Saturday, June 2, 2012

1 Video Urut Sampai Pancut Di Selangor!



Dulu urut batin, tetapi kini ‘urut badan dengan badan’ dijadikan sebagai umpan berahi untuk menarik perhatian lelaki hidung belang berkunjung ke rumah urut.

Dengan bayaran antara RM130 hingga RM150, khidmat ekstra itu hangat diperkatakan sekarang sehingga tauke rumah urut berlumba-lumba menawarkannya.

So..... Tak payah nak hairan la bila aku sebut urut sampai pancut di Selangor, ini lah servis yang di tawarkan di setiap rumah urut di Selangor.... kepada puak pakatan di Selangor jangan panas sampai ke telingga bila tengok video ni....

0 Ahli Kariah Masjid Bukit Antarabangsa Serbu Rumah Azmin!



Ahahaha! Tak habis-habis cerita rumah Azmin kena serbu! Apa kes mamat ni?

Di percayai hampir 50 orang berkumpul di depan rumah Timbalan Presiden PKR Azmin Ali petang tadi.... Macam biasa Pemuda Umno terus dipersalahkan! Memang dah tak ada modal lain dah puak PKR ni!

Azmin main dalam jamban pun salah UMNO! Hampeh!

Jam 4 petang tadi orang ramai berkumpul di jalan bertentangan dengan rumah Azmin sambil membawa plakad dan melaungkan slogan anti-PKR.

Kumpulan tersebut berkumpul kira-kira 20 minit sambil melaungkan slogan "PKR penipu" dan "Azmin rasuah".


Terdahulu Ahli kariah masjid Bukit Antarabangsa di Hulu Kelang pada Jumaat membuat laporan polis untuk meminta siasatan dibuat terhadap dakwaan salah laku membabitkan Anggota Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa Mohamed Azmin Ali, seperti yang didedahkan oleh sebuah blog baru-baru ini.

Wakil penduduk itu Shaharuddin Mohd Yusof, yang juga Penolong Setiausaha Masjid Bukit Antarabangsa, serta 15 penduduk lain membuat laporan itu di Balai Polis Hulu Kelang kira-kira 3 petang.

Shaharuddin berkata dalam laporan polis itu, mereka meminta Azmin, yang juga Timbalan Presiden PKR membuat sumpah laknat berhubung dakwaan itu memandangkan beliau adalah wakil rakyat kawasan berkenaan.

Selain itu, mereka turut meminta isteri Azmin, Shamsidar Taharin, dan Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, iaitu Presiden PKR dan isteri Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, tampil menjawab dakwaan Presiden Parti Bersatu India Malaysia Senator Datuk S. Nalakaruppan mengenai hubungan seks Anwar.

Sementara itu di KULIM, Persatuan Kebajikan Masyarakat dan Perpaduan Masyarakat Malaysia (Perkemas) menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) segera menyambung siasatan terhadap Azmin yang didakwa terbabit rasuah.

0 Himpunan Menjunjung Taat Setia Pemuda Umno Johor 10 Jun


Pemuda Umno Johor akan menganjurkan 'Himpunan Menjunjung Taat Setia' di Istana Pasir Pelangi di sini pada 10 Jun ini sebagai tanda sokongan rakyat terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Ketua Pemuda Umno Johor Mohd Fadil Maskon berkata, himpunan yang disertai lebih 300 badan bukan kerajaan dari seluruh negeri itu juga diadakan sebagai tanda amarah terhadap tindakan

Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempertikaikan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh baginda.

Beliau berkata, himpunan itu yang akan disertai lebih 5,000 orang, termasuk sayap parti Barisan Nasional, adalah sebagai tanda sokongan rakyat Johor kepada baginda dalam menghadapi apa jua isu serta menyatakan kesediaan rakyat Johor pertahankan institusi diraja daripada diperkotak-katik.

"Baginda selama ini berbelas tahun sanggup mencemar duli melakukan Kembara Mahkota Johor untuk berjumpa rakyat di setiap pelosok negeri, jadi ini masa yang sesuai untuk kita pula sebagai rakyat turun untuk menyatakan sokongan terhadap baginda," katanya.

Sehubungan itu, Mohd Fadil, yang ditemui dalam sidang media khas yang diadakan di sini hari ini, menyeru semua rakyat Johor agar sama-sama menyertai himpunan yang akan diadakan pada 12 tengah hari bagi menyatakan taat setia kepada Sultan Johor.

Fadil berkata rakyat Johor merasa amat sedih dan terhina dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mohammad Nizar dan sehubungan itu mendesak beliau supaya segera meminta maaf kepada rakyat Johor kerana mendatangkan kemarahan dan fitnah itu.

"Kami juga meminta supaya beliau memperbetulkan keadaan dengan menyeru semua penyokongnya supaya lebih berhati-hati dalam melontarkan pandangan dalam apa jua bentuk media supaya tidak mengelirukan rakyat berhubung insitusi diraja, pemerintah dan kerajaan," katanya. - Bernama

0 Pelancaran BN Pilihan Orang Muda Kedah Mendapat Sokongan Padu! #BNpilihanOrgMuda


Bersatu Bersetia Berkhidmat... Inilah keakraban Pemimpin UMNO Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein, Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin dan Dato' Mukhriz Mahathir melaungkan slogan 1 Malaysia.

Pelancaran jentera BN Jitra kedah

Pemuda Barisan Nasional dan Puteri Umno hari ini melancarkan Program ”BN Pilihan Orang Muda” Dan Jentera PRU13 Pemuda Dan Puteri BN peringkat negeri Kedah yang berlangsung di Dewan Besar IPG(IPDA) Jitra Kedah.

Program ini antaranya untuk menarik sokongan yang padu dari orang muda di samping itu Pemuda BN bersama Puteri UMNO juga akan memastikan golongan generasi muda/belia bersama-sama dengan pemimpin BN menerangkan pelbagai isu yang telah diputar belitkan oleh pembangkang yang bertujuan mencetuskan kemarahan rakyat terhadap kerajaan.







0 Himpunan Hijau: 'Jalan Ke Putrajaya Tidak Mudah' - Mat Sabu Mengaku Kalah Mah!!


Memang betul apa yang di katakan oleh Mat Sabu.... PAS masih belum bersedia untuk tawan Putrajaya... Kalau nak buat lebuhraya pun kena minta sedekah! Macamana nak bina negara...?

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mengakui bahawa jalan menuju ke Putrajaya - mengambil alih Kerajaan Pusat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU) umpama "mudah sahaja nak sebut tetapi jalannya penuh liku."

"Kita nak lalu lebuh raya supaya cepat sampai di Putrajaya. Untuk buat lebuh raya, semak samun perlu ditebas," kata beliau ketika berucap pada majlis pelancaran derma kilat untuk dana pilihan raya di Himpunan Hijau Ke Putrajaya, di Kompleks Pas Kota Sarang Semut.

PAS menangguhkan muktamar tahunannya dan digantikan dengan himpunan ini bagi memberi fokus kepada PRU13.

Mohamad berkata, bagi menawan Putrajaya, Pas memerlukan dana yang banyak bagi memperkemas gerak kerja pilihan raya di peringkat pusat.

"Pas memerlukan dana yang banyak jadi saya harap banyak dana dapat dikumpulkan hari ini.

"Wang bukan segala-galanya tapi segala-galanya perlukan wang," katanya dipetik Harakah Daily.

Hancur harapan puak PAS bila pemimpinnya mengaku kalah sebelum bertempur!!!

p/s Bertempur dalam bilik 121 Mat Sabu memang hebat!

4 Azmin Ali Diserang 20 Samseng Malam Tadi


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata lebih 20 samseng, mengganggu keluarganya di rumah mereka di Ampang kira-kira dua jam lewat malam tadi.

Kumpulan itu dikatakan berada di pekarangan rumah Azmin, di Taman TAR, dan disuraikan oleh polis yang tiba sekitar jam 11.30 malam.

