdul Khalid berkata itu terpulang kepada budi bicara Sultan untuk menentukannya. - Bernama

5 Terkini Video Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Rempuh PWTC!


Mana Mahasewel tu tak berani turun PWTC? time tak de orang! Time orang cuti! pukul 1,2 pagi berani la dia orang buat kecoh! wooii mana! mana! bacul? Okkk! OoooK! Ooookk!!

Menurut  Sahabat Gunung difahamkan Adam Adli mengelilingi sahaja bangunan PWTC hari nie tanpa berani berhadapan dengan Pemuda UMNO yang sudah menunggu kehadirannya ....

Video URL: http://youtu.be/TEEJX2uh4jk

Kesian Mahasewel rupanya syok sendiri... klik kat sini berita terdahulu: Kerja Bodoh! Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Bawa Pocong Di Chow Kit!

2 Video Sidang Media Ummi Hafilda, Azwan Ali Berdamai....

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, 
kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu,"

Sayu beb, aku tengok video ni... korang layan je lah....


Ummi Hafilda Ali akan menarik balik laporan polis yang dibuat terhadap abangnya, Azwan berhubung ugutan bunuh yang diterima melalui mesej Twitter, Jumaat lalu.

Ummi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan memastikan keselamatannya terjamin.

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu," katanya pada sidang media yang turut dihadiri Azwan, di sini tengah hari ini.

Ekoran mesej berbaur ugutan menerusi laman Twitter, Azwan, yang terkenal sebagai selebriti yang sering mewujudkan kontroversi telah disiasat polis atas dakwaan mengugut mahu membunuh dan membakar Ummi Hafilda.

Difahamkan Azwan dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama selepas pihak polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan.

Sebelum ini, Ummi Hafilda berkata, dia menyedari ugutan dibuat abangnya itu pada minggu lalu apabila dimaklumkan anak saudaranya dan selepas mendapati ia benar sejurus membacanya sendiri. Dia membuat laporan polis pada jam 6 petang Jumaat lalu.

Dalam pada itu, akuan bersumpah yang dibaca Azwan di hadapan media antara lainnya menyebut, beliau tidak akan lagi menghina, mengeji dan mengaibkan peribadi yang mungkin membawa fitnah dasyat kepada Ummi.

"Saya melakukan akuan bersumpah ini kerana saya akui yang saya terkhilaf dan kerana bersandarkan hasil hasutan-hasutan yang tidak... sidang media ini adalah untuk jernihkan keadaan.

"Sebagai abang, dia (Ummi) bukan wanita keji. Saya mohon maaf kepada Ummi juga kerana tuntutan ibu yang tabah menghadapi dugaan kerana pergolakan anak-anak. Saya janji akan tunaikan lafaz yang dibaca mulai 17 haribulan," katanya.

Dalam pada itu, Ummi sekali lagi merayu kepada abangnya Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR supaya kembali ke pangkuan keluarga yang beliau tinggalkan semata-mata untuk berjuang demi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau turut merayu kepada Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail agar mengembalikan abangnya yang lama tidak pulang ke rumah ibu mereka, hampir lima bulan.

"Kalau Anwar dah hitam hatinya untuk balik ke pangkal jalan, jadi saya menyeru pada kak Wan, jangan kerana suami dia, banyak keluarga berpecah-belah, adik-beradik bergaduh kerana seorang manusia.

"Sebagai seorang isteri dan ibu Kak Wan tentu faham perasaan ibu kami. Apa kak Wan rasa bila anak tak balik rumah lima bulan kerana orang lain. Siapa Anwar? Dia bukan adik beradik kami. Jadi saya merayu, please Kak Wan. Tolonglah perbetulkan keadaan," katanya.-SH

11 Kerja Bodoh! Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Bawa Pocong Di Chow Kit!


Aku memohon kepada pihak PDRM tolong lah sumbatkan dia orang ni dalam lokap! tak habis-habis nak menjatuhkan maruah pelajar Mahasiswa yang lain. Apa ke bangang sangat budak-budak ni? Mat Indon kat Chow Kit pun pelik tengok perangai budak-budak ni....

Korang nak kapankan sapa tu bro?

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) kini berdemonstrasi di hadapan Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Pada asalnya mereka berdemontrasi dihadapan SOGO, namun telah diubah memandangkan kehadiran anggota Polis mengawal keadaan dan keselamatan orang ramai.


Hmm.. Nak bebaskan apa lagi? kan dah bebas bawa pocong ke sana sinun...

