Saturday, January 12, 2013

#KL112 #HKR112 Gagal! Lebih Memalukan Wakil Orang Asli Hentam Kepimpinan PAS!


Himpunan Kebangkitan Rakyat (KL112) di Stadium Merdeka berlangsung dalam keadaan kebingungan kerana gagal mencapai angka yang memberangsangkan... semua peserta dikerah duduk memenuhi ruang tempat duduk dan di tengah padang.

Penyokong perhimpunan yang dianjuran parti pembangkang itu hadir dengan memakai pakaian pelbagai warna mengikut pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tertentu antaranya seperti Bersih, Gerakan Mansuh ISA (GMI) serta kumpulan Anti Lynas.

(Baca lagi Klik TAJUK ENTRI)



Sehingga pukul 2.30 petang, antara yang turut berhimpun di dalam stadium ialah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali; Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke; Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pandamaran, Ronnie liu.

Namun, hasrat Pakatan Pembangkang untuk membawa kebangkitan 1juta rakyat ternyata gagal!

Insiden memalukan

Wakil Orang Asli dari Semenanjung, Tijah Yak Chopil, ketika berucap di Stadium Merdeka sebentar tadi dikatakan tersilap hentam, kerana beliau menghentam kerajaan Pas yang merampas tanah orang Asli di Lojing dan di Relai Kelantan. Beliau berkata, hak Orang Aslli dinafikan serta banyak tanah Orang Asli telah dirampas.

Katanya, hari ini juga patut diingat dalam sejarah. Hak Orang Asli juga jangan dinafikan dan dilayan sama adil.

Ini terus mendatangkan keresahan dikalangan peserta himpunan Shamsidar yang dalam kepanasan. Pihak Penganjur terpaksa memberi isyarat kepadanya supaya berhenti segera.

5 comments:

Anonymous said...

dah tak ramai dah org yg bahaloll di msia ni... da semakin koranggg

Anonymous said...

padan muka. Allah nak tolong dengan berbagai cara. salah satu ni lah. nak burukkan kerajaan pusat sangat tapi dengan sendirinya pekung kerajaan pas kelantan yang terbuka. Allah itu maha kaya.

Anonymous said...

PAS KO

Anonymous said...

saya hadir tadi ya, saya kira ada ratusan ribu, saya hadir untuk saksi mata ya. ternyata ribuan di dalam dan di luar stadion banyak banget lagi ya. kalo mau bohong biar logik ya, emang dasar malingshit amno dia ini ya. kakakakaka

Anonymous said...

diam la ko indon...