Thursday, March 1, 2012

1 Azizan Akan Tumbang Sebelum PRU13


Berdasarkan sumber dalaman PAS, gerakan menyingkirkan Azizan akan dilakukan oleh kelompok PAS Kedah yang tidak senang dengan cara beliau mengendalikan isu pelantikan semula dua orang ahli jawatankuasa eksekutif (exco) kerajaan negeri berkenaan.

Utusan melaporkan bahawa terdapatnya desakan kepada PAS Pusat agar mengarahkan Azizan bercuti dan tidak dilantik semula sebagai menteri besar jika pakatan PAS-PKR-DAP memerintah Kedah.

Hanya lapan daripada 10 exco dilantik semula semasa istiadat pelantikan exco 28 Febuari lalu di Istana Anak Bukit.

Dua exco yang tidak dilantik itu, Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh telah mengeluarkan surat menyatakan keengganan mereka dilantik semula berikutan terdapatnya krisis yang berlaku antara mereka dengan Azizan.

“Mereka bertekad untuk menjatuhkan Azizan dari kerusi Menteri Besar, malahan ada yang berazam menamatkan karier politik beliau dalam pilihan raya akan datang.

“Selain itu, mereka juga mendakwa Azizan sudah tidak layak menjadi pemimpin PAS Kedah kerana langsung tidak mahu mendengar nasihat exco dan kepimpinan parti,” kata sumber berkenaan.

Menurut sumber berkenaan, Azizan bukan sahaja menerima tekanan daripada penyokong dua exco berkenaan, malah turut menghadapi keadaan yang “kritikal” memandangkan PAS Pusat akan mengadakan mesyuarat esok bagi membincangkan kemelut Kedah esok.

“Dalam mesyuarat itu, naib presiden PAS Salahuddin Ayub akan menbentangkan beberapa cadangan dan syor yang akan menekan Azizan untuk menerimanya, walaupun sebelum ini beliau menyatakan menteri besar mempunyai kuasa untuk memilih exco tanpa merujuk kepada presiden PAS, Datuk Seri hadi Awang,” katanya.

Selain tekanan dari PAS, Azizan turut berkemungkinan menghadapi uasaha penyingkirannya daripada kumpulan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila beliau mengeluarkan kenyataan hanya akan akur kepada perintah Hadi sahaja.

Kenyataan itu jelas sumber berkenaan, seolah-olah Azizan memperkecilkan Anwar sebagai Ketua Pembangkang dalam Pakatan Rakyat (PR).

Selain itu, ketika ditanya sama ada Azizan akan akur dengan keputusan PAS Pusat, sumber berkenaan menjelaskan, kumpulan ulama di Kedah juga tidak menyebelahi Azizan, ditambah dengan Dewan Pemuda PAS negeri yang dilihat masih belum membuat keputusan untuk menyebelahi mana-mana pihak.

“Ini belum lagi mengambil kira bagaimana ada di kalangan pemimpin pusat yang tidak menyenangi beliau,” kata sumber itu lagi yang menjelaskan Azizan mempunyai tekanan yang begitu hebat.

0 CCTV Kantoikan Badrulamin


Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Wednesday, February 29, 2012

0 BN Youth Music Grand Final - 60 Peserta Berentap Ahad Ini


Penentuan juara pencarian bakat baru menerusi BN Youth Music 2011 kini tiba kemuncaknya apabila 60 peserta daripada seluruh negara dikumpulkan untuk bertarung merebut wang tunai berjumlah RM129,000 serta peluang rakaman lagu bersama syarikat Universal Music.

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin berkata 25 peserta solo, 20 band dan 15 vokal berkumpulan bakal bertarung pada peringkat separuh akhir Sabtu ini yang akan diadakan di The Curve, Mutiara Damansara.


Menurut beliau daripada jumlah itu, 12 peserta yang akan mewakili setiap kategori akan layak ke peringkat akhir pada hari Ahad yang turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Pada peringkat separuh akhir dan akhir ini, para peserta yang layak akan mempersembahkan secara “live” dan akan diadili oleh juri-juri yang telah dipilih. Antaranya Jason Lo, Jehan Miskin, Tam Spider serta wakil universal music.

“Ini adalah salah satu pendekatan pencarian mereka yang berbakat dalam bidang muzik secara demokrasi. Sebelum ini mereka telah bersaing dengan ribuan peserta lain yang memuatkan hasil karya mereka menerusi “you tube” yang disediakan oleh pihak penganjur.

“Kita berharap bintang seterusnya akan dapat dicari dan seterusnya ditonjolkan menerusi BN Youth Music 2011 ini,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Khairy seterusnya menegaskan program seperti itu melambangkang keterangkuman Pemuda untuk mendekati golongan muda serta belia yang lain secara lebih meluas serta tidak terbatas dengan cara tradisi.

“Ini adalah salah satu cabang kita untuk mendekati golongan muda dan ini menujukkan kita khususnya Pemuda BN tidak tertumpu kepada politik semata-mata.

“Oleh itu, jangan lupa datang untuk menyaksikan secara “live” para peserta yang terlibat pada Sabtu dan Ahad ini untuk melihat secara lebih dekat.

“Dan Insyaallah…jika berjaya Ahad ini, kita akan teruskan lagi program seumpama ini berdasarkan kepada sokongan penaja dan sebagainya. Apa pun sehingga kini sambutan yang diterima amat menggalakkan,“ katanya.

Pada hari Sabtu pertandingan separuh akhir akan bermula pada pukul 10 pagi dan pada pad aperingkat akhir iaitu Ahad, ianya dijadualkan bermula pada pukul 4.00 petang.

Namun sepanjang dua hari berkenaan bermula, pelbagai acara menarik disediakan oleh pihak penganjur. -MediaUMNO

0 PAS Bukan Lagi Parti Islam!


PAS kini dilihat sudah terdesak dalam meraih undi PRU akan datang dan... Insyallah satu hari nanti Timbalan Presiden PAS namanya Chin Peng atau Mutusamy, bayangkan Timbalan Presiden parti masih kafir didalam sebuah parti yang akan berdakwah kepada bukan Islam.