2 Azwan Ali, Ummi Hafilda Berdamai ?


Dikhabarkan Azwan Ali telah memohon maaf kepada adiknya Ummi Hafilda diatas segala kekasaran dan kata-kata kesat yang sering di lemparkan kepada adiknya. Sudah pasti Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali sedang kepasan apabila mendengar khabar berita ini.

Apa-apa pun kita berharap agar Azmin Ali pulang ke pangkuan keluargannya dan melakukan seperti yang di lakukan oleh Azwan Ali sekarang ini.

Terdahulu Umi Hafilda Ali menyeru abangnya Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya kembali ke pangkuan keluarga yang beliau tinggalkan semata-mata untuk berjuang dan menjaga kepentingan Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Tak salah sekiranya kita memohon maaf, buang lah ego yang ada pada diri kita... kerana ego yang menghalang kita daripada memohon maaf.

Elok lah Azwan dah sedar... Azmin bila lagi???

6 Azmin Ali Arah Azwan Ali Ugut Ummi Hafilda!


Terkini Azwan Ali dikatakan sudah berdamai dengan adiknya Ummi Hafilda... berita tersebut akan menyusul kemudian... Kita palam Azmin dulu!

Terdahulu Polis menahan bekas pengacara, Azwan Ali bagi membantu siasatan berhubung dakwaan ugutan jenayah yang dipercayai dilakukan terhadap adiknya, Ummi Hafilda Ali pada Jumaat lalu.

Ummi Hafilda yang membuat laporan di Balai Polis Taman Tun Dr. Ismail (TTDI) mendakwa Azwan membuat ugutan untuk membunuh dan membakarnya melalui laman sembang Twitter, bulan lalu.

Namun, kes itu dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya kerana kejadian tersebut berlaku di kediaman Ummi Hafilda di Kota Damansara.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian itu.

Menurutnya, susulan laporan itu, polis memanggil dan menahan Azwan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah terhadap Ummi.

Difahamkan, berdasarkan keterangan yang diambil daripada Azwan pada hari sama, beliau mendakwa ugutan itu dibuat atas arahan abangnya, Azmin Ali dan polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kandungan Twitter berkenaan.

Turut difahamkan, pihak polis juga telah memanggil beberapa individu lain antaranya Azmin, isteri beliau, Shamsidar Tahrin dan ibu mereka bagi membantu siasatan.

"Beliau (Azwan) dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama selepas kita berpuas hati dengan keterangan yang diberikan.

"Polis turut merampas dua buah telefon bimbit miliknya bagi membantu siasatan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini malam ini.

Dalam pada itu, Ummi Hafilda dijangka akan mengadakan sidang akhbar bagi memberi penjelasan lanjut mengenai perkara ini.

Berita terdahulu: Azwan Ali Ditahan Polis Kerana Ugut Bunuh Umi Hafilda !

3 Mahasewel SMM Akan Berdemo Di Hadapan Sogo Tengah Hari Ini...


Dimaklumkan bahawa Puak Mahasewel SMM akan mengadakan demostrasi sebagai membantah langkah mengantung Adam Adli selama 3 Semester di UPSI, Menurut sumber dari Sahabat Gunung Mahasewel tersebut akan membuat kecoh di hadapan SOGO, KL pada jam 1.30 pm.

Sementara itu Adam Adli mahu UPSI pecat beliau terus dari Universiti tersebut.

"Saya tertanya-tanya mengapa mereka tidak singkirkan saya ... adakah kerana mereka tahu saya akan kembali dan mengulangi perkara yang sama?

"Ini satu lagi masalah, bukannya saya malas untuk belajar, tetapi sekurang-kurangnya jika saya dibuang, saya boleh cari tempat lain untuk belajar,"katanya.

So... nak buat apa lagi, SMM berdemo di depan SOGO kalau tuan punya badan dah tak berminat nak belajar di UPSI?

Hah! jelas mereka kini sudah jadi kuda tungangan Pakatan pembangkang...

5 Dr Rani Kecewa Dr Yunus Hairi Angkat Sumpah Exco Ganti Hasan Ali...


ADUN Meru, Dr Rani Osman yang di sebut sebagai calon pilihan PAS dan kerajaan negeri Selangor sebagai exco baru menggantikan Datuk Dr Hasan Ali kencundang di tangan ADUN Sikijang. 


Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri menggantikan Datuk Dr Hasan Mohd Ali hari ini mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Bukit Kayangan.

Ahmad Yunus sebelum ini merupakan Pembantu Exco Belia dan Sukan.