Dalam mesej menerusi Twitter lewat malam tadi, Azmin membuat tuduhan yang liar kononnya samseng tersebut adalah Pemuda UMNO.

Katanya polis tiba di rumah untuk memantau serangan lebih 20 ahli Pemuda, yang bermotosikal "untuk ganggu kacau keselamatan keluarga saya."

Seorang pegawainya memberitahu bahawa mereka berada di kawasan rumah Azmin sejak 10 malam dan hanya bersurai selepas polis tiba pada jam 11.30 malam.

Azmin berhadapan dengan insiden ini beberapa hari selepas pendedahan sebuah portal bahawa beliau tidak dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa dalam isu rasuah yang berlaku 17 tahun yang lalu.

Dari sudut pandangan aku ada besar kemungkinan, musuh dalamannya sendiri yang hantar samseng untuk mengugut Azmin agar beliau meninggalkan parti tersebut dengan segera! Ini kerana Azmin membawa terlalu banyak masalah dalam PKR!!

22 Himpunan Hijau PAS... Tak Lah Ramai Sangat! Gempak Je Lebih...


Menurut laporan dari sahabat McTheory yang berada di lokasi mengesahkan taklah.. ramai sangat orang yang hadir di himpunan hijau Pas.. Walau dikumpul dan dikerah seluruh Malaysia, paling tinggi boleh bagi hanya 50k saja la..

Menurut Mc lagi, itu pun bila depa kata nak kutip derma, ramai orang dah blah.. Agaknya orang Pas pun dah bosan bab kutip derma ni..

Kalo orang Pas kata himpunan ni boleh lawan sambutan ulang tahun UMNO. Sorry la der.. Jauh panggang dari api..





Dari sudut laporan dari MYKMU pula: Hari ini berlangsung satu Himpunan Hijau anjuran PAS yang diadakan di Stadium Darul Aman, Kedah. Sasaran kehadiran yang digembar gemburkan ialah 100,000 orang.

Surat pekeliling telah lama dihantar oleh Setiausaha Agung PAS sejak 19 Mei lepas meminta ahli-ahli PAS hadir bagi memenuhkan stadium sebab kalau ada sedikitpun ruang kosong alamatnya hasrat nak meniru Gelombang Merah tak kesampaian.

Tajuk surat bunyinya mengarut dan terdesak betul. Kerahan Ahli PAS Ke Himpunan Hijau menuju Putrajaya. Ini dah nama paksaan dah macam kerahan tenaga kalau tak ikut sama tiket syurga ditarik balik agaknya.

Nampak seperti terdesak sangat nak lawan Gelombang Merah yang menghimpunkan lebih 100,000 rakyat dan penyokong UMNO di Stadium Bukit Jalil.

Mengikut maklumat rakan-rakan banyak juga bas-bas yang parking di sekitar Stadium Darul Aman, betul ke? T-shirt free dan elaun serta upah wang kehadiran pun ada. Biar betul. Bukankah benda sebegitu kerap puak PAS kaitkan dengan UMNO?

Seperti kita sedia maklum, kapasiti tempat duduk Stadium Darul Aman ialah lebih kurang 32,000 dan sekiranya ruang berdiri tingkat atas dan ruang pejalan kaki setiap pintu dan ruang depan dipenuhi, total kapasiti akan menjadi sekitar 35,000 orang.

Bagi stadium size biasa seperti Stadium Darul Aman jika semua ruang duduk, ruang padang dan olahraga stadium dipenuhi tanpa sedikitpun ruang kosong jumlah hampir 50,000 orang lebih logik, itupun dalam keadaan berhimpit-himpit dan sukar untuk bergerak.

Kot kalau ada mamat haprakdaily kata 60,000 berhimpun atas padang dan 44,000 ribu lagi duduk di kerusi sedia ada itu namanya kebanyakkan hadirin dalam keadaan berlaku tindih menindih atas perut dan atas kepala.

Kot ye pun nak cukupkan 100,000 orang kira biarlah logik dek akal, kan nampak sangat menipu namanya.

Entah dari mana dia dapat statistik 60,000 orang boleh duduk atas padang dan trek olahraga stadium, mengarut sungguh. Satu meter persegi sepuluh orang berhimpit-himpit jantan betina ka?

Setakat maklumat rakan-rakan, paling tinggipun 60,000 orang yang hadir itupun termasuk yang berada di luar stadium. Angka yang hampir tepat mungkin lagi kurang dari itu.

Dengar kata hujan mencurah-curah di Alor Setar Kedah tatkala petang tadi betul ke? Harapnya tidaklah, sebab kalau betul ada berlaku hujan automatik acara itu akan dikenali sebagai Himpunan 100,000 Katak Hijau.

Tapi hujan adalah rahmat, bukan begitu? Ya, rahmat hanya bila hujan turun waktu program PAS tapi dianggap bala bila hujan turun tatkala majlis anjuran UMNO berlangsung. Dwi standard itu biasalah dalam politik kepartian yang memperalatkan agama, tak gitu?

* Err.. Tak jadi ke nak lelong Putrajaya disebabkan pembinaannya dulu dikatakan adalah satu ‘pembaziran wang rakyat’ oleh Tun Mahathir?

Berita terdahulu yang buat puak PAS meroyan: Himpunan Hijau Ke Putrajaya Tidak Memberangsangkan

Friday, June 1, 2012

2 Roadshow Hasan Ali Di Serbu!!! #Rembau










Ceramah "Selamatkah Masa Depan Politik Melayu Malaysia?" yang di sampaikan oleh YB Dato' Dr Hasan Ali yang sedang berlangsung di Taman Kobena mendapat sambutan yang luar biasa! Walaupun kita semua tahu Ketua pembangkang Anwar Ibrahim juga mengadakan ceramah pada waktu yang sama di Bahau Negeri Sembilan.

Menurut sumber Anwar Ibrahim sendiri telah mengeluarkan arahan supaya orang Pas tidak menghadiri ceramah Hasan Ali, namun arahan tersebut tidak diindahkan kerana mereka mahu turun untuk mendengar sendiri luahan dari hati seorang bekas Exco Pas yang disegani ramai.

Ini juga bukti perjuangkan Dr Hasan Ali tidak keseorangan, umat Islam sentiasa menyokong dan bersamanya kerana perjuangan Hasan Ali adalah untuk menegakkan perjuangan Islam.

Syabas Dr Hasan Ali, kerana perjuangan sebegini amatlah ditunggu-tunggu oleh masyarakat Islam di Malaysia.

22 Himpunan Hijau Ke Putrajaya Tidak Memberangsangkan




'Himpunan Hijau ke Putrajaya' yang diadakan di Stadium Darul Aman hari ini nampaknya gagal menyainggi Majlis Sambutan Ulang Tahun UMNO yang ke 66... Kat situ je aku boleh nampak puak PAS tak mampu menuju ke pintu gerbang Putrajaya... Haha malas nak cerita banyak nanti Nik Aziz marah!

Selanjutnya baca di sini....


2 Al-Fatihah, Blogger D'perbatasan Kembali Ke Rahmatullah


Walaupun kita berbeza pendapat dan haluan parti... namun sebagai insan yang kerdil saya menyeru kepada para sahabat sekalian, marilah kita bersama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah Amir.

Sumber dari blogger PR, Sharpshooter menyatakan beliau dimaklumkan baru menerima mesej ringkas bahawa saudara Amir yang sudah seminggu terlantar di Wad ICU, Hospital Seberang Jaya baru sahaja menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Saudara Amir, 38 meninggalkan seorang isteri dan seorang anak. Semoga Allah cucuri Rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan bersama-sama orang beriman, Al-Fatihah.

Salam Perjuangan....

0 SPRM Buka Balik Fail Siasatan.... Azmin Patut Ucap Terima Kasih Kepada Rafizi


Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mungkin buat-buat bodoh ketika mempersoalkan keputusan Panel Penilaian Operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengarahkan agensi itu buka balik fail kes dakwaan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali memiliki wang ringgit dan harta yang diluar kemampuannya.