Ada baiknya jika nama Islam dibuang terus dari PAS... Memalukan!

Dibawah petikan dari Bernama...

PAS sedia menerima bukan Islam untuk menduduki jawatan tertinggi dalam parti itu, sehingga ke peringkat Timbalan Presiden, jika ada keperluan, kata Anggota Majlis Tertinggi PAS, Dzulkefly Ahmad.

Anggota Parlimen Kuala Selangor itu percaya perkara itu tidak mustahil memandangkan ia boleh menangani perubahan dalam pembaharuan intelektual dan tahan terhadap cabaran semasa.

"Mungkin belum ada keperluan untuk perkara ini sekarang, tetapi kalau sudah diutarakan, kami bersedia berbincang perkara ini dalam Muktamar PAS.

"Bagaimanapun, ini bergantung kepada keperluan parti," katanya pada sidangakhbar selepas mengambil bahagian dalam forum bertajuk 'Mengapa Undi Melayu Pecah' di Kompleks Karangkraf di sini Selasa.

Pada forum itu, perantara Dr Maszlee Malik, seorang pensyarah dari Universiti Islam Antarabangsa (UIA), bertanyakan Dzulkefly sama ada PAS bersedia menuruti jejak Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) di Mesir, iaitu sayap politik Muslim Brotherhood, yang melantik intelek Coptic Christian Rafiq Habib sebagai Naib Presidennya.

Pada forum itu juga, bekas Presiden MCA yang juga Anggota Parlimen Pandan, Datuk Seri Ong Tee Keat berpandangan bahawa kaum lain tidak akan mengambil kesempatan walaupun berlakunya pecahan undi di kalangan Melayu.

"Kita kena lihat perkara ini dari sudut keMalaysiaan di mana bila undi sesebuah masyarakat itu pecah, tidak bermaksud kaum lain akan ambil kesempatan," katanya.

2 Lagi Cerita Lawak Dari Badrulamin... Pembantunya Disogok

Nak kata cerita lawak bangang dari Ustaz kantoi ni, ye juga... baca tajuk jer dah pecah perut di buatnya... macam-macam cerita Badrulamin pusing... Hai Ustaz kena jadi sampai macamni... Jangan lah buat perangai macam budak sekolah tadika...

Kalau nak salahkan Umno ada-ada je cerita lawak bangangnya tu...


Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Dr Badrolamin Bahron mendakwa pembantunya ditawarkan imbuhan lumayan oleh sekumpulan lelaki sebagai dorongan supaya menjadi saksi memburukkannya.

Menurut Badrolamin, pembantunya itu diugut supaya memberi kerjasama dan ditawarkan upah lumayan bagi membantu menjayakan satu rancangan pihak tersebut.

“Ketika saya berada di Kuantan, pembantu saya didatangi enam lelaki dengan nada memujuk dan mengugut meminta supaya memberikan kerjasama.

“Sekiranya dia (pembantu) sanggup berikan kerjasama dengan menceritakan kononnya saya begitu dan begini, dia akan diberikan imbuhan lumayan,” katanya semasa menyampaikan ceramah sulungnya di Ampangan, dekat sini, malam kelmarin.

Bagaimanapun, Badrolamin berkata, pembantunya itu kuat semangat tidak melayan tawaran berkenaan sebelum memaklumkan kepadanya mengenai perkara itu.

Bila Badrulamin nak buat laporan polis berhubung dakwaannya dipukul sekumpulan 20 lelaki yang menyerbu bilik hotelnya sebelum ditangkap atas dakwaan berkhalwat dengan isteri orang tempohari?

5 Tengku Adnan: Bukan Kita Yang Suruh Badrulamin Pakai “Towel”!


Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membidas pakatan pembangkang yang seringkali menuduh Barisan Nasional (BN) dan UMNO atas apa saja kesalahan atau kesulitan yang dilakukan oleh mereka.

Tegasnya, UMNO adalah parti yang mempunyai landasan jelas dari dulu, kini dan selamanya dan tidak akan melakukan pelbagai perkara sebagaimana tuduhan daripada mereka.

“Kalau betul itu adalah perbuatan orang BN/UMNO buatlah laporan polis. Ini perkara yang tak masuk akal dan sengaja diada-adakan kerana nak tunjukkan kononnya UMNO ini adalah pertubuhan yang tidak berguna,” katanya.

Sebelum ini, Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melemparkan tuduhan ke atas UMNO ekoran berlakunya kekacauan semasa Perhimpunan Hijau 2.0 di Padang Kota Lama, Pulau Pinang.

“Ceramah pembangkang di Sembrong gagal pun tuduh BN/UMNO, Badrul Amin kena tangkap khalwat pun tuduh BN/UMNO juga… mana ada kena mengena dengan kita, mereka yang nak buat jadi tanggunglah apa yang berlaku. Bukan UMNO yang suruh dia pakai towel sebagaimana yang diperkatakan oleh mereka,” tegasnya.

Tuesday, February 28, 2012

10 Video Penderaan Kanak-Kanak di Taska Permata Kota Masai


Allahuakbar! Hati mana yang mampu menahan bila melihat keadaan anak-anak yang di dera dan dizalimi sebegini rupa! Ibu bapa menghantar anak-anak ke pusat taska dengan harapan agar anak-anak di jaga dengan baik sementara ibu bapa keluar mencari reziki, namun ini rupanya yang berlaku... Pohon pihak berkuasa menyiasat tentang kes penderaan ini dengan segera..

Hari ini aku nak berkongsi pendedahan dari blog pinkgoodness

Taska Permata Kota Masai : Jadikan PENGAJARAN

Video ini dikatakan berlaku Taska Permata Kota Masai sekitar December 2011 dari facebook profile Ila Chandurie (https://www.facebook.com/ilaChandurie)


Pesanannya :
~Minta kerjasama saudara/saudari untuk sebarkan rakaman ini supaya :
1) Rakaman ini sampai ketangan ibu bapa,saudara atau sesiapa yang mengenali kanak2 di dalam rakaman ini
2)Rakaman ini dapat disahkan kebenaran atau kepalsuannya (utk mengelakkan sabotaj)
3) Keluarga kanak2 ini dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi membela nasib2 kanak2 ini (jika didapati benar)
~Terima kasih kepada keperihatinan semua.Hanya ALLAH yang mampu membalasnya.

