Thursday, February 21, 2013

Karpal Singh Sangat Biadap!


Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati) Datuk Dr. Hasan Ali menyifatkan Pengerusi DAP, Karpal Singh sebagai biadap apabila mendesak PAS mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama parti itu yang berpendirian kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam sahaja.

Menurut beliau, ahli dan penyokong PAS wajar membuka mata berikutan tindakan tidak beradab Karpal menggesa Majlis Syura Ulama PAS mengkaji semula keputusan yang dibuat berhubung penggunaan kalimah Allah dalam kalangan bukan Islam supaya selari dengan pendirian pakatan pembangkang.

Kata beliau, tindakan biadap Karpal itu juga jelas membuktikan bahawa parti DAP yang menganggotai pakatan pembangkang tidak akan berganjak dengan pendirian pakatan pembangkang sebelum ini yang bersetuju bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam.

“Tindakan Karpal juga membuktikan DAP merasakan pucuk pimpinan PAS boleh dilentur-liuk memandangkan sebelum ini terjahannya dalam beberapa isu menyebabkan PAS terpaksa mengangkat bendera putih.

“Perkembangan baharu ini juga menunjukkan DAP ingin menjadi peneraju kepada pakatan pembangkang dalam beberapa isu termasuk yang berkaitan dengan kedudukan Islam dan Melayu,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Hasan berkata, Karpal sepatutnya faham mengenai struktur membuat keputusan yang dipraktikkan oleh PAS iaitu hal dasar ditentukan oleh majlis syura sementara perlaksanaan dasar dan urusan harian parti diserahkan kepada Presiden dan jawatan kuasa pusat PAS kerana pakatan pembangkang telah lama menjalin kerjasama.

Melihat kepada perkembangan terbaharu itu, beliau berkata, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kini tidak mempunyai banyak pilihan dalam isu berkenaan iaitu sama ada akur kepada kehendak DAP atau mempertahankan keputusan Majlis Syura Ulama PAS.

Media semalam melaporkan Karpal mahu Abdul Hadi mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama parti itu yang berpendirian kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam sahaja.

Beliau dilapor berkata, perkara itu bertujuan untuk memastikan pendirian PAS selaras dengan keputusan yang telah dicapai pakatan pembangkang pada 8 Januari lalu.

mynewshub.my

1 comment:

Anonymous said...

Hai yaaaaa....
Ini Asang masih hilup ka...
Ini Asang mulut manyak musyuk....
Ini Asang sulah talak laku wooooo...
Cakapk selupa tong sampah.....