Sebagai pemegang jawatan yang bertanggongjawab merangka segala bentuk strategi agar partinya menang dan terus menang...reaksinya itu bukanlah luarbiasa.Beliau tentu tahu akibatnya jika orang nombor dua parti itu sangkut dalam kes ini.

Sebab itu Rafizi dengan lancang mendakwa keputusan SPRM membuka siasatan terhadap Azmin benar-benar mendedahkan wajah sebenar SPRM.

Beliau dan bos-bos PKR lain mungkin boleh temberang orang kampong semasa ceramah-ceramah politik nanti kononnya kes ini dibuka semula kerana pilihanraya sudah hampir.

Besar kemungkinan mereka tidak akan terangkan apa itu Penal Penilian Operasi SPRM,siapa ahli penal itu dan bidang tugasnya.

Jika kita membuka laman web SPRM dibawah maklumat korprat dan bab Lembaga Penasihat/Jawatankuasa Penal segalanya tertera dengan jelas.

Dari situ kita akan mendapat maklumat bahawa penal ini dianggotai oleh lapan orang yang bukan pegawai SPRM sepenuh masa tetapi terdiri dari personaliti ' orang luar' yang ada kredibiliti dalam masyarakat.

Sembilan bidang tugas mereka digariskan ialah :

1. Menerima dan mendapatkan penjelasan berhubung perangkaan Kertas Siasatan yang dibuka oleh Suruhanjaya;

2. Menerima dan meneliti laporan daripada Suruhanjaya berhubung Kertas Siasatan yang mana tempoh siasatan melebihi tempoh 12 bulan;

3. Menerima laporan daripada Suruhanjaya berhubung semua kes di mana Orang Yang Ditangkap yang dilepaskan dengan jaminan oleh Suruhanjaya melebihi 6 bulan;

4. Menerima dan meneliti laporan daripada Suruhanjaya berhubung keputusan-keputusan Kertas Siasatan yang telah diperoleh dari Pendakwa Raya;

5. Menerima dan meneliti laporan daripada Suruhanjaya berhubung Kertas Siasatan yang dikemukakan kepada Pendakwa Raya dan tidak mendapat apa-apa keputusan selepas tempoh melebihi 6 bulan ke atas;

6. Memberi pendapat berhubung tindakan-tindakan ke atas kes-kes yang diputuskan untuk tidak dituduh;

7. Menasihati dan membantu Suruhanjaya ke arah keberkesanan operasi siasatan Suruhanjaya;

8. Meneliti, mengkaji dan memperakukan kepada Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah berhubung cadangan untuk meningkatkan keberkesanan operasi siasatan Suruhanjaya; dan

9. Mengemukakan laporan tahunan dan ulasan PPO kepada Y.A.B. Perdana Menteri berhubung dengan perjalanan operasi siasatan Suruhanjaya.

Selain Penal itu ada empat lagi Lembaga Penasihat dan Jawatankuasa yang bebas yang berfungsi memastikan ada check and balance dalam SPRM agar ia bergerak ikut landasan yang ditetapkan.

Maka dakwaan Rafizi itu secara langsung mempersoalkan kebijaksanaan Tan Sri Datuk Dr. Hadenan bin Abdul Jalil selaku Pengerusi dan tujuh anggota penal itu yakni Tan Sri Dato’ Cecil Abraham , Datuk Dr. Hamzah bin Kassim , Dato’ Zamani bin Abdul Ghani , Datin Aminah binti Pit Abdul Rahman , Profesor Dr. Syed Noh Syed Ahmad ,Tuan Nik Mohd Hasyudeen bin Yusoff dan Walter Sandosam .

Elok rasanya beliau perjelaskan kepada orangramai latar belakang mereka ini terlebih dahulu sebelum main sedap mulut mendakwa " keputusan SPRM membuka siasatan terhadap Azmin benar-benar mendedahkan wajah sebenar SPRM."

Rafizi juga perlu memberi taklimat tentang lembaga penasihat dan jawatankuasa penal SPRM yang lain.Begitu juga tentang keanggotaannya dan bidang tugas mereka agar ia jelas sejelasnya.

Hairan juga kenapa beliau tidak mempersoalkan keputusan penal penilaian itu tutup kes Ahli Dewan Undangan Negeri PKR Sri Muda Mat Suhaimi Shafiei dan Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Caves, Amirudin Shari, yang disiasat berhubung isu penyelewengan pasir di Selangor.

Sebaliknya beliau mengunakan ayat " sungguhpun rata-rata rakyat Malaysia sudah menjangkakan bahawa SPRM akan melepaskan ( Datuk Seri) Shahrizat (Jalil) dari tuduhan rasuah bersabit NFC".

Bijak...memang bijak beliau mengatur ayat politik itu.Kalau tidak putarnya begitu beliau wajar dibuang kerja sebagai Pengarah Strategi PKR.

Rafizi mungkin rasa dirinya kini sudah naik taraf sebagai crimebuster bila berjaya bongkar kes NFC dan Shahrizat terpelanting dari jawatan Menteri.

Sebagai parti yang kononnya mendabik dada menagungkan ketelusan,anti-rasuah dan segalanya yang baik-baik di muka bumi ini beliau sepatutnya mengambil sikap berlapang dada dan membiarkan siasatan keatas Azmin berjalan mengikut proses.

Sekurang-kurangnya ia akan dapat menghakis sikit kebaculan PKR selama ini untuk meminta siasatan terbuka terhadap isu dakwaan video seks 99.9 peratus tulin yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kalau nak kira takut apa...ini kerana kredibiliti mahkamah Malaysia sudah terbukti dengan pembebasan Anwar dari kes liwat Saiful Bukhari Azlan semata-mata atas faktor teknikal sahaja.

Isu dakwaan mengenai pemilikan wang ringgit dan harta Azmin bukan sesuatu yang baru.

Selain kalangan bekas aktivis PKR yang mendakwa tahu banyak tentang itu,adik Azmin, Ummi Hafilda sudah berbuih mulut bercakap mengenai 'kekayaan luar biasa' abang dan kakak iparnya Shamsidar Taharin.

Terbaru Rabu,beliau memberi sidang akhbar lengkap dengan resit pembelian saham segala macam.

Siapa yang tidak hairan kalau seseorang yang berjawatan Setiausaha Sulit Timbalan Perdana Menteri bergaji rasmi sekitar RM3,000 sebulan boleh ada kekayaan sekitar RM30 juta.

Resit dan bukti yang ditunjuk oleh Umni Hafilda itu sudah cukup untuk mencetuskan kecurigaan tentang pemilikan wang ringgit dan harta Azmin yang didakwa jauh dari kemampuan sebagai pegawai bergaji sebanyak itu.

Sekarang siapa yang nak jawab ?

Rafizi adalah seorang akauntan bertauliah.Mungkin beliau boleh bantu susun atur akaun peribadi Azmin agar dakwaan pemilikan RM30 juta itu selari dengan pendapatannya.

Sebelum SPRM bertanya,elok sangat beliau terlebih dahulu korek dari Azmin dari mana beliau dapat duit sebanyak itu untuk membeli saham atas nama dirinya dan atas nama Shamsidar.

Jika dalam kes NFC beliau berani langgar BAFIA,yakin peraturan yang ditetapkan oleh Bank Negara dalam soal kerahsiaan akaun bank...maka beliau tidak perlu bimbang untuk selongkar akaun bank Azmin pula.

Mana tahu kalau-kalau beliau boleh cari jalan ' bersihkannya'.

Azmin sendiri elok sangat berpegang kepada cogan kata berani kena benar...takut kerana salah.

Ada pemerhati yang kata beliau sepatutnya buat kenduri kesyukuran kerana SPRM akan buka balik fail kesnya.

Sekurang-kurangnya once and for all satu kepastian muktamad dapat dibuat keatas dakwaan yang sudah lama berlegar ini.