Dibalut macam kena kapan

Dari senarai taska berdaftar di JKM Johor ada satu taska yang seakan-akan nama sama. Adakah ini taskanya???

TASKA Permata Dua
No. 2, Jalan Pulasan 30, Taman Kota Masai, 81700 Pasir Gudang

2 Isu Khalwat: Badrulamin Jual Nama Tengku Mahkota!


Laporan Malaysiakini hari ini menyatakan Pengarah Penerangan kerajaan Selangor Dr Badrulamin Bahron  dimaklumkan bahawa Tengku Mahkota Pahang mungkin mencemar duli dan campur tangan dalam isu tuduhan khalwat yang dilemparkan terhadap dirinya.

Katanya, kes berkenaan mendapat perhatian Tengku Mahkota yang didakwa mengenalinya secara peribadi.

"Dan rupanya kes saya ini juga diberikan perhatian oleh Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah yang memang mengenali saya secara peribadi, yang dua kali saya dijemput berceramah dalam majlis beliau.

Apa yang Badrulamin cakapkan diatas semuanya tidak benar... nampak sangat badrul sudah terdesak....


Berita yang sebenarnya ialah Tengku Mahkota hanya nak tahu siapa pemimpin PKR ditangkap.

Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang kini menjalani rawatan di Korea Selatan, hanya ingin mengetahui siapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang ditangkap kerana berkhalwat.

Menurut sumber yang sah, Tengku Mahkota Pahang tidak pernah campur tangan dalam isu tuduhan khalwat terhadap pemimpin PKR terbabit.

Menurut sumber berkenaan, pada malam 25 Februari lepas, Tengku Abdullah yang berada di Kuala Lumpur sebelum berlepas ke Seoul, telah menitahkan seorang pegawainya untuk bertanyakan siapakah pemimpin PKR terbabit.

"Pegawai berkenaan telah menghantar pesanan khidmat ringkas (sms) kepada saya: "Titah u check sape pemimpin PKR yg kena khalwat di Phg..tq"," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Menurut sumber berkenaan, beliau telah menghubungi Pengerusi Perhubungan PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman untuk bertanyakan perkara berkenaan sebelum memaklumkan kepada Tengku Mahkota.

Menurut sumber berkenaan, dakwaan yang mengatakan Tengku Mahkota telah mengarahkan orang kanannya bertemu Dr Badrolamin adalah tidak benar sama sekali.

Tengku Mahkota kini menjalani rawatan di sebuah hospital di Seoul dan dijangka berangkat pulang pada 6 Mac ini.

0 Gambar Perkahwinan Yusry dan Lisa Surihani

Sembang Hiburan


Majlis perkahwinan yang dicanang sebagai 'Wedding of the Year' dengan tema 'French Vintage'.


Yusry Abdul Halim dan Lisa Surihani berseri ketika majlis resepsi perkahwinan mereka


Yusry Abdul Halim dengan ratunya Lisa Surihani ketika majlis resepsi perkahwinan mereka. Akad nikah berlangsung di Hotel Marriot, Putrajaya Khamis lalu.


Pengantin baru Lisa Surihani tersenyum lebar bersama suaminya Yusry Abdul Halim.


Kegembiraan raja dan ratu Yusry Abdul Halim dan Lisa Surihani jelas kelihatan.


Yusry Abdul Halim dan Lisa Surihani melafazkan doa ketika majlis resepsi.


Norman Abdul Halim dan isterinya Dr Shireen Hashim
(Gambar: Cinema Online)

0 Noh Omar Saman Adun DAP Sekinchan RM10 Juta


Menteri Pertanian dan Asas Tani , Datuk Seri Noh Omar akan menyaman wakil rakyat DAP Sekinchan dan kerajaan Selangor kerana mendakwa beliau melesapkan wang insentif petani RM110 juta.

Timbalan Pengerusi Umno Selangor itu berkata, peguamnya akan menyaman Ng Suee Lim sebanyak RM10 juta.

Kata Noh, beliau menyaman kerajaan Selangor kerana akhbar Selangorkini milik kerajaan negeri membuat tuduhan sama.

Selangorkini, katanya menggunakan wang rakyat dan diedarkan di masjid mengatakan petani medesak beliau meletak jawatan.

`Asyik nak buat fitnah’

“DAP menyalak boleh lah, dia menyalak, bawa sepanduk, dia kumpul 5-6 orang, buat fitnah, dia kata saya lesapkan RM110 juta.

“…dia kata saya lesapkan RM110 juta, saya dah terangkan dalam parlimen dengan panjang lebar tetapi DAP Sekinchan boleh jadi dia pekak dia tidak dengar apa saya terang.

“Dia tuduh saya lesap RM110 juta, saya kata tunggu, peguam saya akan hantar surat saman minggu depan.

“Saman saya dah siap, peguam saya akan hantar pada wakil rakyat Sekinchan ini. Saya saman tak banyak RM110 juta cukup lah. Ini kena ajar wakil DAP dia asyik nak buat fitnah tak habis-habis” katanya ketika berucap dalam program bersama rakyat di Sungai Besar Sabtu lalu.

Noh menegaskan, DAP tidak perlu mencampuri urusan nelayan kerana beliau sendiri yang akan menguruskannya.

“Dia nak jadi juara kepada nelayan, apa DAP boleh buat nak bela nelayan?

“Masalah nelayan DAP Sekinchan tak payah cakap pandai, (wakil rakyat) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim boleh balik tidur kerana hidup mati saya ditentukan oleh pesawah,” tambah beliau.

-FMT

0 Mampukah PAS Dan Umno Bersatu?


Pemimpin Perkasa mahu PAS dan Umno bersatu... Tapi mahukah PAS tunduk dengan egonya? lihat sahaja apa yang telah jadi dengan Hasan Ali? tepuk dada tanya selera! Kalau nak seribu daya!

