Friday, February 15, 2013

Ceramah Gerakan Mahasiswa 13 (GM13) Di Pekan Hanya Bertemankan Kerusi Dan Khemah Yang Gah!


Kehadiran Gerakan Mahasiswa 13 (GM13) yang dikatakan NGO pelajar tajaan pihak pembangkang, di Pekan dilihat tidak diterima oleh masyarakat tempatan.

Yang nyata masyarakat tempatan tidak akan memperjudikan nasib mereka di tangan mahasiswa yang masih sangat mentah dalam pemahaman politik tanah air.

GM13 dilihat terdesak apabila melancarkan kempen awal di Pekan, mereka sebenarnya ketagihkan undi dari masyarakat tempatan. Dengar khabar bajet pun dah turun berjuta-juta, langkah awal ialah menghasut rakyat supaya membenci Perdana Menteri Datuk Seri najib Razak.

Tapi malangnya niat jahat mereka tidak mendapat sambutan yang menggalakan... ceramah politik mereka hanya bertemankan kerusi dan khemah yang gah! Ayam pun malu nak bertenggek kat atas kerusi tu...


Inilah balasan kepada kumpulan GM13 yang secara tidak hormat dan tidak matang mencabar Perdana Menteri Malaysia untuk bertanding di Parlimen Pekan, Pahang sempena PRU 13 ini.

Kalau warga pekan pun tak suka kehadiran GM13... paham-paham la.. angkat kaki blah la, tak payah nak tabur fitnah sana sinun lagi... Nanti bila benjol kat dahi jangan salahkan UMNO pulak....

Peringatan sekali lagi.. sebelum masuk kampung orang minta la izin dengan Ketua kampung dulu, jangan main redah je... Buktikan yang anda ini mahasiswa yang beraklah tinggi... bukan mahasiswa hampeh!


Kalau macam ini punya gaya nak tumbangkan PM pada PRU 13 ini... Nasihat abang kepada adik-adik GM13 balik lah... teruskan pelajaran jangan rosakkan masa depan anda kerana nafsu Anwar Ibrahim.

Photo Keristerjolok

4 comments:

Anonymous said...

Buat rugi deposit pertaruhan je.....

Anonymous said...

KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL JANGAN DICUBA LAUTAN DALAM. BODOH TAK BOLEH DIAJAR, BANGANG TAK BOLEH DIBILANG.

Anonymous said...

GM13, MELAMBANGKAN 'GOLONGAN MAHASISWA' (GM) 1 x 3 = 3, IAITU 3 SUKU. GOLONGAN MAHASISWA TIGA SUKU. TIGA SUKU NI MAKSUDNYA NAK KATA CERDIK, MEMANG TAK CERDIK. NAK KATA GILA, TAK SEPENUHNYA GILA. RUMUSANNYA IALAH 'BODOH + GILA'.

Anonymous said...

yang bangang tu bukan mahasiswa tapi orang yang kata tu yang bangang , bodoh tak buleh di ajar..