Jika ditakdirnya SPRM nanti dapati kes dakwaan ini tidak boleh jalan atau beliau dibebaskan oleh mahkamah jika kes dibicarakkan,sekurang-kurangnya adiknya Ummi Hafilda tidak boleh lagi menghantui hidupnya seperti sekarang.

Kenyataan bahawa BPR yakni nama SRM dulu sudah tutup kesnya tidak boleh dijadikan kata pemutus dirinya sudah OK.

Bukankah sudah ada peraturan dalam mana-mana kes jika ada bukti baru muncul,ia boleh dibuka semula.

Azmin juga perlu tahu feedback bahawa semakin ramai melihat penafian kosong baik beliau maupun Anwar sebagai ' bahan lawak'.

Sebabnya terbentang di depan mata.Sukar untuk menyalahkan mereka yang merasa begitu lebih-lebih lagi setelah melihat bagaimana keduanya main selamba menafikan video yang baru-baru ini terang-terang tunjuk mereka saling signal sebelum rempuhan ke Dataran Merdeka waktu demo Bersih 3.0.

Kalau sudah terang lagi bersuluh begitu boleh nafi...apa lagi yang boleh menghairankan.

Kedua mereka kini seolah hidup diawang-awangnya sentiasa merasakan orang tidak akan percaya langsung apasekalipun dakwaan terhadap mereka.

Ini belum lagi masuk bab video seks Anwar dan CCTV beliau naik turun lif apartmen lokasi aksi itu.

Tolak sebelah penyokong taksub dan rakan parti pakatan yang sengaja mahu butakan mata dan pekakkan telinga...mereka harus terima hakikat ramai lagi dikalangan 28 juta penduduk negara ini yang celik dan ada akal.

Tindakan mengejut seorang peserta Bersih 3.0 yang sergah Anwar dalam sidang akhbar di pejabat PKR sehari selepas perhimpunan yang kecoh itu adalah bukti rasa muak itu.

Itu baru satu suara yang berani tampil secara berdepan dengannya.Mereka lain yang senyap tidak semestinya tidak menyimpan perasaan sama merasa ' kena main' dengan tindak tanduk mereka hijack perhimpunan itu untuk cetuskan kekecohan.

Azmin tentu tahu kata-kata Inggeris yang berbunyi : you can fool some people sometime...buat you cannot fool all the people all the time. -Agendadaily

2 Himpunan 100K PAS: Penentu Arah Tuju PAS dan Nasib Azizan


Hari ini, 1 Jun 2012, PAS dijadualkan mengadakan Himpunan 100,000 di Alor Setar, Kedah bermula pada jam 4.30 petang sehingga ke malam. Antara aturcara yang diwar-warkan di internet ialah kemunculan penyanyi Aisyah dan pelawak Bob Lokman.

Mulanya program ini disebut sebagai Himpunan Raksaksa, tetapi kemudiannya ditukar kepada Himpunan 100K PAS, pastinya setelah mereka kembali berpijak di bumi nyata dan menyedari bahawa percubaan menyaingi perhimpunan raksaksa ulangtahun ke-66 UMNO baru-baru ini adalah mustahil sama sekali. Justeru, bagi mengelak malu, adalah lebih baik nama Himpunan ini ditukar sejak awal.

Kebimbangan PAS sekiranya jumlah hadirin tidak menepati sasaran sememangnya berasas. Ini kerana, program-program anjuran pakatan pembangkang akhir-akhir ini mengalami kemerosotan yang agak drastik dari segi jumlah hadirin. Malah pemimpin ‘selebriti’ mereka seperti Anwar atau Mat Sabu juga gagal mengumpan hadirin.

Ditambah dengan pendedahan yang bertali arus mengenai salahlaku pemimpin mereka, pembangkang benar-benar tertekan sehingga memaksa ‘Ulama-ulama’ mereka mengeluarkan berbagai-bagai jenis fatwa sesat bagi menghalalkan atau menutup perbuatan tersebut. Fatwa-fatwa sesat yang diharapkan dapat menyelamatkan mereka, nampaknya memakan diri sendiri apabila ia disangkal oleh Ulama-ulama tersohor termasuk Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram.

Semua ini membuatkan moral penyokong-penyokong mereka jatuh dan tidak kurang juga yang mula menyimpan niat untuk tidak lagi menyokong PAS atau pembangkang dalam PRU yang akan datang.

Justeru, Himpunan 100K ini diharapkan dapat menyuntik semangat baru untuk menghadapi pilihanraya ini. Sama ada jumlah tersebut mampu dicapai, tidak dapat dipastikan. Stadium Darul Aman mempunyai kapasiti penonton berjumlah 32,387 dengan semuanya berkerusi. Ini bermakna ramai yang akan terpaksa duduk di lantai dan di tengah padang jika benar yang hadir ialah 100,000 orang.

Setakat artikel ini ditulis, kelihatan 4 – 5 buah bas di hadapan Masjid Zahir, Alor Setar. Beberapa masjid dan surau di sekitar bandar Alor Setar juga dilihat menerima ‘tetamu’ dalam jumlah satu-dua biji bas, yang mungkin berehat atau bermalam di situ semalam semata-mata untuk menghadiri himpunan ini.

PAS telah menyebarkan risalah perhimpunan ini jauh lebih awal. Masjid-masjid dan surau-surau juga rancak mempromosi program ini sejak ia mula diumumkan.

Pada 12 Mei lalu, ketika Himpunan Jentera Pilihan Raya PAS Kedah, Dato’ Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah berkata, “Stadium kita punya, saya Pengerusi takut apa. Dulu kita buat ceramah belakang rumah kat kampung kita, depa halau macam samseng. Sekarang kita pegang.”

Menurut Azizan, UMNO sekarang yang dalam keadaan bimbang untuk mengadakan Pilihanraya.

Kita faham bahawa kenyataan Azizan di atas adalah kenyataan politik yang bertujuan untuk menaikkan semangat penyokong yang semakin ‘cuak’ dengan perkembangan poolitik akhir-akhir ini. Hakikatnya, Azizan tersangat ‘cuak’ dan begitu juga pemimpin PAS secara keseluruhannya. Jika tidak kerana bimbang atau ‘cuak’, tidak mungkin Hadi Awang akan mengambil keputusan untuk tidak bertanding dalam pilihanraya kali ini. Desas-desus dari dalam PAS juga kedengaran bahawa Azizan juga belum tentu akan bertanding lagi kali ini.

Hanya penyokong-penyokong yang sama bingung dengan Nik Aziz sahaja yang masih bermimpi konon PAS mampu ke Putrajaya dan duduk sama tinggi dengan Anwar ataupun Kit Siang.

PAS melihat Himpunan 100K ini sebagai kayu-ukur kekuatan parti amnya, dan Azizan khasnya, dalam menghadapi PRU yang akan datang. Dengan isu-isu Negara Islam, Hudud dan Perdana Menteri bukan Melayu masih menjadi tanda-tanya, maka himpunan ini diharap dapat memberi jawapan kepada ke mana arah tuju PAS dalam Pakatan Rakyat.

Jika Himpunan ini gagal mencapai sasaran maka beberapa langkah drastik perlu dilakukan oleh PAS bagi menarik kembali sokongan rakyat terhadap mereka. Antara langkah tersebut juga mungkin termasuk pengunduran Azizan.

Justeru, Himpunan ini bukan sahaja menjadi penentu arah tuju PAS tetapi juga Azizan.

0 Isu NFC : Pakatan Pembangkang Perlu Mohon Maaf Secara Terbuka


Ketua Penerangan Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Hamidah Osman menggesa agar pakatan pembangkang terutama Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution, Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin dan Rafizi Ramli memohon maaf secara terbuka kepada Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Desakan ini tegas beliau adalah berikutan tuduhan mereka bahawa Shahrizat terlibat di dalam isu pinjaman RM250 juta kepada NFC namun Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah mengumumkan bahawa Shahrizat tidak terlibat sama sekali didalam isu berkenaan.