Laporan Sinar Harian menyatakan, pemimpin Perkasa menegaskan bahawa kerjasama politik Pas dan Umno, yang menjadi topik perbincangan sejak pilihan raya umum 2008, sangat penting bagi menjamin kesepaduan dan masa depan orang Melayu.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kasim berkata, perpecahan di kalangan orang Melayu ketika ini memang berlaku, tetapi ia tidak boleh dijadikan sebagai alasan untuk tidak bersatu.

“Mengapa Pas boleh bersatu dengan DAP yang jelas tidak memperjuangkan akidah yang sama dalam perjuangan parti tetapi Umno yang memperjuangkan akidah yang sama, Pas tidak mahu bersatu?

“Perbezaan yang wujud bukan untuk berpecah belah tetapi untuk meraikan perbezaan itu,” katanya ketika menjadi panel Wacana Sinar Harian bertajuk, Mengapa Undi Melayu Pecah.

0 Pewaris Pupuk Cinta Negara

Mahasiswa bergotong - royong membersihkan tanah wakaf perkuburan di Rantau, dekat sini, baru-baru ini.

Sebanyak 120 pelajar institusi pengajian tinggi awam (IPTA) mengambil bahagian dalam Program Pewaris Muda Negara 1Malaysia (Pewaris) 2012 di Rantau dekat sini minggu lalu.

Mereka terdiri daripada para pelajar Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Politeknik Port Dickson, Kolej Negeri dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Program anjuran Jabatan Penerangan negeri itu bersama Majlis Keselamatan Negara (MKN) negeri dan Biro Tata Negara (BTN) negeri itu diadakan selama tiga hari mulai Khamis lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam ucapan perasmian penutup program itu berkata, negara meletakkan harapan yang tinggi kepada generasi muda hari ini terutamanya mahasiswa yang bakal mewarisi tanah air ini pada masa depan.

Beliau berkata, penyertaan para mahasiswa dalam program seperti itu akan membolehkan mereka menjiwai nurani komuniti setempat yang juga menaruh harapan kepada generasi pelapis negara.

"Mahasiswa dinasihatkan supaya tidak mudah terperangkap dengan isu yang dibangkitkan oleh pihak tertentu kerana ia mungkin boleh membinasakan diri mereka serta menjejaskan masa depan negara.

"Sebagai mahasiswa, kita perlu berfikir dan menyiasat kesahihan sesuatu perkara terlebih dulu sebelum membuat sebarang tindakan," katanya.

Menurutnya, kerajaan sentiasa memberi perhatian kepada peranan mahasiswa dan tidak mahu golongan itu terjerumus dalam perkara yang tidak berfaedah.

Sementara itu, Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, tradisi program Pewaris adalah satu pendekatan positif ke arah mengukuhkan semangat patriotisme di dalam diri mahasiswa generasi kini.

"Selain itu, program ini juga mampu melatih mahasiswa berfikiran terbuka dan secara tidak langsung menjadikan mereka sentiasa bersedia untuk menempuh realiti luar kampus.

"Program yang tersusun ini juga boleh bertindak sebagai tarikan terhadap orang ramai ke arah meningkatkan imej mahasiswa universiti di peringkat nasional mahupun global," katanya semasa merasmikan program tersebut.

Beliau turut menasihatkan semua mahasiswa supaya mempunyai jati diri selain kemahiran berkomunikasi yang tinggi.

"Mahasiswa harus mempunyai kesedaran yang tinggi dan bangkit mempersiapkan diri dengan skil dan ilmu pengetahuan yang dapat meningkat harapan masyarakat bahawa anda sememangnya mampu untuk menjadi pemimpin," katanya.

Program tersebut dirasmikan oleh Khairy dan turut dihadiri Pengarah Jabatan Penerangan negeri, Hashim Bedu dan Pengerusi Jawatankuasa Pelaksana Pewaris, Sabarudin Yeop Hamza.

Sumber-Utusan

5 Di Pukul 20 Lelaki? Badrulamin Dicabar Buat Laporan Polis

Terdahulu Badrulamin memberitahu dia bukan kena tangkap khalwat tetapi dipukul oleh 20 orang lelaki yang dibawa oleh suami pasangan khalwatnya sebelum pencegah maksiat JAIP datang ke biliknya.

Nampaknya Badrulamin ada ilmu kebal kot... kena belasah 20 orang tak ada kesan lebam dan calar langsung dimukanya... berbeza dengan Nurul Izzah yang hampir lebam di mata, walaupun belum kena penumbuk lagi...

Kalau Nurul Izzah yang belum kena penumbuk berani buat laporan polis, kenapa Badrulamin tak berani? Apa sebabnya??

Kalau benar dakwaan tersebut... buatlah laporan polis!

Laporan dari Bernama yang menyatakan Polis hanya menerima laporan daripada Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) berhubung tangkapan khalwat Ahli Majlis Pemimpin Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Badrolamin Bahron.

Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata setakat ini tiada sebarang laporan yang dibuat oleh Badrolamin berhubung dakwaan beliau dipukul ketika tangkapan itu.

Polis menerima laporan tangkapan khalwat terhadap individu terbabit yang dibuat Jaip pada 25 Februari lepas, yang dibuat di Balai Polis Beserah di sini pada 10.28 pagi, katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan, di sini hari ini.

Beliau ditanya sama ada polis ada menerima laporan daripada Badrolamin, yang dilapor media sebagai mendakwa dipukul sekumpulan 20 lelaki yang menyerbu bilik hotelnya sebelum ditangkap atas dakwaan berkhalwat dengan isteri orang.

Mengulas lanjut, Mohd Jasmani berkata polis akan melakukan siasatan berdasarkan laporan yang diterima.

1 KJ To Be Appointed PUNB Chairman



Umno Youth chief Khairy Jamaluddin will be appointed as the new

chairman of the Perbadanan Usahawan Nasional Bhd (PUNB), an entity entrusted to develop Bumiputera entrepreneurs in strategic and high potential businesses.

Although it is not immediately known when the Rembau Member of arliament will begin his tenure at PUNB, a source told Business Times it is expected to be soon.

Khairy is expected to take over from Tan Sri Mohd Abu Bakar Mohd Noor who has held the position since 1998.

A source at PUNB could not confirm the appointment, only saying that there was no such news so far.