Beliau antara tiga wakil rakyat Pas disebut-sebut akan menggantikan Hasan, yang dipecat oleh parti Pas 8 Januari lalu.

Hasan dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri selepas pilihan raya umum 2008 dan mengetuai Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Dua nama lain ialah Dr Abdul Rani Osman dan Adun Bangi Shafie Abu Bakar.

3 Pemuda Tidak Gentar Dengan Idea Lapuk Anwar - Khairy


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy jamaluddin berkata Pemuda tidak gentar dengan  siri jelajah dalam dan luar negara yang di lancarkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah beliau menganggap ianya sebagai strategi lapuk yang belum tentu dapat meraih sokongan rakyat dan masyarakat antarabangsa terhadap pakatan pembangkang.

"Kita tidak gentar, sebab yang nampak dikemukakan oleh Datuk Seri Anwar adalah semua cerita lama, kalau di tengok di Konvensyen Pakatan Rakyat yang di adakan di Alor Setar minggu yang lepas, semua yang di bangkitkan itu cerita lama, tidak ada idea baru", kata Khairy selepas merasmikan pelancaran BN Youth Ride Fest di PWTC semalam.


Menurut Khairy, tawaran baru pakatan pembangkang kepada rakyat Malaysia yang di keluarkan menerusi buku jingga 3, kesemuanya sama seperti tawaran yang telah dibuat melalui buku jingga 2 yang terdahulu...

Katanya lagi, kesemua itu adalah gimik dari pakatan pembangkang, malah idea tersebut telah di guna pakai semula seperti, isu turunkan tol, batalkan penyenaraian felda global dan lain-lain lagi cerita lapuk dari Pakatan.

Tambahnya lagi, jika itulah modal yang mereka bawa untuk jelajah Ketua Pembangkang, beliau merasakan tiada impak langsung kepada rakyat, malah Pemuda langsung tidak berasa gentar kerana Barisan Nasional sering membawa pendekatan baru kepada rakyat seperti Batuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) dan lain-lain lagi.

Khairy juga memberitahu Pemuda UMNO akan mengadakan pelancaran di setiap bahagian dan turun ke padang bertemu rakyat bagi menangkis serangan dari Pakatan Pembangkang.

-Bro Jinggo

2 Jom Like Facebook Ah Jib Gor 那鸡哥 - FB Milik DS Najib Dalam Mandarin


'Ah Jib Gor', which means 'Brother Najib' in Chinese, was created to give Najib another forum to get social media users to know him as a person -- an ordinary member of society and not straight-jacket as prime minister.

Perhatian semua pengguna Facebook. Kini ada kawan baru dan nama beliau ialah "Ah Jib Gor".

Ia merupakan facebook baru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam bahasa Mandarin sebagai satu lagi platform untuk mendekati masyarakat dengan lebih meluas menerusi laman sosial.

"Ah Jib Gor" yang bermaksud "Abang Najib" dalam bahasa Cina, diwujudkan untuk memberikan satu lagi forum kepada pengguna media sosial untuk mengenali Perdana Menteri sebagai insan biasa dan bukannya sebagai perdana menteri semata-mata.

"Ah Jib Gor mula beroperasi secara online semalam (Isnin). Ini akan menjadi pelengkap atau sisipan kepada laman media sosial sedia ada beliau. Kami tahu ada masyarakat Cina yang tahu bahasa Inggeris dan juga bahasa Cina. Kami mahu menjadi lebih efektif dan interaktif dalam berinteraksi dengan pelbagaimasyarakat di negara ini," kata setiausaha politik perdana menteri Wong Nai Chee.

Beliau berkata Facebook dalam bahasa Cina ini bukan berunsurkan politik dan hanya menyentuh mengenai hobi Najib dan perkara-perkara yang tidak ada kaitan dengan politik kerana tidak semua pengguna Facebook berminat dengan politik.

"Beliau sudah mempunyai media sosial lain yang memperkatakan mengenai politik. Beliau tidak akan mengambil inisiatif untuk memuatkan berita mengenai politik di FB bahasa Cina walaupun beliau tidak dapat menahan orang daripada memperkatakan perkara berkaitan politik di media sosial ini," katanya.

Perdana Menteri mempunyai akaun Facebook dan Twitter di bawah namanya yang telah menerima sejumlah besar pengikut.

Wong menjelaskan nama "Ah Jib Gor" dipilih kerana ia merupakan nama popular yang diberikan kepada Perdana Menteri oleh pengguna media sosial dan oleh sebahagian besar masyarakat Cina sebelum Facebook bahasa Cina diwujudkan.