“Pengumuman ini sekaligus membuktikan bahawa pihak pembangkang sengaja membuat tuduhan liar yang mengaitkan Datuk Seri Shahrizat dalam isu NFC semata-mata bermotifkan politik. Ini merupakan tindakan yang tidak bertanggungjawab dan penganiayaan besar yang dilakukan pembangkang terhadap beliau. Disebabkan perkara ini, nama baik Shahrizat telah tercemar dan menjejaskan kredibilitinya sebagai seorang menteri dan Ketua Pergerakan Wanita.

“Saya merasakan bahawa Shahrizat telah menjadi mangsa mainan politik kotor pembangkang yang hanya mahu merosakkan imej Shahrizat sekaligus UMNO dan Barisan Nasional,” ujar beliau dalam satu kenyataan kepada UMNO-Online di sini.

Namun begitu Hamidah sedar, pengumuman SPRM ini sudah pasti tidak akan diterima sama sekali oleh pakatan pembangkang dan mereka akan mula membuat pelbagai tuduhan lain ekoran daripada pengumuman ini.

“Namun apa yang pasti dan telah terbukti, Shahrizat sudah didapati tidak bersalah dan tidak terbabit dalam kes NFC. Oleh itu, saya sekali lagi mendesak agar pakatan pembangkang memohon maaf secara terbuka bagi menebus maruah dan nama baik Shahrizat,” ujarnya lagi.

3 Ummi Bongkar, Azmin Dan Shamsidar Miliki Aset RM30J


Ahli Perniagaan, Ummi Hafilda Ali buat pertama kali mendedahkan salinan dokumen sebahagian aset yang dimiliki oleh Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali serta isterinya, Shamsidar Taharin yang bernilai lebih RM3O juta.

Dokumen berkenaan iaitu salinan pembelian syer saham, deposit bank, resit pembayaran perabot serta salinan penyata dalam beberapa akaun bank itu merupakan sebahagian harta yang dimiliki Azmin dan Shamsidar dalam tempoh dua tahun iaitu 1992 hingga 1994.

Ummi Hafilda memberi tempoh dua minggu kepada Azmin dan Shamsidar untuk membuat laporan polis terhadapnya jika dokumen itu palsu atau beliau sendiri akan menyerahkan dokumen tersebut kepada polis selepas tempoh tersebut.

Kata Ummi Hafilda, beliau juga meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk memandang serius kes tersebut kerana aset itu diperoleh Azmin dan Shamsidar semasa Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan.

Menurutnya, kekayaan tersebut adalah mustahil diperoleh oleh pasangan suami isteri tersebut kerana gaji Azmin sebagai setiausaha sulit Anwar adalah sekitar RM3,000 manakala Shamsidar hanya suri rumah.

''Kalau tengok setiap saham yang dibeli adalah ratusan ribu dan kalau dijumlah nilai saham syer berdasarkan dokumen di tangan saya, kesemuanya hampir RM30 juta.

''Selain itu dokumen berkenaan turut membuktikan 90 peratus daripada pegangan saham tersebut adalah atas nama Shamsidar manakala 10 peratus sahaja nama Azmin,'' katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Ini merupakan pendedahan kedua melibatkan dakwaan Azmin dan Shamsidar memiliki kekayaan luar biasa.

Semalam, pengendali portal pro pembangkang, Raja Petra Kamaruddin turut berbuat demikian dengan mendedahkan bukti pemilikan saham oleh Shamsidar bernilai lebih RM7 juta.

Beliau juga mendedahkan, aset Azmin dan Shamsidar yang berjumlah jutaan ringgit merangkumi rumah banglo, kereta mewah dan pemilikan saham.

Sementara itu, Ummi Hafilda turut mendakwa memiliki beberapa salinan asal resit deposit bank yang mana salah satunya berjumlah RM500,000.

Beliau juga mendakwa memiliki salinan penyata bank yang menunjukkan Shamsidar mempunyai simpanan sebanyak RM8 juta manakala Azmin memiliki lebih RM800,000 sekitar tahun 1994.

Selain itu, Ummi Hafilda turut mendakwa Azmin dan Shamsidar berbelanja mewah untuk membeli perabot dan tilam berjenama yang bernilai puluhan ribu ringgit.

''Saya beri tempoh kepada Azmin membuat laporan polis fitnah jenayah ke atas saya kalau semua ini palsu, semua ini propaganda dan semua ini politik kotor UMNO,

'''Tetapi kalau selepas 14 hari masih tiada tindakan itu, saya akan membuat laporan kepada pihak polis komersial di Bukit Aman atas segala penyalah gunaan kuasa dan penyelewengan yang berlaku,'' katanya.-Utusan

3 Fitnah Sultan: Pemuda Johor Mahu Nizar Di Kenakan Tindakan Tegas!


Pergerakan Pemuda UMNO Johor kemarin membuat laporan polis menuntut pasukan itu dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan terhadap Mohammad Nizar atau mana-mana individu yang menggunakan media sosial sama ada Twitter atau Facebook untuk menyokong kenyataan fitnah terhadap Sultan Ibrahim.

Ketua pergerakan itu, Mohd. Fadil Muskon berkata, peruntukan undang-undang sedia ada perlu dilaksanakan dengan tegas ke atas mereka yang terlibat sebagai pengajaran agar kejadian sama tidak berulang.

“Kami menganggap Mohammad Nizar sebagai seorang yang biadab dan kurang ajar terhadap baginda Sultan Johor. Tindakannya ibarat menghasut rakyat untuk mencemar kesucian institusi diraja keseluruhannya," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Sentran.

Terdahulu, Pergerakan Pemuda UMNO Johor Bahru yang diwakili ketuanya, Khalid Mohamed bersama 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di bandar raya ini turut membuat laporan di balai yang sama berhubung isu berkenaan.

Antara NGO yang turut serta adalah Persatuan Pesara Kerajaan; Persatuan Pemandu Teksi dan Kereta Sewa; Kelab Rakan Muda dan Persatuan Sahabat yang turut membawa sepanduk mendesak mana-mana pihak bertanggungjawab mengambil tindakan terhadap kenyataan biadab Mohammad Nizar.

Pasukan khas siasat kenyataan Nizar

Sementara itu, Polis negeri Johor akan menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempertikaikan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd Shariff berkata, sehingga petang semalam pihaknya telah menerima lapan laporan berhubung kenyataan pemimpin Pas Perak itu dan siasatan mengenainya akan dibuat mengikut Akta Hasutan 1948.

“Pihak kami akan meneliti dan melengkapkan kertas siasatan terlebih dahulu sebelum menyerahkannya kepada Timbalan Pendakwa Raya. Justeru, saya berharap semua pihak dapat menghormati undang-undang negara ini dan tidak membuat sebarang kenyataan tidak berasas," katanya.

Kelmarin, Mohamad Nizar menerusi akaun Twitter miliknya mengeluarkan komen, Sultan Johor menyalahguna wang rakyat dalam pembelian nombor plat WWW 1 yang dibida pada harga RM520,000.

Sumber: Utusan

Thursday, May 31, 2012

0 Selepas Hasan Ali... Kini Giliran Nasharuddin Ditikam Oleh Puak Anwaris!


Kalau dulu kita di gemparkan dengan berita panas apabila nama YAB Dato' Dr Hasan Ali tidak di senaraikan sebagai calon PAS pada PRU13, kini tiba masanya, nasib yang sama menimpa kepada Ust Nasharuddin....

Bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa melahirkan perasaan terkejut apabila diberitahu bahawa beliau tidak disenaraikan dalam calon PAS Kelantan yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak lama lagi.

Beliau yang dihubungi AntaraPos.com walaubagaimana pun enggan mengulas lanjut sebaliknya akan menunggu respon daripada PAS Pusat bersabit perkara itu.