PUNB provides a range of loans for prospective Bumiputera businessmen under various schemes such as Pemborong Prosper, Prosper Runcit and Prosper Siswazah and also networking platforms for its borrowers.

Established in July 1991 under the Malaysian Companies Act 1965, PUNB’s business operations are focussed on providing integrated entrepreneur development packages to assist Bumiputera entrepreneurs in retail andsmall and medium enterprise (SME) sectors.

These development packages are designed to help Bumiputera entrepreneurs develop business acumen, maintain a profitable venture and shape their enterprise, par excellence.

Business Times understands that Mohd Abu Bakar is well into his 80s. His previous posts include chairman of the Oriental Bank Bhd from 1997 to 1999 and chairman of the Board of Penerbangan Malaysia Bhd from 2002-2010.

Mohd Abu Bakar is PUNB’s second chairman. It is unsure how long Khairy’s term will be as the job tenure is indefinite, said another source.

This is expected to be Khairy’s first appointment to a government-related entity since winning a parliamentary seat at the general elections in 2008.

Although the youth chief position often comes with a ministerial post, Khairy was not appointed to any government post after winning the parliamentary seat.

Since then, there has been many rumours of Khairy’s appointment in various government-linked companies but nothing materialised.

Khairy, who was in his constituency in Rembau yesterday, did not return calls to comment on this latest development.

-www1.btimes.com.my

0 Laporan Polis Oleh Isteri Badrulamin...!



Adakah Badrulamin akan kata, 2 laporan polis ini juga fitnah dari Umno? Baca lagi di sini...

Monday, February 27, 2012

7 Selepas Selamatkan Bini Orang, Badrulamin Rela Undur Untuk Selamatkan Perjuangan PKR

Gambar Badrul Amin, Isteri Tua Dan Isteri Orang Di JAIP Siang Tadi

Badrulamin tak perlu meraih simpati dari orang ramai dengan menuduh ini semua perangkap dari Umno... tunggu saja gambar atau video yang dirakam pihak JAIP ketika membuat serbuan. Takkanlah tergamak suami kepada wanita yang dipercayai berkhalwat tersebut menerima wang rasuah dari Umno untuk memerangkap Badrulamin! Hebat betul drama Perjuangan PKR!

Dibawah petikan dari Bernama...

“Saya rela berundur sekiranya pengunduran itu boleh menyelamatkan perjuangan Parti Keadilan Rakyat (PKR),” kata Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Dr. Badrulamin Bahron.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas berhubung tindakan yang mungkin diambilnya selepas didakwa terbabit dalam kes khalwat dengan isteri orang di sebuah hotel di Balok, Sabtu lepas.

Katanya, kejadian itu hanya melibatkan dirinya seorang dan tidak ada kena-mengena dengan parti dan oleh itu beliau mahu menanggungnya sendiri dengan mengambil pendekatan berundur dari parti.

"Walaupun belum didapati bersalah atau tidak didapati bersalah pun, saya dah fikirkan tidak akan libatkan sesiapa pun dalam hal ini dan biar saya tanggung sendiri dan sedang menimbang untuk berehat dari jawatan baik dalam parti dan negeri,” katanya ketika ditemui pemberita selepas hadir ke Pejabat Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) untuk memberi keterangan berhubung kejadian itu.

Dr. Badrulamin berkata, cadangan Pejabat PKR Selangor supaya beliau bercuti sebulan bagi menyelesaikan kes itu disambut baik olehnya kerana tidak mahu parti turut merasa tempias daripada kes itu.

Terdahulu, Dr. Badrulamin yang berjaket hitam dan berkopiah coklat ditemani isterinya Zumrah Husni serta tiga peguamnya iaitu Muhammad Sazali Abdul Aziz, Ahmad Nizam Hamid dan Mohd. Irfan Abdullah, untuk memberi keterangan lebih dua jam kepada pihak JAIP.

Sementara itu, wanita yang dipercayai berkhalwat dengan Dr. Badrulamin tiba di pejabat JAIP pada pukul 3.05 petang dengan menaiki sebuah kereta Perodua Alza ditemani seorang lelaki dan seorang wanita.

Wanita 28 tahun itu memakai baju kurung dan bertudung kuning dilihat keluar meninggalkan pejabat JAIP pukul 6.20 petang.

Dr. Badrulamin berkata, beliau mengenali wanita tersebut dan suaminya sejak setahun lepas di mana beliau sekeluarga dan keluarga wanita itu pernah mengerjakan umrah bersama-sama.

Sementara itu, Timbalan Pengarah JAIP Datuk Mohd. Ghazali Abdul Aziz ketika dihubungi berkata, beliau tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai keterangan Dr. Badrulamin setakat ini kerana sedang bertugas di luar daerah.

1 Hasan Ali Ramal Pas Kalah Teruk


Bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Ali meramalkan Pas akan mengalami kekalahan teruk dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) nanti ekoran terpesong dari matlamat perjuangan sebenar serta hanya menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR semata-mata.

Beliau berkata, sebaliknya DAP dan PKR akan kekal meraih kemenangan besar tidak sebagaimana Pas yang telah hilang keyakinan ahli dan penyokong.

Katanya, dalam konteks di Selangor, apa yang akan pasti berlaku ialah kawasan-kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang diwakili wakil DAP dan PKR akan terus memperolehi majoriti lebih besar.

“Sementara Pas pula akan jatuh merudum kerana ahli dan penyokong sudah hilang keyakinan serta kepercayaan kerana perjuangan untuk menegakkan negara Islam sudah bertukar kepada perjuangan mewujudkan negara berkebajikan.

“Pas dalam Pakaran Rakyat (PR) hanya menjadi kuda tunggangan semata-mata. Apa yang saya cukup pilu dan sedih demi matlamat menuju Putrajaya, Pas sanggup bersekongkol dengan DAP yang secara terang-terangan menolak Islam,” katanya ketika menyampaikan ceramah pada Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah anjuran Pekida Kemaman di Padang Astaka, Chukai, Kemaman, malam semalam.

Bahkan, katanya, Pas juga masih setia bersama PKR sedangkan Ketua Umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai rekod akhlak yang teruk selain mengiktiraf dan menyokong Israel.