"Kami berharap dengan adanya facebook ini, sebahagian besar masyarakat Cina di negara ini akan dapat mengenali diri perdana menteri sebagai seorang insane biasa," katanya.Sejak versi bahasa Cina itu dilancarkan semalam dan sehingga pukul 4.30 petang hari ini, "Ah Jib Gor" telah menarik 1,722 pengikut.

Sumber  - Bernama

7 Azwan Ali Ditahan Polis Kerana Ugut Bunuh Umi Hafilda !


Menurut laporan Buliten Utama TV3, Umi Hafilda telah membuat satu laporan polis mengenai ugutan bunuh oleh abangnya sendiri di twitter, bagaimana pun esok Umi Hafilda akan menerangkan perkara sebenar yang terjadi diantara mereka.

Berikut adalah petikan dari twitter @AzwanNur berkenaan ugutan beliau untuk membunuh dan membakar Umi Hafilda.


Kenyataan tersebut boleh disabitkan kesalahan mengikut Kanun Keseksaaan kerana melakukan ugutan jenayah.

Azwan Ali kau ni manusia jenis apa nok???

2 Homoseksual "Jutawan Saman" Mahu Saman Utusan Pula....


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, yang pernah mendapat gelaran “Jutawan Saman” kali ini mahu mengumpulkan lagi sahamnya, kali ini mangsa seterusnya ialah Kumpulan Akbar Utusan.

Perkara seperti ini sering terjadi apabila Anwar berasa tertekan dan mahu menutup kemaluannya apabila rahsianya terbongkar... Kalau dah kaki putar alam tu, tetap kaki putar alam jugak!

Sebab benda-benda macam ni lah Hasan Ali tak nak kawan Nik Aziz dan Anwar lagi...

Hello bro... Utusan siap bagi bukti video lah...

Yang peliknya kenapa Anwar tak nak saman The Malaysian Insider... Insider juga ada keluarkan posting yang bertajuk " Hasan Dakwa Anwar Halalkan Homoseksual"? Adakah Insider portal pembangkang, Anwar tidak mahu saman portal tersebut? di mana keADILan yang sering Anwar laungkan selama ini? di mana bro?

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan tindakan mahkamah ke atas Kumpulan Utusan dengan menuntut agar ia menarik balik laporan-laporan yang menurutnya telah memfitnah beliau.

Utusan Malaysia menerbitkan laporan itu berdasarkan satu temu bual Anwar dengan stesen BBC baru-baru ini, susulan pembebasan beliau dari tuduhan meliwat.

Naib Presiden PKR, N. Surendren berkata, laporan akhbar itu mendakwa Anwar dalam wawancaranya bersama BBC telah meminta kerajaan mengkaji semula undang-undang yang melibatkan hubungan homoseksual di negara ini.

Menurut Surendran, Anwar sebenarnya mengatakan bahawa sebagai penganut agama Islam dan bagi orang bukan Islam di negara ini, umumnya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita di Malaysia.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan lewat petang ini, Surendran yang juga seorang peguam berkata: "Menerusi peguamnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 17 Januari (hari ini) telah mengeluarkan notis tuntutan ke atas Utusan Melayu (M) Berhad yang merupakan pemilik akhbar Utusan Malaysia dan juga ke atas Editor Utusan Malaysia, meminta penarikan balik kesemua dakwaan, permintaan maaf dan ganti rugi."

Tuesday, January 17, 2012

1 Info Dari Pakatan Rakyat: PKR Pecah Dua, Team Azmin Ali VS Team Nurul Izzah


Seperti apa yang pernah aku tuliskan sebelum ini, sememangnya terdapat gerakan dari team Nurul Izzah yang sedang bergerak aktif menyerang hendap team Azmin Ali, malah perkara ini tidak dapat di sembunyikan lagi... di mana ianya sudah diakui sendiri oleh blog pakatan sendiri http://suarapakatanrakyat.com.

Penulis blog tersebut menyatakan bahawa, Team Nurul Izzah di ketuai oleh Wan Azizah dan diikuti oleh YB Fuziah Salleh, YB Nurul Izzah, YB Tien Chua, YB Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar, YB Yusmadi, YB Elizabeth Wong, YB William Leong, YB Sivarasa dan YB Dr Mansor Othman.

Manakala Team Azmin Ali ialah N.Surendran, YB Zuraida, YB Dato Kamarul Baharin, YB Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, YB Haniza Talha, YB Nik Nazmi, YB Abdullah Sani dan YB Azan Ismail.