"Oh benar? Saya tidak tahu. Nanti kalau saya komen susah juga. Kalau saya ada maklumat boleh."

Menurut sumber nama Ahli Parlimen Bachok itu gagal dikesan di dalam senarai nama calon yang diserahkan kepada PAS Pusat.

Namun sumber itu menyifatkan sebarang perubahan boleh berlaku.

"Setakat ini nama beliau (Nasharudin) tidak tersenarai di Kelantan. Itu sahaja yang saya boleh katakan.

"Soal mengapa dan bagaimana ia berlaku saya tidak boleh nak jawab kerana saya tidak menguruskan hal-hal PAS Kelantan," katanya ringkas.

Nasharuddin mula bertanding dalam politik tanahair apabila memenangi kerusi parlimen Yan, Kedah pada pilihan raya umum 1999.

Beliau kemudian kalah pada di Besut pada 2004.

Manakala pada pilihan raya umum 2008, beliau mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Dr Awang Adek Hussin dengan majoriti sebanyak 2,896 undi.

Adakah keputusan ini wajar di terima....? Ahli PAS fikir-fikirkan lah....

8 NFC: SPRM Sahkan Shahrizat Bersih! Rafizi Tak Boleh Tido Malam!! @rafiziramli @ShahrizatJalil


Hahaha... Pasti orang yang paling keciwa sekali dengar berita ini ialah Rafizi Ramli dan Mak Lampir Ampang!! Mana nak letak muka der!!! Mamang dari dulu lagi aku dah agak puak Pembangang ni memang kaki penipu bro....!!

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengisytiharkan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak terlibat sama sekali dalam keputusan menganugerahkan projek Pusat Fidlot Kebangsaan RM250 juta, yang muncul kontroversi akhir tahun lalu.

Justeru, Pengerusi Panel Penilaian Operasi (IPO) SPRM, Tan Sri Dr Hadenan Abdul Jalil berkata, siasatan berkenaan pembabitan Sharizat dalam kes NFC kini ditutup.

"Kami mendapati beliau tidak terlibat dalam proses penganugerahan pinjaman," kata beliau pada sidang media hari ini.

Piji dah jadi Pijol!!! sikit hari lagi boleh gila mamat ni!! 
Hahahahaha kecian kaki fitnah ni!

0 Kenapa PKR Masih Kekalkan Azmin?


SEHINGGA ke saat ini, nama Azmin Ali tidak henti-henti meniti disetiap bibir rakyat Malaysia yang peka dengan perkembangan politik semasa. Dari kes makan aiskrimnya, kecurangan isterinya, penderhakaan kepada ibunya sehinggalah kepada pendedahan mengenai pemilikan harta yang tidak munasabah ketika menjadi Setiausaha Sulit Anwar pada 1995 oleh Raja Petra Kamarudin (RPK).

Lepas satu satu.

Pencacai PKR sudah mula memainkan teori serangan peribadi untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari pelbagai kes yang melilit Azmin sekarang ini. Ini adalah taktik biasa PKR kalau ada kelemahan dari kalangan pemimpin mereka yang didedahkan. Ambil contoh macam kes video seks Anwarlah, yang dipertikaikan soal Anwar berzina dengan pelacur cina tersebut, sebaliknya yang lebih menjadi isu dikalangan pemacai PKR, rambutlah, perutlah dan sebagainya.

Penulis sendiri secara peribadi tidak begitu peduli dengan semua masalah Azmin sekarang kerana penulis sedar Azmin memang bukan bersih pun, malah kerana dia dan Anwar galak menyalahgunakan kuasa di Kementerian Kewangan dahulu, menyebabkan imej kerajaan BN terjejas sehingga hari ini.

Yang penulis pedulikan ialah kenapa dalam semua kekecohan ini, PKR tidak mengambil sebarang tindakan kepada Azmin? Nak dokumen, dah ada dokumen, nak gambar, dah ada gambar , nak video? Itu tunggu dulu kot. Walaupun tidak sampai ketahap memecatnya dari parti tersebut, tapi sekurang-kurangnya ada tindakan lain yang lebih tegas seperti gantung sehingga siasatan selesai, diarah bercuti dan sebagainya.

Ini siasatan pun tak dijalankan, apa cerita nak gantung dan suruh bercuti lagi?

Macam mana PKR nak berlaku adil kepada rakyat Malaysia kalau dalam keadaan PKR belum berkuasa pun sekarang, kesalahan orang-orang tertentu (yang rapat dengan Anwar) sewenang-wenangnya didiamkan dan diambil jalan mudah dengan menuduh ia adalah konspirasi?

Ini cakap pasal Azmin tau, bukan cakap pasal Anwar pun. Kalau Anwar tu lainlah sebab PKR ialah Anwar dan Anwar ialah PKR, maka itu tidak hairan langsung kenapa hampir kesemua jentera dan ahli PKR bangkit mempertahankan Anwar setiap kali ada skandal yang melibatkannya. Berbeza dengan Azmin yang mempunyai kelompok pemimpin tersendiri sahaja yang menyokongnya.

Kalau inilah gambarannya, maka wajiblah rakyat Malaysia menolak parti PKR ini dan sekutu lainnya dalam Pakatan Rakyat. Nampak sangat soal kronisme dan nepotisme begitu menebal dalam Pakatan Rakyat terutama di kalangan PKR dan DAP. Bayangkanlah kalau Anwar menjadi Perdana Menteri dan Azmin melakukan sesuatu kesalahan. Pada anggapan kita, agak-agaknya bolehkah Azmin dikenakan sebarang tindakan undang-undang – melihat dari keadaan sekarang?

Penulis yakin tidak, malah, Azmin dan sesiapa juga yang masuk inner circle yang rapat dengan Anwar akan lebih bermajarajalela, bak kata pepatah bersultan di mata, beraja di hati. Apabila mereka ini dipuncak kuasa, semua agensi dan jabatan kerajaan akan berada di bawah telunjuk mereka.

Hanya rakyat sahaja yang mampu mengubah keadaan ini dengan memastikan hasrat kelompok ini untuk menjajah Putrajaya.

1 Video: Ummi Dedahkan Dokumen Kekayaan Azmin


Lagi pendedahan oleh Ummi Hafilda mengenai dokumen dan bukti kekayaan Azmin Ali dan Shamsidar ketika zaman Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan.

0 Pemuda BN Lebih Realistik Perjuang Hak Generasi Muda- KJ



Pemuda Barisan Nasional (BN) lebih realistik dalam memperjuangkan hak generasi muda di negara ini berbanding pembangkang yang hanya pandai menabur janji, kata pengerusinya Khairy Jamaluddin.

"Kalau kita lihat perbandingan antara Pemuda BN dan pembangkang, kita
(Pemuda BN) mempunyai perancangan masa depan yang jelas, lebih realistik serta tidak menjanjikan 'bulan' dan 'bintang' sebaliknya menawarkan sesuatu yang dapat dikecapi serta janji yang dapat kita laksanakan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan 'Konsert Jelajah BN Pilihan Saya' di sini, hari ini.

Turut hadir, Naib Presiden MIC Datuk M. Saravanan, Ketua Pemuda MIC T. Mohan, Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong dan Ketua Pemuda Parti Progresif Penduduk (PPP) Harridz Mohan.

Mengenai konsert itu, Khairy berkata ia adalah salah satu cara Pemuda BN untuk mendekatkan diri dengan generasi muda.

"Konsert ini adalah salah satu cara bagaimana artis muda dan veteran menyakinkan lebih ramai generasi muda untuk bersama kita (Pemuda BN), pengisian kita bukan saja hiburan untuk dekati generasi muda tetapi yang lebih penting untuk bantu orang muda," katanya.