“Perlukah Pas masih bersama DAP yang secara terang menolak Islam? Perlukah Pas bersekongkol dengan Ketua Umum PKR yang dibelenggu masalah moral? Baru-baru ini juga Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengeluarkan kenyataan bahawa haram menyokong atau membuat kenyataan menyokong Israel yang kewujudannya adalah haram.

“Namun, kalau haram kenapa masih mahu bersekongkol bersama mereka (PKR)? Sedarlah wahai Pas,” katanya.

Menurutnya, berikutan itu, imej Pas kini cukup buruk dan terpaksa menanggung risiko mengalami kekalahan besar dalam PRU13 yang dijangka diadakan pada bila-bila masa.

Pada masa sama, Hasan juga hairan mengapa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat masih berdiam diri walaupun telah memberikan kata dua kepada Anwar supaya menarik balik kata-katanya yang menyokong Israel atau menyaman The Wall Street Journal.

“Saya percaya kenyataan (Nik Aziz) berkenaan juga adalah hasil dari implikasi saya dipecat,” katanya.-SH

7 Khalwat: Wanita, Badrul Amin Hadir Ke JAIP Beri Keterangan


Wanita yang turut ditahan bersama Dr Badrul Amin di sebuah hotel awal pagi kelmarin tiba di pejabat Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) kira-kira jam 3.05 petang ditemani oleh seorang ahli keluarga yang tidak dikenali untuk memberi keterangan berkenaan kes khalwat tersebut.

Sementara itu, pasangannya, Badrul Amin seperti dilaporkan Antarapos tiba lebih awal kira-kira jam 2.40 petang dengan berjaket hitam diiringi isteri beliau dan peguamnya, Ahmad Nizam Abbdul Hamid yang juga aktivis PKR Pahang.

Mereka telah dipanggil oleh JAIP untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan JAIP di bawah Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Badrul Amin seperti dilaporkan Mstar menuduh kesnya itu sebagai perangkap terancang yang didalangi Umno.

Menurutnya, suami wanita berkenaan yang dikenali sebagai Faizal turut terlibat dalam usaha menganiaya dan menghancurkan karier politiknya.

“Faizal yang merupakan suami kepada wanita berkenaan dipercayai terlibat dalam rancangan untuk memerangkap saya.

“Malah saya diberitahu oleh bapa wanita itu bahawa seorang pemimpin Umno menghubungi dia bagi mendapatkan nombor telefon bimbit Faizal. Jadi saya percaya semua ini ada pertalian dan hubung kait bagi memerangkap saya,” katanya.

Tuduhan Badrul itu turut dilaporkan FMT yang mendakwa suami wanita itu, samseng, polis, pejabat agama, dan blogger-blogger UMNO turut terlibat dalam konspirasi itu.

“Peristiwa yang berlaku mungkin dirancang oleh suami wanita tersebut dan Umno membuat persiapan yang cukup lengkap membabitkan (samseng, polis dan pejabat agama). Perkara ini kemudiannya dimainkan secara sensasi oleh blogger-blogger Umno.

“Laporan akhbar turut berniat jahat dan wujud unsur penganiayaan ke atas saya oleh suami wanita berkenaan.
“Saya tidak fikir kawan-kawan di dalam PKR terlibat. Mereka adalah sahabat seperjuangan saya. Saya akan jawab selanjutnya berhubung hal ini selepas bertemu dengan JAIP pada petang ini,” katanya

Menjawab mengenai arahan kerajaan negeri yang memberi cuti kepadanya, Badrul yang juga Pengarah Komunikasi Pejabat Menteri Besar Selangor menjelaskan perkara itu sudah terlintas dalam fikirannya sebelum arahan dikeluarkan.

Malah beliau turut mempertimbangkan untuk bercuti dari Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR sehingga kes membabitkannya selesai.

“Saya juga mempertimbangkan bercuti dari MPP PKR sehingga selesai kes.

“Setakat ini saya belum ada keputusan. Dan jika saya bercuti ia adalah atas pilihan saya sendiri tanpa tekanan daripada mana-mana pihak,” jelasnya.

0 Video Guan Eng Kena Pelempang Rakyat Penang!


Muka Guan Eng merah padam kena booo oleh rakyat Pulau Pinang... nyaris-nyaris Guan Eng tak kena penampar....

Kehadiran Lim Guan Eng DAP semasa program Anti-Lynas telah menimbulkan provokasi dan marah hadiran.

Lim Guan Eng merah muka dikritik secara terbuka oleh mereka. Yang memualkan ialah Lim Guan Eng DAP menuduh UMNO yang terlibat tetapi hakikatnya, mereka yang hadir turut disertai oleh ahli PAS dan non-partisan.


Video provokasi dari Guan Eng!

7 Tiga Hari Watiwani Bermalam Di Bilik Ostaz Badrulamin - Saksi


Menurut seorang saksi mengatakan sudah tiga hari Watiwani bermalam dibilik Badrulamin kenapa malam ketiga baru nak bagi tazkirah.

Kata saksi itu lagi dakwaan Badrulamin kononnya dia dipukul oleh 20 orang samseng upahan suami Zatiwani adalah satu pembohongan. Setahu saya, saya dan suami Zati sahaja yang datang berjumpa dengan Badrulamin meminta dia melepaskan isteri Fazli Pungut tetapi Badrulamin enggan berbuat demikian sehingga menaikkan kemarahan suami Zatiwani.

Sebagai suami kepada Zati yang tidak mahu dianggap dayus, beliau terpaksa melaporkan kepada Jabatan Agama Islam Pahang untuk membuat tindakan lanjut setelah beerapa rundingan dengan Badrulamin gagal.

Menurut penguatkuasa JAIP semasa tangkapan dibuat Zati sedang menyorok didalam almari. Penguatkuasa mendapati ada satu lagi tuala basah berada di atas katil dan satu lagi sedang digunakan oleh Badrulamin, ini menunjukkan ada seorang lagi yang tinggal bersama Badrulamin di dalam bilik hotel itu.

