Wednesday, January 2, 2013

2013 "Bendera Rakyat" Cubaan Menukar Identiti Negara!


Penjelasan tepat dari blogger Azri Nizam berhubung isu "Bendera Rakyat", sama-samalah kita renung-renungkan dan fikirkan demi masa depan generasi yang akan datang!

Pakatan Haram sekali lagi cuba mengubah sejarah. Cuba mencabar imej kebangsaan. Cuba menukar identiti negara. Cubaan itu dibantu oleh penulisan berita daripada portal yang pro pembangkang untuk mengidentitikan bendera tersebut sebagai kononnnya bendera rakyat.

Tindakan yang sama sekali tidak patriotik dan jelas sekali berniat untuk hancurkan negara ini. Orang sebegini perlu disoal kembali nilai warganegara yang dinikmati mereka. Apa hukuman yang sepatutnya untuk mereka yang membuat onar sebegini di negara lain?

4 comments:

Anonymous said...

Di Amerika,ada rakyat ny msh mengibar kn bendera era prang saudara.Apa kh berubah identiti negara tu bila rakyat ny mengibar kn bendera yg lama tu.Tak usah le bebal sngt.

Anonymous said...

Biasa laaa, hujjah puak-puak UMNGOK ni stereo type jer, memainkan perasan rakyat supaya membenci mereka yang melawan UMNGOK. Ilmu tak seberapa tapi guruh nya, Masyaalah! kuat berdentum tapi habuk pun TARAK!! Mereka ialah Puak-puak BODDO!!

Berita dari gunung said...

tak mengapa, anak-anak muda nak main-main...... Yang tak kena ialah bila bakar bendera, kencing bendera, buat patung orang, arak dan bakar. Itu sedikit melampau dan jelek.

Tapi kita perlu juga bezakan ayam laga dengan tuan punya ayam laga. Yang untung adalah tuan punya ayam laga, yang duduk mencangkung tepi gelanggang, jerit sana, jerit sini. Yang luka dan mati adalah ayam laga.......

Anonymous said...

Meyedihkan...mentaliti melayu umno yang murah sangat dibeli dengan wang ringgit...hakktuiii