Sementara itu, T. Mohan berkata konsert itu yang akan diadakan di 11 lokasi di seluruh Semenanjung bermula 1 hingga 24 Jun anjuran Pemuda MIC dengan kerjasama Pertubuhan Artis-Artis India Malaysia dan Persatuan Belia Karismatik Malaysia akan menampilkan artis India terkenal tanah air

Wednesday, May 30, 2012

1 Nalla Serah Video Rakaman Aksi Panas Anwar-Shamsidar VHS..1 Jam 20 Minit..


“Saya bukan baru kenal Anwar..saya sudah kenal 30 tahun lebih..dia pusing macam mana, saya tahu..tunggu lah…”, kata Senator Datuk S Nallakaruppan ketika sidang media semalam tentang karektor sahabat lamanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam afidavit Musa Hassan Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah pada tahun 1998, Nalla dikenalpasti sebagai orang perantara Anwar dengan wanita-wanita termasuk Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali. Bacaan lanjut klik di sini

Nalla dalam sidang media semalam mengakui pernah merakamkan aksi panas Anwar dan Shamsidar dalam bentuk VHS berdurasi selama satu jam 20 minit untuk tujuan keselamatan.

“Saya sudah serahkan pada peguam. Nanti pergi mahkamah kita sama-sama tengoklah

“Saya jaga safety dia takut apa-apa berlaku pada dia..Kalau saya mahu (saya sudah serah dulu lagi) , masa polis tangkap saya pada 1998, saya tidak serah (pada polis) saya tidak tunding jari pada Anwar, kalau tidak Anwar masih dalam penjara,” katanya.-AIDC

1 Nizar Derhaka Kurang Ajar, Hanya Mohon Maaf Melalui Twitter


Pemimpin PAS yang juga bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin telahpun meminta maaf di atas keterlanjurannya mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim yang membida nombor pendaftaran kenderaaan WWW1 pada harga RM520,000.00.

Namun masyarakat umum masih sukar untuk melupakan begitu sahaja sikap Nizar yang agak kurang ajar dan tidak beradab kerana dari komennya dalam twitter sebelum ini jelas kelihatan seperti satu cubaan yang secara tersiratnya bermaksud untuk menyemai kebencian terhadap Institusi Raja.

Selepas tidak tahan menerima kecaman ramai, barulah Nizar mahu meminta maaf tapi apa gunanya lagi sedangkan imej Sultan Johor telah tercalar dan ramai juak-juak PAS masih memandang sinis bidaan tersebut dengan mengaitkannya sebagai pembaziran wang rakyat.

Ini bukan pertama kali berlaku kontroversi membabitkan Nizar dan pihak istana. Tiga tahun lepas, Nizar yang ketika itu sedang meroyan kekecewaan pernah memohon sembah derhaka kepada Sultan Perak hanya semata-mata gagal mempertahankan kerajaan pimpinannya.

Hasilnya, hingga kini masih kedapatan ramai penyokong pembangkang cuba memperlekehkan kewibawaan Sultan Perak walaupun keptusan Sultan Perak jelas sah, betul dan sahih baik secara perundangan, perlembagaan mahupun dalam konteks demokrasi.

Satu perkara yang Nizar gagal fahami dalam isu bidaan nombor pendaftaran JPJ ialah walau berapa tinggi sekalipun harga bidaannya, pulangannya tetap masuk ke kantung kerajaan sepenuhnya. Lagi besar kutipan dapat dibuat, lagi bagus untuk ekonomi negara kerana pulangan kemudiannya pergi kepada rakyat juga.

Ia jauh berbeza dengan proses jual beli kenderaan baru Toyata Camry yang pernah dipelopori oleh kerajaan negeri Perak semasa Nizar memerintah Perak sebelum ini yang mana wang dibelanjakan untuk pembelian tersebut masuk ke kantung pihak pembekal dan hanya 27% sahaja keuntungan bersih yang kembali ke kantung kerajaan dalam bentuk cukai.

Jika pembelian nombor pendaftaran oleh Sultan Johor itu merupakan satu pembaziran, apa pula alasan yang mahu Nizar gunakan bagi menghalalkannya menggunakan nombor pendaftaran AGS 10 yang hingga kini masih menempel pada Toyota Camry milik Nizar?

Malah Nik Aziz selaku Mursyidul AM PAS yang juga MB Kelantan selama 22 tahun merangkap pemimpin utama kepada Nizar sendiri pun hingga saat ini masih menggunakan nombor pendaftaran istimewa DAT 55, kenapa tidak dipertikaikannya?

Walhal logiknya tentu sahaja plet DAT 55 tersebut diperolehi hasil penggunaan wang rakyat kerana mercedes tersebut dibeli oleh kerajaan negeri untuk kegunaan Nik Aziz sebagai MB Kelantan.

Paling penting, apa yang susah sangat untuk Nizar bertemu muka sendiri dengan pihak Istana Johor untuk memohon ampun maaf diatas keterlanjurannya? Bukankah terlampau biadap bila hanya sekadar memohon maaf melalui twitter sedangkan selaku bekas MB sepatutnya adat dan protokol sepatutnya sudah lama lekat dalam kepala?

2 Rafizi Ramli Disiasat Di Bawah Akta BAFIA


Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli telah dipanggil oleh Bank Negara petang ini untuk memberi kenyataan berhubung dakwaan melakukan kesalahan di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan 1989 (BAFIA).

Ketika hadir ke Bank Negara, jam 3 petang tadi, Rafizi turut membawa dua orang peguamnya, N. Surendran dan Latheefa Koya yang kedua-duanya merupakan aktivis PKR.

Rafizi dilaporkan telah menerima notis tuntutan untuk memberikan keterangan di bawah Seksyen 87(1)(a) Bafia 1989 hari ini.

Menurut peruntukan Akta tersebut, jika sabit kesalahan, pesalah boleh dijatuhkan hukuman penjara tiga tahun dan denda RM3 juta.

Hahaha! Padan MUKA!!!

1 Siapa PM: PAS, DAP Main Tikam Belakang Anwar!


Nampaknya isu siapa bakal memegang jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raua umum ke 13 nanti masih menjadi polemik hangat di kalangan pemimpin mereka.

Satu perkara yang jelas timbul daripada perdebatan siapa PM Pakatan Rakyat ialah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak lagi menjadi pilihan eksklusif PAS dan DAP.

Ini berdasarkan kepada kenyataan Pengerusi Kebangsaan DAP bahawa beliau akan berjuang untuk impian Malaysia mempunyai PM daripada kalangan bukan Melayu akan menjadi realiti pada suatu hari nanti.

Maksud beliau, DAP, dengan bantuan sekutu rapatnya, PAS, sudah berkeyakinan untuk merampas Putrajaya, walaupun tanpa sokongan PKR.

Ini kerana DAP melihat PKR sebagai sebuah parti pembangkang yang penuh dengan masalah dalaman terutamanya yang membabitkan peribadi dan moral Anwar.

Oleh sebab itu Karpal pernah mendakwa masalah terbesar dalam Pakatan Rakyat ialah Anwar lalu memintanya meninggalkan perkongsian tiga serangkai itu serta bertaubat.

Untuk menyemarakkan api perselisihan antara PKR-DAP, Mursyidul PAS, Nik Aziz Nik Mat pula menyokong pendirian Karpal dengan menyatakan cadangan beliau boleh dilaksanakan asalkan calon PM beragama Islam, tidak kira apa bangsa sekali pun.

Dalam polemik PM yang berlaku sekarang, Anwar tidak berani berkata sepatah pun, malah terus membisu dan bersikap seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Kononnya untuk menjaga keharmonian dan keutuhan perpaduan, Anwar tidak mahu memberi sebarang komen, namun hakikatnya beliau kini tidak lagi dianggap pemimpin besar Pakatan Rakyat tetapi lebih kepada bangkai hidup yang terpaksa digalas oleh PAS dan DAP.

Anwar tahu PAS dan DAP telah memainkannya dan menikamnya dari belakang, bukan sekali tetapi beberapa kali.

Perasaan saling tidak mempercayai di antara PKR-PAS-DAP diketahui umum.

Anwar dikatakan telah menyatakan secara peribadi kepada beberapa pemimpin PKR yang rapat dengannya, betapa beliau tidak mempercayai DAP dan merasa sangsi terhadap PAS yang gila kuasa.

PAS dan DAP pula tidak mempercayai Anwar dan tidak menganggap bekas Timbalan Perdana Menteri itu individu paling sesuai menjadi PM.

Bagi Karpal dan Nik Aziz, PKR adalah parti yang membawa paling banyak masalah kepada mereka.

Sebagai parti carca marba dan paling kecil dari segi jumlah kerusi dalam parlimen (setelah lima ahli parlimennya melompat jadi anggota bebas), PKR pula mempunyai nafsu paling besar untuk menerajui Pakatan Rakyat dan seterusnya membolot jawatan PM dengan mengenepikan PAS dan DAP.

PAS dan DAP pula tidak mungkin berdiam diri kerana mereka berfikir sebagai parti yang lebih besar, lebih lama dan lebih tersusun organisasi serta disiplinnya, hak menjadi PM seharusnya jatuh kepada mereka.

Bekas senator dan mantan Naib Presiden DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim, secara sinis membayangkan senario di mana Anwar, Lim Kit Siang (mungkin juga Karpal) dan Abdul Hadi Awang (atau Nik Aziz) akan bergegas ke Putrajaya untuk menuntut jawatan PM sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Akhirnya kata Tunku Aziz lagi, negara akan terjerumus dalam krisis yang amat serius disebabkan perebutan jawatan tersebut yang bukan sahaja menjadi impian Anwar, malah juga Kit Siang dan Abdul Hadi.

Gambaran ini tidak mustahil berlalu melihat kepada insiden rusuhan yang berlaku semasa Bersih 3.0.

Pembangkang akan melakukan apa sahaja termasuk memporak perandakan negara yang aman dan makmur ini tanpa rasa bersalah sedikit pun.

Sanubari pemimpin pembangkang dipenuhi dengan cita-cita politik rakus dan kepentingan masing-masing.

Bagi mereka rakyat hanya tunggangan yang digunakan untuk meraih undi dan sokongan, dan akan dicampak ketepi pabila mereka sudah menikmati kuasa.

Namun impian Anwar mahupun Karpal atau Nik Aziz untuk mengecapi jawatan PM hanya mainan mimpi di siang hari atau lebih tepat 'syok sendiri'.

Daripada sokongan yang semakin melonjak kepada pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai PM, rakyat sedari awal sudah membuat keputusan bahawa mereka mahukan permata bernilai bukannya kaca tiruan.

0 Khairy Yakin PRU13 Sebelum Bajet 2013


Pengumuman bahawa Bajet 2013 akan dibentangkan pada 28 September ini tidak bermakna Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) - 'ibu kepada segala pilihan raya' tidak akan diadakan sebelum tarikh itu, kata Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berkata, disebabkan proses sesi perundingan dan keperluan-keperluan perundangan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu mengumumkan tarikh pembentangan Bajet 2013 lebih awal.

"Ia tidak bermakna tidak akan ada PRU lebih awal (jika Perdana Menteri memutuskan demikian)," kata beliau menjawab pengikut-pengikut akaun Twitternya malam tadi.

Beberapa jam sebelum respons Khairy itu, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan Bajet 2013 akan diumumkan 28 September ini. Tahun lalu, Bajet 2012 dibentangkan minggu pertama Oktober.

Lazimnya ucapan belanjawan akan dibentangkan di Parlimen pada September atau Oktober setiap tahun.

Najib, yang juga Pengerusi BN, membuat pengumuman itu ketika ramai meramalkan - spekulasi terbaru - bahawa PRU13 akan diadakan September, selepas sambutan Aidilfitri.

Sebelum ini ada spekulasi bahawa PRU13 akan diadakan awal Julai ini dengan kemungkinan Parlimen dibubarkan dalam tempoh dua minggu akan datang.

Kerajaan Pusat masih ada mandat sehingga akhir April 2013.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, secara peribadi beliau tidak melihat Bajet 2013 akan dibentangkan sebelum PRU13.

"(Saya lihat) 70-30, pilihan raya sebelum bajet (dibentangkan)," kata wakil rakyat penggal pertama ini.

1 Pemuda Umno dan NGO Buat Laporan Polis Terhadap Nizar Derhaka!


Pergerakan Pemuda Umno Pulai dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berhubung kenyataannya yang dianggap biadap terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim.

Laporan polis itu dibuat pada pukul 9.30 malam tadi oleh Setiausaha Kerja Pemuda Umno Pulai Asyik Rahmat di Balai Polis Tampoi.

"Kami sebagai rakyat Johor berasa amat marah dan tersinggung dengan kenyataan Mohamad Nizar yang memfitnah Sultan Johor bahawa baginda telah menyalahguna wang rakyat dalam pembelian nombor plat WWW 1," katanya pada sidang media malam tadi.

Turut hadir pada sidang media itu ialah wakil dari Perkasa Parlimen Pulai, Pekida Zon Kempas, KRT Skudai Kiri dan Persatuan Dewan Belia Jaya serta lebih 50 anggota mereka.

Menurut Asyik, mereka menyokong kenyataan yang dibuat Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris di dalam Twitternya bahawa pembelian nombor plat itu menggunakan duit peribadi Sultan Johor dan bukan wang rakyat.

"Sehubungan dengan itu, kami meminta Mohamad Nizar meminta maaf secara terbuka terhadap Sultan Johor," katanya sambil menambah, Sultan Johor amat pemurah terhadap rakyat menerusi pelbagai sumbangan sebagaimana yang dibuktikan menerusi program Jelajah Kembara Mahkota.

Polis, kata beliau, perlu membuat siasatan terperinci dan mendalam terhadap kenyataan yang dianggap menghasut, Mohamad Nizar itu.

Sementara itu Ketua Wanita Umno Johor Datuk Sharifah Azizah Syed Zain berkata pergerakan itu amat kesal dengan kenyataan bekas menteri besar Perak itu.

"Kenyataan Mohamad Nizar itu telah mendedahkan lagi perangai buruknya terhadap khalayak ramai," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, adalah lebih baik bagi Mohamad Nizar tidak membuka mulutnya dan memfitnah Sultan Johor memandangkan beliau tidak berasal dari negeri ini dan tidak mengetahui latar belakang Kesultanan Johor. - Bernama

Berita terdahulu: No Plat WWW 1 : Tengku Mahkota Johor Murka! Nizar Membuat Tuduhan Palsu!

1 Isu Air: Khalid Ibrahim Gagal Lagi!


RAMAI yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014.

Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut.

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang ‘meletus-meletus’ di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor.

Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda ‘kemarau air terawat’, waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan.

Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri.

Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini. Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor. Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid?

Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat.

Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan. Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan BN semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

1 Pemuda UMNO Mengutuk Keganasan di Syria!


Pergerakan Pemuda Umno Malaysia hari ini mengutuk tindakan keganasan yang berlaku di Syria, ketuanya Khairy Jamaluddin berkata "Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas dan tidak berperi kemanusian oleh pemimpin dan pihak berkuasa Syria di dalam menangani konflik dalamannya sehingga mengakibatkan lebih sepuluh ribu kematian di kalangan orang awam, termasuklah insiden terkini di Houla yang mana menyaksikan 108 rakyat Syria terbunuh dengan kebanyakan daripadanya adalah kanak-kanak."

Katanya lagi "Pemuda UMNO dengan ini menggesa Kerajaan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam tindakan kejam tersebut. Pemuda UMNO juga mendesak Kerajaan untuk mengusulkan Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) untuk turut sama mengecam dan seterusnya memberi tekanan kepada rejim pimpinan Presiden Bashar al-Assad di Syria untuk melaksanakan pelan damai anjuran Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Liga Arab,yang baru sahaja dikuatkuasakan enam minggu lalu, bagi memulihkan kembali keamanan di negara tersebut."
 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates