Sunday, January 27, 2013

Rafizi Ramli Mengaku Fitnah Zahid Hamidi, Mohon Maaf di Facebook!

Rafizi Ramli akhirnya membuat permohonan maaf kepada Dato' Seri Zahid Hamidi di atas tuduhan palsu yang mengaitkan Zahid Hamidi mengambil wang caruman milik anggota tentera berjumlah RM130 juta.

Malah Rafizi Ramli turut mengatakan akan mengadakan satu sidang media esok pada jam 2.30 petang di Ibu Pejabat PKR.

Hahaha...

Pagi tadi bukan main samseng, konon nak lawan di court...

Berita Terdahulu - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sudah bersedia untuk menghadapi saman fitnah terbaru - kali ini difailkan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, seperti dua kes sebelum ini.

"Saya telah minta peguam saya... saya akan hadapi kes terbaru ini seperti kes-kes yang lain, yang dibawa ke atas saya," kata beliau ketika dihubungi.

"Saya hormati hak Datuk Zahid untuk menyaman saya. Dan tanggungjawab saya untuk mempertahankan diri saya di mahkamah dan saya juga tidak akan mengabaikan kepentingan awam," kata beliau lagi.

Laporan media semalam menyebut Zahid yang juga Naib Presiden Umno memfailkan saman fitnah terhadap Rafizi berhubung satu artikel disiarkan dalam laman blog.

Zahid memfailkan writ saman tersebut menerusi Tetuan Majid Krishna Menon & Lee di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, semalam.

Mengikut pernyataan tuntutan, Zahid mendakwa Rafizi menerbitkan artikel fitnah itu di laman blog miliknya iaitu RafiziRamli dotcom. Zahid mendakwa artikel itu adalah tidak benar, palsu dan ditulis dengan niat jahat bagi memberi gambaran negatif berkenaan diri dan pekerjaannya untuk dibaca orang awam.

Info Double Y



7 comments:

Anonymous said...

Heret jer binatang ni ke mahkamah. Bila terkena minta maaf bukan lah satu keadilan. Kalau bunuh orang? Boleh dengan minta maaf saja lah?

Ini pula cuba membunuh karier politik orang lain.

Biar dia tak buat lagi di masa depan.

Dia mesti ingat. 'Maaf' bukan jalan penyelesaian.

Anonymous said...

Lawan tetap lawan... sampai tetesan dare yg terakhir.... minta maaf dlm facebook je? masuk paper dgn berita lah boh.. br gentelman... pidah PKR..

Anonymous said...

Owg mntk maaf klu wat ksilapan yg xdsngajakan.. Klu dh mmg sngja nk fitnah, ka xlayak nk mntk maaf.. Dh nk kne saman, bru fkir nk mntk maaf..? Sblm fitnah, xreti nk fikir dlu ke?? Otak letak kat kaki.. Low class mentality pnya manusia.. Puiiiii..

Anonymous said...

RAFIZI LEMBU..SENGAL MCM LEMBU...BACUL!! LAWAN LA APA LAGI!!! NMPAK SNGAT KO NI KAKI MEMFITNAH ORG..

Jijan Mali.... said...

Saman aja lembu ni. Biar sampai dia cirit. Buat apa nak mintak maaf...dah terlewat.

Anonymous said...

Weii macai2...rafizi dh bg kenyataan yg dia tak buat pun statement ni...fb dia kne hack...korang ni mcm takde cara lain nk tegakkan pemimpin korang tu..print screen ni pun aku musykil...yg pertama tu...kalau korang bley pk dan cerdik mesti pahamla maksud aku...sekian

Anonymous said...

He he he he he
Zahid and the gang dah takdak cara lain nak menang.

Jgn ingat orang lain macam boss UMNO tak dak teloq.

So now, be prepared.
Jumpa di mahkamah.
Kalau BN masih menang nasib hangpa lah
Kalau BN umbang mungkin bari hangpa sedaq langit tu tinggi ke rendah.