-Sungai Rapat Online

15 Nurul Izzah Dihalau, Beri Ceramah Di Felda Lepar Hilir


Kehadiran Pakatan Rakyat memberi ceramah malam semalam tidak disenangi oleh masyarakat di Felda Lepar Hilir, Gambang, Pahang.

Dikhabarkan Nurul Izzah di halau keluar dari Felda tersebut.

Sedar-sedarlah sikit rakyat dah bosan dengan lakonan dan penipuan dari Pakatan pembangkang, jadi tak usahlah nak buat ceramah di seluruh negara... buang masa saja!

Bila dah jadi perkara buruk seperti ini... macam biasala, mereka mula menuduh Umno yang hantar samseng... Umno juga yang salah! Ustaz PKR kena tangkap khalwat pun Umno jugak yang salah!

PKR dah tak ada modal! rakyat tolak mereka, Umno juga yang salah! Apa celup!

Menurut portal Keadilan Daily, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.



“Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno,” kata Nik Nazmi dipetik organ rasmi PKR itu.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

“Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

“Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya,” katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

Sunday, February 26, 2012

4 PKR Mahu Badrul Amin Dipecat Dengan Segera


Macam biasa la... bila kena batang hidung Pembangkang semuanya jadi tak profesional!

PKR mahu Badrul Amin disiasat secara profesional

PKR mahu anggota Majlis Pimpinan Tertinggi parti itu, Dr Badrul Amin Baharon, yang ditahan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) awal pagi semalam berhubung kejadian, didakwa berdua-duaan dengan seorang wanita, disiasat secara profesional.

Setiausaha Agungnya, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, pihaknya menuntut agar Jaip dan pihak berkuasa membuat siasatan secara telus dan profesional

"PKR mengambil maklum bahawa Dr. Badrul Amin Baharon diminta oleh Jabatan Agama Islam Pahang untuk membantu siasatan berikutan sebuah insiden di Kuantan pada 25 Februari 2012 (semalam).

"Justeru, PKR menuntut agar Jaip dan pihak berkuasa membuat siasatan secara telus dan profesional," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, PKR juga mengulangi komitmen parti untuk terus memelihara prinsip keadilan bagi semua pihak yang terlibat.

Badrul Amin, 51, dijangka akan hadir di pejabat Jaip esok.

0 Himpunan Hijau Syok Sendiri...


Himpunan Hijau anjuran pakatan pembangkang di Kuantan pagi Ahad untuk membantah kilang Lynas nyata 'gempak lebih'.

Secara keseluruhan dari pemerhatian kehadiran di himpunan itu yang bermula 10 pagi hingga 11.45 pagi itu jauh kurang dari sasaran 20,000 orang yang digembar gembur oleh penganjur sebelum ini.

Ia juga dilihat lebih macam satu pesta 'syok sendiri'.

Malah gambar dari facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang diambil dari udara di kawasan padang MPK4 jelas dapat menunjukan keadaan sebenar.

Anggaran polis sekitar 3,000 orang sahaja yang hadir.

Juga didapati sebahagian dari peserta adalah orang luar Kuantan,terdiri dari penyokong pembangkang yang dibawa atau datang sendiri.

Tiada langsung sekatan jalan polis dibuat sepanjang perhimpunan itu.

Polis cuma mengadakan kawalan biasa untuk memastikan kelancaran lalulintas dan sebagainya..

Tiada kejadian tidak diingini dilaporkan berlaku.


Cuma pihak polis kesal ada peserta yang langgar syarat seperti membuat perarakan dan menbawa kanak-kanak ke perhimpunan itu

Hadir sama di perhimpunan itu ialah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyampaikan ucapan, sebelum semuanya bersurai.

Beliau antara lain berjanji akan mengemukakan usul tergempar di Dewan Rakyat pada bulan depan untuk mendesak projek kilang Lynas di Gebeng dibatalkan.


Gelagat pembangkang yang cuba meraih markah politik membantah projek RM700 juta yang bakal mewujudkan banyak peluang pekerjaan pada orang sekitar Kuantan itu telah mencetuskan rasa marah ramai pihak.

Berbagai pihak berkuasa telah mengesahkan projek itu selamat namun pembangkang terus berdegil gembar gembur ia akan membahayakan penduduk sekitar Kuantan.

Malah Ahli Parlimen PAS kawasan Hulu Langat Dr Rosli Che Mat yang juga seorang saintis nuklear secara terbuka kata projek itu selamat.

Bantahan projek itu dipelopori oleh Ahli Parlimen PKR Kuantan,Fuziah Salleh.

Sementara itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang bercakap kepada wartawan selepas satu majlis di Sekinchan,Selangor berkata projek Lynas adalah selamat.

Menurut beliau pembangkang cuma main isu itu untuk memancing undi.

Menterii Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob pula menilai Himpunan Hijau sebagai satu ' demo-tourism' yang jana ekonomi bagi pengusaha dan peniaga.

Dalam kenyataannya mengulas himpunan berkenaan beliau juga kata gerakan anti-Lynas yang berselindung disebalik Himpuan Hijau sudah tidak laku.

"Rakyat tidak percaya kepada pembangkang yang menabur cakap kosong pada setiap masa dan setiap tempat,"katanya.

Apapun baginya himpunan itu membuktikan demokrasi sihat dan sesiapapun boleh berhimpun dan bersuara asalkan tidak langgar undang-undang.

Beliau memuji pihak polis dan Majlis Perbandaran Kuantan yang bertindak adil dan profesional memastikan perhimpunan berjalan lancar.

-Agendadaily

2 Badrul Amin Nafi Laporan Ditangkap Tapi Kena Cekup Je!


Biasa la... orang kalau dah buat jahat mana nak mengaku... sebab itulah ajaran yang di bawa oleh Imam Mahdi (gelaran yang di beri kepada Anwar Ibrahim). di bawah penjelasan dari Badrul Amin...

UMNO jugak yang dipersalahkan!

Pemimpin kanan PKR, Dr Badrul Amin Baharon menafikan laporan media bahawa beliau telah ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) di Kuantan awal pagi semalam, sebaliknya menegaskan beliau hanya mahu membantu seorang wanita yang berhadapan dengan masalah keluarga.