Di bawah adalah dari petikan blog Suara Pakatan Rakyat



PKR Berpecah Dua , Apa Puncanya?

DI PERINGKAT dalaman kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), tidaklah menjadi satu rahsia lagi akan kewujudan 2 kelompok pimpinan yang masing-masing cenderung kepada Presiden parti, Datin Sri Wan Azizah Ismail dan Timbalan Presiden, YB Azmin Ali.

Penulis dimaklumkan bahawa bibit-bibit perpecahan ini sudah bermula sejak kempen pemilihan Nasional PKR 2010 lagi dan semakin menjadi ketara apabila Azmin Ali memenangi jawatan Timbalan Presiden.

Ketika kempen pemilihan Nasional 2010 berlangsung, sokongan penuh Wan Azizah ke atas pencalonan Datuk Zaid Ibrahim sebagai Timbalan Presiden parti menjadi persoalan umum kerana logiknya, Azmin Ali yang lebih layak kerana sudah bersama-sama dengan parti sejak mula ditubuhkan, di samping kesetiaannya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak boleh dipersoal sesiapa.

Berdasarkan maklumat yang penulis terima, antara kepimpinan parti yang diketahui cenderung kepada Wan Azizah ialah YB Fuziah Salleh, YB Nurul Izzah, YB Tien Chua, YB Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar, YB Yusmadi, YB Elizabeth Wong, YB William Leong, YB Sivarasa dan YB Dr Mansor Othman.

Manakala pemimpin parti yang berdiri teguh di belakang Azmin Ali ialah N.Surendran, YB Zuraida, YB Dato Kamarul Baharin, YB Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, YB Haniza Talha, YB Nik Nazmi, YB Abdullah Sani dan YB Azan Ismail.

Walaupun perpecahan ini cuba diselindungkan dari penglihatan ahli di peringkat akar umbi tapi sudah kedengaran suara-suara kecil yang bertanya kenapa setiap kali program di kawasan salah seorang dari kumpulan yang disebutkan di atas, pihak yang satu lagi tidak hadir?

Sebagai contoh, program parti di kawasan Nurul Izzah iaitu Lembah Pantai, tidak akan dihadiri oleh Azmin Ali. Begitu juga sebaliknya dengan program parti di kawasan Gombak di mana Azmin sebagai ahli Parlimennya, juga tidak akan dihadiri Nurul Izzah.

Hal yang sama juga berlaku dalam kontroversi membabitkan kilang pemprosesan nadir bumi Lynas di Pahang. Kilang Lynas tersebut terletak di kawasan Balok, dalam Parlimen Indera Mahkota yang dikuasai Azan Ismail tapi kenapa pula Fuziah Salleh sebagai ahli Parlimen Kuantan yang menjuarai isu tersebut?

Mungkin Fuziah diarahkan pucuk tertinggi parti untuk memimpin isu tersebut atas sebab-sebab tertentu, tapi menjadi kehairanan ramai (termasuk penulis sendiri) kenapa beliau tidak pernah merujuk kepada Azan Ismail dalam banyak hal terutama yang membabitkan penduduk kawasan sekitar Balok di mana lokasi kilang tersebut terletak.

Sudah tentu bila bercakap tentang hubungan Wan Azizah dan Azmin Ali, penulis tidak rasa persoalannya ‘siapa’ tapi lebih kepada ‘apa’ yang menyebabkan perkara ini berlaku?

Penulis tidak mahu mengulas panjang mengenai hal tersebut, cuma apa sekalipun masalahnya, penulis menyeru agar semua pihak terlibat mengenepikan masalah peribadi masing-masing dan meletakkan kepentingan parti di kedudukan tertinggi sekali.

Lebih lagi dalam keadaan parti sedang sibuk menyiapkan diri untuk menghadapi pilhanraya umum ke-13 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa, keadaan sedemikian sudah tentu tidak sihat untuk parti dan ahli-ahli dibawah.

Walaupun Datuk Seri Anwar sudah dibebaskan dari pertuduhan liwat yang membelenggu beliau selama 3 tahun kebelakangan ini, tapi itu tidak sama sekali bermaksud parti sudah terlepas dari masalah yang boleh menggugat peluang parti untuk menguasai Putrajaya.

Sebaliknya ada lebih banyak isu-isu semasa yang perlu diberi penekanan dan semua ini menuntut kerjasama semua pihak dalam kepimpinan tertinggi parti.

Sedarlah, perpecahan dalaman boleh menjadi barah peringkat bahaya lebih-lebih lagi apabila ada yang berani mensabotaj.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates