Wednesday, January 30, 2013

PRU 13 - Awang Adek Rentap Abby Abadi Di Bachok!


Khabarnya PAS telah mempunyai nama calon baru bagi mengantikan Nasharuddin Mat Isa yang digugurkan daripada senarai calon... Nama yang naik bagi mengantikan Ustaz Nasha ialah bekas artis yang kini sudah bertaubat dan baru sahaja menyertai PAS seumur hidup sepanjang hayat, janda berhias Abby Abadi.

Namun Umno Bachok bersedia menghadapi siapa juga yang dicalonkan PAS bagi menandingi kerusi parlimen Bachok pada pilihan raya umum ke-13 selepas penyandangnya Nasharuddin Mat Isa digugurkan daripada senarai calon.


Ketuanya Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata Umno Bachok telah melaksanakan pelbagai gerak kerja sejak beberapa tahun lepas bagi memastikan kerusi itu menjadi milik Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

“Kami yakin kemenangan akan berpihak kepada BN dalam mencapai misi pelaksanaan Bachok Baru Bachok Maju,” katanya.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mengesahkan Nasharuddin tiada dalam senarai calon PAS bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Mengulas lanjut, Awang Adek berkata tindakan PAS menyingkirkan Nasharuddin daripada Majlis Syura Ulama PAS akan membuka mata penyokong parti itu dan pengundi atas pagar mengenai sikap sebenar PAS apabila ada pemimpinnya akrab dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Rakyat khususnya penyokong PAS di Bachok pastinya tidak dapat menerima tindakan sedemikian dan mereka sedih serta terkejut apabila anggota parlimen mereka diperlakukan sedemikian tanpa memberi peluang untuk membela diri,” katanya.

Sehubungan itu beliau mengajak pengundi di Bachok agar memberi sokongan kepada BN yang mahu membangunkan daerah berkenaan selepas pilihan raya umum akan datang.

Sementara itu, Awang Adek yang juga timbalan menteri kewangan, berkata walaupun tidak mentadbir Kelantan, BN yang meneraju kerajaan pusat tidak pernah mengabaikan tanggungjawab membela nasib penduduk Kelantan.

Setiap bantuan diberi tanpa diskriminasi, tanpa melihat fahaman politik individu, katanya.

-pissstttt asyik Awang Adek je cakap bagi la Abby cakap pulak hahahaha....

2 comments:

Anonymous said...

kami menyokong Abby Abadi menjadi ahli parlimen Bachok! takbirrrrr!

Anonymous said...

Kalo betoila Abby Ababi oopss silap abadi yg PAS pilih..mmprlihatkn betapa BONGOKSNYER pemikiran PAS...Islam PAS hny utk mencari salah org len, mmprtikaikan org len dan mnyalahkn org len yg xsama haluan dgn mrk..

Itulah Abby dan PAS....