Badrul Amin berkata, beliau akan hadir di pejabat Jaip esok untuk diambil kenyataan oleh agensi itu.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan, Badrul Amin berkata, beliau beranggapan bahawa kejadian terbaru ini satu tindakan terancang untuk "memerangkap dan mengaibkan saya."

Badrul Amin berkata, wanita berkenaan telah menghubunginya kelmarin dengan nada cemas dan menyatakan hasrat untuk melarikan diri dari rumah kerana bimbangkan keselamatan diri.

Bagaimanapun, menurut Badrul Amin, beliau telah menasihatkan agar wanita berkenaan tidak berbuat demikian.

"Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.

"Walau bagaimanapun pada jam 2 pagi 25 Februari (semalam), beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa dia sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin PKR (di sebuah hotel di Kuantan)," katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam.

Badrul Amin juga berkata, beliau telah mengenali pasangan suami isteri terbabit sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrahnya.

"Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga.

"Dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin," katanya lagi.

Oleh itu jelas Badrul Amin, atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, beliau membantu wanita berkenaan mendapatkan bilik penginapan.

"Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya.

"Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

"Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka," katanya sambil menambah, "namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik."

Dalam kenyataannya, Badrul Amin juga berkata, hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jaip tiba dan menahannya berseorangan dalam bilik.

Sehubungan itu, Badrul Amin juga berkata, kenyataan Timbalan Pengarah Jaip bahawa beliau ditahan oleh pegawai-pegawai penguat kuasa jabatan itu ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali.

"Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya.

"Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan Jaip pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini," katanya lagi.

Katanya, dengan penjelasan itu beliau berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya.

"Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya," katanya lagi.

2 Ibu Pejabat PKR Kedutaan Israel?


Ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Petaling Jaya boleh dianggap sebagai kedutaan tidak rasmi bagi Israel selagi Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menarik balik kenyataannya menyokong sebarang usaha menjaga keselamatan negara itu.

Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda Barisan Nasional (BN), Arman Azha berkata, ibu pejabat parti itu akan terus dilabel sedemikian sekiranya Anwar selaku Penasihat PKR tidak memohon maaf secara terbuka ekoran kenyataannya itu pada akhir Januari lalu.

"Anwar perlu segera memohon maaf dan tarik balik kenyataannya itu jika tidak mahu terus dilabel seperti itu.

"Beliau bukan sahaja perlu memohon maaf kepada UMNO serta sesetengah pihak yang tidak setuju dengan kenyataannya itu, tetapi juga kepada seluruh rakyat yang marah dengan tindakannya itu.

"Anwar boleh membuat sebarang kenyataan selagi ia tidak menggugat hubungan baik Malaysia dengan negara Islam lain. Namun, tindakannya menyokong negara yang melakukan kekejaman terhadap rakyat Palestin, itu bukan sepatutnya," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada kempen mengumpul tandatangan sebagai membantah tindakan Anwar itu di perkarangan kompleks beli-belah Sogo kemarin.

Kempen anjuran Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu menyaksikan lebih 200 tandatangan berjaya dikumpul dalam tempoh kurang sejam.

Beberapa pelancong asing dan masyarakat pelbagai kaum turut menurunkan tandatangan mereka sebagai sokongan terhadap usaha mendesak Anwar menarik balik kenyataan yang dibuat dalam satu wawancara bersama The Wall Street Journal (WSJ).

Sementara itu, Presiden PVTM, Mohd. Ali Baharom berkata, kenyataan tersebut bukan sahaja menyinggung perasaan masyarakat, malah turut menyebabkan bekas anggota tentera rasa terkilan dan terhina.

"Kami sebagai bekas tentera dan komando amat kecewa dengan tindakan itu kerana kami memahami kesengsaraan rakyat Palestin selama ini akibat kezaliman rejim Yahudi itu," katanya.

Tambah Mohd. Ali, kain rentang tandatangan itu akan diserahkan kepada kepimpinan Pas minggu depan untuk membuktikan rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat terhadap Anwar.

"Ia sebagai memberi kesedaran kepada Pas agar tidak menyokong segala tindak-tanduk yang dilakukan rakan sekutu mereka terutama Anwar," katanya.

17 Ustaz Setan Bagi Kuliah Seks Dalam Bilik Hotel Pukul 3 Pagi!


Pukul 3 pagi bro... bukan 3 petang! Hebat Ustaz Setan PKR ni... Kalau beri ceramah dia lah orang yang paling baik dan alim sekali konon... Tapi bila dalam bilik hotel dia lah BAPAK SETAN!


Pemimpin PKR Ditangkap Khalwat Dengan Isteri Orang

Oleh IZRA ABD RAHMAN

PETALING JAYA: Seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditangkap khalwat bersama seorang wanita dipercayai berstatus isteri orang di sebuah hotel di Kuantan, Pahang, awal pagi Sabtu.

Perkara ini disahkan oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz.

Mohd Ghazali berkata sekumpulan pegawai penguatkuasa Jaip tiba di hotel berkenaan kira-kira pukul 3.10 pagi sebaik menerima panggilan telefon daripada suami wanita berkenaan.

"Suami dan rakan-rakannya yang sampai di situ (hotel) dulu, sebelum Jaip tiba di lokasi yang sama untuk tindakan selanjutnya," katanya ketika dihubungi mStar Online, Sabtu.

Menurut Mohd Ghazali sehingga pukul 7 petang tadi pemimpin PKR tersebut masih disoal siasat oleh Jaip.

Pemimpin PKR itu pernah menggelarkan Penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahdi dan memegang jawatan penting dalam parti itu di peringkat negeri Selangor.

Bagaimanapun, menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dipercayai dihantar pemimpin tersebut kepada pimpinan dan ahli PKR yang lain, beliau menafikan tuduhan berkenaan.

Menurut SMS berkenaan, pemimpin itu mendakwa wujudnya salah faham akibat masalah keluarga yang dihadapi wanita tersebut.

Jelas beliau, wanita berkenaan menghadapi masalah rumah tangga dengan suaminya dan sering lari dari rumah namun beliau turut menasihatinya agar pulang.
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates